Gå til innhold

Kjæreste med en som ikke ser egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Komplisert dette.. jeg møtte en på tinder som skrev han hadde to barn fra før (tenåringer) som han hadde annenhver helg. I løpet av datingprosessen kommer det frem at barnas mor har dradd han med til barnevernet 5 (!!) Ganger pga hun mener hans omsorgsevne ikke er bra nok. I føle han, er det oppspinn og manipulasjon fra moren for å ha de 100%. Han viser sms fra barna til han, der de skriver at de savner han, vil være hos han osv. Men ja.. en sak har mange sider.

Jeg har selv et barn i småskolen som ikke har kontakt med sin egen far. (Fars eget valg) og er usikker på om dette er noe jeg burde involvere meg i.. jeg har blitt veldig gla i denne mannen, og kunne lett se en fremtid sammen. Men de gnager litt. Hva om det er ting jeg ikke vet? Hva om moren til hans barn har rett? Vond situasjon å være i.... for the record har vi datet i 4 mnd, og var egentlig klare for å kalle oss kjærester.. Men så kom dette, og jeg aner ikke hva jeg skal tenke..

Anonymkode: b60aa...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løp løp løp. Uansett om han skulle være en kjernekar og god far (Jeg tviler), så følger det tydeligvis mye drama med han.

Barnevernet henlegger saker hvis det kommer fra samme person og det tidligere har vært hevnmotiv etc.

Anonymkode: 0380b...df0

• Liker 33
Skrevet

Oi... rødt flagg tenker jeg!!! 
man vet selvsagt aldri, men dette lukter vondt..! 
vær forsiktig! 

Anonymkode: c9b0b...397

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi... rødt flagg tenker jeg!!! 
man vet selvsagt aldri, men dette lukter vondt..! 
vær forsiktig! 

Anonymkode: c9b0b...397

Så absolutt.. jeg får det bare ikke til å stemme. Jeg kjenner han ganske godt nå, vi har vært sammen ca annenhver kveld i snart 3 mnd. Har vurdert på å spørre om å få en kaffi eller noe med moren til barna.. høre hennes side av historien, før jeg tar et valg her. Jeg er veldig gla i han.. Men barnet mitt betyr alt for meg, og skal ikke utsettes for noe som ikke er bra.

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes en kaffe og prat med moren til barna høres ut som en god idé!

Kan være at hun er manipulativ og «lurer» deg, men hvis du er en OK menneskekjenner så er det stor sjanse for at du får en mer riktig følelse av hva denne saken handler om.

Er synd å dumpe han hvis problemet er at X’en er klin kokos. 
Om jeg får lov å tippe: tviler på han er nominert til «årets far». 

Håper du oppdaterer oss, TS!! 

Anonymkode: 8d24c...d01

• Liker 6
Skrevet

Og hvis det nå skulle være eksen som er hevngjerrig og gal, vil du virkelig ha det i livet?

Hun kan jo melde deg til barnevernet.. 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Tror jeg hadde trukket meg ut, hvis jeg hadde vært deg. Dette høres ikke bra ut. Dette blir det drama av, uansett hvem som har "rett" av han eller eksen. Har han forresten gitt deg eksempler på hva det er han gjør/ikke gjør som regnes som dårlig omsorgsevne? Det må jo være relativt ille hvis det dreier seg om tenåringer ...

Uansett, min erfaring er at mannfolk som oppgir eksene sine som grunnen til at de selv ikke har ting i orden, er sjelden noe å samle på. 

Endret av ti10
.
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det dramaet, selv om fyren kanskje er bra, dessverre. Ikke bra om han faktisk ikke er noe særlig til far, men om det er mora som er gal er det nesten enda verre. Hadde styrt unna.

Anonymkode: b5fd8...de6

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis det nå skulle være eksen som er hevngjerrig og gal, vil du virkelig ha det i livet?

Hun kan jo melde deg til barnevernet.. 

Dette hadde jeg også tenkt. Enten er han en dust som ikke evner å ta ansvar for egne barn, eller så er eksen hans en dust som ønsker å lage mest mulig helvete for ham og sikkert også for hans nye partner. 

Anonymkode: 108a1...999

• Liker 4
Skrevet

Tenker at etter fem anmeldelser til barnevernet så må han ha fått endel skriftlig fra dem, da enten henleggelser eller vedtak på at det er noe. Ville kanskje startet der

Anonymkode: 744ab...84c

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Komplisert dette.. jeg møtte en på tinder som skrev han hadde to barn fra før (tenåringer) som han hadde annenhver helg. I løpet av datingprosessen kommer det frem at barnas mor har dradd han med til barnevernet 5 (!!) Ganger pga hun mener hans omsorgsevne ikke er bra nok. I føle han, er det oppspinn og manipulasjon fra moren for å ha de 100%. Han viser sms fra barna til han, der de skriver at de savner han, vil være hos han osv. Men ja.. en sak har mange sider.

Jeg har selv et barn i småskolen som ikke har kontakt med sin egen far. (Fars eget valg) og er usikker på om dette er noe jeg burde involvere meg i.. jeg har blitt veldig gla i denne mannen, og kunne lett se en fremtid sammen. Men de gnager litt. Hva om det er ting jeg ikke vet? Hva om moren til hans barn har rett? Vond situasjon å være i.... for the record har vi datet i 4 mnd, og var egentlig klare for å kalle oss kjærester.. Men så kom dette, og jeg aner ikke hva jeg skal tenke..

Hvor involvert er han i barna sine - får de komme når de vil ? Eller er det kun via sms han har kontakt med de ?  

Hva tror du faren til ditt barn oppgir som grunn til sin omgangskrets om hvorfor han ikke har barnet sitt?

Rimelig sikker at han gir deg skylden for det... tenk litt på det

Anonymkode: de243...dae

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor involvert er han i barna sine - får de komme når de vil ? Eller er det kun via sms han har kontakt med de ?  

Hva tror du faren til ditt barn oppgir som grunn til sin omgangskrets om hvorfor han ikke har barnet sitt?

Rimelig sikker at han gir deg skylden for det... tenk litt på det

Anonymkode: de243...dae

Tja.. med tanke på at han flyttet til utlandet med elskerinnen sin når ungen vår car 3 uker gammel, tror jeg ikke jeg kan ta skylden for det :)

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. med tanke på at han flyttet til utlandet med elskerinnen sin når ungen vår car 3 uker gammel, tror jeg ikke jeg kan ta skylden for det :)

Uff. Du kan få en mye bedre mann enn det der, TS! 🙂

Anonymkode: 7a6dd...352

• Liker 5
Skrevet

For meg ville det vært uaktuelt å gått inn i et forhold med denne mannen. 

Som oftest er det en veldig god grunn for at man ikke ser barna sine, enten er han komplett udugelig eller så er eksen sprø. Uansett så er det ikke noe man vil dra inn i sitt eget liv. 

Han sier at moren har "dratt" han til barnevernet 5 ganger... That's it? Hva var bakgrunnen for dette? Ingen røyk uten ild, Barna er tenåringer sier du, hvor ofte treffes de da?

• Liker 9
Skrevet

Kan du be om at dere tar en grundig samtale om bekymringsmeldingene? Kan du få se rapportene? De meldingene ungene sendte han, hvordan var svarene hans? Har du truffet barna hans?

Anonymkode: 43d4f...d1d

• Liker 1
Skrevet

Min far evnet ikke å være far for meg, var for ung og umoden. Har nesten ikke hatt kontakt med han. Han fant en ny dame da jeg var tenåring, giftet seg og de fikk barn. Det var helt topp, der er han skikkelig far. Følger opp fotball og alle mulige greier, er akkurat sånn man tenker en far skal være. Uten at han klarte å finne plass til meg i det da. 

Så ikke sikkert han er helt tulling med tanke på ny familie. 

Klart, det ble jo litt styr med meg og mamma for den nye konen. Vi var jo litt støy i bakgrunnen hun helst ikke ville hatt i familieidyllen sin

Anonymkode: ce47c...a32

• Liker 5
Skrevet

Han viser deg SMSer der barna skriver at de savner ham..... Han viser deg altså private SMSer fra barna. For å overbevise deg om hvor bra far han er. Å vise fra SMSer som er ment som en privat melding er dårlig gjort mot barna. Nei, her tror jeg det er best å finne fram gode sko og LØPE. 

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt.. jeg får det bare ikke til å stemme. Jeg kjenner han ganske godt nå, vi har vært sammen ca annenhver kveld i snart 3 mnd. Har vurdert på å spørre om å få en kaffi eller noe med moren til barna.. høre hennes side av historien, før jeg tar et valg her. Jeg er veldig gla i han.. Men barnet mitt betyr alt for meg, og skal ikke utsettes for noe som ikke er bra.

Dersom du vil beholde hans tillit, så kan jo kaffe med moren ødelegge mye. Jeg hadde iallfall følt på det, hvis jeg var i hans sko, og han snakker sant. 

Ville heller brukt litt tid på å bli kjent med han. Og vært veldig skeptisk til å rote meg inn i er forhold til en med slike problemer. Spesielt når du har barn selv.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes mange dømmer daten din for tidlig her. Du kan være ærlig å si at alt gjør det usikker, spør om å få se et vedtak fra bv. Bli bedre kjent med ham, kanskje du får sett ham sammen med sine barn og får observet samspillet? Det finnes faktisk nok av ekser som ikke tenker barnas beste, men er ute etter å ta den andre forelderen. Bitterhet, sjalusi, økonomiske motiver- mye kan spille inn.

Det er heller ikke sånn at en mor nødvendigs vet mer om barneoppdragelse enn en far. F.eks moren kan være super overbeskyttende, ettergivende osv og vil dermed selvsagt mislike om faren f.eks lar barna håndtere verktøy og setter grenser. Om daten din skulle ha vræt umoden som far før, betyr det ikke at han er det nå. Jeg tenker du bør følge magefølelsen din litt. Om han virker snill, omsorgsfull, empatisk- fortsett å blu kjent med ham. Se hvordan han er med andre venner, stille han opp? Kan han synes synd på andre, innrømme feil, trøste?

Anonymkode: 3a595...165

• Liker 1
Skrevet

Jeg som skrev forrige innlegg.

Og for all del, IKKE kontakt eksen. Det er tillitsbrudd tik de grader, da kan du like godt avslutte nå.

Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg selv har en eks som driver å kontakter barnevernet i hytt og pine, uten at de har noe å utsette på omsorgsevnen min. At eksen og jeg ikke hadse det bra smamen og var dårlige utgaver av oss selv-JA. Synes jeg at jeg er en "bedre" mor i dag? JA- fordi jeg slipper den dårlige dynamikken til eksen.

Jeg har møtt andre etter eksen, ingen har noen gang betvilt min versjon av hvordan ting har vært med eksen. Jeg har også vært åpen om at jeg ikke har vært lett å ha med å gjøre osv.  Jeg har nå en helt fantastisk kjæreste. Han stoler 100% på meg som mor, og har vært mye sammen med mine barn, og jeg med hans, alle i sammen over flere dager osv. Jeg sier ikke at du ikke har grunn til å være bekymret, det er viktig å beskytte brna dine❤️ Samtidig setter jeg pris på at jeg personlig har slippet å bli mistenkeliggjort av kjæreste på bakgrunn av hvordan eksen min enda styrer på.

Kjæresten min har sett meg sliten, syk, neffor osv og vet godt hvordan jeg er nrå jeg har en mer kjip dag. Forhåpentligvis vil du også få vært igjebnom litt av det samme med daten din. Jeg håper nesten dere har kranglet litt, støtt på utfordringer. På den måten ser du hvordan han håndterer det. Du kan også legge merke til hvordan han omtaler kollegaer, er det ALLTID andres skyld, eller ser han egne feil?

Anonymkode: 3a595...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...