Gå til innhold

Kontaktforbud mellom stefar og barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i gang med å få kontaktforbud fra stefar til barnet på 11 år. Det har tidligere vært fysisk og psykisk vold innblandet. 
Jeg sliter med å finne ut av prosessen rundt kontaktforbud og om stefaren får vite om det hvis barnet ikke får innvilget dette. Politiet sier også at de kan velge å ta opp sak og de anmelder selv uavhengi av oss om de mener saken er alvorlig. Hvordan er det å få kontaktforbud og anmeldelse om de gjør det når det er lite beviser?

Anonymkode: f5166...b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forholdet mellom mor og stefar opphørt og han kontakter barnet fortsatt? Eller er mor så hjernedød at hun aksepterer at stefar utøver vold mot sitt eget barn?

Generelt sett så er det ikke så voldsomt vanskelig å få kontaktforbud, en advokat fikser dette relativt raskt. Etter min erfaring så får han nok ikke vite noe før det er iverksatt. Har ikke opplevd at de tilfellene jeg kjenner til ikke har fått innvilget besøksforbud så vet ikke hvordan det er om en ikke får det godkjent. Men som sagt, en advokat får fortgang i det meste.

• Liker 1
Skrevet

Hvis en søker om kontaktforbud, så får stefar komme på politistasjonen og fortelle sin versjon, og så avgjør de etter det om det blir henlagt eller innvilget. Han får vite det uansett.

Anonymkode: 66607...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...