Gå til innhold

Ivf for første gang 🌺


Ellepelle

Anbefalte innlegg

Uff, nei, jeg kjenner at jeg er litt skuffa nå. Hadde ikke egentlig forventninger om at det skulle være full klaff på første forsøk, men hadde i alle fall trodd vi skulle komme litt lenger i prosessen før det var full stopp. Nå føles det bare bortkasta, og jeg har begynt å bekymre meg for om det også er noe i veien med meg, som jeg ikke har vært redd for før. Vi kan liksom heller ikke prøve selv uansett, er 100% avhengig av IVF. 

Tror jeg skal la meg selv være skuffa et par dager, og så prøve å tenke på noe annet. Den siste uka har jeg ikke tenkt på noe annet, bare lest, hørt og sugd til meg alt mulig av informasjon og andres historier. Skal se om jeg ikke kan konsentrere meg om noe litt annet de neste par-tre ukene 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

På tide med en liten oppdatering her! Har vært på UL for å se at alt var ok, og det var det heldigvis. Siden det bare var én eggpose som utviklet seg i forrige forsøk ville de sjekke at det ikke var en cyste eller noe annet rusk, men det var det ikke, alt så tipp topp ut. Så da er det bare å sette i gang igjen på neste syklus. Har tydeligvis fått 21 dagers sykluser nå, og skjønner ikke helt kroppen min om dagen, men da går det vel i alle fall fortere til neste forsøk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at UL var bra! Godt å vite at alt er tipp tipp og forutsetningene er gode. Kort syklus må være heeerlig. Veldig misunnelig på den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Denne syklusen min er visst ikke til å skjønne seg på. Ikke kort denne gangen. Men uansett, skal endelig i gang igjen med nytt forsøk, og begynner med sprøyter og høyere dose i dag 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag, og jeg er spent! Har en underlig følelse av at det er samme resultat som sist, altså lite utvikling og avbrudd. Men får krysse fingrene for at det har funket denne gangen, selv om magefølelsen sier noe annet🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, litt bedre resultat enn sist i hvertfall. Det har skjedd litt lite, men ble også kontrollert en dag for tidlig, så kanskje ikke så veldig rart. Har nok en gang fått økt dose, og skal på ny kontroll mandag😊 Begynner å føle ubehag i hele nedre del av kroppen, vet ikke om det har sammenheng med dette. Kan også være at jeg har sittet mye i samme posisjon på hjemmekontor med dårlig stol. Satser på det siste, hvis ikke tror jeg det blir ei kje helg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skjer det noe! Har vært på kontroll igjen i dag, og nå har det utviklet seg så mye at det blir egguttak på mandag! Det har utviklet seg litt ulikt på de to sidene, men uansett var de fornøyd og vil gå videre. Da blir det totalt 14 dager med hormonstimulering før jeg skal sette eggløsningssprøyte. Nå er jeg i alle fall spent🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Vin_fruen skrev:

 

 

2 timer siden, Ellepelle skrev:

Endelig skjer det noe! Har vært på kontroll igjen i dag, og nå har det utviklet seg så mye at det blir egguttak på mandag! Det har utviklet seg litt ulikt på de to sidene, men uansett var de fornøyd og vil gå videre. Da blir det totalt 14 dager med hormonstimulering før jeg skal sette eggløsningssprøyte. Nå er jeg i alle fall spent🤩

Så kjekt å følge med deg! 😍 håper prosessen går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere! Det blir veldig spennende. Så nå er det bare å finne noen få plasser til på magen å sette sprøyter, for jeg begynner å bli ganske sår og blå, og gleder meg litt til en sprøytefri dag på søndag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var egguttaket unnagjort. Vondt, men absolutt ikke noe problem, og jeg hadde kanskje trodd det skulle være verre. Fikk ut 12 egg, så nå er det bare å krysse fingrene for at flere av de blir befruktet 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått egguttak!! Høres ut som en veldig god fangst! Krysser alt jeg har for at mange blir befruktet! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oojj det var kjempebra fangst!! 😄 Blir det noen på frys da? Og setter de inn 1 eller 2 i morgen? MASSE lykke til!!!!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...