Gå til innhold

Hvor ønsker du å reise når Corona er over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger tur til familie i Australia neste høst. Og må komme oss til varmere strøk så fort det lar seg gjøre. 

Anonymkode: f3969...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde planlagt en japantur med noen internettvenner som en siste japantur før vi får barn, så blir nok det, kanskje en tur til Korea også. 

Anonymkode: 9f098...1bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Malaysia i november. Driter langt opp i corona. Bare propaganda. 

Anonymkode: 240c3...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Florida, uten corona og uten Trump.

Turer til Kroatia, Svalbard, København, Stockholm og USA ble avlyst gjennom våren og sommeren, så kjenner at det er lenge siden jeg har fått gjort det jeg liker aller best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge.. 

Som expat er savnet etter Norge stort. Familien min har ikke sett babyene mine på ekte enda. Kunne alltids ha reist til Norge, men har ikke lyst å utsette meg og mine eller andre for smitte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde håpet å få vår første helgetur-uten-barn siden vi fikk barn for 2,5 år siden, før nestemann blir født i februar og vi blir "låst" igjen i lengre tid... Hadde håpet på en førjulstur til London. Nå ser det ut til at vi kan drite i å reise noe som helst sted på mange år... (nei, uaktuelt å reise på storbyferie med småttiser, eldsten er mareritt nok å få med seg i hytten..)

Anonymkode: 38b03...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på når pandemien er over og det åpnes opp for reise igjen. Vi fikk 3 turer avlyst i år, og av dem så håper vi at vi får gjennomført 3 uker på Sardinia neste sommer siden det ikke ble noe av i år. Hvis de åpnes i vinter (tviler på det) så blir det en tur til Dubai. Hvis vi må vente enda et år så blir det 4 uker i USA sommer 2022. 

Anonymkode: d4cbe...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det snart kommer felles reiseregler for Europa, så det blir enklere å forholde seg til. Tror det må til om reiselivsbransjen skal overleve. Ikke alle land har råd til å sponse flyselskapene i flere år, vet ikke hvor lenge vi har råd i Norge heller. Men tror det kommer en voldsom boom og reiselyst når vaksinen kommer og det åpnes mer opp igjen. Hvis det åpnes da, virker jo som man omtrent har en nullvisjon for dette viruset, i motsetning til blant annet influensa. 

Anonymkode: 079af...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så reisesjuk at jeg vurderer nesten å ta permisjon og dra til Karibien så fort denne pandemien er over. Jeg kan også ta hjemmekontor hvor som helst i verden så det frister å leie meg en kul leilighet på Cayman Islands eller noe. 

Jeg er så ekstatisk lykkelig når jeg er i Karibien, at dere aner ikke. Er sikker på at jeg kommer til å gråte av glede når jeg lander der! 

For reiselivets del så håper jeg det blir mulig å reise litt mer etterhvert. Skal vi være sperret inne i Europa for alltid liksom? Tenk på alle som jobber innen service og reiseliv, det er ikke så greit for de heller. Å styre med disse gule og røde sonene er idiotisk, det gjelder Sverige og. Enten får de stenge alt, eller åpne alt. Om jeg i det minste kunne reise litt i Europa så hadde det vært superfint :) 

Anonymkode: e6685...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

For reiselivets del så håper jeg det blir mulig å reise litt mer etterhvert. Skal vi være sperret inne i Europa for alltid liksom? Tenk på alle som jobber innen service og reiseliv, det er ikke så greit for de heller. Å styre med disse gule og røde sonene er idiotisk, det gjelder Sverige og. Enten får de stenge alt, eller åpne alt. Om jeg i det minste kunne reise litt i Europa så hadde det vært superfint :) 

Anonymkode: e6685...d7f

Det er mer enn litt skremmende å se hvor fort folk venner seg til ting. Leser stadig på coronaforumet at vi har jo ingen strenge tiltak nå. Og så har vi altså anbefalinger mot reise til samtlige land i verden! Hadde jeg sett noe sånt på film for et år siden hadde jeg tenkt det var totalt urealistisk. Kunne aldri trodd sånt kunne skjedd uten store protester for et virus med så lav dødelighet. Hadde vi stått i fare for å bli utryddet kunne man forstått det.

Anonymkode: 079af...487

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer enn litt skremmende å se hvor fort folk venner seg til ting. Leser stadig på coronaforumet at vi har jo ingen strenge tiltak nå. Og så har vi altså anbefalinger mot reise til samtlige land i verden! Hadde jeg sett noe sånt på film for et år siden hadde jeg tenkt det var totalt urealistisk. Kunne aldri trodd sånt kunne skjedd uten store protester for et virus med så lav dødelighet. Hadde vi stått i fare for å bli utryddet kunne man forstått det.

Anonymkode: 079af...487

Helt enig, jeg er klar over at de generelle tiltakene i Norge er noe man venner seg til, som å sprite/vaske hender, holde avstand etc. Men å ikke kunne reise, noe som er det viktigste i mitt liv, det syns jeg er helt grusomt. Holder meg selvsagt hjemme, har ikke vært i utlandet siden desember 2019. 

Det å ikke kunne dra på Nordby-senteret en gang syns jeg er bare trist! Leste at økonomien i Strömstad er i krise, så dette gjelder ikke bare harryhandel, er faktisk mange som mister jobbene sine og sliter økonomisk pga corona. 

Hva hvis det aldri kommer en vaksine som funker, skal vi bare sitte hjemme og glo da? 

Anonymkode: e6685...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig, jeg er klar over at de generelle tiltakene i Norge er noe man venner seg til, som å sprite/vaske hender, holde avstand etc. Men å ikke kunne reise, noe som er det viktigste i mitt liv, det syns jeg er helt grusomt. Holder meg selvsagt hjemme, har ikke vært i utlandet siden desember 2019. 

Det å ikke kunne dra på Nordby-senteret en gang syns jeg er bare trist! Leste at økonomien i Strömstad er i krise, så dette gjelder ikke bare harryhandel, er faktisk mange som mister jobbene sine og sliter økonomisk pga corona. 

Hva hvis det aldri kommer en vaksine som funker, skal vi bare sitte hjemme og glo da? 

Anonymkode: e6685...d7f

Dette savner jeg et svar på fra myndighetene. Det må finnes en plan for hva som skjer om man ikke finner en effektiv vaksine, og hva er den planen? Jeg har lagt merke til at de som er veldig for stengte grenser, ofte argumenterer med at det må da gå an å bli hjemme i bare en sommer. Men er de innstilt på det samme for alltid?

Anonymkode: 079af...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.9.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Det er mer enn litt skremmende å se hvor fort folk venner seg til ting. Leser stadig på coronaforumet at vi har jo ingen strenge tiltak nå. Og så har vi altså anbefalinger mot reise til samtlige land i verden! Hadde jeg sett noe sånt på film for et år siden hadde jeg tenkt det var totalt urealistisk. Kunne aldri trodd sånt kunne skjedd uten store protester for et virus med så lav dødelighet. Hadde vi stått i fare for å bli utryddet kunne man forstått det.

Anonymkode: 079af...487

Helt enig. Satt i bilen og hørte på nyhetene for en stund siden og fikk en "ut av deg selv"-opplevelse, det føltes som om jeg var i en film (typ katastrofefilm). Alt på nyhetene handlet om karantene, hvor mange som var smittet, osv., fikk en så sterk følelse av hvor stor forskjell det var på nyhetene og hvordan vi vanligvis har hatt det. Tror verden kommer til å være litt forandret etter dette, uansett om vi får gode vaksiner. 

 

For å svare på trådens spørsmål: Hvor som helst!! Neida, men nesten det. Synes det er sååå kjipt at vi ikke vet når vi kan reise igjen.

Stedene vi hadde (og har) planlagt å reise til: Mexico, New Orleans, Australia, California. Typisk de stedene som er hardest rammet eller strengest grensekontroll, så det vil ta en stund før vi kan reise dit. Mulig det blir en langtur i 2022 i stedet. Jeg kunne gjerne tenkt meg også å dratt til London, Paris, Italia, København, Istanbul, Marokko, Østerrike, Budapest, Slovenia (så noe om Predjama caves på National geographic), Den dominikanske republikk.... Listen blir bare lengre dess lengre tid det går! Godt å bruke tida på å spare da 😊 Skal helt klart ha en svær sparekonto for reising når det åpner igjen!

Heeelt enig med AB#429 over her, reising gir meg så mye glede! Det er min lidenskap, og jeg savner det. Hadde planlagt 4 reiser i år, blant annet en drømmetur til Mexico og en bursdagstur for en venninne som ble 30. Man venner seg til å være stuck i Norge på et vis, likevel tar jeg meg selv i å google priser på flybilletter til nyttårshelga og sjekke hvilke grenser som er mer åpne enn andre, selv om jeg vet at det ikke kommer til å skje...... 

.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin er min by, hvor jeg føler meg som hjemme og har de fleste av vennene mine. Tok meg en kjapp 3-dagers tur dit i starten av august hvor jeg kun var hjemme hos venner og det trengte jeg virkelig etter så lang tid borte fra byen og vennene. 

Sikkert ingen stor overraskelse at jeg kommer til å reise til Berlin så fort jeg får muligheten. En "sydenferie" hadde og vært deilig nå, Portugal kanskje? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ser ut nå kan Sverige fort bli det landet man tidligst kan reise til igjen. Forøvrig trist å se hvor brakk dette underforumet ligger om dagen. :( 

Anonymkode: 079af...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner København og Danmark 😍 Blir nok en tur dit når verden blir normal. Skulle vært i New York i høst, det ble selvsagt ikke noe av. Men satser på tur kanskje til neste høst evt til våren om det åpnes opp. 

Og så kunne jeg tenkte meg litt varme, kanskje Portugal eller Spania.

Og så kunne jeg tenkte meg å besøke enten Skottland eller Irland på nytt. 

Elsker å reise, har virkelig savnet det 

Anonymkode: b58d5...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...