Gå til innhold

Er det helt krise å rense ansiktet 3 ganger en dag innimellom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg renser ansiktet to ganger om dagen noen ganger 1 gang. Jeg vet at det ikke er anbefalt å rense mer enn 2 ganger daglig, men det er vel greit en gang innimellom? F eks 1 gang i uken hvis man f eks jogger på ettermiddagen og renser på ettermiddagen. Og deretter blir svett av ekstrem varme og dermed renser en gang til klokken 10. 

Nå er heten over så ikke aktuelt nå.

Anonymkode: 4a45b...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg renser huden morgen og kveld, hvorfor rense før kvelden? 

Jeg renser huden i natt stell rutinen min, så da er huden helt ren når jeg skal legge meg. Er ikke noe poeng i å rense huden lenge før man skal legge seg, da blir jo huden "skitten" igjen. 

Anonymkode: 77a8d...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt til å rense huden umiddelbart trening, ellers får jeg masse kviser. Trener jeg på ettermiddagen dropper jeg rens før leggetid for jeg føler at det blir for mye for huden med rens 3 ganger om dagen. 

Anonymkode: 5b541...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er krise merker du nok selv. Prøv deg fram? Jeg renser huden 3 ganger om dagen i perioder og får litt tørrere hud. Så prøver å unngå de sterkeste produktene disse dagene.

Det er f.eks ikke nødvendig å rense huden om morgenen dersom du har renset kvelden før. Da holder det med en skvett lunkent vann + fuktighetskrem. Eventuelt ingenting dersom du føler for det.

Anonymkode: 161b5...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du bruker, bruker du rensegel ville jeg ikke gjort det da disse oftest inneholder såpe (sls)  bruker du rensekrem kan du rense ansiktet 10 g daglig om du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det fungerer for huden din så er det vel greit. 

Huden min tåler ikke så mye rens, og blir irritabel og kvisete. Så dersom jeg renser den på ettermiddagen så renser jeg den ikke flere ganger den dagen. 

Anonymkode: e180f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...