Gå til innhold

Engel og Loke? Et «snilt» og et «slemt» navn til tvillinggutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også et slikt drittnavn som jeg fikk fordi foreldrene mine skulle være så "spesielle". Jeg hater det, og det er til besvær både når jeg skal si hva jeg heter, når jeg skal få noe tilsendt må det staves om og om igjen, og i det hele tatt er det bare en belastning. 

Det er i samme kategori som "Engel" Chrisander - Maximillian, Nelia, Neia, Idris, og annet fjas. Barna mine har normale navn. Skulle ønske andre folk  også kunne kutte ut å plage sine, men klasselisten tiil barna mine ser ut som det reneste tullespråket med alle mulige selvkomponerte bokstavkombinasjoner som disse ungene er nødt til å slite med resten av livet. 

Anonymkode: 05d29...f2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge SSB så er det 23 som har engel som fornavn. 7 av disse er gutter/menn.

Men nei, det er ikke et greit navn for et barn. 

Anonymkode: dae16...b1b

Er det ikke greit? Så det vi du si om du møter en som heter Engel?

Anonymkode: 479d4...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta begge navnene fra samme mytologi og kalle de Odin og Loke?

Liker navnet Loke jeg, vet om noen som heter det. 😃

 

Anonymkode: 899ee...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker vel som mange andre at et «slemt» navn ikke er passende å gi et barn, selv om du ønsker en kontrast mellom navnene på tvillingene dine.

det er som et konsept eller teater. Jeg mener navn selvfølgelig skal være pene men også praktiske og ha positive assosiasjoner. Det blir litt for mye gimmick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hva i alle dager tenker du med ?!?! Et «snilt» og et «slemt» navn ?!? Jævlig morsomt å være «den slemme» tvillingen, da! 🙄🤦‍♀️
 

Noen ganger syntes jeg nesten at man burde kreve et eller annet sertifikat for å få liv til å oppdra barn. 

Anonymkode: d5cd9...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men hva i alle dager tenker du med ?!?! Et «snilt» og et «slemt» navn ?!? Jævlig morsomt å være «den slemme» tvillingen, da! 🙄🤦‍♀️
 

Noen ganger syntes jeg nesten at man burde kreve et eller annet sertifikat for å få liv til å oppdra barn. 

Anonymkode: d5cd9...01c

Lov*

Anonymkode: d5cd9...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...