Gå til innhold

"Nice Guy" ønsker seriøse svar fra begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta denne siste jenten som eksempel - hun initierer, gir meg komplimenter på utseendet og inviterer meg på date. Hun må da ha hatt et snev av interresse? 

Men det har jo lite å si - man finner jo ut om man synes noen er attraktiv gjennom å være med dem.

Jeg vil ha en høykvalitetsdame. Så det er mulig jeg sikter litt på dem som er mer i vater enn meg selv, eller minst like mye.

Anonymkode: 53282...fd4

Hvordan er en "høykvalitetsdame"?

Anonymkode: e2d8b...2fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil først svare på denne. Takk for verdifullt innspill. Jeg er obs på alle de tre siste poengene dine.

Ta den siste jenten jeg datet som eksempel. Vet du hva? Hun sendte meg en melding for å spørre hvordan kalenderen min så ut. Hun ville sette opp en date. Jeg kunne ikke i den nærmeste fremtiden, men i min iver etter å se henne igjen, overrumplet jeg henne litt med meldinger. Jeg tok plutselig over rollen hennes som initiativtaker, og prøvde å eskalere det lenger

Dagen etter skriver hun at det ikke føles rett likevel. Jeg var en fin fyr, bla bla, ha det godt.

Jeg klarte altså å være så needy på meldinger at et forslag om date på melding fra henne endte i "ha det" neste dag. Hun ville gi meg en sjanse, hun ville gi det mer tid for å finne den gnisten. Men siden hun ikke hadde funnet den enda, og jeg effektivt satte attraksjonsnivået til under null ved å mase på meldinger. Altså hvor dum og needy går det an å bli

Anonymkode: 53282...fd4

Avvisningen fra henne handler vel mer om at du ikke var tilgjengelig for å møtes enn meldingene du sendte. 

Anonymkode: 5c2cd...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil først svare på denne. Takk for verdifullt innspill. Jeg er obs på alle de tre siste poengene dine.

Ta den siste jenten jeg datet som eksempel. Vet du hva? Hun sendte meg en melding for å spørre hvordan kalenderen min så ut. Hun ville sette opp en date. Jeg kunne ikke i den nærmeste fremtiden, men i min iver etter å se henne igjen, overrumplet jeg henne litt med meldinger. Jeg tok plutselig over rollen hennes som initiativtaker, og prøvde å eskalere det lenger

Dagen etter skriver hun at det ikke føles rett likevel. Jeg var en fin fyr, bla bla, ha det godt.

Jeg klarte altså å være så needy på meldinger at et forslag om date på melding fra henne endte i "ha det" neste dag. Hun ville gi meg en sjanse, hun ville gi det mer tid for å finne den gnisten. Men siden hun ikke hadde funnet den enda, og jeg effektivt satte attraksjonsnivået til under null ved å mase på meldinger. Altså hvor dum og needy går det an å bli

Anonymkode: 53282...fd4

Vet ikke om det har kommet som forslag her over med jeg kaster det ut; hva med å bare spørre? «Jeg vet at dette høres ut som er merkelig spørsmål men du virker som en såpass reflektert og ærlig kvinne at jeg rett og slett tar sjansen: er det noe ved meg som gjør at datingen opphører/du ikke vil mer/insert rett frase? Respekterer selvfølgelig ditt valg her og jeg ler litt av meg selv for å i det hele tatt ha denne samtalen men for framtiden kan dette spille stor rolle for meg, blir vanvittig takknemlig om du gidder, det er et mønster jeg har kommet litt inn i tror jeg.»

Eller noe annet. Vær unnskyldende og ydmyk men med humor. Det verste som kan skje er at hun gir et lite konkret svar som ikke bidrar. 

Anonymkode: d5541...a4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det har kommet som forslag her over med jeg kaster det ut; hva med å bare spørre? «Jeg vet at dette høres ut som er merkelig spørsmål men du virker som en såpass reflektert og ærlig kvinne at jeg rett og slett tar sjansen: er det noe ved meg som gjør at datingen opphører/du ikke vil mer/insert rett frase? Respekterer selvfølgelig ditt valg her og jeg ler litt av meg selv for å i det hele tatt ha denne samtalen men for framtiden kan dette spille stor rolle for meg, blir vanvittig takknemlig om du gidder, det er et mønster jeg har kommet litt inn i tror jeg.»

Eller noe annet. Vær unnskyldende og ydmyk men med humor. Det verste som kan skje er at hun gir et lite konkret svar som ikke bidrar. 

Anonymkode: d5541...a4f

Dette. Veldig fin formulering. Du må være klar for å få ærlige svar og ta selvkritikk, men det kan definitivt hjelpe deg i fremtiden 🙂 Jeg ville nok svart så, ærlig og hjelpsomt som mulig om noen hadde formulert et spørsmål på denne måten

Anonymkode: 76f5e...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med sånne menn som deg, er at en dag møter du ei jente du liker og som liker hvor mye du "pleaser" henne. Hun tror hun har skutt gullfuglen med en så harmonisk mann

Men så, siden du føler du spiller en rolle, begynner du å føle deg fremmed overfor dama som sier hun elsker deg. Ja, selve hennes kjærlighet må være falsk. For hun ser jo ikke deg...

Så dumper du henne ut av det blå (eller presser fram et brudd) og lurer på om alt dramaet rundt handla om at du var for snill og hun ikke egentlig satte nok pris på det etc. 

Anonymkode: 7d283...724

Ja, det tror jeg du har helt rett i. Det er derfor jeg må bryte ut og slutte å spille den rollen. Tro meg, jeg vil ikke være slik. Det er derfor jeg opprettet tråen i utgangspunktet.

Anonymkode: 53282...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du trenger ikke å forandre din personlighet bare for å lykkes? 

det er forskjellige damer overalt, både i Norge og i hele verden! 

det kan godt hende at du dater ikke på en ikke optimal segment? 

ser damer med litt forskjellige bakgrunn? kultur, hobbyer, livsstil...?

kanskje du blir avvist i Oslo, men jenter fra et lite by/bygda kan elske deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er en "høykvalitetsdame"?

Anonymkode: e2d8b...2fe

En dame som er et sunt sted mentalt og følelsesmessig. Jeg snakker ikke om overfladiske ting her. Jeg kunne brukt et annet ord. La oss si en sunn og balansert dame.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avvisningen fra henne handler vel mer om at du ikke var tilgjengelig for å møtes enn meldingene du sendte. 

Anonymkode: 5c2cd...520

Jeg var tilgjengelig senere. Poenget var at hun kuttet hele relasjonen dagen etter hun spurte meg om å møtes

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Veldig fin formulering. Du må være klar for å få ærlige svar og ta selvkritikk, men det kan definitivt hjelpe deg i fremtiden 🙂 Jeg ville nok svart så, ærlig og hjelpsomt som mulig om noen hadde formulert et spørsmål på denne måten

Anonymkode: 76f5e...d89

Jeg har gjort det en gang før - og vil helst slippe det igjen. Fikk ingen spesifikk info som kunne hjelpe meg den gang. Bare, "Nei bare rett og slett kjente det på magefølelsen, kan ikke være spesifikk"

Jeg kan heller ikke stole på at hun snakker sant, hun vil nok sikkert skåne meg, ikke sant. Men tanken er fin.

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du bruker "nice guy" som en forklaring på hvorfor du ikke har funnet deg dame. Men det trenger ikke å være forklaringa i det hele tatt. De fleste ønsker jo forklaringer og sammenhenger her i livet, men sannheten er jo at veldig mye er tilfeldigheter. Og når det gjelder det å finne seg partner, så handler det mye om tilfeldigheter for mange. Det er ganske mye som skal klaffe for at man skal ha lyst til å inngå et forhold med noen. At man ikke har lyst til å bli kjæreste med noen, betyr sjelden at det er noe objektivt galt med den personen.

Du har jo opplevd at flere kvinner har vært interesserte i deg, men du har avvist dem. Prøv å snu situasjonen - kanskje de har tenkt det samme som du tenker nå, at det er noe galt med dem.

Jeg tror du bør droppe hele den "fortellinga" du presenterer i startinnlegget. Sannsynligvis er det ingenting galt med deg. Og kvinner vil ha snille menn. At noen kvinner faller for såkalte bad boys er ikke fordi de er bad boys, men fordi dette gjerne er menn som er unormalt attraktive på så mange andre områder (utseende, økonomi) at kvinner blir interesserte i dem på tross av oppførselen deres, ikke på grunn av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil først svare på denne. Takk for verdifullt innspill. Jeg er obs på alle de tre siste poengene dine.

Ta den siste jenten jeg datet som eksempel. Vet du hva? Hun sendte meg en melding for å spørre hvordan kalenderen min så ut. Hun ville sette opp en date. Jeg kunne ikke i den nærmeste fremtiden, men i min iver etter å se henne igjen, overrumplet jeg henne litt med meldinger. Jeg tok plutselig over rollen hennes som initiativtaker, og prøvde å eskalere det lenger

Dagen etter skriver hun at det ikke føles rett likevel. Jeg var en fin fyr, bla bla, ha det godt.

Jeg klarte altså å være så needy på meldinger at et forslag om date på melding fra henne endte i "ha det" neste dag. Hun ville gi meg en sjanse, hun ville gi det mer tid for å finne den gnisten. Men siden hun ikke hadde funnet den enda, og jeg effektivt satte attraksjonsnivået til under null ved å mase på meldinger. Altså hvor dum og needy går det an å bli

Anonymkode: 53282...fd4

Her tror jeg du tar litt feil, for da er hun ikke i utgangspunktet interessert nok, og det er lite du kan gjøre for å fyre opp den manglende interessen uansett. Det blir i så fall noe kortvarige greier. Dater en dame nå, hun er så interessert at det ryker ut av ørene på henne :)  For å si det slik tror jeg skal tråkke mye feil før hun trekker seg, nå har ikke jeg tenkt å gjøre det. For jeg liker henne også :) Veldig godt faktisk. Sier jeg det til henne? Overhodet ikke :) Er bare ikke helt tett i pappen. Joda jeg sier at jeg liker henne og vil ta det videre og se hvor det fører en, tar initiativ og flørter og kysser henne, men ikke for voldsomt.

Hun skulle bare vist hvor interessert jeg er :)  Om hun sender mange meldinger? Bryr meg ikke, men hun gjør jo ikke det for det virker som hun er redd for å skremme meg bort. Jeg sender til henne et par for dagen for å vise at jeg bryr meg også mellom datene.

Anonymkode: bef31...03d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp bikket 30. Så det er jaggu meg på tide. Jeg vurderer terapi.

Jeg holder andre på avstand. Jeg opplever at hvis jeg deler mine svake sider, løper jentene. Jeg trodde at det var det som var tillit og kjærlighet. Jeg er lei av å bli brent. Jeg må lære. 

Anonymkode: 53282...fd4

Hør her - fra en som har vært i dine sko.

min oppvekst, ungdomsårene og opptil midten av tredveårene - hadde jeg utroooolig dårlig selvbilde, og følte at den jeg virkelig er, er det ingen som ønsker å være med, derfor «pleaset» jeg som bare rakkern, fasade ditt og datt, slapp mange innpå, men aldri helt inn i kjernen. Jeg var livredd for å bli avvist - som ville vært en slags bekreftelse på at jeg var lite verd.

Det livet der, var et fengsel. Når jeg ser tilbake på det nå, er det litt vemodig at jeg kastet bort ungdomsårene og tyveårene, og var aldri den ekte meg. Men jeg har lært og nå er jeg tryggere enn noengang. Det har i ettertid også vært viktig for meg p ikke akseptere dritt/sette grenser - en fortjener beste behandling skjø. Det var en alvorlig depresjon som måtte til, jeg kom meg gjennom det. Siden gitt «faen» og bare vært «meg selv» aldri lyvd om ting eller pyntet på noe særlig overfor de som betyr noe for meg. 
Det er det beste som har hendt meg. Og da vipps, så ble mine ønsker oppfylt og jeg fant en jeg så på som min sjelevenn :)

 

du sliter med dårlig selvbilde. Terapi hadde vært en god ting. f eks eksponeringsterapi

Anonymkode: 68140...a6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

 

Hei "nice guy"!

Jeg er også "nice guy" i den forstand at jeg får høre hvor snill jeg er hele tiden i forhold og det er ikke mye vondt i meg. Jeg er selvfølgelig langt fra perfekt, men at jeg er snill og omtenksom har aldri vært negativt.

Jeg vet ikke heeelt hva du legger i det, men jeg vet hvordan jeg er selv. Jeg er snill og grei og omtenksom og tror jeg blir godt likt mye på grunn av dette, ikke på tross av. Det er ikke noe negativt i å være snill hos de aller fleste jenter. De vet at jeg aldri ville såret dem eller gjort dem vondt med vilje, som gjør at de føler seg trygg med meg, men samtidig har jeg "sjarm" og får jentene jeg vil ha til sengs og denslags.

Siden jeg ikke helt skjønner hva problemet er for din del så har jeg ikke noen konkrete råd å komme med, men jeg kan i alle fall si at basert på mine erfaringer (som har blitt ganske mange, godt over 30 og har noen lange forhold og har hatt mange partnere) så er det ikke noe problem å være "snill" i seg selv.

Det jeg ikke er er "svak". Jeg er heller ikke så "perfekt" som deg tror jeg, men jeg er smart og utdannet og ser bra ut. Jeg trenger ikke å "se ned på" en jente for at hun skal like meg, men man må selvfølgelig passe på å ha balanse og ikke fyre løs med hjerte-emojis på et alt for tidlig tidspunkt. Stort sett lar jeg det "snille" være implisitt og usagt, men jeg vet at de vet. Noen ganger gir jeg eksplisitt bekreftelse og det setter de pris på....

Uansett; man må ikke være "slem" eller noe for å lykkes med damer, men jeg tror det er en fordel å ikke være "overbærende" og ha en del "lek" i seg. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Hvis du er så "utrolig bra" som du sier, og du er pen og trent og har hus og jobb så gir det rett og slett ikke mening for meg at du skal ha problemer fordi du er snill. Da går du enten utelukkende etter sprø damer eller så har du et annet problem enn at du er snill, eller så er du "snill" på feil måte.

Anonymkode: a1dfa...323

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å stanse 'letingen' i en periode, å heller fokusere på noe som gir deg noe, sånn personlig? Kjærlighet dukker ofte opp når en minst venter det.. Du virker som en bra fyr, så slapp av. Alt ordner seg. Alt til sin tid. 

Anonymkode: 4611d...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør her - fra en som har vært i dine sko.

min oppvekst, ungdomsårene og opptil midten av tredveårene - hadde jeg utroooolig dårlig selvbilde, og følte at den jeg virkelig er, er det ingen som ønsker å være med, derfor «pleaset» jeg som bare rakkern, fasade ditt og datt, slapp mange innpå, men aldri helt inn i kjernen. Jeg var livredd for å bli avvist - som ville vært en slags bekreftelse på at jeg var lite verd.

Det livet der, var et fengsel. Når jeg ser tilbake på det nå, er det litt vemodig at jeg kastet bort ungdomsårene og tyveårene, og var aldri den ekte meg. Men jeg har lært og nå er jeg tryggere enn noengang. Det har i ettertid også vært viktig for meg p ikke akseptere dritt/sette grenser - en fortjener beste behandling skjø. Det var en alvorlig depresjon som måtte til, jeg kom meg gjennom det. Siden gitt «faen» og bare vært «meg selv» aldri lyvd om ting eller pyntet på noe særlig overfor de som betyr noe for meg. 
Det er det beste som har hendt meg. Og da vipps, så ble mine ønsker oppfylt og jeg fant en jeg så på som min sjelevenn :)

 

du sliter med dårlig selvbilde. Terapi hadde vært en god ting. f eks eksponeringsterapi

Anonymkode: 68140...a6a

Hvordan fungerer eksponeringsterapi i dette tilfellet? (Jeg spør av nysgjerrighet fordi jeg har vurdert dette selv)

Anonymkode: b8af9...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Å være en "nice guy" er en selvfølge, bare minimum, ikke noe å være stolt av. det er som å være stolt av å kunne puste eller bæsje. Du må finne en som itillegg har like interesser, som du klaffer med og har kjemi med, finner deg attraktiv personlighetsmessig etc. Å være snill og respektfull er en selvfølge, ikke noe å skryte av.

Anonymkode: b3717...052

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du får utrolig mye ufortjent pepper og blir tillagt meninger du ikke har i denne tråden fra folk som ikke kjenner deg. Jeg tror du fint kan være en "nice guy". Nice guys blir friendszona. Kjapt også. Slik har det alltid vært. Samtidig som disse kvinnene ønsker seg en som deg, og kommer på KG hvor dem hater menn fordi dem ikke er som deg. 

Du kan være heldig å møte noen som ser deg for den du er. Hvis ikke, må dessverre du endre deg. Bli litt mystisk, ikke være så "enkel". Trist, men sant. Håper du lykkes etterhvert. Ikke gi opp. 

Anonymkode: bd42a...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært den jenta som faller for «bad guys», men «nice guys» kan bli litt mye, og ordentlig snille gutter uten tak i er det vanskelig å holde interessen for.
Jeg kan ikke være sammen med en people pleaser. Jeg trenger noen som tør å si ifra, tør å si imot meg, har egne meninger, tar initiativ og egne avgjørelser. Hvis ikke vil jeg kjede meg etter kort tid. Siste personen jeg var med var en helt fantastisk fyr, kjekk og utrolig snill, men dultet bare etter meg fra dag 1. 

Anonymkode: 930e0...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil først svare på denne. Takk for verdifullt innspill. Jeg er obs på alle de tre siste poengene dine.

Ta den siste jenten jeg datet som eksempel. Vet du hva? Hun sendte meg en melding for å spørre hvordan kalenderen min så ut. Hun ville sette opp en date. Jeg kunne ikke i den nærmeste fremtiden, men i min iver etter å se henne igjen, overrumplet jeg henne litt med meldinger. Jeg tok plutselig over rollen hennes som initiativtaker, og prøvde å eskalere det lenger

Dagen etter skriver hun at det ikke føles rett likevel. Jeg var en fin fyr, bla bla, ha det godt.

Anonymkode: 53282...fd4

Det er jo noen damer som ønsker å være den pågående part. Vet ikke hvorfor, men kanskje det har noe med kontroll å gjøre? Uansett er du interessert i en som vil føre an er det bare å la henne føre an. Vanskelig å si om hun du møtte var av den typen, men noe det er greit å være obs på. De er mer unntaket enn normalen spør du meg. 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg klarte altså å være så needy på meldinger at et forslag om date på melding fra henne endte i "ha det" neste dag. Hun ville gi meg en sjanse, hun ville gi det mer tid for å finne den gnisten. Men siden hun ikke hadde funnet den enda, og jeg effektivt satte attraksjonsnivået til under null ved å mase på meldinger. Altså hvor dum og needy går det an å bli

Anonymkode: 53282...fd4

Det kan hende det var meldinger du sendte som gjorde det, det kan hende det var noe annet. Vanskelig å si.

Jeg skriver lite meldinger i startfasen. Ordner, og avtaler møter, og ikke særlig mer enn det. Funker fint det, og om damene vil ha mer kontakt hinter de gjerne om det. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! 
 

Når du skriver går tankene mine til eksen min. Han var underdanig. Hvordan står det til med personligheten din? Se bort fra sex, er det noe forskjell å date deg og å ha en golden retriever? 
 

Du har åpenbart mye å by på, og jeg skulle gjerne tatt meg en date med deg! Mulige fallgruver for min del hadde vært manglende glimt i øyet, manglende personlighet og lunket engasjement. Vis hvem du er! Vil påpeke på det sterkeste at hobbyer kan ha mindre å si. Syns menn som har trendhobbyer er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg; de som trener crossfit, går på topptur men har ikke noe imot en kveld på sofaen i ny og ne for ‘netflix and chill’ høhø. Originalt
 

Tips som hadde skapt interesse hos meg:

Spør spørsmål, lytt og gi ektefølte og spesialtilpassede svar. Legg inn litt om deg også, ikke vær en pudding som bare intervjuer og oh’er og ah’er 

Ha ett par «snåle» spørsmål til henne. Finn ut av noe av det hun engasjeres av.

Lag intern humor på noe dere snakker om, men ikke over do it

Kom inn på noen av interessene dine, du vet, de som får øynene dine til å gnistre og du føler deg som du er fem år

Vær litt original, gjør ting litt annerledes. Finn på noen andre type dater! Der andre menn bringer roser - vær den som tar henne med på blomsterplukking liksom

Ikke slå av sexspøker hver gang sjansen byr seg, hun er ikke kompisen din 

Ikke nevn det med faren din for tidlig. Det du kan si om temaet kommer opp er at du ser på det å håndtere konflikter på en rolig måte som en styrke og at du har øvd deg mye på det. 

Ikke gjenta ting du er fornøyd med med deg selv, det virker svakt

Gi komplimenter på måten man tenker og er, og litt på utseendet. 80/20

Ikke mas og logre med halen hele tiden, men send meldinger og vær høflig, svar etter anstendig tid. Hold det avbalansert men gi en liten kicker i tide og utide.
 


Ha golden retriever-bildet i hodet ditt når du tar valg. 
 

 

Endret av sssssh!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

Problemet er ikke at du er en grei kar, med jobb og alt på stell. Du mangler sikkert glimt i øyet, det lille ekstra som mange leter etter. Holder ikke bare å være snill og godt trent altså. Du mangler de interrreser som vedkommende du møter ser etter i en partner. Du tar deg selv for høytidelig. Du tror du er på topp så blir du skuffet av det og tror at jenter ser etter slemme menn som gir faen i å respektere dem. Du bommer veldig altså. 

Jenter liker snille menn, med glimt i øyet, de litt mystiske, kjekke, lukter godt, smooth talkers, flørter uten egentlig å flørte, de som kanskje ser litt bad ass ut, men som ikke er bad. 

Menn som ikke har respekt for damer er de som er evig single...

Anonymkode: 2ed6b...635

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bli sammen med en jente du ikke vil ha, er en katastrofe for begge parter, hvis man spoler litt fremover i tid.

Anonymkode: 53282...fd4

Greit nok det, men da kan du ikke klage på at du ikke finner noen heller. Det er ingen menneskerett å få akkurat den man helst vil ha eller noen som er perfekt. Din singelhet er selvvalgt.

Anonymkode: ee3ae...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...