Gå til innhold

Tips til STOR gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente i familien som hver jul er misunnelig på andres store gaver. Altså når de er innpakket og står ved siden av juletreet. Veldig opptatt av størrelser på gaver,og at ingen av hennes er like store.

(Hun er ikke misunnelig på innholdet,når de åpnes,som mors store eske som inneholdt ei kjøkkenmaskin,lillebrors store eske som var ei gåbil,og den svære men tynne gaven til tante som var et lerret til å male på. )

Men når gaver kommer i hus,og etter de er utdelt,himles med øyne og kommenteres. Det tok av i fjor,da tante fikk hele 3 lerret og ett staffeli,altså 4 svære gaver. "Jaja,da var det "Lise" som fikk alle de svære gavene i år..." med et nedslått blikk og synes litt synd på seg selv. Hun fikk selv airpods,dyre smykker og sminkeskrin,gavekort og penger. Altså flotte dyre gaver i verdi,men de tok liten plass under treet.

Jeg grubler litt,for har lyst til å gi henne en svær gave til jul😀jeg vet bare ikke hva det skal være🤔 hun er 12,5 år når julen kommer. Hva liker jenter på den alderen,bortsett fra penger,smykker,sminke og duppeditter til mobil og spill? Kunne jo kjøpt en sofa og pakket inn,det er en svær gave,men hun har ikke plass på rommet,så det ville vel ikke falt i smak uansett om den ville overgått alle gavene og treet tilsammen i størrelse.

Setter pris på alle tanker😊

Anonymkode: 383cc...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hallo da. Hun må bare ta seg sammen. 

Anonymkode: 467ad...f79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en stor og tom eske, så lærer hun kanskje å sette pris på det hun får. 

Anonymkode: 170ea...7c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å kjøpe det du ellers ville ha kjøpt og pakke det inn i en diger kartong? 

Anonymkode: 5fa9b...f1c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- speil eller bilde til å henge på veggen

- STOR kosebamse

- ski/snowboard hvis hun trenger det

Anonymkode: d5fee...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg har pappesker jeg skal bli kvitt, bruker jeg dem til å pakke mindre gaver inn i 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å kjøpe det du ellers ville ha kjøpt og pakke det inn i en diger kartong? 

Anonymkode: 5fa9b...f1c

Det tenkte jeg også! Joda, hun må ta deg sammen og lære seg at bla bla bla, det skjønner vi alle sammen. Men dersom tanken er å glede henne med en svær pakke, at det er den store drømmen hennes, liksom, så hadde jeg gått for denne løsningen. En svær pakke som alle kan gå og lure på, kanskje med flere esker inni, som blir mindre og mindre, og til slutt en greie hun virkelig ønsker seg, uavhengig av størrelse.

Anonymkode: 08fe6...b24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga niesa mi ei gigantisk pappeske til jul. Inni hadde jeg fyllt den med oppblåste ballonger, hver med en liten mynt i. Og så fikk hun også en pent innpakket nål. 

Det var stor stas, både før jul da den sto under treet, og hele julaften. 😂

Anonymkode: 8c8cb...90c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er noe hun faktisk trenger... Hodepute, pyntepute eller dyne. Sengeteppe. Pledd. Håndklær hvis hun har eget bad. Relativt store ting som kan pakkes inn enda større. Når det er sagt så er jeg veldig i mot å kjøpe eller gi bort ting bare for å gjøre det. Lov å tenke litt miljø og, selv i jula. 

Anonymkode: 12697...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy for henne ❤️ tenker ikke at hun må «ta seg sammen» det gjør jo virkelig ingenting om hun i en alder av 9-10-11-12 år blir misunnelig på de som får svære gaver. 
 

Så god du er som tenker å glede henne 💜 

 

 

Anonymkode: a78c6...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som hun snart er tenåring er det kanskje noen ting hun kunne få til å dekorere rommet sitt med:
Speil er allerede nevnt.
En stor innrammet plakat blir jo en stor pakke.
En stor pappeske fylt med stæsj til rommet.
 

Anonymkode: f901f...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å be henne om å skjerpe seg? 

Anonymkode: e280c...f93

Hva med et konstruktivt forslag....

Anonymkode: 90931...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...