Gå til innhold

Kan exen hans gå med forlovelsesringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig godt forhold til min eksmann. Vi har begge nye partnere og har et godt samarbeid. For noen uker siden fant jeg forlovelsesringen jeg mistet da vi var gift. Den ringen betyr mye for meg og jeg har lyst til å bruke den nå. Selvsagt i "feil" hånd for å ikke lage forvirring. Det er helt i orden for min nye mann. Vi er veldig trygge på hverandre. Er det normalt å gå med en slik ring etter skilsmisse? 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig ikke "normalt" nei, men hva har det å si? Må det være normalt for at du skal kunne bruke den?

Anonymkode: 610dd...3a2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reagert. Men skal du unngå forvirring må du bytte finger. Fler og fler bruker på "feil" hånd så hvilken hånd betyr ikke noe 

Anonymkode: 9161c...276

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Ringen kostet utrolig mye og det hadde vært trist å ikke brukt den. Eksen min har ingenting imot det. Bare lurer på om det er vanlig å bruke gamle ringer. Vi har barn og en ellers fin relasjon 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alle involverte er OK med det, hvem andre skal reagere??

Anonymkode: 23d60...ebf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det gir deg en god følelse så. 

Vurdert å støpe den om til andre smykker og eventuelt gi til barna?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ringen kostet utrolig mye og det hadde vært trist å ikke brukt den. Eksen min har ingenting imot det. Bare lurer på om det er vanlig å bruke gamle ringer. Vi har barn og en ellers fin relasjon 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Er det prisen eller ringen som betyr så mye for deg? Hvorfor betyr den så mye for deg? 

Anonymkode: d0000...919

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det veldig giftering aktig? 

Anonymkode: 15dc6...f0f

 

2 minutter siden, Aureka skrev:

Hvis det gir deg en god følelse så. 

Vurdert å støpe den om til andre smykker og eventuelt gi til barna?

 

De får de andre smykkene. Blant annet gifteringen våre😊 

Det er en klassisk forlovelsesring med en stor rundt diamant i midten. Har en annen ring som jeg har fått av en nåværende mann med tre diamanter i. De passer veldig fint sammen i samme finger. 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det prisen eller ringen som betyr så mye for deg? Hvorfor betyr den så mye for deg? 

Anonymkode: d0000...919

Det er selve ringen. Mange år med mannen, barna våre, minnene, det at jeg har brukt den hele mitt voksne liv osv. Gifteringen har jeg ikke like stor tilknytning til. Initialene til barna er også gravert i den 

Anonymkode: 85fdf...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke går rundt og annonser til alle og enhver at det er forlovelsesringer fra forrige forhold er det vel uansett ingen som vet hva slags ring det er. Det er de færreste som går rundt og husker på hvordan andres forlovelsesringer - hverken nåværende eller tidligere - ser ut. Du vil bruke den, ingen av de involverte mennene har noen problemer med det, ergo er dette et ikke-problem.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

De får de andre smykkene. Blant annet gifteringen våre😊 

Det er en klassisk forlovelsesring med en stor rundt diamant i midten. Har en annen ring som jeg har fått av en nåværende mann med tre diamanter i. De passer veldig fint sammen i samme finger. 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Da bruker du dem:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et veldig godt forhold til min eksmann. Vi har begge nye partnere og har et godt samarbeid. For noen uker siden fant jeg forlovelsesringen jeg mistet da vi var gift. Den ringen betyr mye for meg og jeg har lyst til å bruke den nå. Selvsagt i "feil" hånd for å ikke lage forvirring. Det er helt i orden for min nye mann. Vi er veldig trygge på hverandre. Er det normalt å gå med en slik ring etter skilsmisse? 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Smelt den om til et smykke og gi den til barna?

Anonymkode: 0bb98...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere to er OK med det, så ser jeg ikke problemet. Jeg hadde en diamantring jeg fikk av eksen min som morgengave da vi gifta oss. Den måtte jeg bare kvitte meg med, jeg klarte ikke å bruke den. Det føltes bare feil. 

Anonymkode: d1fb8...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, synes du det er greit å gå med den ringen? Da jeg traff på han som var min samboer lenge så hadde han smykke på seg med navnet på ex kona. Jeg sa at det var ikke greit i det hele tatt. Han gikk med det lenge. Jeg var "uheldig" og ødelegge det smykke :P Vi ble forlova men da det var slutt gikk han fortsatt med vår forlovelsesring selv om han hadde ny dame han var forlova med. Jeg reagerte veldig på dette. Oppdaga det 5 måneder etterpå da han var innom for og hente resten av tingene sine. Jeg håper han slutta med det. Jeg solgte min ring og annet dill dall fra ex og fikk en del penger for det. Hvorfor skal man minnes eksene?? For meg virker det som om du ikke er ferdig med eksen siden den ringen enda betyr noe for deg. 

Anonymkode: 5a6b9...602

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt opp til deg. Jeg ville ikke gått med forlovelsesringen jeg fikk av eksen, rett og slett fordi jeg har dårlige minner forbundet med han. Vil ikke se ned på hånda mi og huske han hver dag akkurat.

Om du ikke har det problemet, så kjør på. Du får nok noen spørsmål om "å så fin ring, fått den av mannen?". Kanskje lurt å ha et svar klart da :)  

Anonymkode: a18ae...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Det er selve ringen. Mange år med mannen, barna våre, minnene, det at jeg har brukt den hele mitt voksne liv osv. Gifteringen har jeg ikke like stor tilknytning til. Initialene til barna er også gravert i den 

Anonymkode: 85fdf...4c1

Det går nok fint så lenge ingen nye partnere får spader av det. Kall det en familieminnering🤗 Dere har jo barn sammen og vil dermed for alltid ha en familie sammen. 

Anonymkode: 8a9a9...441

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjort det. Både for egen del, for partneren, og pga signalene det sender til barna og andre rundt. Synes det er veldig veldig rart å ville gå med den. 

Men det er din avgjørelse.

Anonymkode: 68519...0d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...