Gå til innhold

Sønnen nekter å bruke skolesekken sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn ønsket seg ny skolesekk til skolestart og det fikk han. Han valgte den selv. Etter få dager på skolen vil han ikke ha den lenger fordi den er for «jentete». Han har plukket den ut selv og den kostet meg 899kr :( Det er sure penger for en som er alenemor uten noe støtte fra barnefar eller NAV. Hva bør vi gjøre her? Skal vi kjøpe en ny sekk nå, slik som han ønsker? Eller være strenge og si at han får bruke den han har? 

Anonymkode: 297a9...377

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om noen har sagt noe. Virker slik.

Anonymkode: 25ec7...2c1

• Liker 17
Skrevet

Han har fått sekk. Da har han en sekk.

Men om han vil selge den, og får nok til å kjøpe en annen så la han få lov.

Ikke kjøp ny til han.

• Liker 2
Skrevet

Han har valgt den selv og du har ikke penger til ny. Så enkelt er det bare. 

• Liker 4
Skrevet

Dette handler jo høyst sannsynlig om mobbing. Det er det man må finne ut av og ta tak i 😑

• Liker 19
Skrevet

Antagelig har han fått noen kommentarer og vil derfor ikke bruke den. Prøv å snakke med han om det. Hvis han virkelig vegrer seg for å bruke sekken, hadde jeg forsøkt å selge den og kjøpt en ny. Da med streng beskjed om at vi ikke hadde kjøpt enda en ny sekk. 

Anonymkode: bf6bc...eaf

• Liker 5
Skrevet

Helt normalt, overgangen fra barnehage til skolen, er også gjerne overgangen fra at man kan like hva man vil, til at man får mange tilbakemeldinger om at det er barnslig, feil farge eller jentete. Jeg mener bestemt at det viktigste er å lære ungene sine at de kjenne inni seg hva som er riktig, og at de ikke skal gjøre som andre vil hele tiden.

Anonymkode: 0e29a...392

• Liker 13
Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Han har vel fått noen kommentarer som var sårende da. De er jo veldig vare for sånt. Det er en kjip følelse å gå med den nye kule sekken din på skolen og så får du slengt kommentarer. Det knekker deg litt det. 

Jeg ville forsøkt å selge den og heller kjøpe en ny. Eventuelt bygge opp ungen til å stå i mot kommentarer som blir slengt, men det er mye å forvente av en liten en. Det er mye å forvente av voksne og det. 

Endret av Lama_Drama
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn ønsket seg ny skolesekk til skolestart og det fikk han. Han valgte den selv. Etter få dager på skolen vil han ikke ha den lenger fordi den er for «jentete». Han har plukket den ut selv og den kostet meg 899kr :( Det er sure penger for en som er alenemor uten noe støtte fra barnefar eller NAV. Hva bør vi gjøre her? Skal vi kjøpe en ny sekk nå, slik som han ønsker? Eller være strenge og si at han får bruke den han har? 

Her er det nok noen andre barn som har kommentert ellrr mobbet han for sekken.Er vel ikke vanskelig å skjønne det?Snakk med han..

Anonymkode: 09701...019

• Liker 2
Skrevet

De der skolesekkene er ren svindel! 1000 kr for en sekk som ungen bærer en ipad, drikkeflaske,matboks og kansje en bok i.

Anonymkode: ff446...eb7

• Liker 4
Skrevet

Er den annerledes enn det de andre har? Snakket dere om det da dere kjøpte den, at den kunne være annerledes? Min datter valgte en sekk fra Troll, og angret da alle hadde fra Beckmann (til forveksling like, men ikke helt, den fra Beckmann har noen borrelåsmerker). Hun fikk selvsagt ikke ny, men brukte en gammel arvet en, og så var visst sekken ok nok etterhvert. Nekter han plent å bruke den, eller ønsker han bare "lik som Liam og Leo har"?  Er det en enkeltkommentar fra noen, eller har han faktisk den rosa med enhjørninger og ingen gutter har sånn? Eller bare at et par jenter har samme? 

Uansett kjøper du ikke ny nå, men lar han bruke en gammel, nøytral, barnehagesekken eller noe annet mens du finner ut av det.

Anonymkode: b898a...43f

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den annerledes enn det de andre har? Snakket dere om det da dere kjøpte den, at den kunne være annerledes? Min datter valgte en sekk fra Troll, og angret da alle hadde fra Beckmann (til forveksling like, men ikke helt, den fra Beckmann har noen borrelåsmerker). Hun fikk selvsagt ikke ny, men brukte en gammel arvet en, og så var visst sekken ok nok etterhvert. Nekter han plent å bruke den, eller ønsker han bare "lik som Liam og Leo har"?  Er det en enkeltkommentar fra noen, eller har han faktisk den rosa med enhjørninger og ingen gutter har sånn? Eller bare at et par jenter har samme? 

Uansett kjøper du ikke ny nå, men lar han bruke en gammel, nøytral, barnehagesekken eller noe annet mens du finner ut av det.

Anonymkode: b898a...43f

Han valgte den ut selv. Det er en typisk blå skolesekk med hvite striper. Anser sekken som helt normal og fin. Han ville ha en litt «voksen» sekk siden han er 11 år nå.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det nok noen andre barn som har kommentert ellrr mobbet han for sekken.Er vel ikke vanskelig å skjønne det?Snakk med han..

Anonymkode: 09701...019

Ærlig talt, skjønner jeg ikke hvordan noen kan ha kommentert en helt vanlig blå sekk med hvite striper. Den er helt nøytral og dessuten har flere av elevene i klassen samme type sekk, det har jeg selv sett når jeg har levert han på skolen. 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Han har vel fått noen kommentarer som var sårende da. De er jo veldig vare for sånt. Det er en kjip følelse å gå med den nye kule sekken din på skolen og så får du slengt kommentarer. Det knekker deg litt det. 

Jeg ville forsøkt å selge den og heller kjøpe en ny. Eventuelt bygge opp ungen til å stå i mot kommentarer som blir slengt, men det er mye å forvente av en liten en. Det er mye å forvente av voksne og det. 

Skjønner ikke hvordan han kan ha fått kommentarer på den? Flere av elevene klassen hadde samme type sekk, så det når jeg leverte han på skolen. Synes sekken er praktisk og fin. 

Skrevet
52 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Selge sekken er ikke så lett, prislappen er revet av og tror jeg har rotet vekk kvoteringen. Så ikke mulig å bytte den. Tror ikke jeg får solgt den så lett nå, de fleste har alt kjøpt seg skolesekk. 

Skrevet

Her svarte mange som om sønnen din var skolestarter. Når han er 11 stiller seg saken annerledes en om han var 6 år. Når han er 11 burde han gå med det han selv har valgt, men jeg husker også jeg «valgte feil» i den alderen og lengtet til jeg kunne bruke en annen sekk. Prøv å selg sekken. 

Anonymkode: 60396...645

• Liker 4
Skrevet

Man trenger ikke være alenemor med dårlig råd for ikke å ville kjøpe ny sekk når man akkurat har kjøpt en til 899,- kroner! 

Anonymkode: 55982...fa4

• Liker 7
Skrevet

Finn en brukt sekk på finn elns og la han få velge den han allerede har eller den du har funnet på finn. Du må da finne en sekk som passe økonomien din. 

Anonymkode: e9ac5...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...