Gå til innhold

"Nice Guy" ønsker seriøse svar fra begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest vanSteike
22 timer siden, Gaea skrev:

Hva er det egentlig du mener er "korrekt informasjon"? Hva skal man si til unge gutter? Fokuser på utseendet ditt, jobb med å bli så attraktiv som mulig, men personlighet og hvordan du behandler damer har ikke så mye å si? 

Tror problemet her kanskje først og fremst er at det er så lett å henfalle til binærtenking: Kun ytterpunkter, ingenting imellom.

Valget står ikke mellom å være dørmatte eller drittsekk, men om hvor på skalaen fra dørmatte til drittsekk du befinner deg.

Når vi lærer gutter at kvinner vil ha snille menn, hva er det egentlig da vi sier? At kvinner vil ha menn som scorer relativt høyt på snillhet? Eller at snillhet er tingenes mening og mål, slik at jo snillere du er jo mer vil kvinner ha deg?

Det er ganske stor forskjell på disse to vinklingene.

Realiteten er at kvinner vil ha en mann som har noe godt i seg. Og dette er helt logisk, sett fra evolusjon som perspektiv: Hva er nytten av en fyr som er stor og sterk og kan beskytte deg, hvis han ikke er lojal og oppofrende nok til å faktisk gjøre det den dagen det trengs?

Men realiteten er også at dette er et sekundært krav. Det er noe kvinner vil ha i en mann de er tiltrukket av, og det skaper tilknytning, men det er ikke et trekk som i seg selv skaper tiltrekning i utgangspunktet.

Ingen kvinne har noen gang lent seg over til venninnen sin og sagt: "Mmmm... ser du han karen ved enden av bardisken det? Han ser skikkelig snill ut!"

Men det vi lærer gutter er i stor grad at det handler om å være så myk og snill og følsom som mulig. For det er liksom dette kvinner vil ha.

Vel... nei. Det er faktisk ikke det. De ønsker gjerne godhet i en mann som de av andre grunner vil ha. Men det er ikke helt det samme.

Endret av vanSteike
Skrivefeil...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, takk for flere svar

Jeg innser at på flere av datene jeg har hatt, har jeg ikke våget å føle på spenningen/dynamikken i samtalen. Jeg har oversett den litt, for jeg synes hele det domenet er litt skummelt/ubehagelig/koster krefter.

Også har jeg bare latt samtalen gli lett og fint, men kanskje kjedelig. Det har vært som om to venner møtes. Så jeg kan ikke klandre noen for resultatene av det. Jeg visste ikke at spenning er SÅ viktig.

Jeg er åpenbart ingen ekspert.. Men jeg synes det virker som at jenter vurderer en manns evne til å tåle sosial spenning. Hvis mannen er modig, tar han styring i samtalen og er 100% attentiv, og viker ikke unna. Han tolererer spenningen. Det kan jenten kjenne, og det er attraktivt. 

Så kan man slippe spenningen opp. Og da ler man. Mange sier "Jeg vil ha en som kan få meg til å le"...jeg tror ikke nødvendigvis man mener at man vil ha en komiker...men en person som tolererer spenningen i rommet, kan øke den, og slippe den opp.. Det er attraktivt, fordi det viser at han er trygg, og komfortabel med konflikt og dermed kan stå opp for seg selv, blant annet. Er jeg inne på noe her?

Jeg har jo opplevd, i mine mer selvsikre stunder, at bare det å se jenten komfortabelt inn i øynene uten å vike har fått henne til å rødme eller bryte ut i pinlig latter. Jeg har det inne folkens. Jeg trenger bare å trene spenningstoleransen litt😎

Anonymkode: 53282...fd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet. Vokst opp som mellommann og var fra ung alder diplomaten i familien og søkte alltid en løsning på konflikter. Er dermed en særdeles god lytter og en genuint snill mann som lett ofrer min egen lykke for den jeg er glad i. 

Men jeg tror étt av nøkkelpunktene må være at du kan fortsatt være flørtete. Faktisk har du en gigantisk fordel i så måte. Fokuser på å utvikle dine gentleman ferdigheter og sørg for at du fra første stund har idet minste et glimt i øyet og er flørtete på forskjellige måter. Vis at du tar styring, hold henne på korsryggen om dere går over gata, ta hånda hennes om dere går gjennom folkemengder. Vis at du er en solid og trygg mann. 

Du har naturligvis en evne til å havne i friendzone, noe jeg selv har slitt med. Men mine 2 lange forhold startet i friend zone. De sa begge at de først ikke så meg på den måten, men etterhvert så demret det at kanskje jeg var noe å satse på. Har også hatt flere venninner som har kommet gråtende og sagt det samme, etter at jeg fikk dame. Da var det jo for sent, men poenget står. 

Jeg mener fortsatt at et godt vennskap på forhånd er en god bærebjelke for et sunt forhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap"

Sånn er livet, har vært der selv. Så kom det ei dame inn i livet mitt, som ville behandles røft seksuelt. Etter det ble slutt med henne, så fortsatte jeg i den stilen, og siden har jeg, unnskyld uttrykket, vasset i fitte. Det handler ikke bare om at mange damer vil bli grisepult, men de vil at du med hele deg er seksuell, og bare tar deg til rette. Så det starter egentlig at når du dater så ser du på dama som et seksuelt objekt, de fleste damene vil bli begjært, de vil at du skal sitte der med en halvstiv en og ha lyst på henne. Det er her viktig å påpeke at dette gjør man ikke på en harry måte med ord. Men med blikk og indirekte henvendelser. 

Ikke bare drar du damer når man oppfører seg slik, man drar damer som er langt over din egen liga. Med oppførselen min, så får jeg damer så fine at jeg ikke en gang har drømt om de.

Og før noen rekker å skrive at jeg generaliserer og alle damer er ikke slik. Muligens ikke, men veldig mange er slik.

Og før du rekker å tenke at det er ekkelt å holde på slik, så har du allerede lest at jeg er helt enig. Jeg er blitt til noe jeg ikke liker, en som kjører over damer og seksualiserer de. Det er egentlig ikke meg, men dessverre er det slik det er å skaffe seg damer. Det verste av alt, det at en del vet at jeg holder på slik, det gjør at bare enda flere damer er interessert i meg. 

Anonymkode: 8fa6c...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, President Chimp skrev:

Jeg har det samme problemet. Vokst opp som mellommann og var fra ung alder diplomaten i familien og søkte alltid en løsning på konflikter. Er dermed en særdeles god lytter og en genuint snill mann som lett ofrer min egen lykke for den jeg er glad i. 

Men jeg tror étt av nøkkelpunktene må være at du kan fortsatt være flørtete. Faktisk har du en gigantisk fordel i så måte. Fokuser på å utvikle dine gentleman ferdigheter og sørg for at du fra første stund har idet minste et glimt i øyet og er flørtete på forskjellige måter. Vis at du tar styring, hold henne på korsryggen om dere går over gata, ta hånda hennes om dere går gjennom folkemengder. Vis at du er en solid og trygg mann. 

Du har naturligvis en evne til å havne i friendzone, noe jeg selv har slitt med. Men mine 2 lange forhold startet i friend zone. De sa begge at de først ikke så meg på den måten, men etterhvert så demret det at kanskje jeg var noe å satse på. Har også hatt flere venninner som har kommet gråtende og sagt det samme, etter at jeg fikk dame. Da var det jo for sent, men poenget står. 

Jeg mener fortsatt at et godt vennskap på forhånd er en god bærebjelke for et sunt forhold. 

Hvordan demret det for dem?

Våre historier har fellestrekk. Jeg skal bli flinkere å flørte - eller å leke med den sosiale spenningen, om du vil. Siden jeg nå tror at jeg har skjønt at dette faktisk er hvordan jenter begynner å kjenne noe.

Jeg innser at jeg ikke har forstått det mønsteret. Jeg trodde at det var nok å være kjekk, hyggelig, ren og pen i klærne, sosial og ha hus og jobb på stell. Det er ikke nok for jenter.

Men det er nok for meg, liksom. Jeg har kjempet nok, mot min far. Jeg er ferdig med "å bruke unødvendig energi på hanekamp", hvor resultatet bare er mer smerte. Det er slik jeg ubevisst har handlet. Det er som om jeg har litt ptsd, når jeg ser meg selv skrive nå.

Men jeg skjønner at jeg må inn i ringen igjen. Være tilstede, og ta alle de der sosiale kampene. Og en del av det, er å flørte, være på, være kampklar liksom. 

Anonymkode: 53282...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er livet, har vært der selv. Så kom det ei dame inn i livet mitt, som ville behandles røft seksuelt. Etter det ble slutt med henne, så fortsatte jeg i den stilen, og siden har jeg, unnskyld uttrykket, vasset i fitte. Det handler ikke bare om at mange damer vil bli grisepult, men de vil at du med hele deg er seksuell, og bare tar deg til rette. Så det starter egentlig at når du dater så ser du på dama som et seksuelt objekt, de fleste damene vil bli begjært, de vil at du skal sitte der med en halvstiv en og ha lyst på henne. Det er her viktig å påpeke at dette gjør man ikke på en harry måte med ord. Men med blikk og indirekte henvendelser. 

Ikke bare drar du damer når man oppfører seg slik, man drar damer som er langt over din egen liga. Med oppførselen min, så får jeg damer så fine at jeg ikke en gang har drømt om de.

Og før noen rekker å skrive at jeg generaliserer og alle damer er ikke slik. Muligens ikke, men veldig mange er slik.

Og før du rekker å tenke at det er ekkelt å holde på slik, så har du allerede lest at jeg er helt enig. Jeg er blitt til noe jeg ikke liker, en som kjører over damer og seksualiserer de. Det er egentlig ikke meg, men dessverre er det slik det er å skaffe seg damer. Det verste av alt, det at en del vet at jeg holder på slik, det gjør at bare enda flere damer er interessert i meg. 

Anonymkode: 8fa6c...417

Jeg synes det du skriver, kommer fra et litt kynisk sted som jeg ikke vil ende opp på. Man vil jo ikke se folk slik? 

Men slik har jeg også holdt på med jenter som jeg ikke helt anså som kjærestemateriale

Jeg har latt meg fascinere av hvordan noen jenter vil ha meg når jeg er åpenbart oppgitt eller frustrert over dem. Noe som har nesten bikket meg over på den kyniske siden - "vil jenter behandles dårlig eller ses ned på? Hvordan kan jeg respektere noe slikt." Men jeg ser en ting - det har faktisk skapt en spenning. Spenning som i "jeg holder tilbake hvor teit jeg synes du er". Så jeg setter opp en slags mur mot henne. Negativ eller positiv, spenningen er hvert fall allerede tilstede. Og det har gjort dem tiltrukket. 

Kanskje noen jenter bare vil ha den spenningen så mye, at de lar seg behandle litt dårlig, så lenge de får den energien. Men det er bedre om den spenningen er positiv...da blir jo begge fornøyde. Jeg vil ikke at den spenningen skal ligge der fordi jeg synes hun er dum. Jeg vil at den skal ligge der fordi jeg synes hun er helt herlig.

 

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er livet, har vært der selv. Så kom det ei dame inn i livet mitt, som ville behandles røft seksuelt. Etter det ble slutt med henne, så fortsatte jeg i den stilen, og siden har jeg, unnskyld uttrykket, vasset i fitte. Det handler ikke bare om at mange damer vil bli grisepult, men de vil at du med hele deg er seksuell, og bare tar deg til rette. Så det starter egentlig at når du dater så ser du på dama som et seksuelt objekt, de fleste damene vil bli begjært, de vil at du skal sitte der med en halvstiv en og ha lyst på henne. Det er her viktig å påpeke at dette gjør man ikke på en harry måte med ord. Men med blikk og indirekte henvendelser. 

Ikke bare drar du damer når man oppfører seg slik, man drar damer som er langt over din egen liga. Med oppførselen min, så får jeg damer så fine at jeg ikke en gang har drømt om de.

Og før noen rekker å skrive at jeg generaliserer og alle damer er ikke slik. Muligens ikke, men veldig mange er slik.

Og før du rekker å tenke at det er ekkelt å holde på slik, så har du allerede lest at jeg er helt enig. Jeg er blitt til noe jeg ikke liker, en som kjører over damer og seksualiserer de. Det er egentlig ikke meg, men dessverre er det slik det er å skaffe seg damer. Det verste av alt, det at en del vet at jeg holder på slik, det gjør at bare enda flere damer er interessert i meg. 

Anonymkode: 8fa6c...417

Det er ikke ekkelt, men det birker som du kanskje ikke er helt over den røffe dama som snudde deg. Vil du bare ligge så er det ei god oppskrifter. 

 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det du skriver, kommer fra et litt kynisk sted som jeg ikke vil ende opp på. Man vil jo ikke se folk slik? 

Men slik har jeg også holdt på med jenter som jeg ikke helt anså som kjærestemateriale

Jeg har latt meg fascinere av hvordan noen jenter vil ha meg når jeg er åpenbart oppgitt eller frustrert over dem. Noe som har nesten bikket meg over på den kyniske siden - "vil jenter behandles dårlig eller ses ned på? Hvordan kan jeg respektere noe slikt." Men jeg ser en ting - det har faktisk skapt en spenning. Spenning som i "jeg holder tilbake hvor teit jeg synes du er". Så jeg setter opp en slags mur mot henne. Negativ eller positiv, spenningen er hvert fall allerede tilstede. Og det har gjort dem tiltrukket. 

Kanskje noen jenter bare vil ha den spenningen så mye, at de lar seg behandle litt dårlig, så lenge de får den energien. Men det er bedre om den spenningen er positiv...da blir jo begge fornøyde. Jeg vil ikke at den spenningen skal ligge der fordi jeg synes hun er dum. Jeg vil at den skal ligge der fordi jeg synes hun er helt herlig.

Anonymkode: 53282...fd4

Du klarer å tiltrekke deg jenter med dårlig selvtilit som du heller ikke liker eller respekterer men føler deg litt bedre enn. 

Anonymkode: 7d283...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Du har utviklet lav selvfølelse. Du, i likhet med sikkert 70-80% av alle andre. Det er veldig vanlig. Det som gjør oss forskjellige, alle vi som har lav selvfølelse altså, er at vi har forskjellige kompenseringsmekanismer. 

Ut fra hva du skriver høres det ut som dine kompenasjonsmekanismer (blant annet, kanskje?) er å være flink, se bra ut og å unngå den vonde følelsen når dine barndomstraumer trigges (du søker balanse, prøver å roe ned idioter). 

Du beskriver også det jeg mellom linjene leser som at du ønsker å være en bedre utgave enn din far, du setter verdi i å være snill. 

Dette er positivt! 100%! Og jeg tror det du kaller svakt/weak er den lave selvfølelsen. Selvfølelse er noe helt annet enn selvtillit. Selvfølelse sier noe om hvor trygg du er på at du har verdi i deg selv, i hvor stor grad du stoler på at du er en person verdt å like/elske kun for den du er (og ikke ut fra hva du gjør). 

Du kommer langt ved å bare erkjenne at oppveksten din med en far som var brutal og aldri anerkjente deg og dine meninger, antakelig har gitt deg en lav selvfølelse. Det er en egenskap, ikke en feil. 

Det finnes haugevis av videoer på youtube, podcasts og artikler på nett om hvordan bedre selvfølelsen. Det aller viktigste er å begynne å sette grenser for deg selv. Det betyr å gjenkjenne mønstre som leder til situasjoner du ikke ønsker å befinne deg i, og deretter å bryte dette mønsteret et hensiktsmessig sted. Det er å sette ned foten for deg selv ved å si "hit, men ikke lenger, for da havner jeg dit igjen, og det skal jeg jo ikke". 

Finn ut hva sommer viktig for deg. Hva gjør deg glad? Gir deg energi, overskudd? Gjør mer av det. Omstill tankesettet til "hvis jeg gjør dette så kommer andre til å like meg" til "hvis jeg gjør dette så liker jeg meg selv bedre". Veien til bedre selvfølelse går gjennom deg selv, til å lære å like deg selv bedre. Mennesker vokst opp med mye forakt mot seg ender ofte opp med å forakte seg selv også, og dér er nøkkelen. 

Anonymkode: dd072...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare innser at jeg har snakket til de jeg liker på feil måte. Sett fra dems perspektiv så er det feil. Har på en måte bedt dem være veninnen min, moren min, eller psykologen min. Og det er ubevisst. Helt sikkert fordi jeg søker det.

Men jenter som søker en mann vil jo ikke ha det. De vil ha en mann som kan være der for dem.

Jeg må bare slutte å kaste byrder på stakkars jenter som bare vil ha en mann. Så må jeg deale med mine egne problemer på en vanlig måte. Jeg kan lett switche over til det, for nå tror jeg at jeg forstår det. Takk for praten, alle💎

 

Anonymkode: 53282...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å slappe mer av, uten å analysere så mye.

Vil du ha en kvinne som analyserer alt ved deg, og som du må spille en rolle for å "vinne", eller vil du ha henne som tar deg for den du er, som liker deg når du er deg selv og slapper av? Vent på at den rette dukker opp, og se mer etter hvilken person som skjuler seg bak det pene eller mindre pene ytre skallet.

Anonymkode: e417d...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2020 den 14.59, Minesveiper skrev:

Men det er jo kvinner her inne som klager på at menn friendzoner dem også.. Det har ikke noe med kjønn å gjøre.

Jeg tror kanskje man må ha levd et liv som normal gutt i oppveksten for å forstå hvorfor dette med friendzone, og at dette med å være "snill" har vært et så stort tema for menn. Det dere ikke forstår, er at flere av oss vokste opp i en tid hvor kvinner sa at personlighet var det viktigste, og at de ønsket seg snille menn. Det flere av oss observerte med egne øyne var at guttene/mennene som var egosentriske likevel var veldig populære selv om de ikke var snille. Når man ser dette forstår man fint lite av hva som skjer siden damene går rundt og sier at det er viktig å være snill. Som ung gutt ble ikke jeg frustrert fordi det ikke ble sex, men ble heller irritert fordi jeg følte meg løyet til. I dag er mitt inntrykk at kvinner i større grad tør å si at utseende kan være en viktig faktor, og selv om programmer som Paradise Hotel og Ex on the beach ikke nødvendigvis har deltakere som representerer normale gjennomsnittsmenn og damer, så ser de unge tendenser der som de også ser på byn og fester. Man ser at når damene blir spurt om utseende for eksempel er de like gjerne ærlige fordi de vet at det bare vil bli oppfattet som politisk korrekthet om de sier noe annet. 

Det er ikke liksom ikke så vanskelig å forstå at menn fra tidligere generasjoner ble sure når de ble fortalt en løgn om at det å være snill var den gyldne nøkkel til suksess, og når de så strevde etter å være gode menn, så opplevde de å bli feid til siden til fordel for menn som ga faen. Du skal heller få at det er menn som er bittre fordi de ikke helt klarer å akseptere virkeligheten som den er, og at attraktive menn kommer unna med dårlig oppførsel. De kan også være bitre på damer fordi damene faller for den type mann. 

Problemet er at dere mannfolk ser det dere vil se.

Det er ikke slik at bad boys er de som er vellykkede som voksne. Alle de snille gutta med smirtende humor og humør, som det var fart i, handy, gode til å lage mat +++, de er i stabile forhold som voksne. Tro meg, å være 30 år og singel gjør at en kvinne kan miste helt håpet om å få seg kjæreste, det er bare røkla igjen. Jeg er ikke singel selv, men mange venninner er det og jeg ser hvordan mannfolk som er igjen i singel-poolen når man bikker 30.

De mannfolka som bare er snille når kanskje ikke opp fordi de er, som mange kvinner prøver å skrive i denne tråden, utrolig kjedelige. Og kjedelige mannfolk sitter ofte på nettet. Her finner dere andre selvutnevnte nice guys og så hauser dere hverandre opp og lager deres egne teorier om hvorfor dere ikke blir valgt.

Dere TROR oppriktig på at det var nok å være snill. Dere vet ikke/vil ikke skjønne at det selvfølgelig ikke er nok. Er det nok at en kvinne er snill for deg liksom?? Blir du tent av en kvinne som bare "ligger der" i senga? Som kvinne får vi jo stadig høre at "høl er høl" og at mannfolk er happy så lenge de får dyppet pikken. Men det er jo ikke så enkelt og det burde man jo forstå???

Og når man sier at personlighet teller og at det er viktig å være snill, så betyr ikke det at de to henger 100% sammen. Å være snill er ikke det samme som å ha den beste personligheten. Da trengs det mer. Utrolig merkelig at så mange mannfolk ikke skjønner dette. Jeg tror dessverre at dere mannfolk er litt for enkle til å forstå verden og kvinner og sosiale koder. Dere kan være ganske egosentriske og mangle selvinnsikt, det blir ganske tydelig i denne tråden.

Dere har ikke skjønt hva kvinner vil ha og har tolket for mye og slått feil slutning av ting som dere har hørt om. 

Kvinner vil ha en snill mann, men ikke BARE det. Personlighet teller absolutt mest, men en bra personlighet er ikke BARE snill, det er så mye mer som må til for å kalle det en bra personlighet. En tøffel er ikke en god personlighet nok.

Anonymkode: 62d7d...140

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke slik at bad boys er de som er vellykkede som voksne. Alle de snille gutta med smirtende humor og humør, som det var fart i, handy, gode til å lage mat +++, de er i stabile forhold som voksne. Tro meg, å være 30 år og singel gjør at en kvinne kan miste helt håpet om å få seg kjæreste, det er bare røkla igjen. Jeg er ikke singel selv, men mange venninner er det og jeg ser hvordan mannfolk som er igjen i singel-poolen når man bikker 30.

Anonymkode: 62d7d...140

Jeg bestrider ikke dette. Innlegget mitt handler jo om hvordan jeg opplevde dette som ung gutt. Man ser ikke nødvendigvis de samme tendensene når man er eldre.

8 hours ago, AnonymBruker said:

De mannfolka som bare er snille når kanskje ikke opp fordi de er, som mange kvinner prøver å skrive i denne tråden, utrolig kjedelige. Og kjedelige mannfolk sitter ofte på nettet. Her finner dere andre selvutnevnte nice guys og så hauser dere hverandre opp og lager deres egne teorier om hvorfor dere ikke blir valgt.

Anonymkode: 62d7d...140

Jeg vil heller si at de ikke når opp fordi de ikke er attraktive.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dere TROR oppriktig på at det var nok å være snill. Dere vet ikke/vil ikke skjønne at det selvfølgelig ikke er nok. Er det nok at en kvinne er snill for deg liksom?? Blir du tent av en kvinne som bare "ligger der" i senga? Som kvinne får vi jo stadig høre at "høl er høl" og at mannfolk er happy så lenge de får dyppet pikken. Men det er jo ikke så enkelt og det burde man jo forstå???

Anonymkode: 62d7d...140

Mitt utgangspunkt for denne tråden har hele tiden vært "hvordan jeg opplevde dette som ung gutt". Sier du at unge gutter skal forstå at når eldre kvinner, og andre i samfunnet sier at det å være snill er viktigst, at det ikke stemmer? Jeg synes faktisk ikke du kan forvente at unge gutter skal forstå hvordan kjønnsdynamikken fungerer i tidlig alder. Det er for komplekst, og for mange variabler som spiller inn. Derfor er det også uheldig at man forteller gutter livsløgner som gjør at de starter med en feil idé om hvordan dette virker. 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Og når man sier at personlighet teller og at det er viktig å være snill, så betyr ikke det at de to henger 100% sammen. Å være snill er ikke det samme som å ha den beste personligheten. Da trengs det mer. Utrolig merkelig at så mange mannfolk ikke skjønner dette. Jeg tror dessverre at dere mannfolk er litt for enkle til å forstå verden og kvinner og sosiale koder. Dere kan være ganske egosentriske og mangle selvinnsikt, det blir ganske tydelig i denne tråden.

Anonymkode: 62d7d...140

Altså, folk tror det de ser. Noen opplever andre hendelsesforløp enn andre, og derfor er det heller ikke rart at folk sitter med vidt forskjellig syn på hvordan virkeligheten fungerer. Det man observerer som ung, observer man ikke nødvendigvis like mye når man er eldre, men det man observerer som ung, blir grunnlaget for hvordan man tror dette fungerer når man går inn i voksenlivet. Som jeg skrev over, så kan ikke du forvente at unge gutter skal ha et komplekst syn på hvordan kjønnsdynamikken fungerer når de ikke sitter på et erfaringsgrunnlag som gir dem muligheten til å nettopp ha et riktig bilde på hvordan verden fungerer. 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Dere har ikke skjønt hva kvinner vil ha og har tolket for mye og slått feil slutning av ting som dere har hørt om. 

Kvinner vil ha en snill mann, men ikke BARE det. Personlighet teller absolutt mest, men en bra personlighet er ikke BARE snill, det er så mye mer som må til for å kalle det en bra personlighet. En tøffel er ikke en god personlighet nok.

Anonymkode: 62d7d...140

Kvinner vil ha menn de finner attraktive. Trenger ikke å gjøre det noe mer komplisert enn det. Hva en kvinne finner attraktivt er noe individuelt, og subjektivt. Det er likevel klare tendenser når det kommer til hvilke faktorer som er viktigst når det kommer til å forklare attraktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Jeg bare innser at jeg har snakket til de jeg liker på feil måte. Sett fra dems perspektiv så er det feil. Har på en måte bedt dem være veninnen min, moren min, eller psykologen min. Og det er ubevisst. Helt sikkert fordi jeg søker det.

Men jenter som søker en mann vil jo ikke ha det. De vil ha en mann som kan være der for dem.

Jeg må bare slutte å kaste byrder på stakkars jenter som bare vil ha en mann. Så må jeg deale med mine egne problemer på en vanlig måte. Jeg kan lett switche over til det, for nå tror jeg at jeg forstår det. Takk for praten, alle💎

 

Anonymkode: 53282...fd4

Nå er du bare bitter og vrang. Det er ikke noe problem å kunne vise sårbarhet og åpne seg for kvinner. Men du sa jo at du pleide å gjøre det slik at du ofret deg selv, så hvordan henger dette sammen med at du "må deale med egne problemer"? Er det ikke nettopp det du har gjort? Du har holdt problemene dine for deg selv og prøvd å være "snill gutt"?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.9.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

Det samme her, og jeg er jente. Har akkurat samme oppvekst. Bare med en mor som jeg måtte være «redd» for. Og har aldri fått forhold til å funke

Anonymkode: 87e4b...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg bestrider ikke dette. Innlegget mitt handler jo om hvordan jeg opplevde dette som ung gutt. Man ser ikke nødvendigvis de samme tendensene når man er eldre.

Jeg vil heller si at de ikke når opp fordi de ikke er attraktive.

Mitt utgangspunkt for denne tråden har hele tiden vært "hvordan jeg opplevde dette som ung gutt". Sier du at unge gutter skal forstå at når eldre kvinner, og andre i samfunnet sier at det å være snill er viktigst, at det ikke stemmer? Jeg synes faktisk ikke du kan forvente at unge gutter skal forstå hvordan kjønnsdynamikken fungerer i tidlig alder. Det er for komplekst, og for mange variabler som spiller inn. Derfor er det også uheldig at man forteller gutter livsløgner som gjør at de starter med en feil idé om hvordan dette virker. 

Altså, folk tror det de ser. Noen opplever andre hendelsesforløp enn andre, og derfor er det heller ikke rart at folk sitter med vidt forskjellig syn på hvordan virkeligheten fungerer. Det man observerer som ung, observer man ikke nødvendigvis like mye når man er eldre, men det man observerer som ung, blir grunnlaget for hvordan man tror dette fungerer når man går inn i voksenlivet. Som jeg skrev over, så kan ikke du forvente at unge gutter skal ha et komplekst syn på hvordan kjønnsdynamikken fungerer når de ikke sitter på et erfaringsgrunnlag som gir dem muligheten til å nettopp ha et riktig bilde på hvordan verden fungerer. 

Kvinner vil ha menn de finner attraktive. Trenger ikke å gjøre det noe mer komplisert enn det. Hva en kvinne finner attraktivt er noe individuelt, og subjektivt. Det er likevel klare tendenser når det kommer til hvilke faktorer som er viktigst når det kommer til å forklare attraktivitet. 

Man er bra dum hvis man ikke skjønner at andre vil ha en attraktiv kjæreste. 

Anonymkode: 7d283...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange damer her inne og ellers som klager på menn hele tiden og sier de er slem og behandler de dårlig, og likevel overser de beste guttene/mennene, så må de nesten takke seg selv. At kvinner ofte faller for menn som ikke er bra for de er egentlig en kjennsgjerning. 

Ts du blir å finne ei som liker deg som du er. De trenger bare å få sin dose med dårlige forhold før de innser det selv. 

Anonymkode: ac63f...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på hvor mange damer her inne og ellers som klager på menn hele tiden og sier de er slem og behandler de dårlig, og likevel overser de beste guttene/mennene, så må de nesten takke seg selv. 

Anonymkode: ac63f...8b0

Oi, har du oversikt over de beste mennene? Har du prøvekjørt dem? 

Vi er mange som har fått hjertet knust av "snille" gutter. 

Anonymkode: 7d283...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/8/2020 at 12:19 PM, AnonymBruker said:

Du har utviklet lav selvfølelse. Du, i likhet med sikkert 70-80% av alle andre. Det er veldig vanlig. Det som gjør oss forskjellige, alle vi som har lav selvfølelse altså, er at vi har forskjellige kompenseringsmekanismer. 

Ut fra hva du skriver høres det ut som dine kompenasjonsmekanismer (blant annet, kanskje?) er å være flink, se bra ut og å unngå den vonde følelsen når dine barndomstraumer trigges (du søker balanse, prøver å roe ned idioter). 

Du beskriver også det jeg mellom linjene leser som at du ønsker å være en bedre utgave enn din far, du setter verdi i å være snill. 

Dette er positivt! 100%! Og jeg tror det du kaller svakt/weak er den lave selvfølelsen. Selvfølelse er noe helt annet enn selvtillit. Selvfølelse sier noe om hvor trygg du er på at du har verdi i deg selv, i hvor stor grad du stoler på at du er en person verdt å like/elske kun for den du er (og ikke ut fra hva du gjør). 

Du kommer langt ved å bare erkjenne at oppveksten din med en far som var brutal og aldri anerkjente deg og dine meninger, antakelig har gitt deg en lav selvfølelse. Det er en egenskap, ikke en feil. 

Det finnes haugevis av videoer på youtube, podcasts og artikler på nett om hvordan bedre selvfølelsen. Det aller viktigste er å begynne å sette grenser for deg selv. Det betyr å gjenkjenne mønstre som leder til situasjoner du ikke ønsker å befinne deg i, og deretter å bryte dette mønsteret et hensiktsmessig sted. Det er å sette ned foten for deg selv ved å si "hit, men ikke lenger, for da havner jeg dit igjen, og det skal jeg jo ikke". 

Finn ut hva sommer viktig for deg. Hva gjør deg glad? Gir deg energi, overskudd? Gjør mer av det. Omstill tankesettet til "hvis jeg gjør dette så kommer andre til å like meg" til "hvis jeg gjør dette så liker jeg meg selv bedre". Veien til bedre selvfølelse går gjennom deg selv, til å lære å like deg selv bedre. Mennesker vokst opp med mye forakt mot seg ender ofte opp med å forakte seg selv også, og dér er nøkkelen. 

Anonymkode: dd072...068

Spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, irkan90 skrev:

Spot on.

Jeg har nok hatt lavere selvfølelse enn hva jeg kunne hatt, definitivt. Takk for innlegget.

Det andre aspektet er at jeg bare har sett hele denne "sosial dominans"-leken som en unødvendig og slitsom greie. Hadde håpt at jeg slapp å spille den. Hadde håpt at jenter klarer å se forbi den. Men det viser jo seg at den faktisk er nøkkelen til attraksjon hos damer. Så det er ingen vei utenom. Jeg må bli med og være "på". 

Update: Jeg har vært på date med en ny dame i mellomtiden. Som egentlig er flottere enn forrige. Passet på å være "på" hele tiden, dvs lynende tilstede, og oppmerksom på at dette er en lek som man bare må spille. I ettertid har hun bombardert meg med meldinger og forsøkt å lage planer fremover. Jeg er egentlig på gjerdet nå. 

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest annet enn startinnlegget, men en melding som det der betyr absolutt ikke at du er «for snill» eller noe lignende. Det betyr rett og slett at kjemien ikke er der, og det er faktisk helt innafor. 
 

Har selv hørt menn si: «Alle jenter syntes jeg er for snill!» etter å ha blitt avvist. Dette har vært FEIL i alle tilfellene. Jeg aner ikke hvorfor noen menn kan tro de blir avvist pga. noe slikt (det GÅR IKKE AN å være «for snill») men det har kanskje med at kvinner ofte sier noe ala: «Du er en flott fyr, men...» når de avviser menn. 

Anonymkode: d14ca...1d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...