Gå til innhold

Kjøpe det samme i julegave til alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet noe smart og fint på nett som passer til alle, i ulike farger og varianter. Luer, halser, pannebånd ol. med refleks. Tenkte jeg rett og slett skulle kjøpe dette (1 til hver, 2 til noen få) til hele familien (foreldre, søsken, tantebarn) og en venninne, samt hennes to barn. Synes selv dette var en ypperlig gave, og rimelig. Blir likevel nesten 3000 til sammen, da jeg har mange tantebarn. Men er det litt kjedelig at alle pakker opp det samme på julaften, og virker det litt kjipt å kun få f.eks et pannebånd i gave fra tante/søster? Jeg er selv singel og uten barn. 

Anonymkode: 1f94c...c5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som ei fin gave. Hadde selv satt pris på en slik gave, du gir dem noe smart som gjør dem litt mer synlige i mørket 😊

Endret av nordlending
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir det du vil :) Har en tante som gjør det samme, ett år var det branntepper, et annet år førstehjelpspakke. Men hvorfor gi to til noen? Hadde ikke hatt bruk for to, bare ett.da sparer du litt penger.

Endret av Snabeltann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Snabeltann skrev:

Du gir det du vil :) Har en tante som gjør det samme, ett år var det branntepper, et annet år førstehjelpspakke. Men hvorfor gi to til noen? Hadde ikke hatt bruk for to, bare ett.da sparer du litt penger.

2 vil si pannebånd + hals :) Så ikke helt den samme tingen. Til mine foreldre. Bruker vanligvis ikke å kjøpe det samme til alle, men syntes dette var en veldig smart gave som alle får bruk for. Og som var fine. Så nå er jeg ferdig med julegavene i september 😂 ts

Anonymkode: 1f94c...c5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du gir en gjenstand til noen så er det jo normal høflighet å forsikre seg om at de trenger den. Så det er første steg. 

Om du bare kjøper inn 15 halser og gir blindt så er det jo ren forurensing. 

Vet du ikke hva folk ønsker seg og ønsker å gjøre ting enkelt er penger etisk ok.

Anonymkode: 0112c...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før du gir en gjenstand til noen så er det jo normal høflighet å forsikre seg om at de trenger den. Så det er første steg. 

Om du bare kjøper inn 15 halser og gir blindt så er det jo ren forurensing. 

Vet du ikke hva folk ønsker seg og ønsker å gjøre ting enkelt er penger etisk ok.

Anonymkode: 0112c...212

Folk idag ønsker seg ingenting, alle har alt. Og dette er noe alle burde ha i mørketiden :) Har ikke kjøpt inn blindt, har kjøpt inn i ulike farger og varianter som kan passe til de forskjellige :) 

Anonymkode: 1f94c...c5e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk idag ønsker seg ingenting, alle har alt. Og dette er noe alle burde ha i mørketiden :) Har ikke kjøpt inn blindt, har kjøpt inn i ulike farger og varianter som kan passe til de forskjellige :) 

Anonymkode: 1f94c...c5e

Hvorfor spør du da, hvis du uansett har bestemt deg? 

Hadde syntes det var litt kjedelig som voksen, men helt greit. Ikke særlig personlig da, jeg ser ikke poenget med å gi noe bare for å gi, så da hadde jeg heller vurdert å fase ut gaver neste år. Som barn hadde det vært skikkelig snork å få. Skjønner at det er praktisk da, men allikevel.  

Mange har sterke meninger om hva de ønsker å ha på seg, og da risikerer du at ting blir liggende ubrukt. Da er det bedre å gi noe spiselig eller et gavekort mener nå jeg. Eller noe som kan byttes. 

Hadde det vært hjemmestrikket hadde det vært en annen sak. 

Anonymkode: c8a0a...a00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du da, hvis du uansett har bestemt deg? 

Hadde syntes det var litt kjedelig som voksen, men helt greit. Ikke særlig personlig da, jeg ser ikke poenget med å gi noe bare for å gi, så da hadde jeg heller vurdert å fase ut gaver neste år. Som barn hadde det vært skikkelig snork å få. Skjønner at det er praktisk da, men allikevel.  

Mange har sterke meninger om hva de ønsker å ha på seg, og da risikerer du at ting blir liggende ubrukt. Da er det bedre å gi noe spiselig eller et gavekort mener nå jeg. Eller noe som kan byttes. 

Hadde det vært hjemmestrikket hadde det vært en annen sak. 

Anonymkode: c8a0a...a00

Heller en kjedelig gave enn alle de unyttige gavene som blir liggende å ta opp plass. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig ja. Jeg ville ALDRI gjort dette. For det første forsøker jeg alltid å kjøpe en personlig gave til folk. Altså enten noe jeg virkelig tror de vil like, eller som de faktisk ønsker seg. Spør tantebarna dine om ønskeliste! Det er sikkert en fin gave til èn, men at flere åpner det samme på julaften syns jeg blir laim... sier litt om fantasien og innsatsen din når det gjelder å kjøpe gave.

Anonymkode: acdcb...6b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt. Når alle pakker opp likt hadde jeg tenkt at det sikkert var noe hun fant på alibaba eller lignende sted.

Går dessuten aldri ute i mørket, så det hadde blitt liggende ubrukt her.

Anonymkode: 47cfe...1e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe det samme til alle er ingen uting, MEN: Dersom disse luene og halsene er laget av polyester så er det en elendig gave. 
 

Norsk vinter (og høst)vær krever ull, syntetisk materiale holder ingen varme, så dersom du skal gi dette til barn så er det HELBOM.

Anonymkode: b966f...f24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig kjedelig ja. Jeg ville ALDRI gjort dette. For det første forsøker jeg alltid å kjøpe en personlig gave til folk. Altså enten noe jeg virkelig tror de vil like, eller som de faktisk ønsker seg. Spør tantebarna dine om ønskeliste! Det er sikkert en fin gave til èn, men at flere åpner det samme på julaften syns jeg blir laim... sier litt om fantasien og innsatsen din når det gjelder å kjøpe gave.

Anonymkode: acdcb...6b0

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe dette kun til noen få, men fant ut at dette er noe burde ha. Jeg spør her fordi jeg synes selv at det er litt kjedelig at alle får samme gave, bruker alltid å kjøpe personlige gaver. Føler jeg burde kjøpe en annen gave i tillegg til alle, men da igjen blir det dyrt. Kanskje jeg kjøper noe ekstra til søsken og foreldre, får se. På en annen side er jeg ganske lei av at jeg må kjøpe rundt 15 julegaver, og så får jeg bare ca 4-5 tilbake. Alle i familien får så sinnsykt mye gaver, fordi de er etablert med barn og sivgerfamile. Julaften har ingen ende, og jeg sitter der selv med få gaver og må vente på at alle skal bli ferdige å pakke opp. Så hva jeg gir tror jeg ikke har så stor betydning uansett. Kjøper alltid bra gaver til bursdag, da gavebeløpene blir mer spredt utover året. ts

Anonymkode: 1f94c...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør tenke deg om hvem som faktisk ville brukt den. Selv om tanken er fin så har folk preferanser på hva de går med. Til feks min mor som aldri blir fornøyd så må hun lete i evigheter for å finne det hun vil ha. At jeg kjøper et pannebånd og hun bruker det er sannsynligvis bare 1% sjangs. Lue/pannebånd er veldig synlig så de fleste har nok preferanser. 

Anonymkode: 32bd9...796

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør tenke deg om hvem som faktisk ville brukt den. Selv om tanken er fin så har folk preferanser på hva de går med. Til feks min mor som aldri blir fornøyd så må hun lete i evigheter for å finne det hun vil ha. At jeg kjøper et pannebånd og hun bruker det er sannsynligvis bare 1% sjangs. Lue/pannebånd er veldig synlig så de fleste har nok preferanser. 

Anonymkode: 32bd9...796

Hva er vitsen da med å kjøpe gaver til hverandre? Hvis man er så vanskelig så kan man like godt droppe gaver og kjøpe selv det man vil ha. 

Anonymkode: 1f94c...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nerine_ skrev:

Du sier "dette er noe alle bør ha", tror du ikke da at alle som føler de trenger det allerede har? 

Får du kun julegaver som du har 100% behov for eller ønsker deg? Kanskje har noen av dem fra før, men gjør vel ingenting å få en ekstra hals med refleks? Som i tillegg er fin og ny på markedet. Jeg ville blitt glad for en sånn gave, hvis den var i riktig farge og stil. Nyttig og smart i mørketiden. ts

Anonymkode: 1f94c...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du kun julegaver som du har 100% behov for eller ønsker deg? Kanskje har noen av dem fra før, men gjør vel ingenting å få en ekstra hals med refleks? Som i tillegg er fin og ny på markedet. Jeg ville blitt glad for en sånn gave, hvis den var i riktig farge og stil. Nyttig og smart i mørketiden. ts

Anonymkode: 1f94c...c5e

Jeg er vant til at vi spør om ønsker før jul. Men kan gavene eventuelt byttes? 

Altfor mange ting blir gitt, og liggende der uten å bli brukt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i familien så gir vi kun gaver til barna. Noe jeg er veldig glad for, for er lei av å få ting jeg ikke vil ha, eller har bruk for.

Den gaven du vil gi, hadde jeg ikke blitt glad for, og har ikke behov for det.

Anonymkode: a11a7...1aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...