Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du ble mobbet som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av at folk sier til meg at jeg er stygg og bør ta selvmord :( Hvorfor oppfører voksne folk seg sånn? Er det om å gjøre å trykke ned folk mest mulig? 

Er lei av å ha panikkanfall flere ganger i uken fordi menn er så slemme mot meg :( Har prøvd å overse, men da opplever jeg at folk følger etter meg og sier masse stygge ting. Har prøvd å svare tilbake, men da blir de ofte enda sintere. de gangene jeg prøver å være saklig så opplever jeg at folk hermer etter meg og ler, når jeg spør hvorfor de mobber. Han ene som mobbet meg, der kontaktet jeg arbeidsgiveren hans for noen uker siden og fortalte hvordan han oppfører seg. HATER han og ønsker han alt vondt. 

Så hvordan takler man mobbere som voksen? Anmelde? Snakker om folk på 35 +. 

Anonymkode: e3abb...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du skrevet poster på forumet før om at menn er så slemme mot deg? Får du noen form for helsehjelp? Tenker du kan snakke med fastlegen din og bli henvist til dps feks. 

Hvor bor du? Kjenner du disse personene du mener følger etter deg og sier stygge ting til deg? Gjør de det fordi du har gjort dem noe isåfall? Klarer ikke helt å se for meg voksne folk som sier sånt til en tilfeldig person uten grunn. Jeg ville fjernet meg fra situasjonen dersom jeg oppholdt meg et sted der noen hatet meg av forskjellige grunner.

Anonymkode: c476a...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du skrevet poster på forumet før om at menn er så slemme mot deg? Får du noen form for helsehjelp? Tenker du kan snakke med fastlegen din og bli henvist til dps feks. 

Hvor bor du? Kjenner du disse personene du mener følger etter deg og sier stygge ting til deg? Gjør de det fordi du har gjort dem noe isåfall? Klarer ikke helt å se for meg voksne folk som sier sånt til en tilfeldig person uten grunn. Jeg ville fjernet meg fra situasjonen dersom jeg oppholdt meg et sted der noen hatet meg av forskjellige grunner.

Anonymkode: c476a...2bf

Jeg prøver å legge det bak meg, men er ikke så lett. Var en kollega som minte meg på det her en dag, siden han har opplevd det flere ganger vi har vært ute med jobb. Altså at menn kommer bort og sier at jeg er stygg, og også til kollegene mine "dere har en sykt stygg kollega, stakkars dere". Han har virkelig stått opp for meg flere ganger, men det nytter ikke å snakke fornuftig med sånne folk. De begynner de enten å le, eller si sier de bare "men hun er jo stygg og fortjener å høre det". Hvis jeg eller kolleger (evt venner, hvis jeg har vært ute med de) spør hvorfor de oppfører seg sånn så begynner de enten å skrike eller ler/hermer etter meg. Kollegaen min mente jeg hadde en aura som tiltrekker meg slemminger, men hadde ikke så mange råd om hva som kan gjøres.. 

Jeg blir nok veldig lei meg fordi dette er så krenkende. Blir kjempelei meg og gråter mye. 

Har gått til traumepsykolog tidligere men syns ikke det hjalp så mye. De sa bare "det er synd du opplever dette". Det er jo grov mobbing dette her, så hva gjør man? Er faktisk ingen som klarer å svare på det, utrolig nok. Skal man bare akseptere det og ta imot? 

Skulle ønske jeg kunne gå ut og leve som normalt. Unngår å gå på byen, det har jeg ikke noe behov for. Men jeg må jo få lov å gå på restaurant, tur i parken etc. 

Anonymkode: e3abb...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig dette høres ut, dette er jo horribel oppførsel av folk! 

 Har aldri opplevd sånn atferd rettet mot meg etter jeg ble voksen.  Har du noe spesielt ved utseendet ditt som skiller seg ut? Eller kanskje du går med litt spesielle klær? Ikke for å si at mobberene har rett, men kan være litt lettere å se ut som en grå mus. 

Anonymkode: 22dad...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så forferdelig dette høres ut, dette er jo horribel oppførsel av folk! 

 Har aldri opplevd sånn atferd rettet mot meg etter jeg ble voksen.  Har du noe spesielt ved utseendet ditt som skiller seg ut? Eller kanskje du går med litt spesielle klær? Ikke for å si at mobberene har rett, men kan være litt lettere å se ut som en grå mus. 

Anonymkode: 22dad...d36

Er dette jeg prøver å finne ut av, har bedt venner og kolleger være ærlige, men alle sier jeg ser helt vanlig ut. Det verste er de som sier jeg er stygg og feit og bør operere meg. Altså, jeg trener mye og er helt normalt slank, vet ikke om det er en hersketeknikk eller hva. Men er et eller annet med meg som gjør at menn hater meg :( 

Flere ganger har jeg begynt å gråte pga dette her offentlig, og da begynner jo bare de som er slemme å le.. Vet ikke om de syns det er gøy at jeg blir så lei meg. Klarer dsv ikke overse det når folk er så slemme. Skulle ønske jeg kunne sette folk ordentlig på plass, men jeg får jo ingen respekt. 

Anonymkode: e3abb...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig spesielt ut, hvor ofte skjer dette og er det nye ukjente personer hver gang?

Anonymkode: 1fa18...453

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd noe sånt eller observert noe sånt. Er jo derfor jeg stusser på det du forklarer. Kan du si mer konkret HVEM som sier disse tingene? Er det folk du vet hvem er eller er det helt ukjente? Er det de samme hver gang?

Anonymkode: c476a...2bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de samme personene som mobber og trakasserer deg? Er det kjente eller ukjente personer?

Om det er de samme menneskene som gjentatt utsetter deg for mobbing så ville jeg anmeldt de for hatkriminalitet og trakassering. Det er ikke lovlig det de gjør, så jeg synes absolutt du skal melde ifra slik at de blir tatt.

Sender deg gode tanker. ❤️
 

 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro hjem til dem på en fest og fiksa problemet der. Det ble veldig stille etterpå. 

 

Hva er grunnen til at de gjør slikt? Såpass voksne folk driver stort sett ikke på med mobbing. Hvem er lederen for dette og hva har han på deg som gjør at dette får pågå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Er dette jeg prøver å finne ut av, har bedt venner og kolleger være ærlige, men alle sier jeg ser helt vanlig ut. Det verste er de som sier jeg er stygg og feit og bør operere meg. Altså, jeg trener mye og er helt normalt slank, vet ikke om det er en hersketeknikk eller hva. Men er et eller annet med meg som gjør at menn hater meg :( 

Flere ganger har jeg begynt å gråte pga dette her offentlig, og da begynner jo bare de som er slemme å le.. Vet ikke om de syns det er gøy at jeg blir så lei meg. Klarer dsv ikke overse det når folk er så slemme. Skulle ønske jeg kunne sette folk ordentlig på plass, men jeg får jo ingen respekt. 

Anonymkode: e3abb...7fb

Da er det bare en ting å gjøre. Ta igjen!! Finn ut av hva vedkommende heter deretter kan du stalke  og syke ut vedkommende til han oppfører seg. Skriv stygge kapper som du legger i postkassa med trusler osv. Btw viktig at du ikke bruker ditt egentlige navn da.

Anonymkode: d3e68...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dersom noen forsøker å ta litt igjen, så begynner de å sutre og klage på grunn av "slemme" mennesker som viss nok har vært utrolig kjipe mot henne.                       

For å ta ett eksempel: Dersom noen gikk med helt greie klær. I alle fall ingen hull, eller møkkete i det hele tatt. Så begynner hun å klage. "Skal du helst seriøst gå med disse klærne?" liksom. Mest mulig anklagende og kjip i stemmen. Men samtidig gikk hun selv med en gammel joggebukse, hull på begge klærne og flekkete overaltPluss en gammel og utslitt tskjorte som også hadde flekker etter blant annet mat og drikke, pluss hadde ett par hull rett under begge armhulene. Selv om man tross alt går med MYE bedre klær enn henne, så er det hun som var en forbanna dritt med den kjeften hennes. Men så svarer man tilbake at "Vel, mine klær er jo tross alt mye bedre enn det DU går med akkurat nå!" så da kan det hende at hun blir litt stillere akkurat da. Men dette kommer aldri i verden til å være særlig lenge. 

Kort tid seinere, så begynner hun GARANTERT å sutre og klage til alle andreBare fordi noen kom med en enkelt setning, så blir man stemplet som en aldeles "forferdelig menneske" av denne kjærringa! At det var hun selv som begynte, og at hun valgte å komme med temmelig mye dritt mot noen andre, det driter hun selvfølgelig en lang marsj i. Da kan hun sutre herfra, og til evigheten. Buhuhuhuhuhu! Så slemme noen viss nok var mot den "stakkarslige" lille henne. I hennes lille hønsehjerne var hun liksom de ultimate "offeret" fra en sånn situasjon. En slags "martyr" som alle sammen burde synes mest mulig synd på hele forbanna tiden.           

Anonymkode: d54cf...f29

Jeg leste igjennom tråden en gang til og velger å legge til noen ting. Det er muligens noen som prøver å etterligne meg før å sette meg i dårlig lys. Har opprettet noen tråder her inne om lignende ting men dette her var ikke meg så vedkommende slutt å lag som du er meg. Seriøst jeg tror også jeg vet hvem du er på måten du skriver på. 

Uansett. Ingen ønsker å bli syntes synd på. Jeg ønsker selv å bli sett på som nøytral. Verken eller altså. Ønsker ikke noen form for oppmerksomhet men ø kunne være ute blant folk som anonym og ugjenkjennelig på alle måter. Det er jo Det alle ønsker.

Anonymkode: d3e68...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dersom noen forsøker å ta litt igjen, så begynner de å sutre og klage på grunn av "slemme" mennesker som viss nok har vært utrolig kjipe mot henne.                       

For å ta ett eksempel: Dersom noen gikk med helt greie klær. I alle fall ingen hull, eller møkkete i det hele tatt. Så begynner hun å klage. "Skal du helst seriøst gå med disse klærne?" liksom. Mest mulig anklagende og kjip i stemmen. Men samtidig gikk hun selv med en gammel joggebukse, hull på begge klærne og flekkete overaltPluss en gammel og utslitt tskjorte som også hadde flekker etter blant annet mat og drikke, pluss hadde ett par hull rett under begge armhulene. Selv om man tross alt går med MYE bedre klær enn henne, så er det hun som var en forbanna dritt med den kjeften hennes. Men så svarer man tilbake at "Vel, mine klær er jo tross alt mye bedre enn det DU går med akkurat nå!" så da kan det hende at hun blir litt stillere akkurat da. Men dette kommer aldri i verden til å være særlig lenge. 

Kort tid seinere, så begynner hun GARANTERT å sutre og klage til alle andreBare fordi noen kom med en enkelt setning, så blir man stemplet som en aldeles "forferdelig menneske" av denne kjærringa! At det var hun selv som begynte, og at hun valgte å komme med temmelig mye dritt mot noen andre, det driter hun selvfølgelig en lang marsj i. Da kan hun sutre herfra, og til evigheten. Buhuhuhuhuhu! Så slemme noen viss nok var mot den "stakkarslige" lille henne. I hennes lille hønsehjerne var hun liksom de ultimate "offeret" fra en sånn situasjon. En slags "martyr" som alle sammen burde synes mest mulig synd på hele forbanna tiden.           

Anonymkode: d54cf...f29

Det her skjønte jeg ingenting av. Hva mener du egentlig? 

Anonymkode: e3abb...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste igjennom tråden en gang til og velger å legge til noen ting. Det er muligens noen som prøver å etterligne meg før å sette meg i dårlig lys. Har opprettet noen tråder her inne om lignende ting men dette her var ikke meg så vedkommende slutt å lag som du er meg. Seriøst jeg tror også jeg vet hvem du er på måten du skriver på. 

Uansett. Ingen ønsker å bli syntes synd på. Jeg ønsker selv å bli sett på som nøytral. Verken eller altså. Ønsker ikke noen form for oppmerksomhet men ø kunne være ute blant folk som anonym og ugjenkjennelig på alle måter. Det er jo Det alle ønsker.

Anonymkode: d3e68...74e

Skjønte ikke stort av dette heller.. Men mener du at du har opplevd mye av det samme som meg? Jeg er ts. Vil heller ikke at folk skal synes synd på meg, men er lei av å få så mange stygge kommentarer av menn.. Skjønner ikke hva de er ute etter. 

Anonymkode: e3abb...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har lest flere innlegg fra deg om at menn hele tiden kaller deg stygg og at du opplever at menn på datingsider kaller deg stygg og ber deg ta selvmord osv.

Det høres veldig ekstremt ut og det er nesten så jeg lurer på om det er sant fordi det høres merkelig ut at det skjer hele tiden. Det er selvfølgelig veldig trist om det skjer og skjønner ikke helt hva som driver folk.

Om det er de samme som driver med det så kan du kanskje anmelde?

Anonymkode: b418c...740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at dette høres veldig spesielt ut. Og vennene dine har jo bekreftet at det ikke er noe ved deg som skiller deg ut fra andre. 

Høres helt utrolig ut at voksne menn, helt uavhengig av hverandre, sier slike horrible ting til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meget spesielt. 
Enten så er du i et helt utrolig spesielt miljø, jeg greier ikke å forestille meg...

Eller så er du paranoid og dette er noe som skjer oppi hodet ditt. 
 

Jeg ble mobbet som lita. Gutter som sa at jeg var stygg, ofte. Men har ALDRI opplevd noe slikt i voksen alder. Aldri.

Anonymkode: 71396...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.9.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å legge det bak meg, men er ikke så lett. Var en kollega som minte meg på det her en dag, siden han har opplevd det flere ganger vi har vært ute med jobb. Altså at menn kommer bort og sier at jeg er stygg, og også til kollegene mine "dere har en sykt stygg kollega, stakkars dere". Han har virkelig stått opp for meg flere ganger, men det nytter ikke å snakke fornuftig med sånne folk. De begynner de enten å le, eller si sier de bare "men hun er jo stygg og fortjener å høre det". Hvis jeg eller kolleger (evt venner, hvis jeg har vært ute med de) spør hvorfor de oppfører seg sånn så begynner de enten å skrike eller ler/hermer etter meg. Kollegaen min mente jeg hadde en aura som tiltrekker meg slemminger, men hadde ikke så mange råd om hva som kan gjøres.. 

Jeg blir nok veldig lei meg fordi dette er så krenkende. Blir kjempelei meg og gråter mye. 

Har gått til traumepsykolog tidligere men syns ikke det hjalp så mye. De sa bare "det er synd du opplever dette". Det er jo grov mobbing dette her, så hva gjør man? Er faktisk ingen som klarer å svare på det, utrolig nok. Skal man bare akseptere det og ta imot? 

Skulle ønske jeg kunne gå ut og leve som normalt. Unngår å gå på byen, det har jeg ikke noe behov for. Men jeg må jo få lov å gå på restaurant, tur i parken etc. 

Anonymkode: e3abb...7fb

Jaha. 
Dette tror jeg ingenting på. Jeg nekter rett og slett å tro at du gjentatte ganger blir tilsnakket av idioter som angriper utseendet ditt hver gang du går ut døra, i parken og på restaurant. Nei. 
Det er mulig at det har skjedd EN gang, og at dette har blitt noe stort oppi hodet ditt. 
Mitt beste råd er å gå til en fagperson å fortelle dette, slik som du forteller det her. 

Anonymkode: 71396...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det de samme, eller forskjellige hver gang. For det høres så lite sannsynlig ut, at noen skal gå bort til noen ute, og snakke sånn til de, da det er flere tilstede. At du har fått noen stygge kommentarer på nettdatingsteder, det kan jeg tro på, for det er det noen idioter, som kan lire av seg ganske stygge ting. Men det er jo ekstremt få som vil gjøre det i det offentlige rom.

Og er det de samme hver gang, så må du anmelde de.

Anonymkode: 87e2c...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha. 
Dette tror jeg ingenting på. Jeg nekter rett og slett å tro at du gjentatte ganger blir tilsnakket av idioter som angriper utseendet ditt hver gang du går ut døra, i parken og på restaurant. Nei. 
Det er mulig at det har skjedd EN gang, og at dette har blitt noe stort oppi hodet ditt. 
Mitt beste råd er å gå til en fagperson å fortelle dette, slik som du forteller det her. 

Anonymkode: 71396...131

Er så utrolig provoserende med sånne svar. Skal du ha tlf-nr til mine venner og kolleger for å bekrefte at det jeg sier er sant? Løgndetektor? Når er det nok liksom?

Fakta er at norske menn tydeligvis hater meg, og at jeg gjennom hele livet har fått denne type kommentarer fra norske menn. Og jeg har ikke sagt det skjer hver gang jeg går ut døra, men ofte. Senest for noen uker siden, jeg kan gi deg navnet på drittsekken som gjorde det også. Har SÅ lyst å henge han ut, jeg HATER han. Har grått i flere uker og er skikkelig langt nede, etter å ha fått høre at jeg er feit, stygg og bør ta fettsuging. I tillegg til at jeg bør ta livet mitt. Jeg holdt meg rolig og spurte hvorfor han sa det til meg. Da begynte han bare å herme etter meg, så det hjalp lite. 

Jeg sendte faktisk mail til hans arbeidsplass om hvordan han oppførte seg, uten  ha fått svart. Vurderer å legge inn en kommentar på hjemmesiden til firmaet der han jobber, og henge han ut. 

I fjor på selveste bursdagen min var jeg på en pub i Oslo og fikk høre av en mann på 50 +: hvorfor er du så stygg når venninna di er så pen? Kveld ødelagt, og jeg gråt helt hysterisk. Ble også overfalt av en norsk mann på et arrangement med jobben i Asia i fjor, da jeg jobbet der en periode. Kollegaen min fikk dyttet han unna, denne mannen fikk en skriftlig advarsel etter at sjefen min kontaktet hans sjef. 

Skulle ønske jeg visste HVORFOR norske menn hater meg så utrolig mye. Jeg prøver å være grei mot folk, men nå er jeg så lei! 

Anonymkode: e3abb...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det de samme, eller forskjellige hver gang. For det høres så lite sannsynlig ut, at noen skal gå bort til noen ute, og snakke sånn til de, da det er flere tilstede. At du har fått noen stygge kommentarer på nettdatingsteder, det kan jeg tro på, for det er det noen idioter, som kan lire av seg ganske stygge ting. Men det er jo ekstremt få som vil gjøre det i det offentlige rom.

Og er det de samme hver gang, så må du anmelde de.

Anonymkode: 87e2c...3f5

Jeg ble mobbet og banket opp av gutter fra jeg var 5 år, så vet ikke om jeg utstråler at jeg er et offer eller noe, og at dette gjør at norske menn skal ta meg. Aner ikke. Tro meg, jeg har prøvd å analysere meg opp og ned. Og det er ulike menn hver gang, er det som er så rart. En gang kom til og med dørvakta på Bar Tjuvholmen og kastet ut en fyr som stod og skrek til meg at jeg var stygg. Da hadde han stått utenfor og ropt at han skulle drepe meg.. Han sa også til min daværende kjæreste: hvorfor er du sammen med ei som er så stygg? Hun burde vært drukna i Akerselva. Husker fortsatt hvor vondt det var med den kommentaren.

Du skulle vært med meg ut en kveld, du hadde blitt overrasket over slemme folk kan være. Og jeg sier heller ikke at ALLE norske menn er sånn, jeg jobber nesten bare med norske menn, og da jeg ble overfalt i Asia i fjor var de helt fantastiske og tok vare på meg (generelt, ikke bare da jeg ble overfalt). Jeg vet at det er masse bra menn i Norge ❤️ 

Men jeg mener at det jeg blir utsatt for er mobbing. Og hvorfor skal jeg alltid få så stygge kommentarer? Er jo ikke rart jeg har elendig selvtillit og masse angst. Jeg er konstant anspent og forventer å få høre en stygg kommentar eller å bli slått.

Derfor er det veldig vanskelig med corona, siden jeg er en helt annen person i utlandet. Da slapper jeg av og opplever ikke dette. 

Anonymkode: e3abb...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...