Gjest Zitrus Skrevet 21. juli 2005 #1 Del Skrevet 21. juli 2005 Kan noen anbefale en ufarlig tannkrem for en 2-åring? Har ikke funnet noen som er uten ett eller annet farlig stoff. Synes "alle" tannkremer til barn finnes på fylista som ble publisert for et års tid siden. Zitrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juli 2005 #2 Del Skrevet 21. juli 2005 Etter anbefaling fra helsestasjonen bruker vi vanlig "voksentannkrem" til vår ettåring. Han får selvfølgelig bare bittelitt på tannbørsten da... Kjenner dessverre ikke noe særlig til disse barnetannkremene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. juli 2005 #3 Del Skrevet 21. juli 2005 Vi kjøpte tannkrem på apoteket vi. Zendium tror jeg den heter (med sånne Teletubbies på), og den er til spebarn og barn opp til 5 år tror jeg. Fikk beskjed fra helsestasjonen om å ikke bruke voksentannkrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juli 2005 #4 Del Skrevet 21. juli 2005 Etter anbefaling fra helsestasjonen bruker vi vanlig "voksentannkrem" til vår ettåring. ← Fikk beskjed fra helsestasjonen om å ikke bruke voksentannkrem. ← Der kan vi se hvor ulike beskjeder vi får! De på helsestasjonen "vår" sa at det som var viktig var fluorinnholdet - måtte ikke være over så og så mange %. Husker ikke i farta. Men, men... har uansett ikke merket noe negativt med hensyn til han og tannkremen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. juli 2005 #5 Del Skrevet 21. juli 2005 Tror man skal ta rådene på helsestasjonen med en klype salt ja. De er jo så ulike at det er helt skremmende. Skal ikke fluorinnholdet være 0,1% eller noe sånt? Husker ikke helt i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juli 2005 #6 Del Skrevet 21. juli 2005 Skal ikke fluorinnholdet være 0,1% eller noe sånt? Husker ikke helt i farten. ← Tror det stemmer bra med det jeg har fått oppgitt også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2005 #7 Del Skrevet 21. juli 2005 Tro ikke fluorinnholdet skal inneholde mer en 0.6 % har jeg hørt. Har også fått anbefalt fra helsestasjon om å bruke voksentannkrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 22. juli 2005 #8 Del Skrevet 22. juli 2005 Før brukte jeg barnetannkrem jeg kjøpte på butikken, men fysj for noe klin!! Den er blå, seig og ekkel. Får man det på vasken og ikke vasker vekk før det har tørka, er det ett mareritt å få vekk!! Blir som sement.... Så nå bruker vi bare vanlig voksen-tannkrem her i huset . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 23. juli 2005 #9 Del Skrevet 23. juli 2005 Det er kommet nye retningslinjer hva tannkrem gjelder i år. Dette har ikke alle fått med seg, men jeg ser at tannkremprodusentene har tatt det til etteretning og endret barnetannkremene. Barnetannkremene innholdt før ikke nok fluor til å ha noen virkning (0,5%). Nå er 1% (eller promille) anbefalt. Zendium inneholder vel ikke det skummemiddelet som noen reagerer på? På helsekosten har de også tannkrem laget av gress, om du virkelig skal ta i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 23. juli 2005 #10 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) På helsekosten har de også tannkrem laget av gress, om du virkelig skal ta i. ← Men disse inneholder ikke fluor i det heletatt gjør de det da? Enig i at disse barnetannkremene (er vel Collgate sine) er skikkelig ekle. De smaker tyggegummi ei lita stund, og ettersmaker er helt jævlig. Tror disse er mynta på litt større barn. Vi bruker Zendium sin tror jeg det er (den med bilde av Shrek på). Av og til bruker vi vanlig voksentannkrem, men da uten whitening effekt. Endret 23. juli 2005 av Totalya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå