Gå til innhold

Ivf for første gang 🌺


Ellepelle

Anbefalte innlegg

Hm.. Oppdaget i kveld at jeg har litt ømme bryster, og fikk nettopp en liten murring nederst i magen. Vanligvis får jeg ømme bryster en ukes tid før mensen, men det skal være i tidligste laget nå (sett bort fra at mine sykluser har vært særs ustabile etter at vi satte i gang denne prosessen😅). Er vel lov å håpe at dette er noe annet, selv om det er tiiiidlig med symptomer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rugedag 3 (4 regnet med dagen for innsett)

Fortsatt litt murringer nederst i magen, nå kombinert med en del luftsmerter og bevegelser uten at jeg har spist/drukket noe som vanligvis gir slike symptomer. Skriver det ned her for å huske til senere, greit å kunne se om det er noen likheter/ulikheter etter innsettene, og hva som ev. kan avskrives som symptom :)

Edit: Og trøtt😴😅 Kan også være fordi jeg har kuttet til én kaffekopp om dagen..

Endret av Ellepelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 4 (5)

Murringer i dag tidlig også, ledsaget av en skikkelig kvalmebølge da jeg smakte på dagens første og eneste kaffekopp. Våknet med hodepine, så det er ikke helt dagen i dag kjenner jeg. Like greit med hjemmekontor og lite møter!

Er (positivt) overrasket over hvor utålmodig jeg er i denne perioden. Som jeg har skrevet i første innlegg har jeg ikke egentlig kjent på noen voldsom barnelengsel, og jeg er fortsatt litt stresset over hvordan livet skal endre seg om vi er så heldige å få barn, men likevel er jeg sååååå håpefull om at jeg er gravid nå! Så det må jo være et godt tegn :) Jeg har slitt en del med at jeg ikke kjenner på den lengselen, og har vært redd for at ikke barneønsket er så stort hos meg (eller stort nok..?) som jeg får inntrykk av at det er hos alle andre.. Ikke noen kul følelse å kjenne på. Det kan jo selvsagt ha noe med å gjøre at vi aldri har hatt mulighet til å prøve selv, så hele prosessen har vært tegnet opp og har føltes litt mekanisk, liksom som noe vi bare skal gjennomføre. Hvis vi bare kunne sagt "skjer det så skjer det" hadde det kanskje vært noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 5

Litt murringer og svak stølhetsfølelse nederst i magen. Utover det er alt som normalt. Tiden snegler seg av gårde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (30 minutter siden):

Rugedag 5

Litt murringer og svak stølhetsfølelse nederst i magen. Utover det er alt som normalt. Tiden snegler seg av gårde..

Spennende :) progesteronstøtten er litt lunefull på den måten, men jeg krysser fingrene for deg 🤞 var det blasto du satte inn? Når tenker du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (16 minutter siden):

Spennende :) progesteronstøtten er litt lunefull på den måten, men jeg krysser fingrene for deg 🤞 var det blasto du satte inn? Når tenker du å teste? 

Ja, jeg hadde murringer forrige gang også, så tar ikke det som et tegn foreløpig hvertfall. Det var to 2-dagers. Skal ta blodprøve neste onsdag, så tenker i alle fall å vente til mandag med å teste selv😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (19 timer siden):

Spennende å følge deg :)

Planlegger oppstart ivf i mai her :)

Masse lykke til! Det er en spennende tid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese dagboka di! 🥰 Venter i spenning på oppdatering, og krysser alt for positiv test denne gangen! 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 7

Føler meg underlig i dag. Tror jeg prøver å overbevise meg selv om at det er et godt tegn, samtidig som at jeg ikke tror på det😅 Kvalmebølge ifm kaffe i dag tidlig, murring i magen, stikning i venstre side (hadde det for et par dager siden også). Generelt litt sliten og trøtt.

Pga uggen følelse i dag tidlig gikk jeg på min første testesmell, den var helt som forventet negativ, men det tar jeg med knusende ro på rugedag 7 etter innsett av 2-dagers. Det er jo for tidlig? 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Fortsatt god tid på å få positiv test 😘

Takk💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 8

Føler meg på en måte litt uggen. Ubestemmelig følelse, blanding mellom litt kvalm, sulten, oppblåst, får ikke pusten helt ned i magen. Har ikke helt trua i dag. Vurderer å teste igjen i morgen da mannen er hjemme, og det føles som det fortsatt er en sjanse hvis det er negativt.

Mindre crinonerester denne gangen. Vil tro det har sammenheng med at det er fryseforsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rugedag 9

Negativ test. Mannen ble også skuffa. Irriterer meg litt at jeg ikke klarer å vente med å teste, og at jeg tar det innover meg selv om jeg vet at det fortsatt er tidlig. Men skulle det ikke vært en antydning da? Nå vet jeg ikke om jeg tør å teste igjen før blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å vente når man vet at man kanskje -kan- få svaret nå. Men det positive når man tester negativt nå er jo at det også kan være for tidlig. Så er fortsatt håp :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 timer siden):

Er vanskelig å vente når man vet at man kanskje -kan- få svaret nå. Men det positive når man tester negativt nå er jo at det også kan være for tidlig. Så er fortsatt håp :hug:

Håpet har steget litt igjen gjennom dagen, og det beste er at jeg kjenner det betyr mer for meg å kanskje få en positiv test enn hva jeg hadde trodd💕 Tror alt bare har føltes litt, hva skal jeg si, distansert? Så nå kjenner jeg etter tegn, litt murring/ubehag/merkelig følelse nederst i magen og koser meg litt med tanken😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rugedag 10

Og livet ble med ett litt mer spennende! Våkna med piping i det ene øret, og på dette tidspunktet tar jeg absolutt alt som et tegn🤣 Tok en test, så ingenting etter et minutt eller to, og la den fra meg på badet. Gikk inn igjen etter et par minutter til, og synes jeg skimter en svaaaaaak strek! Usikker på om det er synsbedrag eller ei, men det er jo spennende å leve litt i håpet 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!!! Det er definitivt lovende 😍 Krysser fingrene for deg 🤞🏻🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende å leve i håpet! Så mye bedre dette enn å få blenda test. Håååper det er noe reellt 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende altså! Uansett hva det er så er det jo hyggelig å se NOE😅

IMG_20210322_165914.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...