Gå til innhold

"Nice Guy" ønsker seriøse svar fra begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er typisk en melding jeg får etter noen dater med jenter:

"Du er en utrolig bra fyr, men jeg må være helt ærlig. Jeg tror ikke dette kan utvikle seg til noe mer enn vennskap".

Denne fikk jeg senest for tre dager siden. Og jeg må innrømme at det er lett å bikke over å bli kynisk. Men jeg vil ikke være det. Det har seg nemlig slik, at jenter jeg ikke er en døyt interessert i, ofte ønsker å være med meg. Det er som om de vil at jeg skal behandle dem med lite respekt.

Hele oppveksten, var jeg en gutt som prøvde å roe ned min sinte pappa. Jeg lærte at det var smart å ofre egne meninger for ro og fred. Jeg lærte også at mine egne, tydelige ønsker kunne vente seg latterliggjøring.

Jeg tror derfor at jeg er en people pleaser. Jeg er en nice guy. Jeg er en som heller roer situasjonen fremfor å skape spenning. Jeg søker hele tiden stabilitet. 

Det jeg har innsett nå, er at jeg egentlig har vært stolt av det. Har følt meg spesiell, fordi jeg vet hvordan jeg kan håndtere idioter. Jeg er dykktig på å være rundt vanskelige personer og komme på deres godside. Men det har sin pris; jeg er svak i manges øyne.

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Det verste er, igjen, at når jeg føler jeg "ser ned" på en jente, så liker hun meg. Men kanskje dette er normalen? Er det slik? Ser dere menn med kjæreste litt ned på damen? Jeg tror ikke det.

Jeg tror jeg er miljøskadet av å ha vært offer for en brutal far i oppveksten.

 

 

 

 

Anonymkode: 53282...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dame med samme type oppvekst. Er helt ødelagt og har innsett at sånt blir det aldri forhold ut av.

Anonymkode: b8af9...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du fremstår som for desperat, eller dine egne ord, for mye en people pleaser? At du sier det du tror folk vil høre og generelt ikke virker som du har egne meninger om ting? Kan være derfor de jentene du egentlig ikke er interessert i ser ut til å være interessert - fordi de ikke får den desperate viben? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid endringsmuligheter. Bare det at du er bevisst på det er en start. For å snu litt på det. At du gjør deg til - for å please andre, er jo ikke skkurat bra da. Da blir man ikke ordentlig kjent med deg. Det er jo ekte mennesker man ønsker å interagere med. Det blir litt falskt i mine øyne. Har ingenting med svakhet å gjøre. Og det spørs hvor lenge man kan holde en slik fasade.

du ønsker vel å treffe en som er kompatibel med «ekte» deg? Langsiktig perpektiv.

Anonymkode: 68140...a6a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, deedee_ skrev:

Kanskje du fremstår som for desperat, eller dine egne ord, for mye en people pleaser? At du sier det du tror folk vil høre og generelt ikke virker som du har egne meninger om ting? Kan være derfor de jentene du egentlig ikke er interessert i ser ut til å være interessert - fordi de ikke får den desperate viben? 

Eller, de jentene er like desperate.

Anonymkode: 68140...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man har opplevd omsorgssvikt i oppveksten trenger det faktisk ikke å definere deg som person for resten av livet. Det er selvsagt noe som påvirker deg, men du kan også velge å ikke være en dørmatte. De fleste normale damer ønsker en snill og god mann, men de fleste ønsker nok også en som er trygg, stabil, rettferdig og som ikke lar seg bli tråkket på. Det er viktig å ha selvrespekt. 

Anonymkode: 42c8d...519

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Noen ganger er ikke dette nok, dessverre. Det handler mer om kjemi og at man klaffer på et personlig nivå. For min del så hjelper det ikke alltid om mannen er perfekt på "papiret" - hvis vi ikke har kjemi så vil det ikke funke uansett hvor mye jeg ønsker at det skal funke. Har møtt mange helt utrolig bra menn som sikkert hadde gjort en heldig dame der ute lykkelig, men kjemien oss i mellom var ikke romantisk. Hvordan er du som person? Hva slags interesser har du? Hva slags ting pleier du å prate om på date? Åpner du opp om deg selv, byr du på deg selv, hvordan flørter du? Hvordan pleier du å vise jenter at du er interessert?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som kaller seg "Nice Guy" er egentlig så snille som de skal ha det til. De er snille fram til de blir avvist.

Anonymkode: b939f...538

Dette. Spesielt hvis du skriver at du er snill eller en "nice guy" så er du gjerne ikke det. Eller så misforstår de hva det er å være snill. Å være snill er ikke å kaste egne følelser og meninger over bord. Ingen vil ha en push-over eller en "Kjell-Simen". 

Det går fint an å være snill uten å være en dørmatte.

Jeg er slik selv, men jeg er kvinne, så det er ikke vanskelig for meg å finne en partner på tross av dette. Jeg har likevel egne meninger, tar diskusjonen når jeg er uenig og lar meg ikke tråkke på når det kommer til de viktige tingene.

Anonymkode: 4cfde...42f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er par grunner til at dette ikke alltid fungerer 

- Lar du jentene bli kjent med deg, eller svinger du alltid samtalen til "trygge" temaer? 

-kan du erte/tulle/le uten at det blir kleint? Humor er ofte viktig for å føle at man har noe til felles?

- tror du at du fremstår desperat, for interessert eller mer kjedelig? Eller kan det være at de du dater bare ikke synes du er kjekk nok? Hva tror du selv?

 De fleste damer liker definitivt snille menn. Men det må være noe mer der, noe sjarm, glimt i øyet eller humor som gjør at man får lyst til at det skal være noe mer enn bare vennskap. 

Når det er sagt så er dating vanskelig. Folk liker forskjellige ting. Vær deg selv, ikke gi opp, om du kan beholde noen dates som venninner kan du kanskje få tips?

Anonymkode: 76af0...393

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame med samme type oppvekst. Er helt ødelagt og har innsett at sånt blir det aldri forhold ut av.

Anonymkode: b8af9...7f9

Jeg synes ikke du skal gi deg.

1 minutt siden, deedee_ skrev:

Kanskje du fremstår som for desperat, eller dine egne ord, for mye en people pleaser? At du sier det du tror folk vil høre og generelt ikke virker som du har egne meninger om ting? Kan være derfor de jentene du egentlig ikke er interessert i ser ut til å være interessert - fordi de ikke får den desperate viben? 

Jeg mener jo bestemt at jeg ikke er en helt stereotyp "nice guy" - jeg har egne meninger. Men jeg legger dem frem diplomatisk.

Men desperat-viben, ja den har nok jenter plukket opp. Det skal ikke mye til. En melding eller to ekstra, et bilde for mye, å være litt for tilgjengelig..jeg presser dem vekk. Jeg ser feilen. Men det er som om jeg må kjempe mot min egen natur.

 Jeg bobler over at følelser som sier at jeg bør gjøre ditten og datten. Men jeg kommer jo ingen vei med det. Så det  endres. Jeg er ikke en nice guy i min kjerne. Jeg har samme behov som alle andre.

 Men rollen jeg spiller ut, er tydeligvis en nice guy. Spesielt ovenfor jenter. Jeg har en del statistikk nå.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid endringsmuligheter. Bare det at du er bevisst på det er en start. For å snu litt på det. At du gjør deg til - for å please andre, er jo ikke skkurat bra da. Da blir man ikke ordentlig kjent med deg. Det er jo ekte mennesker man ønsker å interagere med. Det blir litt falskt i mine øyne. Har ingenting med svakhet å gjøre. Og det spørs hvor lenge man kan holde en slik fasade.

du ønsker vel å treffe en som er kompatibel med «ekte» deg? Langsiktig perpektiv.

Anonymkode: 68140...a6a

Jeg føler meg ekte - men noe må endres. Jeg må bli modigere

Å please en jente jeg liker, er liksom det mest naturlige i hele verden for meg. Det er vanskelig å snu det. Men jeg MÅ jo. Hvis ikke blir jeg jo bitter, og ender opp med en jente som jeg ikke vil ha.

Jeg vil tro jeg går som en "low key" nice guy. Jeg tror at hverken folk rundt meg, familie og venner oppfatter meg slik. Jeg tror de oppfatter meg som en oppegående fyr, som er kjekk nok til å få seg noe på byen hvis han vil. Men sannheten er at hvis det kommer til jenter jeg liker, så er jeg veldig nice guy..

Anonymkode: 53282...fd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har overkommet en vanskelig barndom og ser nå etter kjæreste. Er du i 20-årene? Jeg var i samme situasjon. Jeg turte kun å vise en side av meg selv, og var livredd for å vise svakhet eller min menneskelige side. Jeg holdt andre på avstand og ble veldig ensom etterhvert. Jeg tror du bør vurdere å søke terapi for å bearbeide minner og eventuelle traumer du har fra barndommen. Hvis du ikke gjør det risikerer du å bringe bagasje fra barndommen inn i fremtidige forhold. Det er bra du er bevisst på deg selv og hvordan du er mot andre. Men det lureste for deg er å gå i seg selv først.

Anonymkode: e247c...70c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, deedee_ skrev:

Noen ganger er ikke dette nok, dessverre. Det handler mer om kjemi og at man klaffer på et personlig nivå. For min del så hjelper det ikke alltid om mannen er perfekt på "papiret" - hvis vi ikke har kjemi så vil det ikke funke uansett hvor mye jeg ønsker at det skal funke. Har møtt mange helt utrolig bra menn som sikkert hadde gjort en heldig dame der ute lykkelig, men kjemien oss i mellom var ikke romantisk. Hvordan er du som person? Hva slags interesser har du? Hva slags ting pleier du å prate om på date? Åpner du opp om deg selv, byr du på deg selv, hvordan flørter du? Hvordan pleier du å vise jenter at du er interessert?

Jeg er klar over at det ikke er nok - det er derfor jeg skriver her.

Jeg har avvist flere jenter enn jenter som avviser meg. Jeg har et problem med de jentene jeg faller for. Når pendelen har snudd, graver jeg min egen grøft.

Kna prate om alt mulig på date - hvis jeg føler meg bra, kan jeg sjarmere jenten. Jeg har sjarmert mange jenter. Jeg har også blitt avvist av jenter. Noen etter én date, noen etter mange dater. Når jeg starter å tenke "dette kan bli noe, hun her liker jeg", forsvinner det ut av hendene mine.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Spesielt hvis du skriver at du er snill eller en "nice guy" så er du gjerne ikke det. Eller så misforstår de hva det er å være snill. Å være snill er ikke å kaste egne følelser og meninger over bord. Ingen vil ha en push-over eller en "Kjell-Simen". 

Det går fint an å være snill uten å være en dørmatte.

Jeg er slik selv, men jeg er kvinne, så det er ikke vanskelig for meg å finne en partner på tross av dette. Jeg har likevel egne meninger, tar diskusjonen når jeg er uenig og lar meg ikke tråkke på når det kommer til de viktige tingene.

Anonymkode: 4cfde...42f

Jeg ønsker ikke å identifisere meg som en "nice guy" - men jeg innser at statistikken tilsier at jeg er det, i møte med jenter jeg liker. 

I mitt hode er jeg en stille, men sjarmerende fyr med intensitet. Men statistikken min med jenter jeg liker, forteller at dette ikke kan stemme. Og derfor har jeg egynt å rippe opp i hvorfor det er slik.

Og jeg er ingen Kjell-Simen. La bare det være klinkende klart.

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du skal gi deg.

Jeg mener jo bestemt at jeg ikke er en helt stereotyp "nice guy" - jeg har egne meninger. Men jeg legger dem frem diplomatisk.

Men desperat-viben, ja den har nok jenter plukket opp. Det skal ikke mye til. En melding eller to ekstra, et bilde for mye, å være litt for tilgjengelig..jeg presser dem vekk. Jeg ser feilen. Men det er som om jeg må kjempe mot min egen natur.

 Jeg bobler over at følelser som sier at jeg bør gjøre ditten og datten. Men jeg kommer jo ingen vei med det. Så det  endres. Jeg er ikke en nice guy i min kjerne. Jeg har samme behov som alle andre.

 Men rollen jeg spiller ut, er tydeligvis en nice guy. Spesielt ovenfor jenter. Jeg har en del statistikk nå.

Jeg føler meg ekte - men noe må endres. Jeg må bli modigere

Å please en jente jeg liker, er liksom det mest naturlige i hele verden for meg. Det er vanskelig å snu det. Men jeg MÅ jo. Hvis ikke blir jeg jo bitter, og ender opp med en jente som jeg ikke vil ha.

Jeg vil tro jeg går som en "low key" nice guy. Jeg tror at hverken folk rundt meg, familie og venner oppfatter meg slik. Jeg tror de oppfatter meg som en oppegående fyr, som er kjekk nok til å få seg noe på byen hvis han vil. Men sannheten er at hvis det kommer til jenter jeg liker, så er jeg veldig nice guy..

Anonymkode: 53282...fd4

Det viktige her er at du bare må begrense det LITT. Ikke snu det. Du kjenner bare på det alle skikkelig interesserte folk, uavhengig av kjønn, kjenner på: man kan skremme bort den andre ved å være for på. Hvorfor? Følelser dukker opp av spenning! At man tror den andre liker deg, men ikke er helt sikker. Så jobben din er å ha litt sånn mystikk. Men ikke slutt å være snill og interessert! Bare tenk at målet er at jenta skal tro at du liker henne, men uten å kunne være helt sikker. Det er ikke alltid det skal så mye til. At du ikke bare lar alt handle om henne et jo viktig, da blir det fort forhør. Men at du kan tulle litt, virke trygg på deg og ditt liv samtidig som du er interessert, ikke sende mange meldinger etter hverandre eller alltid svare på sekundet feks. Men ikke la det bikke andre veien, man skal bare holde ørlite tilbake ved å vise normal interesse, og ikke den ekstreme interessen man ønsker å vise 😛

Anonymkode: 76af0...393

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har overkommet en vanskelig barndom og ser nå etter kjæreste. Er du i 20-årene? Jeg var i samme situasjon. Jeg turte kun å vise en side av meg selv, og var livredd for å vise svakhet eller min menneskelige side. Jeg holdt andre på avstand og ble veldig ensom etterhvert. Jeg tror du bør vurdere å søke terapi for å bearbeide minner og eventuelle traumer du har fra barndommen. Hvis du ikke gjør det risikerer du å bringe bagasje fra barndommen inn i fremtidige forhold. Det er bra du er bevisst på deg selv og hvordan du er mot andre. Men det lureste for deg er å gå i seg selv først.

Anonymkode: e247c...70c

Jeg har nettopp bikket 30. Så det er jaggu meg på tide. Jeg vurderer terapi.

Jeg holder andre på avstand. Jeg opplever at hvis jeg deler mine svake sider, løper jentene. Jeg trodde at det var det som var tillit og kjærlighet. Jeg er lei av å bli brent. Jeg må lære. 

Anonymkode: 53282...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over at det ikke er nok - det er derfor jeg skriver her.

Jeg har avvist flere jenter enn jenter som avviser meg. Jeg har et problem med de jentene jeg faller for. Når pendelen har snudd, graver jeg min egen grøft.

Kna prate om alt mulig på date - hvis jeg føler meg bra, kan jeg sjarmere jenten. Jeg har sjarmert mange jenter. Jeg har også blitt avvist av jenter. Noen etter én date, noen etter mange dater. Når jeg starter å tenke "dette kan bli noe, hun her liker jeg", forsvinner det ut av hendene mine.

Jeg ønsker ikke å identifisere meg som en "nice guy" - men jeg innser at statistikken tilsier at jeg er det, i møte med jenter jeg liker. 

I mitt hode er jeg en stille, men sjarmerende fyr med intensitet. Men statistikken min med jenter jeg liker, forteller at dette ikke kan stemme. Og derfor har jeg egynt å rippe opp i hvorfor det er slik.

Og jeg er ingen Kjell-Simen. La bare det være klinkende klart.

Anonymkode: 53282...fd4

Hvorfor avviser du jenter da? Er det alltid noe galt med de? Eller hender det at kjemien ikke er der? Mister du kanskje litt interessen hvis de blir litt på? Følelser er komplekse, men dating er uansett vanskelig fordi man må møte den rette, det er ikke sikkert du gjør noe feil

Anonymkode: 76af0...393

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg tror jenter ser meg som svak. Jeg er "utrolig bra", jeg har god jobb, solid utdannelse, er godt trent, har gode venner, eget hus, generelt flink. Men jeg er weak, ikke sant. 

Beklager å måtte være Shania Twain her, men å ha inntekt, bolig, venner og greit med vett og oppførsel er nokså standard. Det er ikke utrolig bra, det er noe de fleste i varierende grad tar for gitt før de begynner å se etter det lille ekstra som gjør en mann til kjærestemateriale. Akkurat hva dette ekstra er er ganske indivusuelt og vanskleig å sette ord på, men det handler oftere om humor, egne meninger og personlighet enn en dørmatte som bare sier og gjør det han tror hun vil høre. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp bikket 30. Så det er jaggu meg på tide. Jeg vurderer terapi.

Jeg holder andre på avstand. Jeg opplever at hvis jeg deler mine svake sider, løper jentene. Jeg trodde at det var det som var tillit og kjærlighet. Jeg er lei av å bli brent. Jeg må lære. 

Anonymkode: 53282...fd4

Gjør det! Tipper du er en sjarmerende type som holder tonen lett. Kanskje jentene føler at du ikke lar de bli kjent med deg og derfor avviser deg før du kan avvise dem. Du kommer til å vokse av det, det kan jeg garantere deg. Jeg har fått det bedre på alle måter etter at jeg har vært i terapi.

Anonymkode: e247c...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp bikket 30. Så det er jaggu meg på tide. Jeg vurderer terapi.

Jeg holder andre på avstand. Jeg opplever at hvis jeg deler mine svake sider, løper jentene. Jeg trodde at det var det som var tillit og kjærlighet. Jeg er lei av å bli brent. Jeg må lære. 

Anonymkode: 53282...fd4

Neida, du må bare ikke gjøre det altfor tidlig. Alt til sin tid. 

Anonymkode: 76af0...393

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke å identifisere meg som en "nice guy" - men jeg innser at statistikken tilsier at jeg er det, i møte med jenter jeg liker. 

I mitt hode er jeg en stille, men sjarmerende fyr med intensitet. Men statistikken min med jenter jeg liker, forteller at dette ikke kan stemme. Og derfor har jeg egynt å rippe opp i hvorfor det er slik.

Og jeg er ingen Kjell-Simen. La bare det være klinkende klart.

Anonymkode: 53282...fd4

Du vet hva en Nice guy er, sant? Det er ikke bare en mann som er snill. De aller fleste er snille, men veldig få har et behov for å uttrykke det.

En Nice guy overøser med komplimenter, gjør alt dama vil, er for "på" og behandler henne slik at hun føler seg kvalt. Når hun får nok og dumper han så går han helt bananas og kaller henne stygge navn, mener hun er utakknemlig og mener "alle damer bare går etter bad guys som behandler de dårlig. Faen ass, kvinnfolk! De fortjener faen ikke bedre. Her er jeg som er bare snill og grei hele tiden, jeg gjør alt for henne, også dumper hun meg". Det er en "nice guy".

En helt vanlig snill mann er det jo ingen som har noe problem med?  Det er godt du ikke er en Kjell-Simen, for jeg kan ikke tenke meg at noen damer klarer et forhold med en sånn en. 

Hvordan er du i en enkel setting der dama spør "Hva vil du spise?". Sier du alltid "jeg vet ikke jeg, hva vil du ha?" Jeg kan selvfølgelig bare svare for meg selv, men jeg syns noe så enkelt er veldig avtennende. Jeg trenger en som klarer å ta en avgjørelse. Hvis jeg spør om noe vil jeg ha et svar. Men igjen, det kan ha noe med at jeg er en people pleaser selv og hva/hvor vi skal spise egentlig er helt uvesentlig for meg. 🤷🏼‍♀️

Jeg trenger en mann som tar avgjørelser. De tingene jeg bryr meg om forventer jeg å få som jeg vil, eller i det minste at mine innvendinger og forslag blir hørt. Dette har imidlertid ikke noe med å være snill eller slem/bad guy å gjøre, det er bare hva JEG trenger.

Anonymkode: 4cfde...42f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...