Gå til innhold

Deodorant som skjuler svettelukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp.

De typiske butikkdeodorantene skjuler svettelukten for meg, men jeg tåler de ikke. Begynner å klø og jeg får innvendige klumper i armhulen av de 😫

Så har jeg prøvd mer naturlige, fra helsekost, men da stinker jeg svette 😰 Jeg svetter veldig lite, blir aldri vått liksom, men lukter veldig fort om jeg ikke bruker deo.

Har noen gode tips til hvilken jeg kan prøve?

Anonymkode: 87613...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har (hatt) tilsvarende problem selv - ikke så mye fukt, men lukt, og har prøvd "alt" inkl. aluminiumklorid fra apoteket. (Som forøvrig ikke hjalp det spor - ble sår under armene, men luktet like mye).

Den desidert beste deodoranten jeg har funnet, er Cosmica sin "quick-dry" deo, men de andre deodoranten fra samme merke funker også bra. Vichy og Biotherm sine er også brukbare alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Vichy sin antiperspirant uten parfyme! Har vanvittig sensitiv hud, så den er god på å stoppe svettelukt samt at armhulene mine tåler det 😅

Anonymkode: c4f83...f85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stop24 fra apoteket. Jeg bruker den, fjerner all svettelukt.

Anonymkode: 8869a...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stop24 fra apoteket. Jeg bruker den, fjerner all svettelukt.

Anonymkode: 8869a...609

Er ikke det nesten ren aluminiumklorid? Jeg ble veldig sår av den, og den fjernet ikke lukt hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stop24 fra apoteket. Jeg bruker den, fjerner all svettelukt.

Anonymkode: 8869a...609

Her og, beste jeg har prøvd.

Anonymkode: 751de...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har prøvd er sunsilk minerals med kokoslukt. Svetter nesten ingenting av den og lukter ingen svette i flere dager (hvis jeg lar være å vaske det vekk en dag). Jeg har prøvd mange forskjellige men dette er absolutt favoritten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mintgrønn skrev:

Beste jeg har prøvd er sunsilk minerals med kokoslukt. Svetter nesten ingenting av den og lukter ingen svette i flere dager (hvis jeg lar være å vaske det vekk en dag). Jeg har prøvd mange forskjellige men dette er absolutt favoritten!

Støtter denne! Kjøpte den fordi jeg hadde glemt å kjøpe den jeg vanligvis har kjøpt fra apoteket, og selv om jeg har kjøpt den fra apoteket igjen foretrekker jeg denne! Billig er den også 👌

Anonymkode: 9eb18...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

Stopp 24 blir for sterk for meg, og som sagt får jeg innvendige klumper i armhulen av deo som er kjøpt på butikken. Klør også veldig av de.

Jeg må nok grave mer på helsekost etc. og finne noen som skjuler lukt.

TS

Anonymkode: 87613...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bruke vanlig roll on da jeg ikke tåler aluminiumklorid.  Du er mest sannsynlig allergisk du også.  Jeg bruker stickdeo, de til Dove og den til Nivea er veldig bra.  Bra utvalg på Normal. De har et lignende stoff men ikke helt samme.  Vær forsiktig med ren aluminiumklorid eller stop 24,  det er sterkt og kan forårsake etseskader og man kan utvikle allergi slik jeg gjorde.  

Dove Stick Pear & Aloe Vera Scent - Antiperspirant Deo Stick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 12.13, Apocalypte skrev:

Jeg kan ikke bruke vanlig roll on da jeg ikke tåler aluminiumklorid.  Du er mest sannsynlig allergisk du også.  Jeg bruker stickdeo, de til Dove og den til Nivea er veldig bra.  Bra utvalg på Normal. De har et lignende stoff men ikke helt samme.  Vær forsiktig med ren aluminiumklorid eller stop 24,  det er sterkt og kan forårsake etseskader og man kan utvikle allergi slik jeg gjorde.  

Dove Stick Pear & Aloe Vera Scent - Antiperspirant Deo Stick

Tusen takk for tips!

Jeg brukte Aluminiumklorid NAF 25 % sprit liniment da jeg var yngre, det stoppet svetten totalt, blokket svettekjertlene.

Så du har nok rett at det har forårsaket allergi 😫

Anonymkode: 87613...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2020 den 21.57, mintgrønn skrev:

Beste jeg har prøvd er sunsilk minerals med kokoslukt. Svetter nesten ingenting av den og lukter ingen svette i flere dager (hvis jeg lar være å vaske det vekk en dag). Jeg har prøvd mange forskjellige men dette er absolutt favoritten!

Enig med deg, etter jeg begynte å bruke den har jeg verken svettet eller noe. Den er helt rå.

Anonymkode: f4515...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...