Gå til innhold

Kan exen hans gå med forlovelsesringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem bryr seg om hva som er normalt? Det skader ingen og det er greit for eksen din.

Anonymkode: f77cd...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare en fin ring. Bruk den!

Anonymkode: a944c...431

Nettopp! Hadde ikke nølt om jeg ønsket å bruke smykker jeg hadde fått av en eks. Uansett. 

En typisk giftering hadde jeg ikke ønsket å bruke, men hadde det feks vært en alliansering med diamanter, hadde jeg ikke nølt et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har barn sammen og ellers en fin relasjon, barnas initialer er gravert i ringen, jeg synes du skal bruke ringen jeg. Ville sett på det som ett symbol på de flotte barna dere har sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Det går nok fint så lenge ingen nye partnere får spader av det. Kall det en familieminnering🤗 Dere har jo barn sammen og vil dermed for alltid ha en familie sammen. 

Anonymkode: 8a9a9...441

Familieminnering, så fint og så enig ❤️. Koselig for barna også at man ikke prøver å slette alle spor av at mamma og pappa en gang elsket hverandre. 

Anonymkode: 27176...abc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk lenge med en ring jeg hadde fått av en eks-samboer da jeg møtte min nåværende. Var blitt så vant til at den satt på fingeren, selv etter at det var slutt, at jeg ikke tenkte over det. Men det var jo ingen forlovelsesring heller, da. Slapp problemstillingen lenger da jeg holdt på med noe vaskemiddel som etset og gjorde at fingrene hovnet opp, og jeg måtte få gubben til å klippe av ringen ;)

Så lenge alle synes det er greit så ser jeg ikke problemet. Altså, det er en ring, du liker den, bruk den! Men klart, hadde nåværende eller eks blitt støtt av det og syntes det var et problem ville jeg latt være av respekt for dem.

Sånn som du beskriver det - null problem! Min stedatter går med en ring hennes mor fikk av hennes far - han som altså nå er min samboer. Synes det er hyggelig! De er alltid hennes foreldre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/9/2020 at 12:34 AM, AnonymBruker said:

(...) Kall det en familieminnering🤗 Dere har jo barn sammen og vil dermed for alltid ha en familie sammen. 

Anonymkode: 8a9a9...441

Off topic, men jeg leste dette som familie-eliminering i første omgang. :ler:

Anonymkode: 9f0a2...0b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2020 at 11:00 AM, Tbag said:

Dere har barn sammen og ellers en fin relasjon, barnas initialer er gravert i ringen, jeg synes du skal bruke ringen jeg. Ville sett på det som ett symbol på de flotte barna dere har sammen.

Trenger man et symbol på barna når man har barna? :klo:

Anonymkode: 07093...e77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok reagert om min samboer skulle gått med ringen til sin forrige forlovede ja, det må jeg ærlig innrømme. Tenk litt på den også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 11.33, tussi680 skrev:

Jeg hadde nok reagert om min samboer skulle gått med ringen til sin forrige forlovede ja, det må jeg ærlig innrømme. Tenk litt på den også.

Les HI en gang til. 

Anonymkode: 8a9a9...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er greit for alle involverte synes jeg det er ok. 

Men du skriver at du vil ha den på "feil hand". Det finnes ingen riktig eller feil hand. Er omtrent 50-50 blant de jeg kjenner om man har forlovelsesringen på høyre eller venstre hand. 

Anonymkode: 55763...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 1.56, AnonymBruker skrev:

Les HI en gang til. 

Anonymkode: 8a9a9...441

Jeg sier  jo at jeg hadde reagert. Ville du reagert om du var i samme situasjon??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2020 den 19.08, tussi680 skrev:

Jeg sier  jo at jeg hadde reagert. Ville du reagert om du var i samme situasjon??

Siden det er greit for ts sin nye mann, så er det vel ikke relevant hva du hadde gjort. Du svarer heller ikke på spørsmålet i hi. 

Anonymkode: 8a9a9...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en konstant påminnelse om eksmannen min på hånden, skal vi gå på date?

Anonymkode: 9ef45...973

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har en konstant påminnelse om eksmannen min på hånden, skal vi gå på date?

Anonymkode: 9ef45...973

Man har mulig andre syn på ringer. Nå er jeg lykkelig gift. Men jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort med ringene om det ikke var situasjonen. 

Jeg har plukket ut alle selv, også forlovelsesringen, og alle er kjøpt med felles økonomi. Gifteringen har jeg sluttet å bruke da jeg ikke synes den er pen. Etter 15 år (eldste ringen) er mine faste ringer en del av meg, og jeg ser primært på dem som pene smykker, selv om de selvfølgelig også symboliserer merkedager i vårt samliv (er typisk kjøpt for å markere forlovelse, 10 års ekteskap, og så videre).

Anonymkode: 55763...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Snakk med din ex da og få hans mening. Er vel det som er rette veien å gå etter at du har gått godkjenning fra din egen ektefelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...