Gå til innhold

Noen som blir med å gå ned 5 kg +/- mellom september til desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 hours ago, AnonymBruker said:

Av og til er det ikke bare gode uker. Men det viktigste gjør du jo allerede - ser fremover og tenker positivt! Dette klarer du😃👏🏻 lykke til denne uka! Og skriv heller her, så vi kan motivere deg, før du evnt velger å gjøre noe du ikke burde gjort. Kanskje det kan hjelpe på😉 Synes vi er gode på å støtte hverandre og det skal vi fortsette med😃

Anonymkode: c1e98...86d

Tusen takk for hyggelig melding - trengte virkelig det idag. Er inne i en skikkelig dårlig periode, lurer på om jeg muligens er syk også, jeg føler meg ikke helt bra. Men idag var vekta nede på 86.5 så da er jeg på samme sted som forrige uke. Man skal jo ikke henge seg opp i vekt alene, da muskler/fett kan få en annen fordeling, men jeg merker heller ingenting på klærne, og jeg tok bilder for fire uker siden og igår, og det er absolutt null forskjell på bilder eller mål - eneste er -2,5 kg. Så får bare fortsette, jeg vet jo at jeg har fått det til før og det har blitt endring på sikt, må bare være tålmodig. :) 

Mrs. Chatterbox

Anonymkode: 26d48...87e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått ned 4.5 kg på 7 dager.

Kickstartet med sykehusdietten (suppe) siste dag i går, så nå er resten av suppen gått i søppelet, klarer ikke mer av den. ;)

Det var en del mat i tillegg til suppen som biff, kylling, grønnskaker og frukt, så kroppen min har skikkelig fått en avenning av brus, pizza og godterier.

Nå fortsetter jeg den gode utviklingen med ren mat, fokus på grønnsaker, frukt og vann. Drikker saft uten kalorier, og kosemat i helgen blir i mindre mengder.

 

Anonymkode: 1883d...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoNo skrev:

Startvekt: ca 72 kg/mål: -5

Første uke: 71.5 kg (-0.5 kg)/ mål: -4.5

Uke 2: 70.6 kg (-0.9)/mål: - 3.6

Uke 3, uke 4 og uke 5: 70.3 kg (-0.3,0,0)/ mål: -3.3 kg.

Hva skal man si? Synes faktisk jeg fortjener å se 6 tallet nå.

Hva tror du årsaken kan være? Hvor streng er du med kostholdet, antall kalorier osv? Er det noen endringer du kan gjøre? Forstår godt at du skulle ønske å se 6 tallet nå. Føler veldig med deg! Hva kan vi gjøre for å motivere deg eller hjelpe deg?

Wilma Sunflower

Anonymkode: c1e98...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du årsaken kan være? Hvor streng er du med kostholdet, antall kalorier osv? Er det noen endringer du kan gjøre? Forstår godt at du skulle ønske å se 6 tallet nå. Føler veldig med deg! Hva kan vi gjøre for å motivere deg eller hjelpe deg?

Wilma Sunflower

Anonymkode: c1e98...86d

Må nok bare ta tiden til hjelp. :) Jeg sliter med kroppen og da er det vanskelig å gå ned i vekt. Over 1. 5 kg på 1.5 måneder er egentlig bra for å være meg, så jeg får bare huske at så lenge jeg fortsetter kommer jeg også til å få et plutselig fall (selv om det vanligvis ikke er så stort). Jeg er godt innenfor normalvekt også, så da går det tregt uansett. Men ja, utrolig frustrerende å ligge så nært så lenge, men jeg ligger ofte lenge på samme vekt før det løsner. Det har jeg sett underveis. Dette med vektnedgang er veldig individuelt. Tusen takk for omtanken. Godt å ha litt utblåsning av og til, for det føles jo urettferdig. Jeg prøver å fokusere på at når det går sent får kroppen mulighet til å vende seg til ny vekt og stramme seg inn. Også tror jeg at kanskje det er lettere å holde vekten over tid når det tar lang tid, slik man unngår jojo effekten. Nå svinger i allefall vekten ganske lite opp og ned fra dag til dag, altså toppene er lavere, så grafen går riktig vei selv om det ikke viser på enkeltveiinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Wilma Sunflower

Uke 35: 71,0 kg Start          (10 kg gjenstår) 
Uke 36: 70,0 kg (-1,0 kg)    ( 9,0 kg gjenstår)
Uke 37: 68,5 kg (-1,5 kg)    ( 7,5 kg gjenstår) 
Uke 38: 68,5 kg (0 kg)        ( 7,5 kg gjenstår) 
Uke 39: 66,3 kg (-2,2 kg)    ( 5,3 kg gjenstår) 
Uke 40: 65,8 kg (-0,5 kg)    ( 4,8 kg gjenstår)
Uke 41: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 42: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 43: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 44: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 45: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 46: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 47: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 48: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 49: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 50: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 51: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 52: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)

Jeg hadde forutsett at det ikke ble større vektnedgang, som sagt så gruet jeg meg litt til veiing i dag. På den positive siden må jeg være fornøyd med et halvt kg og ikke minst med å ha kommet halvveis i ønsket nedgang for denne tråden. + at jeg har gått ned 5 kg som var mitt opprinnelige ønske og motivasjon for å starte tråden her. Så jeg skal være fornøyd😃

Anonymkode: c1e98...86d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt med cottage cheese!! Tabuet ikke har tenkt på det.  Takk for tips! 😃

 

sommerfugl

Anonymkode: a9c3d...2eb

Bare hyggelig. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.8.2020 den 12.52, Lisa Rowe skrev:

Uke 36: 79,4 kg | - 0,5 kg | - 0,5 kg totalt
Uke 37: 78,9 kg | - 0,5 kg | - 1,0 kg totalt
Uke 38: 78,7 kg | - 0,2 kg | - 1,2 kg totalt
Uke 39: 77,7 kg | - 1,0 kg | - 2,2 kg totalt
Uke 40: 77,2 kg | - 0,5 kg | - 2,7 kg totalt

Jeg begynner å bli veldig usikker på om jeg kommer til å klare å nå målet mitt, jeg tror jeg var litt ambisiøs når jeg satt det, men skal jeg være ærlig så er jeg storfornøyd bare det går nedover. Jeg har mistet og lagt på meg de samme 5 kiloene om og om igjen det siste året, så uansett hvor sakte vektnedgangen min er så er det bedre enn alternativet. Jeg har hatt mange utskeielser, men jeg tenker at det er helt greit så lenge jeg hopper på toget med en gang etterpå og ikke lar det bli en uke eller to med overspising. Èn dag her og der utgjør lite i det store bildet, og jeg personlig vil heller kunne kose meg innimellom og gå ned sakte i vekt, enn å leve på brokkoli og kylling for en raskere nedgang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lisa Rowe skrev:

Jeg begynner å bli veldig usikker på om jeg kommer til å klare å nå målet mitt, jeg tror jeg var litt ambisiøs når jeg satt det, men skal jeg være ærlig så er jeg storfornøyd bare det går nedover. Jeg har mistet og lagt på meg de samme 5 kiloene om og om igjen det siste året, så uansett hvor sakte vektnedgangen min er så er det bedre enn alternativet. Jeg har hatt mange utskeielser, men jeg tenker at det er helt greit så lenge jeg hopper på toget med en gang etterpå og ikke lar det bli en uke eller to med overspising. Èn dag her og der utgjør lite i det store bildet, og jeg personlig vil heller kunne kose meg innimellom og gå ned sakte i vekt, enn å leve på brokkoli og kylling for en raskere nedgang. 

Synes du har en flott nedgang og godt resultat! Ingenting å være misfornøyd med😃

Wilma S

Anonymkode: c1e98...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du har en flott nedgang og godt resultat! Ingenting å være misfornøyd med😃

Wilma S

Anonymkode: c1e98...86d

Tusen takk, setter stor pris på det! Lite/sakte progresjon er bedre enn ingen progresjon - prøver å holde fast i det når jeg kjenner jeg begynner å miste motivasjonen litt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål: 58
Startvekt 29.08.20 : 62,8

Uke 36:  62,7 kg (- 0,1 kg)  ( 4,7 kg gjenstår) 
Uke 37: 61,3 kg (- 1,4 kg)   ( 3,3 kg gjenstår) 
Uke 38: 60,9  kg (- 0,4kg)   ( 2,9 kg gjenstår)   
Uke 39: 60,4  kg (- 0,5 kg)  ( 2,4 kg gjenstår) 
Uke 40: 58,8 kg (- 1,6 kg)   ( 0,8  kg gjenstår)
Uke 41: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 42: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 43: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 44: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 45: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 46: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 47: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 48: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 49: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 50: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 51: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 52: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
 

Jøss, jeg vet ikke helt hva som skjedde der, 59- tallet bare forsvant. Det hjelper altså å være uten kjøkken! :fnise: I dag har jeg spist min første varme middag på 12 dager - hurra! Dette er første gang noensinne vekten bare går ned, og ikke tar seg et hvileskjær eller flere. Jeg kommer til å justere ned målet mitt til 55 kilo, og heller avslutte om jeg syns det holder. Har en tendens til å plutselig se veldig slank ut, og det kler jeg ikke. (Jeg er bare 1.60, så 55 kilo er helt innafor).

Cecilie.

Anonymkode: 13c6a...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål: 60 kilo
Startvekt: 64 kilo (30. september) 

Uke 40: 64,0 kg           ( 4,0 kg gjenstår)


Uke 41: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 42: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 43: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 44: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 45: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 46: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 47: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 48: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 49: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 50: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 51: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 52: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 

Hei :)
Henger meg på denne! Har lyst til å gå ned noen få kilo, og trenger litt inspirasjon og motivasjon. Er ikke så mange kilo jeg ønsker å gå ned. Jeg tror kroppen liker å være rundt 65, fordi det er ofte der jeg ligger. Pleier stort sett å variere mellom 64-67 kg. Veldig lett å gå fra 67- 64, men kommer aldri noe lengre enn dit ;) 

Planen er å prøve å spise litt mindre porsjoner fremover, og unngå småspising på kvelden. Å følge en spesiell diett er vanskelig for meg, fordi jeg ønsker å kunne spise det samme som datteren min. Er mange fristelser som byr seg med en fireåring i hus - "mamma, er det is i dag?", "mamma kan vi lage vafler til kveldsmat?". Skal sies at jeg ikke er så vanskelig å få overtalt :ler: Skal finne noen sunne alternativer/bytte ut med andre ingredienser :) Jeg liker å lage mat, så vil ha mer fokus på det fremover.

Gleder meg til å følge dere:)  


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, RoNo skrev:

Må nok bare ta tiden til hjelp. :) Jeg sliter med kroppen og da er det vanskelig å gå ned i vekt. Over 1. 5 kg på 1.5 måneder er egentlig bra for å være meg, så jeg får bare huske at så lenge jeg fortsetter kommer jeg også til å få et plutselig fall (selv om det vanligvis ikke er så stort). Jeg er godt innenfor normalvekt også, så da går det tregt uansett. Men ja, utrolig frustrerende å ligge så nært så lenge, men jeg ligger ofte lenge på samme vekt før det løsner. Det har jeg sett underveis. Dette med vektnedgang er veldig individuelt. Tusen takk for omtanken. Godt å ha litt utblåsning av og til, for det føles jo urettferdig. Jeg prøver å fokusere på at når det går sent får kroppen mulighet til å vende seg til ny vekt og stramme seg inn. Også tror jeg at kanskje det er lettere å holde vekten over tid når det tar lang tid, slik man unngår jojo effekten. Nå svinger i allefall vekten ganske lite opp og ned fra dag til dag, altså toppene er lavere, så grafen går riktig vei selv om det ikke viser på enkeltveiinger.

Du har nok rett i alt dette! Og fortsetter du som nå, så vil du jo gå ned på sikt. Du må bare holde ut og fortsette den flotte jobben du gjør😃

Wilma S

Anonymkode: c1e98...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett i alt dette! Og fortsetter du som nå, så vil du jo gå ned på sikt. Du må bare holde ut og fortsette den flotte jobben du gjør😃

Wilma S

Anonymkode: c1e98...86d

Ojojojojo!!!!!! I dag skjedde det :)

Plutselig 69.7!!!! (Er sikkert litt dehydrert og slikt, men det blåser jeg i) for nå har jeg ventet lenge med å se 6 tallet. 🇳🇴🏆 Dette føles som en velfortjent seier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, RoNo skrev:

Ojojojojo!!!!!! I dag skjedde det :)

Plutselig 69.7!!!! (Er sikkert litt dehydrert og slikt, men det blåser jeg i) for nå har jeg ventet lenge med å se 6 tallet. 🇳🇴🏆 Dette føles som en velfortjent seier. 

Hurra🥳🎉😃 Gratulerer!! Så deilig!!😃 Ja, dette mått føles helt fantastisk! Og der ser du, du må bare fortsette det gode arbeidet! Det lønner seg😍🥳🎉

Anonymkode: c1e98...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål: -10 kilo
Startvekt: 94 kilo (24. august) 

Uke 36: 91.5 kg (-2.5 kg)            ( 7.5 kg gjenstår) 
Uke 37: 90.9 kg (-0.6 kg)            ( 6.9 kg gjenstår) 
Uke 38: 90.8 kg (-0.1 kg)            ( 6.8 kg gjenstår)   
Uke 40: 91.6 kg (+0.8 kg)            (7.4 kg gjenstår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig fornøyd. Hae hatt en rolig uke uten stress. Kanskje hjalp det? 

Nick: Fru Gresskar

Mål: 78 (BMI 26,1)
Startvekt lørdag uke 35: 88 (BMI 29,4)

Uke 36: 87,7 kg (-0,3 kg)     (9,7 kg gjenstår) 
Uke 37: 86,8 kg (-0,9 kg)      (8,8 kg gjenstår) 
Uke 38: 85,8 kg (-1,0 kg)      (7,8 kg gjenstår)   
Uke 39: 84,2 kg (-1,6 kg)      (6,2 kg gjenstår) 
Uke 40:  82,0 kg (-2,2 kg)     (4,0 kg gjenstår)
Uke 41: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 42: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 43: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 44: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 45: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 46: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 47: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 48: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 49: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 50: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 51: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 52: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 

Anonymkode: 017cd...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig fornøyd. Hae hatt en rolig uke uten stress. Kanskje hjalp det? 

Nick: Fru Gresskar

Mål: 78 (BMI 26,1)
Startvekt lørdag uke 35: 88 (BMI 29,4)

Uke 36: 87,7 kg (-0,3 kg)     (9,7 kg gjenstår) 
Uke 37: 86,8 kg (-0,9 kg)      (8,8 kg gjenstår) 
Uke 38: 85,8 kg (-1,0 kg)      (7,8 kg gjenstår)   
Uke 39: 84,2 kg (-1,6 kg)      (6,2 kg gjenstår) 
Uke 40:  82,0 kg (-2,2 kg)     (4,0 kg gjenstår)
Uke 41: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 42: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 43: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 44: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 45: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 46: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 47: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 48: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 49: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 50: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 51: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 52: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 

Anonymkode: 017cd...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har ligget rett ut siden torsdag. Er ikke syk eller noe, bare helt utslitt. Får se om jeg ikke tar å veier meg på onsdag i stedet for mandag 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nick : Sommerfugl 
 

Mål: -5 kilo
Startvekt: 57,0 kilo (lav i høyden) (17  august) 

Uke 34: 57,0kg (--kg)            ( -5 kg gjenstår) 
Uke 35: 55,4 kg (1,6kg)          (3,4 kg gjenstår) 
Uke 36: 54,8 kg (0,6kg)          ( 2,8 kg gjenstår)
Uke 37: 54,2 kg (0,6kg)            ( 2,2kg gjenstår) 
Uke 38: 53,6 kg (0,6 kg)            ( 1,6 kg gjenstår) 
Uke 39: 53,1 kg (0,5 kg)            ( 1,1 kg gjenstår) 
Uke 40: 52,4 kg (0,7kg)            ( 0,4 kg gjenstår)
Uke 41: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 42: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 43: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 44: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 45: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 46: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 47: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 48: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 49: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 50: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår) 
Uke 51: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)  
Uke 52: -- kg (--kg)            ( -- kg gjenstår)


nærmer meg nå, men tror jeg uansett må følge tråden så jeg ikke går opp igjen med en gang 😬

Anonymkode: a9c3d...2eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er😃👏🏻 
 

Litt åpent spørsmål til alle. Hva tror du hadde mest å si for prestasjonen (uansett minus eller pluss) denne uken?

Anonymkode: c1e98...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...