AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Hei! Er det noen som vil dele sin oppskrift på iskaffe? Anonymkode: afb08...aa3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Jeg er ikke glad i søtt, så min treffer mulig ikke de fleste. Men - jeg fyller et stort glass med store isbiter. Fikser to espressoshot på Nespressoen, heller over, og heller umiddelbart på havremelk. Enkelt og greit. Anonymkode: 89f5a...9da 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke glad i søtt, så min treffer mulig ikke de fleste. Men - jeg fyller et stort glass med store isbiter. Fikser to espressoshot på Nespressoen, heller over, og heller umiddelbart på havremelk. Enkelt og greit. Anonymkode: 89f5a...9da Takk! 😊 Anonymkode: afb08...aa3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Jeg tar is, sterk kaffe, en skvett fløte og litt søtning i blenderen. Synes det er godt og kremet. Anonymkode: 4afae...274
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar is, sterk kaffe, en skvett fløte og litt søtning i blenderen. Synes det er godt og kremet. Anonymkode: 4afae...274 Takk til deg også! 😊 Anonymkode: afb08...aa3
Nefarian Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Og her er min iskaffe variant. Lag espresso og tilsett en klype sukker, gjerne brunt sukker. Hell den type melk du ønsker i et stort glass, og fyll på kaffen. Ha oppi en stor dæsj iskrem, alt funker her men vanilje er supergodt. Strø kakaopulver med litt kanel og/eller raspet sjokolade på toppen. Dette blir en digg dessert, namnam..
Brunhilde Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 ¨Jeg foretrekker gresk iskaffe, frappé. Den lager du så søt du vil, og den er deilig forfriskende.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 38 minutter siden, Nefarian skrev: Og her er min iskaffe variant. Lag espresso og tilsett en klype sukker, gjerne brunt sukker. Hell den type melk du ønsker i et stort glass, og fyll på kaffen. Ha oppi en stor dæsj iskrem, alt funker her men vanilje er supergodt. Strø kakaopulver med litt kanel og/eller raspet sjokolade på toppen. Dette blir en digg dessert, namnam.. OI! Dette hørtes spennende ut 4 minutter siden, Brunhilde skrev: ¨Jeg foretrekker gresk iskaffe, frappé. Den lager du så søt du vil, og den er deilig forfriskende. Tusen takk! Anonymkode: afb08...aa3
Syngemann Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar is, sterk kaffe, en skvett fløte og litt søtning i blenderen. Synes det er godt og kremet. Anonymkode: 4afae...274 Best med kaffefløte synes jeg
gjest:) Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 (endret) On 9/5/2020 at 3:18 PM, AnonymBruker said: Hei! Er det noen som vil dele sin oppskrift på iskaffe? Anonymkode: afb08...aa3 2 ts Nescafe hurtigkaffe i ca 1/2 dl varmt vann. Fyller på med melk og isbiter. Trenger ikke noe mer fancy kaffe når man bruker så mye melk syns jeg. Endret 6. september 2020 av gjest:)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 Jeg lager espresso og søter den. Har det over i isbitformer og lar stå minst to timer. Tar noen i et glass, steamer havre/mandeldrikk og har det over. Fungerer med vanlig melk også. Skikkelig mums😋 Anonymkode: 19189...1db
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 En espressoshot, Tine Vaniljemelk, isbiter. Blandes i en shaker. Ristes godt, ferdig🤤🤤🤤🤤 Yummy! Anonymkode: f8ae4...14d
Gjest Albbas Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Tine vaniljemelk er veldig godt! Blander bare det med espresso. Frys gjerne kaffe i isbitformer og bruk i stedetfor vanlige isbiter, hvis du ikke liker å vanne ut drikken. Alpro sin mandelmelk barista er også god.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, Albbas skrev: Tine vaniljemelk er veldig godt! Blander bare det med espresso. Frys gjerne kaffe i isbitformer og bruk i stedetfor vanlige isbiter, hvis du ikke liker å vanne ut drikken. . Enig den er fantastisk god til iskaffe!! Jeg bruker også en dæsj sjokoladesaus oppi. Anonymkode: b9c46...d3c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Isbiter (laget av kaffe), espresso og havremelk. noen ganger så har jeg i salt karamell saus hvisdet er lørdag feks. Anonymkode: b1eb0...f5c
Frøkensina Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 En kanne espresso fra 3-4 koppers mokkakanne som jeg har over i en shaker og avkjøler, litt sukker (kan droppes), noen isbiter en god del italiensk vaniljeis (Coppa Famiglia yellow vanilla synes jeg er best) og litt melk. Ristes godt til verdens beste iskaffe/kaffe-milkshake 😅
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 Espresso søtet med honning eller kaffesirup (har det oppi varm espresso så det løses ordentlig opp). Jeg liker best havremelk, bruker coop sin, det er samme produsent som oatly og koster 5-10kr mindre. Den skummes også veldig lett, noe jeg liker veldig godt hvis jeg lager varm kaffe latte (pleier å gjøre det med iskaffe også, liker et lite lag med skum på toppen) Eller bare vanlig helmelk Noe som er utrolig godt hvis du vil skeie litt mer ut er å ha i litt fløte i tillegg til hel- eller lettmelk, brunt sukker og litt kanel. Veldig mektig, men blir en veldig god slags frappe 😋 Anonymkode: d2bae...e5b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Espresso søtet med honning eller kaffesirup (har det oppi varm espresso så det løses ordentlig opp). Jeg liker best havremelk, bruker coop sin, det er samme produsent som oatly og koster 5-10kr mindre. Den skummes også veldig lett, noe jeg liker veldig godt hvis jeg lager varm kaffe latte (pleier å gjøre det med iskaffe også, liker et lite lag med skum på toppen) Eller bare vanlig helmelk Noe som er utrolig godt hvis du vil skeie litt mer ut er å ha i litt fløte i tillegg til hel- eller lettmelk, brunt sukker og litt kanel. Veldig mektig, men blir en veldig god slags frappe 😋 Anonymkode: d2bae...e5b Jeg har forresten nespresso-maskin. Anbefaler barista creations (som er laget for å passe med melk, scuro er min favoritt), og ice freddo er laget for iskaffe! Begge disse kommer i forskjellige styrkenivåer. Jeg fikk også anbefalt den lilla ispirazione en gang det var tomt for barista creations, den er også god i melkekaffe! Anonymkode: d2bae...e5b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 En kaffebar jeg var på lagde iskaffe med espressoshoter og vaniljeis. Valgfritt om man ville ha i smak, som feks. irish cream sirup. Veldig søtt, men og veldig godt😊 Anonymkode: 2b80c...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå