Gå til innhold

"Nice Guy" ønsker seriøse svar fra begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig ingen andre råd til deg enn å finne ei jente som er som deg, ei som f eks er opptatt av strikking eller hester, og som ikke jakter etter bad boys..

Anonymkode: fcc4d...f3f

JA takk til slike damer! Perfekt! Synd dem er mangelvare, bor helt avsides eller allerede er okkupert. 

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Minesveiper skrev:

Men det er jo kvinner her inne som klager på at menn friendzoner dem også.. Det har ikke noe med kjønn å gjøre.

Jeg tror kanskje man må ha levd et liv som normal gutt i oppveksten for å forstå hvorfor dette med friendzone, og at dette med å være "snill" har vært et så stort tema for menn. Det dere ikke forstår, er at flere av oss vokste opp i en tid hvor kvinner sa at personlighet var det viktigste, og at de ønsket seg snille menn. Det flere av oss observerte med egne øyne var at guttene/mennene som var egosentriske likevel var veldig populære selv om de ikke var snille. Når man ser dette forstår man fint lite av hva som skjer siden damene går rundt og sier at det er viktig å være snill. Som ung gutt ble ikke jeg frustrert fordi det ikke ble sex, men ble heller irritert fordi jeg følte meg løyet til. I dag er mitt inntrykk at kvinner i større grad tør å si at utseende kan være en viktig faktor, og selv om programmer som Paradise Hotel og Ex on the beach ikke nødvendigvis har deltakere som representerer normale gjennomsnittsmenn og damer, så ser de unge tendenser der som de også ser på byn og fester. Man ser at når damene blir spurt om utseende for eksempel er de like gjerne ærlige fordi de vet at det bare vil bli oppfattet som politisk korrekthet om de sier noe annet. 

Det er ikke liksom ikke så vanskelig å forstå at menn fra tidligere generasjoner ble sure når de ble fortalt en løgn om at det å være snill var den gyldne nøkkel til suksess, og når de så strevde etter å være gode menn, så opplevde de å bli feid til siden til fordel for menn som ga faen. Du skal heller få at det er menn som er bittre fordi de ikke helt klarer å akseptere virkeligheten som den er, og at attraktive menn kommer unna med dårlig oppførsel. De kan også være bitre på damer fordi damene faller for den type mann. 

Å være god er ikke noe man må "streve etter", det er noe man enten er eller ikke er. Eller kan bli, men da ikke pga ytre årsaker, men fordi godhet er sin egen belønning. Det er ikke strevsomt å være god hvis man bryr seg om andre. 

I mangel av en attraktiv personlighet får enkelte vakre menn pult. Ihvertfall for ei natt, til folk går lei. Utseende teller noe. Personlighet teller mye. 

Jeg hadde en eks en gang som sa at, hvorfor være snill når man ikke får belønning for det. Jeg ble helt hæ .. Belønning har ikke noe med saka å gjøre. En god person ønsker bare å være et godt menneske, rett og slett for sin egen selvrespekt og sitt eget verdisyn. Helt uavhengig av sex.

Hvis du traff kjæresten min ville du kanskje trodd at han var en badboy som vant meg pga utseendet. Sannheta er at jeg møtte ham usett på nettet og falt for væremåten hans. Selv om han ser ut som mafia, er han typen som gjør gode gjerninger når folk ikke ser det. Han er blotta for "gjøre gode ting så folk legger merke til det"-moral og ville aldri kalt seg selv snill feks, i hans øyne gjør han jo alt for lite for mennesker. 

Anonymkode: 7d283...724

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner deg ikke, så må bare komme med noen ideer basert på det har har lest.

Kan det være at standarden din er for høy? Du har jo avvist mange damer, sier du. Jeg er sikker på at mange av de er snille, har god jobb osv. selv om de kanskje ikke er så spennende. Tror at du søker mot den samme rollen du hadde som barn, og at "kjedelige", vanlige jenter blir litt ukomfortabelt, fordi du ikke vet helt hva du skal gjøre. Jeg tror at det hadde vært bra for deg med et forhold der du slapp å å være people pleaseren. 

I et godt forhold er det ikke alltid et adrenalinkick, det er mer en behagelig livsstil der man kan slappe av sammen, så kanskje det er det du bør være på utkikk etter?

Kan det hende at du virker litt selvopptatt? Prøv å rette blikket utover, mot jenta du er sammen med. Vær nysgjerrig og let etter spennende og interessante sider med henne. Alle mennesker er fantastiske når man ser etter. Hvis man også kan bo og leve godt sammen, da har man ordnet seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis disse ikke er nice guys, hva kaller dere snille, gode menn med full pakke som har falt mellom samlivets stoler pga beskjedenhet, uten videre å ha krav til omverdenen? 

Anonymkode: bd42a...1f9

Vi kaller dem "beskjedne" eller "sjenerte". Eller "livredde og utilgjengelige" dersom beskjedenheten har tatt så stor overhånd at de ikke engang klarer å holde en normal samtale med en dame. Det er ingen damer som kan hjelpe disse mennene til å få et bedre liv. Mennene må ta tak i seg selv og øve seg på å bli mindre sjenerte, skritt for skritt. Slik som mange sjenerte damer må gjøre også.

Endret av Jacuzzi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Minesveiper skrev:

Men det er jo kvinner her inne som klager på at menn friendzoner dem også.. Det har ikke noe med kjønn å gjøre.

Jeg tror kanskje man må ha levd et liv som normal gutt i oppveksten for å forstå hvorfor dette med friendzone, og at dette med å være "snill" har vært et så stort tema for menn. Det dere ikke forstår, er at flere av oss vokste opp i en tid hvor kvinner sa at personlighet var det viktigste, og at de ønsket seg snille menn. Det flere av oss observerte med egne øyne var at guttene/mennene som var egosentriske likevel var veldig populære selv om de ikke var snille. Når man ser dette forstår man fint lite av hva som skjer siden damene går rundt og sier at det er viktig å være snill. Som ung gutt ble ikke jeg frustrert fordi det ikke ble sex, men ble heller irritert fordi jeg følte meg løyet til.

Det er ikke liksom ikke så vanskelig å forstå at menn fra tidligere generasjoner ble sure når de ble fortalt en løgn om at det å være snill var den gyldne nøkkel til suksess, og når de så strevde etter å være gode menn, så opplevde de å bli feid til siden til fordel for menn som ga faen. Du skal heller få at det er menn som er bittre fordi de ikke helt klarer å akseptere virkeligheten som den er, og at attraktive menn kommer unna med dårlig oppførsel. De kan også være bitre på damer fordi damene faller for den type mann. 

Same shit for damer ja.

På ungdomsskolen/videregående var det stort sett sånn at de ca 3 peneste jentene og 3 peneste guttene var de som fikk all oppmerksomheten. ALLE var forelsket i én av disse 3. Og så sa de voksne til alle oss som ikke var blant disse 3 at "det ordner seg når dere blir eldre. Det finnes noen for alle. Personlighet er det som virkelig betyr noe".

Men så blir vi voksne da, og fortsatt er det sånn at de 3 peneste av hvert kjønn på et utested en kveld får ALL oppmerksomheten. Eller på Tinder. Dette er en av voksenlivets store skuffelser... mennesker med middelmådig utseende vil kunne oppleve at de er så godt som usynlige for det motsatte kjønn.

Men skal vi gi opp og blir bitter av den grunn? NEIDA. Vi "vanlige" folk har sjangs vi også. Men vi er helt nødt til å jobbe mye hardere for å få oppmerksomhet. Vi kan ikke satse på at fremmede folk på gata skal sperre øynene opp for oss plutselig, sånn som på film. Vi må jobbe over tid for å få folk i vårt nærmiljø til å forelske seg i personligheten vår. Det er fullt mulig. Noen vil til og med ha veldig gode sjanser for å finne noen - f.eks. hvis du har en sosial jobb hvor du stadig vekk blir introdusert for nye mennesker av begge kjønn. Men det kommer ikke av seg selv uansett.

Anonymkode: 181bb...c7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe problemet er innstillingen du får når du liker noen. Desperat, litt for opptatt av å gjøre henne trygg på at du liker henne? Man må gi litt rom til mystikken, la fantasien til dama gjøre sin ting. 

Ikke noe verre enn det, men samtidig også vanskelig å gjøre noe med. Anstrenger man seg for å holde seg tilbake kan man jo fort bli oppfattet som klein/falsk.

Ikke svar på meldinger øyeblikkelig og ikke vær redd for å erte dama er enkle råd som kan gi underverker. 

 

Anonymkode: 40e65...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du nok for kjedelig. Damer flest liker menn som er spennende, i en eller annen form. Enten man er veldig utadvendt eller mer mystisk. Det er selvfølgelig veldig individuelt hva man liker også, men om daten har utartet seg som hyggelig, litt formelt og litt kjedelig jobbintervju, blir det neppe noe mer.

Du er på date for å få deg dame eller et ligg, ikke sant? Ikke for å finne en kvinnelig venn. Da må man tørre å gå den veien også, og ikke sitte og snakke om trygge ting og spørre kjedelige enkle spørsmål tilbake.

Man må prøve og feile, det finnes mange fisker i havet. Ikke opphøy den ene dama du er på date med til den eneste i verden du kan ende opp med, slik at du blir redd for å bli avvist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tippe problemet er innstillingen du får når du liker noen. Desperat, litt for opptatt av å gjøre henne trygg på at du liker henne? Man må gi litt rom til mystikken, la fantasien til dama gjøre sin ting. 

Ikke noe verre enn det, men samtidig også vanskelig å gjøre noe med. Anstrenger man seg for å holde seg tilbake kan man jo fort bli oppfattet som klein/falsk.

Ikke svar på meldinger øyeblikkelig og ikke vær redd for å erte dama er enkle råd som kan gi underverker. 

 

Anonymkode: 40e65...34f

Dette fungerer kun hvis dama allerede er interessert. Hvis det er tidlig i bekjentskapet og hun ikke har rukket bli interessert i deg enda, har hun ikke investert noe energi eller følelser i din eksistens. Ergo vil hun ikke engang legge merke til at du prøver å leke mystisk, for hun går ikke rundt og tenker på deg i hverdagen sin. Å være "mystisk" fungerer generelt egentlig bare for veldig kjekke menn, uansett.. 

Dersom du bruker veldig lang tid på å svare på meldinger, vil hun også lett gjøre seg opp en konklusjon om at du ikke er særlig interessert. Kun veldig populære damer har selvtillit nok til å jakte på menn de vil ha. "Vanlige" damer trenger bekreftelse/trygghet fra mannen på at han er interessert, hvis ikke anser hun slaget som tapt i det øyeblikket du trekker deg tilbake. Hun vil ikke springe etter deg, hun vil bare tenke at du ikke synes hun er pen nok eller kul nok til at du gidder å henge mer med henne. 

Anonymkode: 181bb...c7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke løgn at det er viktig å være snill? Men å bare være snill og grei er ikke alltid nok. Ja, det finnes jenter som går etter drittsekk menn, men det finnes maaaange flere jenter som himler med øynene over disse jentene, som liker snille og gode menn. Selvfølgelig er det viktig at man er tiltrukket av noen man vil ha som en potensiell kjæreste, man kan ikke bli kjent med en jente og så tro at fordi du er hyggelig og grei mot henne og hun er hyggelig og grei mot deg - så betyr det at hun vil være i et forhold med det. Du blir ikke løyet til bare fordi jenter sier de liker snille menn, og du ser på deg selv som snill, men så vil ikke de være i forhold med deg.

Anonymkode: f727f...3af

Premisset jeg satt for innlegget jeg skrev var at personlighet, og det å være snill var viktigst. Jeg er i grunn ikke særlig interessert i å diskutere, og kverulere i om det er løgn heller ikke. Å lyge betyr mer eller mindre å fremme en uriktig påstand. Hvis personlighet, og det å være snill ikke er viktigst, er det ikke vanskelig å argumentere for at det som ble sagt var løgn. Jeg var uansett mer opptatt av å få fram hvordan jeg opplevde dette som ung gutt, og jeg følte den gangen at jeg ble solgt en virkelighet som ikke stemte. Det irriterte meg. Du snakker om at menn er sure fordi de føler de er berettighet sex. Det stemmer ikke for meg. Jeg har heller ikke sagt at kvinner er slemme som du skriver senere i innlegget ditt. Du tillegger andre ideer de ikke har for å plassere dem inn i boksen "nice guys" som du selv har laget. 

20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er klart det er viktig å være snill og hyggelig, men det er ikke alltid at det er nok å bare være snill og grei. Det er skikkelig urettferdig å si at de fleste damer "later" som at å være snill er viktig men at de egentlig bare bryr seg om utseendet. Det er nettopp derfor denne friendzone greia er så kvinnefiendtlig, fordi det maler kvinner i et bilde av å være kalde og følelsesløse som bare løper etter drittsekker, når dette ikke er tilfellet i det hele tatt. Det er bare noe "nice guys" sier til seg selv for å unngå å innse at det er kanskje dem det er noe galt med. 

Anonymkode: f727f...3af

Igjen så skriver du noe som jeg ikke har sagt. Jeg sa at når jeg var ung ble jeg i det miljøet jeg vokste opp i fortalt at personlighet, og det å være snill var det viktige. Har ikke skrevet at de fleste damer later som noe som helst.

Dette med friendzone er ikke kvinnefiendtlig fordi det for det første ikke handler om et av kjønnene. For det andre så er ikke kvinner kalde og følelsesløse fordi de løper etter attraktive menn. Bare ikke fortell menn som sitter med initiativbyrden at det å være snill er nøkkelen til suksess. Da får du en gjeng bitre menn som gjør opprop. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 hours ago, AnonymBruker said:

Same shit for damer ja.

På ungdomsskolen/videregående var det stort sett sånn at de ca 3 peneste jentene og 3 peneste guttene var de som fikk all oppmerksomheten. ALLE var forelsket i én av disse 3. Og så sa de voksne til alle oss som ikke var blant disse 3 at "det ordner seg når dere blir eldre. Det finnes noen for alle. Personlighet er det som virkelig betyr noe".

Men så blir vi voksne da, og fortsatt er det sånn at de 3 peneste av hvert kjønn på et utested en kveld får ALL oppmerksomheten. Eller på Tinder. Dette er en av voksenlivets store skuffelser... mennesker med middelmådig utseende vil kunne oppleve at de er så godt som usynlige for det motsatte kjønn.

Anonymkode: 181bb...c7a

Yes, og jeg synes det var helt bortkastet at jeg ble fortalt en livsløgn som ung gutt når det ikke hjalp meg i det hele tatt. Jeg hadde ikke trengt å bli skjermet, og skulle heller hatt den riktige informasjonen, og noen gode råd om hvordan jeg skulle gå fram. Istedenfor ble det google og artikkler om badboys. Det gjorde veien vanskeligere igjen fordi så mye av informasjonen på nett var bullshit. 

Jeg synes gutter fortjener å få den korrekte informasjonen, og bli fortalt hvordan man skal gå fram på en god måte. Det å lære seg å ta initiativ, flørte osv blir ikke lettere når utgangspunktet er at man er feilinformert, og så må man bruke ekstra tid på å rette opp i, og akseptere det riktige virkelighetsbildet først.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 3.9.2020 den 16.33, AnonymBruker skrev:

De som kaller seg "Nice Guy" er egentlig så snille som de skal ha det til. De er snille fram til de blir avvist.

Anonymkode: b939f...538

Det der er en helt vanlig hersketeknikk som blir brukt mye for å flytte ansvaret over på mannen. Kvinner gjør jo ikke gale vurferinger, må vite, når det kommer til valg av partner 🙄

Ts....damer liker ikke nice guys. De vil ha spenning. Bli begjært. Litt mystikk. En med ryggrad til å kreve litt av dem. De vil ha den dominerende personen i rommet. Det faller ofte litt skjevt ut for mange kvinner, da de mannfolka ofte ikke behandler dem bra i et forhold. Menn kan ikke være både og bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du skal gi deg.

Jeg mener jo bestemt at jeg ikke er en helt stereotyp "nice guy" - jeg har egne meninger. Men jeg legger dem frem diplomatisk.

Men desperat-viben, ja den har nok jenter plukket opp. Det skal ikke mye til. En melding eller to ekstra, et bilde for mye, å være litt for tilgjengelig..jeg presser dem vekk. Jeg ser feilen. Men det er som om jeg må kjempe mot min egen natur.

 Jeg bobler over at følelser som sier at jeg bør gjøre ditten og datten. Men jeg kommer jo ingen vei med det. Så det  endres. Jeg er ikke en nice guy i min kjerne. Jeg har samme behov som alle andre.

 Men rollen jeg spiller ut, er tydeligvis en nice guy. Spesielt ovenfor jenter. Jeg har en del statistikk nå.

Jeg føler meg ekte - men noe må endres. Jeg må bli modigere

Å please en jente jeg liker, er liksom det mest naturlige i hele verden for meg. Det er vanskelig å snu det. Men jeg MÅ jo. Hvis ikke blir jeg jo bitter, og ender opp med en jente som jeg ikke vil ha.

Jeg vil tro jeg går som en "low key" nice guy. Jeg tror at hverken folk rundt meg, familie og venner oppfatter meg slik. Jeg tror de oppfatter meg som en oppegående fyr, som er kjekk nok til å få seg noe på byen hvis han vil. Men sannheten er at hvis det kommer til jenter jeg liker, så er jeg veldig nice guy..

Anonymkode: 53282...fd4

Du har vært nødt å please din far hele livet, derfor ligger det naturlig i ditt «mønster». Du går også etter de som ikke vil ha deg, for det minner deg om din relasjon med far. Alltid hige etter å bli sett, elsket og godtatt for den man er. 
 

Så egentlig er det ikke noe hokus pokus - erkjenn og aksepter at faren din sine valg har intet med deg som menneske å gjøre. Prøv og ikke la han definere deg, og prøv noen dater ekstra med de du ikke vil ha og sist men ikke minst, bryt mønsteret! Det er destruktivt ❤️

Anonymkode: b1275...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så blir vi voksne da, og fortsatt er det sånn at de 3 peneste av hvert kjønn på et utested en kveld får ALL oppmerksomheten. Eller på Tinder. Dette er en av voksenlivets store skuffelser... mennesker med middelmådig utseende vil kunne oppleve at de er så godt som usynlige for det motsatte kjønn.

Hva mener du med "usynlige"? Du går rundt i gata og bare venter på at et eller annet kvinnemenneske skal ta initiativet? Du forventer at de nærmest skal kaste seg over deg?

Omgås du ingen kvinner i hverdagen? På jobb? Fest? Møter du aldri noen nye? Kommer du aldri i samtale med noen kvinner noen gang i omstendigheter som ikke i utgangspunktet går ut på å finne seg en partner?

Hvis du er usynlig vil jeg påstå at du gjør deg selv usynlig. Du kan ikke bare sitte der som en veggplante og forvente at kvinnene ramler ned i fanget på deg.

Kutt ut selvmedlidenheten og endre holdningene dine.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ikke svar på meldinger øyeblikkelig og ikke vær redd for å erte dama er enkle råd som kan gi underverker. 

 

Anonymkode: 40e65...34f

Dette er den sikreste måten å miste meg på, å holde igjen fordi det er det «mest taktiske» Om jeg er interessert i noen vil jeg at han svarer med en gang OM DET ER DET HAN FØLER FOR, alt annet er falskt og ikke noe jeg vil basere fremtiden på. Det er ingen seier å vinne noen på falske premisser og spill i min verden😊 

Anonymkode: d5541...a4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

Bare ikke fortell menn som sitter med initiativbyrden at det å være snill er nøkkelen til suksess. Da får du en gjeng bitre menn som gjør opprop. 

Hva er det egentlig du mener er "korrekt informasjon"? Hva skal man si til unge gutter? Fokuser på utseendet ditt, jobb med å bli så attraktiv som mulig, men personlighet og hvordan du behandler damer har ikke så mye å si? 

Jeg er så uenig at det noen ganger er vanskelig å forstå at noen har en så totalt annerledes virkelighetsoppfatning. Jeg har - gjennom hele mitt liv - sett gutter og menn bli sammen med mine bekjente, venner, og meg selv. Vanlige gutter, hvor personlighet og kjemi er det som gjør at det bikker over fra venn til kjæreste. Om man skal fokusere på det overfladiske, så er det jo ofte riktig at man finner seg noen i omtrent samme "liga" (misliker slike uttrykk, men likevel)... Men hadde alle jenter løpt etter samme fyr, den absolutt kjekkeste, da hadde det jammen vært mange single. 

Det er jo sannsynligvis problemet i denne tråden også, det er jo ikke mangel på interesserte, men at de visstnok ikke er tilstrekkelig "høykvalitet". 

Vil også legge til at det i omtrentlig ni av ti tilfeller hvor jeg kjenner noen som har vært sammen med en "bad boy", så har de dårlige egenskapene kommet frem gradvis etterhvert, etter man allerede har tilknytning. Nei, damer vil ikke bli behandlet som dritt, og ja, for de fleste er personlighet og kjemi det aller viktigste (tiltrekning må selvsagt også finnes, men igjen, må ikke ha en modell for å føle tiltrekning). Det virker så ufattelig bittert å tilegne alle damer så usympatiske egenskaper fordi man selv sliter med å finne seg noen. Se dere rundt, de fleste gjør ikke det, de fleste vanlige, snille fyrene der ute har hatt opptil flere kjærester... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg tror mange menn/gutter som har lett for å havne i friendsone gjør feil er at de ikke viser at de faktisk vil ha dama/jenta. De oppfører seg som venner og er for forsiktige slik at de ikke få drevet forholdet framover. Du trenger overhodet ikke være "badboy" eller se ned på kvinner, men du må være tydelig på hva du vil. Og glem rådene om å ikke svare på meldinger med en gang m.m., det ender som regel heller med at dama avskriver deg som en uinteressert drittsekk, og du vil ikke det heller. Kommer du til 5. date og ikke har kysset dama ennå så må du få ut fingern for å si det sånn. Men det betyr ikke at du skal prøve på sex tidlig. Men du må vise at du har lyst på henne, at du syns hun er attraktiv og sexy. Du må være mann.

Anonymkode: 2425f...75a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.9.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

Kanskje du er høysensitiv? (HSP)

Det høres ut som om du har mye empati og er flink til å lese mennesker.

Kanskje denne "recovering nice guy" kan være litt til hjelp?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Hva mener du med "usynlige"? Du går rundt i gata og bare venter på at et eller annet kvinnemenneske skal ta initiativet? Du forventer at de nærmest skal kaste seg over deg?

Omgås du ingen kvinner i hverdagen? På jobb? Fest? Møter du aldri noen nye? Kommer du aldri i samtale med noen kvinner noen gang i omstendigheter som ikke i utgangspunktet går ut på å finne seg en partner?

Hvis du er usynlig vil jeg påstå at du gjør deg selv usynlig. Du kan ikke bare sitte der som en veggplante og forvente at kvinnene ramler ned i fanget på deg.

Kutt ut selvmedlidenheten og endre holdningene dine.

Her har du misforstått. 1) Jeg er dame, 2) Jeg henviste til at enkelte mennesker kunne føle seg usynlige, jeg snakket ikke om meg selv, 3) Leste du i det hele tatt det neste avsnittet mitt der jeg skrev hva man kunne gjøre i stedet for å gi opp og bli bitter? 

Anonymkode: 181bb...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Nei. Å være en "nice guy" er en selvfølge, bare minimum, ikke noe å være stolt av. det er som å være stolt av å kunne puste eller bæsje. Du må finne en som itillegg har like interesser, som du klaffer med og har kjemi med, finner deg attraktiv personlighetsmessig etc. Å være snill og respektfull er en selvfølge, ikke noe å skryte av.

Da har ikke du vært ute i datingmarkedet  de siste årene om dette er noe du faktisk mener. Det er veldig mange menn og kvinner som sier de vil ha et fast forhold, som faktisk ikke er klar for dette eller de er bare ute etter sex. Det er null ærlighet i deres personlighet. Det ¨avvise noen fordi det hele blir feil, og gjøre dette på en "fin" måte er en kunst i seg selv. Det krever moral og etikk, og det er ikke alltid lett. Så det å si at dette er et "minimum" i dagens befolkning er å bagatellisere de kvaliteter som faktisk mange leter etter, som veldig mange faktisk ikke har.

Anonymkode: bef31...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
23 hours ago, Gaea said:

Hva er det egentlig du mener er "korrekt informasjon"? Hva skal man si til unge gutter? Fokuser på utseendet ditt, jobb med å bli så attraktiv som mulig, men personlighet og hvordan du behandler damer har ikke så mye å si? 

Jeg har skrevet dette mange ganger.. Jeg ble irritert over at jeg ble solgt en idé om at det å være snill var nøkkelen til suksess som ung gutt. Som flere allerede har påpekt kan man ikke forvente gull, og grønne skoger bare fordi man er snill, og har god personlighet. Jeg mener som sagt at man burde fortelle gutter hvordan verden fungerer. Dette innebærer å si at utseende selvfølgelig også er en faktor, samt andre ting som selvtillit, at det er tak i en osv. Jeg mener at man gjør gutter en bjørnetjeneste når man ikke forteller hele sannheten om hvordan attraksjon fungerer generelt fordi det kommer en dag der de kommer til å se virkeligheten uansett. 

23 hours ago, Gaea said:

Jeg er så uenig at det noen ganger er vanskelig å forstå at noen har en så totalt annerledes virkelighetsoppfatning. Jeg har - gjennom hele mitt liv - sett gutter og menn bli sammen med mine bekjente, venner, og meg selv. Vanlige gutter, hvor personlighet og kjemi er det som gjør at det bikker over fra venn til kjæreste. Om man skal fokusere på det overfladiske, så er det jo ofte riktig at man finner seg noen i omtrent samme "liga" (misliker slike uttrykk, men likevel)... Men hadde alle jenter løpt etter samme fyr, den absolutt kjekkeste, da hadde det jammen vært mange single. 

Jeg tror ikke du er uenig med meg når det kommer til stykke med mindre du mener at det å være snill vil garantere en hver person en kjæreste. Enkelte her inne er bare flinke til å tillegge andre meninger de ikke har istedenfor å spørre. Jeg synes heller ikke det er spesielt gøy å måtte forsvare meninger jeg ikke har som andre tillegger meg. Jeg er altså ikke uenig med det du skriver her, og jeg mener ikke at man skal si til gutter at de skal behandle jenter/damer dårlig.

Problemet med dette med badboys er i grunn at enkelte ser at attraktive menn kommer unna med dårlig oppførsel, og så tror de at det er den dårlige oppførselen som er grunnen til at de er populære. Er du en ung naiv gutt med lite livserfaring som ikke forstår hvordan verden fungerer, er det lett for å sluke badboyartikler rått fordi når disse artiklene leses stemmer de i stor grad med virkeligheten man har observert. Så må man altså senere rette opp i feilslutningene som artiklene har gjort. Poenget mitt er at gutter, og menn sendes på villspor når ikke hele sannheten kommer fram om hvordan dette med attraksjon fungerer. Dette er åpenbart ikke gutter eller menn tjent i siden det å mestre det å ta initiativ, gjøre et godt inntrykk osv er ganske essensielt for å klare seg på damefronten.

23 hours ago, Gaea said:

Det er jo sannsynligvis problemet i denne tråden også, det er jo ikke mangel på interesserte, men at de visstnok ikke er tilstrekkelig "høykvalitet". 

Vil også legge til at det i omtrentlig ni av ti tilfeller hvor jeg kjenner noen som har vært sammen med en "bad boy", så har de dårlige egenskapene kommet frem gradvis etterhvert, etter man allerede har tilknytning. Nei, damer vil ikke bli behandlet som dritt, og ja, for de fleste er personlighet og kjemi det aller viktigste (tiltrekning må selvsagt også finnes, men igjen, må ikke ha en modell for å føle tiltrekning). Det virker så ufattelig bittert å tilegne alle damer så usympatiske egenskaper fordi man selv sliter med å finne seg noen. Se dere rundt, de fleste gjør ikke det, de fleste vanlige, snille fyrene der ute har hatt opptil flere kjærester... 

Igjen, jeg tror ikke vi er uenige. Som jeg på en måte skrev, så vil ikke det å være snill mot noen garantere at den andre vil føle tiltrekning. Da kan man heller ikke si at det å være snill er viktigst. Det er allerede gjort studier når det kommer til hva som er viktigst for attraktivitet. 

Det er også vittig at du som ab sitter meg i en bås når du ikke vet en dritt om meg :P Jeg opplevde å bli populær på et tidspunkt i tyveårene mye fordi jeg knakk en kode. Det passer jo da dessverre ikke inn i det narrativet du og ab prøver å lage om en bitter mann, men ja, dette blir siste gangen jeg svarer noen som tillegger meg meninger jeg ikke har, og som setter meg i båser jeg ikke tilhører.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...