Gå til innhold

Ååååhhhh, hva er dette??? Det kløøøøøør!!!!!!


Thea

Anbefalte innlegg

Den siste mnd har jeg på kveldene fått en vannvittig kløe på lårene og leggene mine. Det klør så ille at etter ca 20 minutter sitter jeg med DE røde leggene, opphovna og jeg tuller ikke når jeg sier at blodet renner fra sår jeg har klødd opp. Det som er så merkelig er at jeg ikke har fått noe slags eksem, bare små blemmer på huden.Dagen etter er jeg fryktelig hoven og beina er røde og vonde.

Hva i all verden kan dette være???? Svagerskapskløe er totalt utelukka og ikke reagerer jeg på skyllemiddelet vi bruker. Har forsøkt med bytte av bodylotion. Jeg trenger hjelp før jeg klør meg ihjæl :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.

Høres ut som en allergisk reaksjon. Ikke noe spesielt du har spist i det siste? Eller nye bukser/skjørt?

Kjøp mild hydrocortison salve på apoteket og bruk det 3 - 4 dager. Hvis ikke det hjelper så oppsøk lege.

Og prøv å ikke klø!!! Vet at det ikke er lett men.... Kanskje du kan klø med vanter på????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, Thea, jeg føler såååå masse med deg! Det er ikke mer enn en uke siden jeg hadde akkurat det samme selv... :-? Hos meg var det en allergisk reaksjon, det er det sannsynligvis hos deg også. Dra en tur til legen hvis det ikke slutter, slik at du kan få starta på medisiner så fort som mulig! (anti-klø-tabletter osv)

Det kan kanskje være elveblest også? Det trenger ikke komme av allergi, men også av masse andre ting som f.eks. bare stress... Elveblest starter som regel på føttene...

Ikke klø deg helt ihjel, da...

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for veggdyr.

Jeg tuller ikke, og det er så j***a ekkelt, men det kan gjøres noe med. De kommer gjerne frem på kvelden / natten - og er gjerne på soverommet. En nabo av meg fikk det, de fikk sprayet hele leiligheten. Heldigvis har ingen andre merket noe. De sprer seg ikke lett, men kommer gjerne med bagasjen hvis du har vært ute og reist e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som stod med lupe og glana på veggene sine hele kvelden i går da :roll: Jeg fant ingenting, til tross for at hver og en lille prikk ble nøye undersøkt.

Skulle virkelig ha vært hos legen ja, men jeg har ikke fått tildelt fastlege ennda :-?

Har hydrokortisonsalve, går løs på den i kveld.

Takk for svar :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Thea - var ikke meningen å skremme deg altså - men alt må sjekkes når du er så plaget vet du. Kom deg til legen, du ja.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ellers så er zyrtec-tabletter fine mot nesten all slags klöe :smile:

Fåes reseptfritt på apoteket i små pakninger, for å få större pakninger trengs resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...