AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Begynte å få akne i 12-årsalderen, mye på ryggen og litt i ansikt. Nå er jeg 23 år og problemet er tilbakevendende. Gått på tre runder med isotretinoin. Blir helt bra hver gang, og så får det mellom 6 måneder og et år før huden får problemer igjen. Ryggen min ble egentlig bra etter første runde, men har nå begynt å få store og vonde kviser der igjen. I ansiktet kommer det også med jevne mellomrom, og jeg har alltid småkviser eller urenheter. Renser ansiktet morgen og kveld, samt bruker et par produkter fra the ordinary og fuktighetskrem. Dusjer hver dag. Spiser relativt sunt. Går ikke på hormonelt prevensjon. Hvorfor i alle dager kommer kvisene alltid tilbake? Hva nå liksom, har jeg prøvd alt? Er så lei. Anonymkode: a584c...26b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Prøv å kutte ut melk og egg en periode. Jeg er 40 og får de fortsatt om jeg spiser egg og melk. Anonymkode: 878cc...9e4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Enig, kutt ut melk. Jeg hadde prøvd alt og fikk dette tipset. Tror det er hormonell akne jeg har og alltid har hatt. Det hjalp utrolig mye for min del! De siste ukene har jeg slurvet og drukket melk, og de vonde ekle byllene har returnert i ansiktet. Nå er det full melkestopp igjen! Anonymkode: 52905...903
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, kutt ut melk. Jeg hadde prøvd alt og fikk dette tipset. Tror det er hormonell akne jeg har og alltid har hatt. Det hjalp utrolig mye for min del! De siste ukene har jeg slurvet og drukket melk, og de vonde ekle byllene har returnert i ansiktet. Nå er det full melkestopp igjen! Anonymkode: 52905...903 Gjelder dette alle melkeprodukter som ost, yoghurt osv også? 😳 Anonymkode: 155cb...8f4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Jeg er 38, og får fortsatt en og annen kvise om jeg ikke er nøye med rens og hudpleie. Fordelen er at jeg fortsatt har helt glatt og jevn hud, ikke en rynke ennå, i og med at huden min er såpass glad i å produsere fett. Anonymkode: 6f9fc...f77
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Velkommen i klubben. Jeg er 32 og kviser er fortsatt et stort problem for meg. Må være supernøye med hudpleie. Både rutiner og produkter. Huden ble noe bedre da jeg gikk på p-piller. Ellers har jeg egentlig bare gitt opp. 😕 Anonymkode: 16e0e...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Jeg har hatt to runder isotretinoin tidligere, og smører utsatte områder med Epiduo hver kveld. Den er laget av mye av det samme som iso, og du får den på resept. Får ingen kviser så lenge jeg bruker den. Jeg ville tatt opp problemet med hudlege. Spør også hvilke produkter hen anbefaler for vedlikehold. Anonymkode: 578b9...cc2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Støtter forslaget om å kutte ut melk. Huden min er helt glatt og fin om jeg holder meg unna alt av melk, men med en gang jeg spiser det igjen, så popper kvisene opp igjen. Anonymkode: a7d6c...4e1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 At kosthold påvirker akne er en seiglivet myte. Få en henvisning til hudlege Anonymkode: 9bc9a...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Det er jo ikke en myte, det er aldri blitt bevist at det ikke har noen innvirkning. Hver og ens erfaring med det teller uansett mest. Anonymkode: 63bd1...0df 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 Jeg får massive kviser og byller av 2 ting, det er melkeprodukter og kullsyre Anonymkode: 0601b...46e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: At kosthold påvirker akne er en seiglivet myte. Få en henvisning til hudlege Anonymkode: 9bc9a...0f1 Det er det IKKE Anonymkode: f4a18...ed4 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 På 30.8.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt to runder isotretinoin tidligere, og smører utsatte områder med Epiduo hver kveld. Den er laget av mye av det samme som iso, og du får den på resept. Får ingen kviser så lenge jeg bruker den. Jeg ville tatt opp problemet med hudlege. Spør også hvilke produkter hen anbefaler for vedlikehold. Anonymkode: 578b9...cc2 Har epiduo her hjemme, har brukt den litt men reagerer veldig på den. Kunne prøvd den ut, men hovedproblemet mitt akkurat nå er at kvisene kommer på ryggen, brystet, halsen, i tinningen. Hele tiden et nytt område hvor jeg ikke har vært plaget før. Føler at jeg har vært ut og inn av hudlegen sitt kontor i flere år nå. Hva kan han evt gjøre når den sterkeste medisinen ikke funket på meg? Er selvfølgelig villig til å dra igjen, gjør hva som helst for å bli kvitt problemet, men usikker på om det er noe vits. Er også mye plaget med arr. Både dype og overfladiske, røde og hvite. Vurderer å booke en time hos hudpleier/hudsalong. Kanskje det kan være aktuelt å prøve ut kjemisk peeling eller noe lignende? Anonymkode: a584c...26b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 På 30.8.2020 den 14.41, AnonymBruker skrev: Støtter forslaget om å kutte ut melk. Huden min er helt glatt og fin om jeg holder meg unna alt av melk, men med en gang jeg spiser det igjen, så popper kvisene opp igjen. Anonymkode: a7d6c...4e1 Takk til alle dere som nevner melk. Hvis så mange har hatt god effekt av det, så kanskje jeg skal gi det et forsøk. Tenker også å be om å få begynne på p-pillen diane igjen, selv om jeg allerede har gått på den over flere år. Ts (meg over her også, forresten) Anonymkode: a584c...26b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #15 Skrevet 2. september 2020 Jeg får fortsatt kviser i en alder av 38. Det er verst før mens og når jeg spiser mye ost. Kanskje de forsvinner helt hvis jeg kutter ut melk helt, men for meg er det ikke vært det. Jeg hadde ikke mange kviser i tenårene men de begynte å komme rundt 19-20 år og begynte å avta når jeg var 34-35. Kvisene i ansiktet har nesten forsvunnet helt etter jeg begynte med såpe uten parfyme og aloe vera i ansikt som fuktighetskrem. Har aldri brukt spesielle produkter. jeg håper det blir bedre for deg snart. Anonymkode: 15651...588
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 45. Kombifet hud. Drikker laktosefri melk. Samt en del snop, som jeg får kviser av. Ingen rynker eller linjer ennå. Anonymkode: c48e3...a60
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 Jeg er 39 å får ennå kviser om jeg ikke passer på hudpleien. Jeg produserer visst mye døde hudceller som klogger porene, så jeg skrubber huden i dusjen hver dag med en mild skrubb og vasker huden med rens som inneholder AHA hver kveld. Så bruker jeg en god, veldig fuktgivende nightbalm på kvelden, tar retinol serum ett par ganger i uka og dagkrem med høy faktor. Gjør jeg ikke dette hver dag så kommer kvisene, fort. Fordelen med denne teite huden er at jeg nesten ikke har en rynke da. Så det er ikke bare dumt å ha idiothud. Anonymkode: a8d21...b41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå