Gå til innhold

"Nice Guy" ønsker seriøse svar fra begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viktige her er at du bare må begrense det LITT. Ikke snu det. Du kjenner bare på det alle skikkelig interesserte folk, uavhengig av kjønn, kjenner på: man kan skremme bort den andre ved å være for på. Hvorfor? Følelser dukker opp av spenning! At man tror den andre liker deg, men ikke er helt sikker. Så jobben din er å ha litt sånn mystikk. Men ikke slutt å være snill og interessert! Bare tenk at målet er at jenta skal tro at du liker henne, men uten å kunne være helt sikker. Det er ikke alltid det skal så mye til. At du ikke bare lar alt handle om henne et jo viktig, da blir det fort forhør. Men at du kan tulle litt, virke trygg på deg og ditt liv samtidig som du er interessert, ikke sende mange meldinger etter hverandre eller alltid svare på sekundet feks. Men ikke la det bikke andre veien, man skal bare holde ørlite tilbake ved å vise normal interesse, og ikke den ekstreme interessen man ønsker å vise 😛

Anonymkode: 76af0...393

Sant det. Jeg må være litt smartere på den fronten. Følelsen er sterkere enn noe annet. Det er en milliard hormoner som forteller meg at jeg skal sende henne den ekstra meldingen, som gjør at hun begynner å føle at dette var en waste of time. 

Men jeg må også slutte å sette disse jentene jeg liker opp på en forbanna pidestall. De er jo bare jenter. Akkurat slik som de jentene jeg avviser.

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

" Nice guys" ser vel ikke ned på andre!? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

" Nice guys" ser vel ikke ned på andre!? 

Nei, ikke før de blir avvist.

Anonymkode: 4cfde...42f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Date handler ikke om å vise hvorfor en er god på papiret, men om å skape tiltrekning. Man blir ikke tiltrukket av nummeret på kontoen, men av personen.

For min del handler det om å både skape trygghet og åpenhet, men samtidig spenning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor avviser du jenter da? Er det alltid noe galt med de? Eller hender det at kjemien ikke er der? Mister du kanskje litt interessen hvis de blir litt på? Følelser er komplekse, men dating er uansett vanskelig fordi man må møte den rette, det er ikke sikkert du gjør noe feil

Anonymkode: 76af0...393

Problemet ligger fortsatt hos meg. Jeg finner ikke noen jeg kan tenke meg å være med. Jeg antar jo at de som er sammen, er sammen fordi begge vil det.

Jeg avviser jenter for samme grunn - helt sikkert. Jeg har datet en jente som virkelig var en dørmatte, dessverre. Det ble for kjedelig.

Så jeg er for kjedelig. Jeg må finne mitt indre monster..haha

13 minutter siden, Daria skrev:

Beklager å måtte være Shania Twain her, men å ha inntekt, bolig, venner og greit med vett og oppførsel er nokså standard. Det er ikke utrolig bra, det er noe de fleste i varierende grad tar for gitt før de begynner å se etter det lille ekstra som gjør en mann til kjærestemateriale. Akkurat hva dette ekstra er er ganske indivusuelt og vanskleig å sette ord på, men det handler oftere om humor, egne meninger og personlighet enn en dørmatte som bare sier og gjør det han tror hun vil høre. 

Jeg prøvde å få frem at jeg har alt på stell - og ordene er ikke mine men jenters. Jeg har forsåvidt god selvtillit. Jeg tror jeg egentlig er et catch. Jeg er kjekk, intelligent og konkurransedrevet. Men jeg mangler jo da åpenbart noe vesentlig.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det! Tipper du er en sjarmerende type som holder tonen lett. Kanskje jentene føler at du ikke lar de bli kjent med deg og derfor avviser deg før du kan avvise dem. Du kommer til å vokse av det, det kan jeg garantere deg. Jeg har fått det bedre på alle måter etter at jeg har vært i terapi.

Anonymkode: e247c...70c

Men takk for troen. Jeg er en fyr som er sjarmerende og holder tonen lett. Det vet jeg.

Jeg stilte faktisk spørsmålet til fastlegen - hun bare fortalte meg at det var veldig lange ventelister. Jeg downplayet også problemet mitt..så jeg følte egentlig at hun knapt tok meg på alvor. Videre var jeg nesten like gammel som henne. Det var nesten litt kleint, jeg kunne ha datet hun. Og så spurte jeg om hjelp til problemer med å finne intime relajsoner. Det virket som om hun trodde jeg flørtet med henne.

Jeg skal gå utenom fastlegen isåfall.

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Date handler ikke om å vise hvorfor en er god på papiret, men om å skape tiltrekning. Man blir ikke tiltrukket av nummeret på kontoen, men av personen.

For min del handler det om å både skape trygghet og åpenhet, men samtidig spenning. 

Det er det jeg ønsker. 

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å være deg selv. Bare begynn å sette inn litt mer konflikt. Slutt å alltid roe ned situasjonen. Si nei av og til. Si "nei vi gjør det sånn". Bli litt sta, men ikke sta hele tiden. Bare små dryss. Manspread. 

Når du går ned gaten øv deg på å se andre inn i øynene, og la dem vike for deg ikke omvendt. Smil mindre. Ikke nikk gjentatte ganger. Når du hilser på noen: ta hodet opp i stedet for ned. Lek litt drittsekk på tilfeldige steder med uskyldige ting. Spør om du får smake drinken hennes. Si nei når hun vil smake din etterpå. Hvis en jente sier hun ikke liker noe, si du ELSKER det. Hvis en jente sier hun liker noe, si du ikke liker det. (igjen ikke vær en autist og overdriv. Velg en ting og prøv)

Disclaimer: Ingen av disse tingene er sjekketriks som vil gjøre en dame interessert i deg. Men du øver deg på å tåle litt gnisninger og være din egen person. Ikke en som bøyer seg for å tilpasse seg andre. Og det er et pluss. Så kan du gjerne fortsette å være snill utenom. Ikke noe galt i det.

 

Og du snakker om å respektere kvinner. Bortsett fra det allerede nevnt, ikke la dem lure deg til å bli for tafatt og undertrykt. Det er ok å sjekke ut puppene og rumpen til en dame du er på date med. Ikke stirr men du kan sende et kort blikk. 

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flørter du? Skaper du intimitet og viser romantisk og seksuell interesse (på et lavere nivå) med kroppsspråk og prat? Det er så utrolig viktig for å få en følelse av at det er noe mer enn bare vennskapelig. 

Det kan godt være du ikke sender og er for mye på på feil måte til jenter, men bare ikke har funnet ei som naturlig er like på tilbake. Kan også være at du passer med en litt mer bestemt dame av natur uten at det trenger være noe feil mot oppveksten din, men at for de som har vært det som du har datet har ikke kjemien vært nok til stede. 

Anonymkode: 5c2cd...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet ligger fortsatt hos meg. Jeg finner ikke noen jeg kan tenke meg å være med. Jeg antar jo at de som er sammen, er sammen fordi begge vil det.

Jeg avviser jenter for samme grunn - helt sikkert. Jeg har datet en jente som virkelig var en dørmatte, dessverre. Det ble for kjedelig.

Så jeg er for kjedelig. Jeg må finne mitt indre monster..haha

Jeg prøvde å få frem at jeg har alt på stell - og ordene er ikke mine men jenters. Jeg har forsåvidt god selvtillit. Jeg tror jeg egentlig er et catch. Jeg er kjekk, intelligent og konkurransedrevet. Men jeg mangler jo da åpenbart noe vesentlig.

Men takk for troen. Jeg er en fyr som er sjarmerende og holder tonen lett. Det vet jeg.

Jeg stilte faktisk spørsmålet til fastlegen - hun bare fortalte meg at det var veldig lange ventelister. Jeg downplayet også problemet mitt..så jeg følte egentlig at hun knapt tok meg på alvor. Videre var jeg nesten like gammel som henne. Det var nesten litt kleint, jeg kunne ha datet hun. Og så spurte jeg om hjelp til problemer med å finne intime relajsoner. Det virket som om hun trodde jeg flørtet med henne.

Jeg skal gå utenom fastlegen isåfall.

Anonymkode: 53282...fd4

Gå til en privatpraktiserende psykolog.

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: e247c...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant det. Jeg må være litt smartere på den fronten. Følelsen er sterkere enn noe annet. Det er en milliard hormoner som forteller meg at jeg skal sende henne den ekstra meldingen, som gjør at hun begynner å føle at dette var en waste of time. 

Men jeg må også slutte å sette disse jentene jeg liker opp på en forbanna pidestall. De er jo bare jenter. Akkurat slik som de jentene jeg avviser.

Anonymkode: 53282...fd4

Min erfaring er at hvis tiltrekningen og interessen er der, så kan det (nesten) ikke bli "for mye" kontakt. Hvis man er litt lunken derimot (som sjeldent går seg til uansett), da kan mye initiativ oppleves som slitsomt. 

Utover det kan det jo være utallige grunner til at det ikke går din vei, så det er vanskelig å si noe om hvorfor uten å kjenne deg... Det høres i utgangspunktet ikke ut som om du skulle slitt noe spesielt med å finne noen, men er jo vanskelig å vite om selvinnsikten er god eller ei. Tviler dog på at problemet alltid er at du er "for grei", eller sender "én melding for mye". 

Men, hvis vi går ut i fra at det ikke er noe "galt" med deg... Kan det være du ikke klarer å skape den siste lille gnisten, ved å være god på å skape intime situasjoner, lidenskapelig sex, etc? Jeg kjenner flere fine menn som bare er litt... Kjedelige. Mangler det ekstra, "kjemien". Eller, kan det være noe med jentene du går etter? Etter litt nettdating har jeg begynt å bli god på å sile ut de som sannsynligvis er litt useriøse, bare vil ha litt oppmerksomhet, etc, og de er det nok en del av. Kanskje du er litt kravstor eller overfladisk, om du bare "får" de du ikke vil ha? Jeg vet ikke, kan være mange årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Du skriver jo at du har jenter etter deg som vil være sammen med deg. Ta en av dem og slutt å klag. 

Anonymkode: ee3ae...2a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jentene som er interessert i deg som du ikke er interessert i tenker sikkert at ingen er interessert i dem pga x og y. Det du nevner er ganske vanlig, man får ikke de man vil og vil ikke ha de som er interessert. Interessant nok opplever jeg dette likt fra et kvinnelig perspektiv med samme bakgrunn der jeg brukte barndommen på å passe på humøret til pappa. I motsetning til deg blir jeg ikke friendzonet, men tiltrukket meg enormt mange menn som har utnyttet meg for omsorg, empati og sex, uten å ha ønsket mer (men alltid latt som). Og når jeg gir mer faen får de plutselig «følelser». Likevel tror jeg ikke alle kvinner søker spenning og alle menn utnytter, nå som du er klar over din situasjon (mer enn hva mange andre er) kan du jobbe med deg selv og spesielt lære deg å sette grenser. Det er ikke for sent, jeg lærte det først da jeg ble 29 :) for meg høres du ut som en drømmemann. 

Anonymkode: a7919...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker snille menn med egne meninger.

Snille menn med grov humor.

Snille menn som ikke bare har politisk korrekte meninger.

Snille menn som også bestemmer middag, aktiviteter, farge på veggen, bilmerke, osv.

Snille menn som tør å stå opp for egne meninger selv om jeg er uenig.

Snille menn som ikke har masse psykiske problemer. Det nytter ikke å være snill hvis jeg må trøste deg som en baby hver ettermiddag. Det er dessverre usexy.

De fleste menn er snille, men veldig mange menn som selv mener de er så snille er

1.ikke snille.

2.kjedelige, zzz.

3.egoistiske og er bare snille for å oppnå det de vil. La oss si du lar dama bestemme middag så du kan bestemme film etterpå. Eller du prøve å kjøpe hennes hjerte.

4. De manipulerer, men skjønner det faktisk ikke selv. Har vært borti en selverklært snill mann, verste mannen!

5.De er så ettergivende at man ikke aner hvem de er. Samme for meg hvor vi ferierer. Samma for meg hva vi skal ha til middag. Samma det, samma ditt og datt. Argh!

Hilsen dame som liker at mannen er en leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

Så med andre ord:

Det finnes damer du er interessert i, men du har (til nå) opplevd å bli avvist av dem. Så finnes det også damer du ikke er interesserte, de har vist interesse for deg. Hva forteller det? Vel det forteller vel bare at til nå har du ikke truffet noen der interessen har vært gjensidig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen skulle mener du er "svak" fordi du er en hyggelig fyr. Jeg blir også provosert av antydningen om at damer foretrekker slemme menn. Jeg varsammen med en jeg trodde var snill, men som viste seg å være slem. Aldri mer. Og han var en svak person på mange områder. Nå er jeg sammen med en snill, følsom og god mann. Han er ikke svak. Jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en som så ned på meg.

Det jeg lurer på, er jo om det skinner gjennom hos deg til de damene du er interessert i at du tydeligvis ser ned på en del jenter, og behandlerjenter du ikke er interesserti med lite respekt? I så fall er du ikke en "nice" guy i det hele tatt. Men mulig jeg misforstod deg der da.

Lav selvtillit er også noe som vises tydeligere enn du tror. Du sier du har bra kropp, at alt er ok og slikt, men du sier også at du er svak. Er det kanskje bare du som synes det? Selv synes jeg at sinte folk som hauser opp dårlig stemning er svake, fordi de er slaver av sine umiddelbare reaksjoner. Sånn er jo ikke du.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Svartfugl said:

Så med andre ord:

Det finnes damer du er interessert i, men du har (til nå) opplevd å bli avvist av dem. Så finnes det også damer du ikke er interesserte, de har vist interesse for deg. Hva forteller det? Vel det forteller vel bare at til nå har du ikke truffet noen der interessen har vært gjensidig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen skulle mener du er "svak" fordi du er en hyggelig fyr. Jeg blir også provosert av antydningen om at damer foretrekker slemme menn. Jeg varsammen med en jeg trodde var snill, men som viste seg å være slem. Aldri mer. Og han var en svak person på mange områder. Nå er jeg sammen med en snill, følsom og god mann. Han er ikke svak. Jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en som så ned på meg.

Det jeg lurer på, er jo om det skinner gjennom hos deg til de damene du er interessert i at du tydeligvis ser ned på en del jenter, og behandlerjenter du ikke er interesserti med lite respekt? I så fall er du ikke en "nice" guy i det hele tatt. Men mulig jeg misforstod deg der da.

Lav selvtillit er også noe som vises tydeligere enn du tror. Du sier du har bra kropp, at alt er ok og slikt, men du sier også at du er svak. Er det kanskje bare du som synes det? Selv synes jeg at sinte folk som hauser opp dårlig stemning er svake, fordi de er slaver av sine umiddelbare reaksjoner. Sånn er jo ikke du.

Det er en trist generell oppfatning at følsomme mennesker er svakere enn andre, når sannheten egentlig er motsatt. 

Anonymkode: a7919...29f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gaea skrev:

Min erfaring er at hvis tiltrekningen og interessen er der, så kan det (nesten) ikke bli "for mye" kontakt. Hvis man er litt lunken derimot (som sjeldent går seg til uansett), da kan mye initiativ oppleves som slitsomt. 

Utover det kan det jo være utallige grunner til at det ikke går din vei, så det er vanskelig å si noe om hvorfor uten å kjenne deg... Det høres i utgangspunktet ikke ut som om du skulle slitt noe spesielt med å finne noen, men er jo vanskelig å vite om selvinnsikten er god eller ei. Tviler dog på at problemet alltid er at du er "for grei", eller sender "én melding for mye". 

Men, hvis vi går ut i fra at det ikke er noe "galt" med deg... Kan det være du ikke klarer å skape den siste lille gnisten, ved å være god på å skape intime situasjoner, lidenskapelig sex, etc? Jeg kjenner flere fine menn som bare er litt... Kjedelige. Mangler det ekstra, "kjemien". Eller, kan det være noe med jentene du går etter? Etter litt nettdating har jeg begynt å bli god på å sile ut de som sannsynligvis er litt useriøse, bare vil ha litt oppmerksomhet, etc, og de er det nok en del av. Kanskje du er litt kravstor eller overfladisk, om du bare "får" de du ikke vil ha? Jeg vet ikke, kan være mange årsaker. 

Jeg tror at selvinnsikten min er ganske god - jeg har reflektert en del over dette og prøver å være så ærlig som jeg klarer. men du kan ikke verifisere det selvsagt. Jeg har hvert fall kommet dit at jeg innrømmer ovenfor meg selv at jeg har et seriøst problem.

Jeg er nok en av de mennene som du kanskje kunne tenkt på som ..kjedelig. Tingen er at det er litt situasjonsbasert. Går det i feil spor tidlig, og jeg ikke tør å ta de nøvendige stegene - så forblir jeg en kjedelig mann i hennes øyne. Men jeg er frustert, fordi jeg ikke har fått vist henne at jeg har mer å by på. Men for all del, det kan også bare være at du ville oppfattet meg som kjedelig. Kanksje du er veldig energisk. Jeg er ikke nødvendigvis superenergisk. Kanskje vi er ulike, kanskje du har andre verdier enn meg.

Og kanskje jeg trenger å bli litt mer egoistisk.

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud. Du skriver jo at du har jenter etter deg som vil være sammen med deg. Ta en av dem og slutt å klag. 

Anonymkode: ee3ae...2a8

Å bli sammen med en jente du ikke vil ha, er en katastrofe for begge parter, hvis man spoler litt fremover i tid.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jentene som er interessert i deg som du ikke er interessert i tenker sikkert at ingen er interessert i dem pga x og y. Det du nevner er ganske vanlig, man får ikke de man vil og vil ikke ha de som er interessert. Interessant nok opplever jeg dette likt fra et kvinnelig perspektiv med samme bakgrunn der jeg brukte barndommen på å passe på humøret til pappa. I motsetning til deg blir jeg ikke friendzonet, men tiltrukket meg enormt mange menn som har utnyttet meg for omsorg, empati og sex, uten å ha ønsket mer (men alltid latt som). Og når jeg gir mer faen får de plutselig «følelser». Likevel tror jeg ikke alle kvinner søker spenning og alle menn utnytter, nå som du er klar over din situasjon (mer enn hva mange andre er) kan du jobbe med deg selv og spesielt lære deg å sette grenser. Det er ikke for sent, jeg lærte det først da jeg ble 29 :) for meg høres du ut som en drømmemann. 

Anonymkode: a7919...29f

Interessant å høre fra ditt perspektiv - vi deler kanskje noe av det samme med grensesetting. Bra at du har gjort noe konstruktivt for deg selv:)

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som kaller seg "Nice Guy" er egentlig så snille som de skal ha det til. De er snille fram til de blir avvist.

Anonymkode: b939f...538

Det er vel litt av hvert tenker jeg. Jeg er en snill mann. Kan også være knallhard i form av at jeg står for mine prinsipper og firer ikke på veldig viktige ting, ellers kan  jeg tilpasse meg mye. Er ofte alt for snill, og det sier mange jenter til meg også. For meg virker mange damer slik at når jeg er meg selv og er snill, så mister de litt interessen etter en stund. Jeg oppfatter dette som manglende interesse eller kall det gjerne "avvist". Har aldri og kommer aldri til å kommentere det en gang, Trekker meg bare tilbake og godtar "avvisningen". Hva skjer da? Plutselig kommer de tilbake og vil fortsette relasjonen. Det er helt meningsløst vanvittig. Det er da jeg kan bli litt stem! Har jeg gått videre er det slutt. Er jeg fremdeles singel? Da skal de få jobbe hardt og forklare hvorfor de "mistet" interessen. Jeg sier jo aldri dette til de, det er bare slik det er.

Jeg tar bare ikke den risken på at de trekker seg unna med en gang de finner ut at spenningen er litt borte, eller de finner noe som er bedre en meg. Usikkerhet i et forhold kommer jeg aldri til å godta. Så med meg som "snill mann" så blir det den ene sjansen og så går jeg videre. Håper både kvinner og menn klarer å stå opp for seg selv og gjør det samme.

Anonymkode: bef31...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Svartfugl skrev:

Så med andre ord:

Det finnes damer du er interessert i, men du har (til nå) opplevd å bli avvist av dem. Så finnes det også damer du ikke er interesserte, de har vist interesse for deg. Hva forteller det? Vel det forteller vel bare at til nå har du ikke truffet noen der interessen har vært gjensidig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen skulle mener du er "svak" fordi du er en hyggelig fyr. Jeg blir også provosert av antydningen om at damer foretrekker slemme menn. Jeg varsammen med en jeg trodde var snill, men som viste seg å være slem. Aldri mer. Og han var en svak person på mange områder. Nå er jeg sammen med en snill, følsom og god mann. Han er ikke svak. Jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en som så ned på meg.

Det jeg lurer på, er jo om det skinner gjennom hos deg til de damene du er interessert i at du tydeligvis ser ned på en del jenter, og behandlerjenter du ikke er interesserti med lite respekt? I så fall er du ikke en "nice" guy i det hele tatt. Men mulig jeg misforstod deg der da.

Lav selvtillit er også noe som vises tydeligere enn du tror. Du sier du har bra kropp, at alt er ok og slikt, men du sier også at du er svak. Er det kanskje bare du som synes det? Selv synes jeg at sinte folk som hauser opp dårlig stemning er svake, fordi de er slaver av sine umiddelbare reaksjoner. Sånn er jo ikke du.

Jeg har ikke funnet noen hvor noe langvarig har vært gjensidig. Jeg har datet ganske mange jenter, da.

Noen mennesker har man kanskje innerst inne ikke like mye respekt for - på grunn av deres levemåte, verdisett, standarder etc. Det er disse jentene jeg snakker om.

Jeg sier jeg er svak - i at jeg føler meg svak når jeg er med jenter jeg virkelig liker, og ting går i feil retning. Jeg setter meg selv i den posisjonen. Når jeg opplever meg selv svak - vel hva opplever de? Jeg gir opp makten min - "I surrender", som de sier. Det er ikke så sexy..

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...