Far til 2 Skrevet 28. juli 2005 #21 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er da ingenting som tilsier at du ikke skal kunne treffe fagfolk i andre kommuner for å snakke om den situasjonen dere opplever i dag ? Men hva er det du ønsker å oppnå ? Er det flyttingen i seg selv (for barnet og deg), er det en bedre situasjon for deg? eller er det en bedre situasjon for barnet ? Uansett hvilke fagfolk du snakker med, som ikke er part i saken, vil de sansynligvis forsøke å finne ut hva barnet vil vinne/tape på å flytte. Det inkluderer om det er barnets beste å miste kontakten med pappan sin og et etablert nærmiljø ved en evt flytting. Om du er uenig med kommunens ansatte (barnevern, barnehageansatte,helsesøster, etc, etc) foreslår jeg at du finner noen i disse yrkesgruppene som støtter dine synspunkter og at du deretter går til domstolene med det. Alternativt arbeider langsiktig ovenfor politikere og byråkrater for å endre lovverket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er jo en selvfølge at psykopater finnes i alle kjønn og farger, skjønner heller ikke hva som er poenget med å ta opp at den tilfeldige kvinnen du vet om gjør slikt. Det gir oss andre som lider under anderledes forhold men har barn som bor hos far et dårlig navn. ← Hva mener du med det egentlig? Skal en ikke ta opp slike ting fordi det skader andre i andre forhold???? Her i dette forumet som tydelig viser at far er den store stygge ulven? Min tanke med å ta dette opp, er å vise at det også finnes ganske mange mødre som ikke bør ha samvær med barnet sitt, det er faktisk ikke alle som har naturlige evner som oppdragere. Beklager om du ikke liker det, men sånn er livet. Til deg som sliter med å bli trodd i kommunen du bor,- hør på Far til 2 og undersøk med noen i andre kommuner, eller hva med å høre med departementet eller noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 28. juli 2005 #23 Del Skrevet 28. juli 2005 Hva mener du med det egentlig? Skal en ikke ta opp slike ting fordi det skader andre i andre forhold???? Her i dette forumet som tydelig viser at far er den store stygge ulven? Min tanke med å ta dette opp, er å vise at det også finnes ganske mange mødre som ikke bør ha samvær med barnet sitt, det er faktisk ikke alle som har naturlige evner som oppdragere. Beklager om du ikke liker det, men sånn er livet. ← Far er ikke alltid den stygge ulven det sa jeg ikke. Jeg sa at dette du skriver om er selvfølge og jeg skjønner ikke poenget med at du tar det opp, hva er poenget egentlig? At det finnes dårlige mødre? Ja fortell oss noe vi ikke vet fra før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #24 Del Skrevet 28. juli 2005 Far til to: Alle fagfolk jeg har snakket med sier barnet vil ha best av flytting. Jeg har ikke møtt ett menneske som har tillit til folk eller hjelpeapparatet på bygda, ikke engang fagfolk som har bodd der. Men nå synes jeg ikke jeg bør bli noe diskusjonstema her. Poenget mitt var at man bør ta seg i vare for hvor man bor og praktiserer delt omsorg. Det kan komme til å koste en dyrt! Så får det selvsagt bli opp til den enkelte hva de gjør, jeg vil ihvertfall aldri legge press på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 28. juli 2005 #25 Del Skrevet 28. juli 2005 Far er ikke alltid den stygge ulven det sa jeg ikke. Jeg sa at dette du skriver om er selvfølge og jeg skjønner ikke poenget med at du tar det opp, hva er poenget egentlig? At det finnes dårlige mødre? Ja fortell oss noe vi ikke vet fra før! ← Jeg antar at hovedinnlegget sier noe om den manglende selvkritikken en har som kvinne (og sansynligvis bostedsforelder) når det ropes om manglende samvær, kommunikasjon eller økonomiske bidrag fra far. Det samme antar jeg skjer blandt menn. Av forståelige grunner vil flertallet av debatantene som har opplevd et samlivsbrudd være kritiske til far og fars rolle etter et samlivsbrudd. Men slik saken er blitt fremlagt synes det som om mødre, i like stor grad som fedre, mangler en del egenskaper som bostedsforeldre. Dere har selv valgt en løsning med delt omsorg (selv om det er en litt uvanlig deling i deres situasjon pga avstander). Slik sett kan det virke som om dere som voksne ser at barn kan ha glede av omsorgsløsninger som ikke er basert på tradisjon/kjønn, selv om dere som foreldre kan være uenig i en del avgjørelser. Problemet, sett fra mitt ståsted, er at det kan være vanskelig å være objektiv mht hvilken omsorgsløsning som er best når en pga sitt kjønn blir tilført bedre muligheter enn andre. Og når enkelte kvinner roper "korsfest, korsfest" om de menn som ikke stiller opp, synes det som om en del lukker øynene for at det skjer tilsvarende mangelful oppfølging fra kvinnenes side. Menn som ikke tar sin del av ansvaret, f.eks. mht samvær, omsorg, økonomi og annet, skal fortjener kritikk for dette. Ettersom vi vet at det skjer like mye overgrep mht samvær, omsorg og økonomi fra kvinners side blir det imidlertid stille i enkelte forsamlinger. Likeverdet ved å være forelder er med andre ord fraværende. Hadde myndighetene prioritert barna ved samlivsbrudd hadde det vært et likeverd og barnas behov for 2 foreldre hadde blitt ivaretatt på en langt bedre måte. Slik er det desverre ikke om en selv sitter i en situasjon hvor en mer eller mindre kan overkjøre andre, uavhengig av kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 28. juli 2005 #26 Del Skrevet 28. juli 2005 Far til to: Alle fagfolk jeg har snakket med sier barnet vil ha best av flytting. Jeg har ikke møtt ett menneske som har tillit til folk eller hjelpeapparatet på bygda, ikke engang fagfolk som har bodd der. Men nå synes jeg ikke jeg bør bli noe diskusjonstema her. Poenget mitt var at man bør ta seg i vare for hvor man bor og praktiserer delt omsorg. Det kan komme til å koste en dyrt! Så får det selvsagt bli opp til den enkelte hva de gjør, jeg vil ihvertfall aldri legge press på noen. ← Hvis du ikke kjemper for ditt barns beste gjør du det en stor urett. Det er fort gjort å gi opp når en som samværsforelder møter en vegg av lover og regler som motarbeider barnets behov. I en del av diskusjonene har det imidlertid kommet frem spørsmål om det virkelig er barnets beste å flytte. Ikke minst fordi noen av debatantene har satt spørsmålstegn ved ditt ønske om samarbeid til alles beste. Det er tross alt 3 personer å forholde seg til (mor, far og barn). Av disse 3 er det barnet som bør være i fokus. Du sier dessuten at "alle fagfolk jeg har snakket med sier barnet vil ha best av flytting". Om dette kan bevises i en evt rettsak vet du at du med stor sansynlighet vil vinne frem. Ikke minst fordi du er kvinne. Og om jeg selv hadde bakgrunn i juss vil jeg brukt hele min fritid på å finne en god løsning for å dekke barnets behov. Jeg har imidlertid problemer med å vurdere saken slik du fremstiller den i dag. Du burde hatt alle fordeler med å få daglig omsorg om det er slik du sier. a) Du er kvinne og har derfor store fordeler fremfor menn med å få omsorgen. b) Du er imot at barnet skal få like mye samvær med begge foreldrene, og er derfor på linje med tradisjonel tankegang. c) Du har ikke en ex's som truer med å flytte slik at barnet og du evt mister enda mer samvær. d) Du har hatt felles omsorg men gitt den fra deg av ukjente årsaker. e) Du mener å ha flere fagfolk med deg i din vurdering om at det er best å ta med seg barnet og flytte. f) Du har embetseksamen i juss og har bedre muligheter enn de fleste andre til å legge opp til en maksimalt gjennomtenkt rettsak. Jeg sitter med en følelse av at det er noe du ikke har fortalt eller ikke vil innse selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #27 Del Skrevet 28. juli 2005 Far til to: Hva er det du vil fram til? Det er jo jeg som har foreldreansvaret. Jeg har da ingen grunn til å gå til rettsak! Det må jo da evt. faren gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå