Gå til innhold

"Nice Guy" ønsker seriøse svar fra begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta den siste jenten jeg datet som eksempel. Vet du hva? Hun sendte meg en melding for å spørre hvordan kalenderen min så ut. Hun ville sette opp en date. Jeg kunne ikke i den nærmeste fremtiden, men i min iver etter å se henne igjen, overrumplet jeg henne litt med meldinger. Jeg tok plutselig over rollen hennes som initiativtaker, og prøvde å eskalere det lenger

Dagen etter skriver hun at det ikke føles rett likevel. Jeg var en fin fyr, bla bla, ha det godt.

Jeg klarte altså å være så needy på meldinger at et forslag om date på melding fra henne endte i "ha det" neste dag. Hun ville gi meg en sjanse, hun ville gi det mer tid for å finne den gnisten. Men siden hun ikke hadde funnet den enda, og jeg effektivt satte attraksjonsnivået til under null ved å mase på meldinger. Altså hvor dum og needy går det an å bli

Anonymkode: 53282...fd4

Noe mange av oss kvinner har til felles, er at vi virkelig tar mot til oss når vi selv tar initiativet til date. Det er noe som sitter veldig langt inne for mange av oss. Vi er oppflasket på at det er mannen som skal ta initiativ.

Hva skjedde så når hun gjorde dette, - jo, du sa at du ikke kunne i den nærmeste fremtiden (jeg så at du skrev at du kunne senere en gang). Når vi får et sånt umiddelbart avslag på det initiativet vi har grudd oss for å ta, da ville i hvert fall jeg tenkt at du ikke var så interessert. For alle har den tanken i hodet om at den som virkelig er interessert, han klarer å sette av tid, om det så er kun for et kort møte. At du maste på noen meldinger etterpå kan bare ha blitt tolket som et utslag av dårlig samvittighet. Du hadde tid til å mase på meldinger, men ikke til å møte henne.

Så jeg tror at hun tolket responsen din som et uttrykk for liten interesse, og at det var derfor hun trakk seg.

Anonymkode: e417d...ffa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe mange av oss kvinner har til felles, er at vi virkelig tar mot til oss når vi selv tar initiativet til date. Det er noe som sitter veldig langt inne for mange av oss. Vi er oppflasket på at det er mannen som skal ta initiativ.

Hva skjedde så når hun gjorde dette, - jo, du sa at du ikke kunne i den nærmeste fremtiden (jeg så at du skrev at du kunne senere en gang). Når vi får et sånt umiddelbart avslag på det initiativet vi har grudd oss for å ta, da ville i hvert fall jeg tenkt at du ikke var så interessert. For alle har den tanken i hodet om at den som virkelig er interessert, han klarer å sette av tid, om det så er kun for et kort møte. At du maste på noen meldinger etterpå kan bare ha blitt tolket som et utslag av dårlig samvittighet. Du hadde tid til å mase på meldinger, men ikke til å møte henne.

Så jeg tror at hun tolket responsen din som et uttrykk for liten interesse, og at det var derfor hun trakk seg.

Anonymkode: e417d...ffa

Nettopp.

Mange av oss har dårlig erfaring med menn som ikke har "tid", disse vil som regel bare runke over et textationship. Ingen er så bissi. 

Anonymkode: 7d283...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp bikket 30. Så det er jaggu meg på tide. Jeg vurderer terapi.

Jeg holder andre på avstand. Jeg opplever at hvis jeg deler mine svake sider, løper jentene. Jeg trodde at det var det som var tillit og kjærlighet. Jeg er lei av å bli brent. Jeg må lære. 

Anonymkode: 53282...fd4

Du fremstår som at du har veldig stor selvmedlidenhet og at du også har veldig store forventninger til hva du mener du har krav på i livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Du fremstår som at du har veldig stor selvmedlidenhet og at du også har veldig store forventninger til hva du mener du har krav på i livet.

Det gjør forsåvidt du også.

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonymous33 skrev:

Jeg liker stabile menn. Jeg vil ikke ha en fyr som ikke klarer å kontrollere egne følelser, men en mann som tenker gjennom den beste måten å håndtere en vanskelig situasjon. 

Slik TS beskriver seg selv så er han snarere en som undertrykker følelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha en høykvalitetsdame. Så det er mulig jeg sikter litt på dem som er mer i vater enn meg selv, eller minst like mye.

Anonymkode: 53282...fd4

Jesus Kristus... dette er et massivt rødt flagg. Ser du ikke selv hvordan du selv fremstår når du skriver slikt? Er det virkelig slik du tenker?

Du opphøyer jo deg selv og ser ned på folk, og ser ut til å forvente at du liksom skal være tidenes "catch" og bare velge og vrake.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør forsåvidt du også.

Anonymkode: bd42a...1f9

Det kan godt være, men det er ikke jeg som lager tråder her om hvordan jeg sliter med at damene avviser meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS du får utrolig mye ufortjent pepper og blir tillagt meninger du ikke har i denne tråden fra folk som ikke kjenner deg. Jeg tror du fint kan være en "nice guy". Nice guys blir friendszona. Kjapt også. Slik har det alltid vært. Samtidig som disse kvinnene ønsker seg en som deg, og kommer på KG hvor dem hater menn fordi dem ikke er som deg. 

Du kan være heldig å møte noen som ser deg for den du er. Hvis ikke, må dessverre du endre deg. Bli litt mystisk, ikke være så "enkel". Trist, men sant. Håper du lykkes etterhvert. Ikke gi opp. 

Anonymkode: bd42a...1f9

TS fremstår mer og mer som en Nice Guy, altså en som mener han har krav på "høykvalitetskvinner" fordi han er så snill.

Saken er at å være snill er faktisk ikke noe som gir en krav på noe som helst. Å være snill er en forutsetning. Det er bare noe man skal være i utgangspunktet.

Så da blir det til at TS fremstår som at han er "snill" for å få seg det han vil ha, og at han ikke rett og slett er et anstendig menneske fordi det er det som alle skal være i utgangspunktet uten at man skal trenge å få premie for det. Da er han en typisk Nice Guy.

Det er litt som at han ofrer seg selv og forventer derfor Gyllen Mus kastet etter seg.

Endret av jabx
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

TS fremstår mer og mer som en Nice Guy, altså en som mener han har krav på "høykvalitetskvinner" fordi han er så snill.

Saken er at å være snill er faktisk ikke noe som gir en krav på noe som helst. Å være snill er en forutsetning. Det er bare noe man skal være.

Så da blir det til at TS fremstår som at han er "snill" for å få seg det han vil ha, og at han ikke rett og slett er et anstendig menneske fordi det er det som alle skal være i utgangspunktet uten at man skal trenge å få premie for det. Da er han en typisk Nice Guy.

Du har helt klart et snevert tunnelsyn og en slangs vrangforestilling om hva en "nice guy" er, og tillegger denne gruppen meninger og holdninger som dem ikke egentlig har. Slik jeg leser deg vet du bedre også, så det er uansett umulig å argumentere imot da man uansett ikke når inn.

Mange nice guys blir friendszona ganske raskt, uten at dem mener dem har krav på noe som helst. Og det trenger slett ikke være slik du mener at dem fremstår slik du automatisk tror typiske Nice Guys gjør. Folk er forskjellige, og av og til havner menn imellom to stoler fordi dem ikke har det lille ekstra å tilby, selv om dem egentlig er full pakke. 

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt klart et snevert tunnelsyn og en slangs vrangforestilling om hva en "nice guy" er, og tillegger denne gruppen meninger og holdninger som dem ikke egentlig har. Slik jeg leser deg vet du bedre også, så det er uansett umulig å argumentere imot da man uansett ikke når inn.

Mange nice guys blir friendszona ganske raskt, uten at dem mener dem har krav på noe som helst. Og det trenger slett ikke være slik du mener at dem fremstår slik du automatisk tror typiske Nice Guys gjør. Folk er forskjellige, og av og til havner menn imellom to stoler fordi dem ikke har det lille ekstra å tilby, selv om dem egentlig er full pakke. 

Anonymkode: bd42a...1f9

En snill men litt tafatt og kjedelig fyr som ikke velter seg i selvmedlidenhet og ikke mener han har krav på hele verden fordi han er snill er ikke nødvendigvis en Nice Guy. En Nice Guy har i tillegg til dette den egenskapen at han mener at bare fordi han er snill så har han krav på "høykvalitetskvinner" og lignende vås.

Det er altså en Nice Guy-egenskap å mene at man er så fantastisk at man fortjener fitte, men de fæle jentene som bare vil ha drittsekker nekter å gi NGen det han mener han fortjener.

Hvis man ikke har "det lille ekstra å tilby" så bør man kanskje gå i seg selv?

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å rydde opp i dette med en psykolog. Det virker som du er klar for å ta tak i ting og ønsker å håndtere tingene som sperrer for deg. Venner og familie vil ikke kunne gi deg det nøkterne perspektivet. Med den barndommen du har hatt, vil det være lurt. Jeg syns du er tøff som ytrer ærlige indre tanker antagelig veldig mang "good guys" sitter inne med. Syns absolutt ikke du kan dømmes for det, da det er faktisk det du føler og du forsøker å finne bedre svar.Men vil du ha en endring, må du starte med deg selv og bearbeide de tingene som stopper utviklingen din nå. Lykke til.  Hilsen good girl med liknende barndom. 

Anonymkode: 29607...b25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

En snill men litt tafatt og kjedelig fyr som ikke velter seg i selvmedlidenhet og ikke mener han har krav på hele verden fordi han er snill er ikke nødvendigvis en Nice Guy. En Nice Guy har i tillegg til dette den egenskapen at han mener at bare fordi han er snill så har han krav på "høykvalitetskvinner" og lignende vås.

Det er altså en Nice Guy-egenskap å mene at man er så fantastisk at man fortjener fitte, men de fæle jentene som bare vil ha drittsekker nekter å gi NGen det han mener han fortjener.

Hvis man ikke har "det lille ekstra å tilby" så bør man kanskje gå i seg selv?

Se der ja, du vet jo selvfølgelig alt om en Nice Guy, og setter folk lett i bås. Vel, jeg er uenig i synet på at Nice Guys mener dem har "krav på høykvalitetskvinner og lignende vås". 

Du finner mange Nice Guys som har falt mellom samfunnets stoler, men som ikke mener det. Eller hva karakteriserer du disse som, siden dette ikke er Nice Guys ifølge deg? 

At man må gå i seg selv var mitt poeng, og det skrev jeg i min opprinnelige melding som du siterte og var uenig i. Man må gjøre endringer hvis man ikke når opp.

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du bærer litt preg av at du ikke er en selvsikker type. Ofte slår slike ting ut på måter man ikke er helt klar over selv, eller som t.o.m. andre ikke kan forklare helt konkret, men som er noe man "lukter".

Mennesker fra ressurssterke hjem finner ofte hverandre. Jeg har aldri datet "trøblete" menn, og har aldri engang vært på date med en mann med skilte foreldre. Dette er ikke noe jeg bevisst har filtrert ut, det er bare blitt slik utifra mine preferanser. Kjæresten min kommer fra en god familie, med to stabile og oppegående foreldre, som fortsatt er gift etter mange år. Faren hans har vært streng, men fortsatt en god far og rollemodell. Som resultat er kjæresten min veldig snill, selvdisiplinert men også til tider brutalt ærlig og veldig utadvendt. Han er rett og slett trygg med godt selvbilde.

Mitt inntrykk er at du har fokusert veldig på å få "ting på stell", siden du ikke har hatt det slik i oppveksten. Hus, utdannelse og god fysisk form er ikke noe som skiller deg ut eller tiltrekker jenter, det er kun en forutsetning for å ha et ok liv. De eneste som aktivt trekkes sterkt mot menn med denne basispakken, er gjerne jenter fra litt ustabile hjem, som ikke bryr seg om hverken kjemi eller felles interesser, men bare å få en mann som er ok. 

Spørsmålet er om en jente som er som deg, er god nok for deg? Dersom hun også kommer fra et hjem der hun har komplekser fra barndommen, som gir seg uttrykk på ulike måter? Eller er problemet at du faktisk vil et hakk "opp"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se der ja, du vet jo selvfølgelig alt om en Nice Guy, og setter folk lett i bås. Vel, jeg er uenig i synet på at Nice Guys mener dem har "krav på høykvalitetskvinner og lignende vås". 

Du finner mange Nice Guys som har falt mellom samfunnets stoler, men som ikke mener det. Eller hva karakteriserer du disse som, siden dette ikke er Nice Guys ifølge deg? 

At man må gå i seg selv var mitt poeng, og det skrev jeg i min opprinnelige melding som du siterte og var uenig i. Man må gjøre endringer hvis man ikke når opp.

Anonymkode: bd42a...1f9

Det er vel ikke noe spesielt begrep for som bare er tafatte men ikke forventer premie fordi de er tafatte? Tøfler kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Det er vel ikke noe spesielt begrep for som bare er tafatte men ikke forventer premie fordi de er tafatte? Tøfler kanskje?

Men det er rart at nice guys forventer "høykvalitetsdamer" (hva pokker det betyr) når nice guys egentlig sliter med dårlig selvtillit, er beskjeden og passiv i fremtoning, som ofte er grunnen til at dem blir friendszona. 

Det er jo faktisk motstridende! 

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Achelois

Potensiell brannfakkel, men evolusjonspsykologien har stadfestet at menn ønsker seg vakre kvinner, mens kvinner ønsker seg menn med status.

Så lett er det i teorien.

Men vi lever i praksis, hvor kvinner og menn har fått svært mange av de samme mulighetene sosialt og arbeidsmessig, i form av likestilling.

Rollefordelingen er blitt mer kompleks og det kan tenkes at mange kvinner og menn ikke forstår hva som faktisk er bra for dem. Og så er det mye som spiller inn i forhold til personlighet, oppvekstvilkår etc.

Dersom kvinner og menn fortsetter å ønske seg Hollywood-versjonen av en partner, vel, da er det ingen som blir tilfreds. 

Det betyr ikke å senke kravene, men å begynne og se hverandre med "nye briller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste - ihvertfall unge jenter ønsker seg en kjekk mann. Så uansett for grei du er hjelper det ikke. For det andre ønsker de fleste seg en Mann. Hør ikke på alle her som påstår at de vil bli 100% like.

Anonymkode: fb009...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er rart at nice guys forventer "høykvalitetsdamer" (hva pokker det betyr) når nice guys egentlig sliter med dårlig selvtillit, er beskjeden og passiv i fremtoning, som ofte er grunnen til at dem blir friendszona. 

Det er jo faktisk motstridende! 

Anonymkode: bd42a...1f9

Men du har ikke forstått hva begrepet "nice guy" brukes om og innebærer, det ser ut til at du bruker det om helt vanlige, forsiktige og snille fyrer. Da snakker dere bare forbi hverandre. 

Og nei, det er ikke nødvendigvis motstridende. Mange menn med dårlig selvtillit og som av diverse årsaker sliter med å få seg kjæreste, velger å bortforklare problemet med at kvinner som velger dem bort er overfladiske bitcher som bare løper etter bad boys. En måte å skåne seg selv, antar jeg. 

Anonymkode: 1c37a...10f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du har ikke forstått hva begrepet "nice guy" brukes om og innebærer, det ser ut til at du bruker det om helt vanlige, forsiktige og snille fyrer. Da snakker dere bare forbi hverandre. 

Men hvis disse ikke er nice guys, hva kaller dere snille, gode menn med full pakke som har falt mellom samlivets stoler pga beskjedenhet, uten videre å ha krav til omverdenen? 

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis disse ikke er nice guys, hva kaller dere snille, gode menn med full pakke som har falt mellom samlivets stoler pga beskjedenhet, uten videre å ha krav til omverdenen? 

Anonymkode: bd42a...1f9

Ikke noe spesielt. En snill og forsiktig fyr? Har vel ikke et begrep på samme måten. 

https://www.google.com/amp/s/www.urbandictionary.com/define.php%3fterm=Nice%2bGuy&amp=true

 

Anonymkode: 1c37a...10f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...