AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Jeg og min eksmann flyttet fra hverandre i vinter. Vi har et vennskapelig forhold til hverandre og det var gjensidig konklusjon at vi skulle separeres. Barna bor 100 prosent hos meg, da jeg har overtatt huset. Det er to barn, en i tidlig skole alder og en i tidlig barnehage alder. Vi er i midten av 40 årene. Nå skal min eksmann flytte sammen med sin nye kjæreste som er i tidlig-tidlig 20 årene, og ønsker da å introdusere vårt eldste barn til henne, så barnet kan komme på overnatting i den nye leiligheten deres. Jeg er glad på min eksmanns vegne at han har funnet kjærligheten igjen, men skal barna våre ta del i denne gleden? Er det for tidlig å la barnet få møte den nye kjæresten? Hvor sikkert er det at de vil holde sammen over lenger tid når det er over 20 års alders forskjell? Anonymkode: 357d3...d18
Guppy88 Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Ja. De skal bo sammen, som betyr at når de er hos ham, er de hos henne. 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Enig at det er litt merkelig aldersforskjell, men det er ikke så små barn tenker over det. Og det er ikke sikkert at hun tar en stemor-rolle med en gang heller. Men bor de sammen så kommer de jo til å møte henne, så kanskje bedre om du tenker på eventuelle grenser, at hun ikke skal introdusere seg som stemoren deres med en gang f.eks, men at hun er farens kjæreste. Anonymkode: d0cc3...0f4 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig at det er litt merkelig aldersforskjell, men det er ikke så små barn tenker over det. Og det er ikke sikkert at hun tar en stemor-rolle med en gang heller. Men bor de sammen så kommer de jo til å møte henne, så kanskje bedre om du tenker på eventuelle grenser, at hun ikke skal introdusere seg som stemoren deres med en gang f.eks, men at hun er farens kjæreste. Anonymkode: d0cc3...0f4 Jeg er ikke bekymret for om hun tar stemor rollen. Det som bekymrer meg er at dette ikke er et forhold som vil vare. Barna blir introdusert for personen, knytter seg til henne og så danser hun avgårde til neste mann, barna ser henne aldri igjen og må oppleve ennå et brudd. Hvor mange er det i begynnelsen av 20 årene som er klare for å etablere seg? Anonymkode: 357d3...d18
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Altfor tidlig Anonymkode: 86a0d...afe
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Jeg tenker ikke så mye på aldersforskjellen, men mer på hvor lang tid det har gått siden bruddet. Selv om bruddet var gjensidig og ryddig for dere voksne, er det ikke sikkert at det føles likt for barna. Særlig ikke for den eldste, som er i en alder hvor skilsmisser tas ekstra tøft. Jeg ville helt klart ventet med å introdusere forholdet frem til barna hadde fått litt mer tid til å venne seg til at mamma og pappa ikke er sammen mer. Når det kommer til aldersforskjell kom min stemor inn i livet vårt da hun var 22. Pappa var 45 og hadde fire barn, i alder fra tidlig barneskole og til voksen. Vi hadde heller ikke helt troa, men hun ble altså introdusert tidlig. (Pappa hadde tross alt datet henne i god tid før bruddet med mamma...) I dag ser vi alle at de er en god match. De har fått et felles barn og har vært gift i ti år. Jeg tenker at hvis man er klar for å flytte sammen med en 45-åring når man selv er i starten av tyveårene, er man en person som også er klar for å etablere seg. Det ligger liksom litt i kortene. Anonymkode: 7b877...b9f 4
Loff77 Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Tja det er jo rimelig tidlig i forholdet til å introdusere barn, men vi er forskjellige og dette blir jo evt hans valg og utenfor hva du kan bestemme 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 Her kan du mene, men ikke bestemme. (Med mindre far er underlagt ditt vergemål fordi han ikke er istand til å ta egne beslutninger. I så fall er du en gris hvis du fikk barn med ham) Anonymkode: 8d440...fc9 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 Hvorfor har du barna 100%?? Anonymkode: edfc1...171 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Jeg synes det er for tidlig. Men det er ikke så mye å gjøre med det om han har bestemt seg. Han står ganske fritt med hva han foretar seg under samvær. Jeg forstår bekymringen din. Min eks introduserte barna for sin nye kjæreste da de hadde vært sammen i få uker. Hun flyttet rett inn. Dama virker veldig bra og gjør livet mitt mindre bekymringsfullt. All ære til henne som holder ut med han og tar godt vare på barna mine under samvær. Undrer meg likevel over at voksne mennesker tenker at det er en god ide. Men så lenge det varer er det ikke verdens undergang. Verre om det gjentar seg annethvert år. Anonymkode: c9fa8...c64 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke bekymret for om hun tar stemor rollen. Det som bekymrer meg er at dette ikke er et forhold som vil vare. Barna blir introdusert for personen, knytter seg til henne og så danser hun avgårde til neste mann, barna ser henne aldri igjen og må oppleve ennå et brudd. Støttes, jeg er nok litt ekstrem, men synes godt at man kan vente over 1 år før man presenterer nye kjærester til ungene. Anonymkode: 49843...a47 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 De kan fint vente litt til med å introdusere nydama Anonymkode: 743d8...0fb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 Per nå er jo hun den mest sentrale personen i livet hans, damen han bor med og sikkert elsker. Unaturlig at barna da ikke skal møte henne . Anonymkode: ea052...47d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan fint vente litt til med å introdusere nydama Anonymkode: 743d8...0fb Ingen regler på det. Jeg møtte stedatter etter to måneder, vi er nå på 2 år som stemor og stedatter og har det bare fint med hverandre. Anonymkode: ea052...47d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 Dette er noe vi har blitt enige om er best for barna. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du barna 100%?? Anonymkode: edfc1...171 Dette er noe vi har blitt enige om at er det beste for barna. ts Anonymkode: 357d3...d18
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe vi har blitt enige om er best for barna. Dette er noe vi har blitt enige om at er det beste for barna. ts Anonymkode: 357d3...d18 Det er greit det. Men har du 100% så ser jo ikkje barna faren og hvorfor starte nå når ny dame valser inn og hvorfor bare eldste barnet. Anonymkode: ba8ae...7e1 1
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 Du har ikke barna 100 % dersom de skal overnatte hos sin far. Så her er det noe som ikke stemmer. Når det er sagt, så kan de vel få treffe fars venn når de er ute på en offentlig plass? Det må jo ikke bli en helaften med full holde hender og sitte tett i sofaen første gang barna treffer den nye flammen?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er greit det. Men har du 100% så ser jo ikkje barna faren og hvorfor starte nå når ny dame valser inn og hvorfor bare eldste barnet. Anonymkode: ba8ae...7e1 Han har dem på dagtid (det er bare overnattinger som regnes som fordeling i samvær), så han ser dem nesten hver dag. Som jeg skrev tidligere, så ønsker han å ha eldste på overnatting når han flytter sammen med ny dame, den yngste synes han er for liten til å overnatte. ts Anonymkode: 357d3...d18
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 Mine foreldre fant seg nye kjærester og samboere på ca like kort tid som din eksmann. Jeg var nesten voksen, allikevel ble det veldig mye nytt å forholde seg til. Jeg fikk ikke landet og finne min nye "plass" i dette før det kom nye mennesker som jeg måtte forholde meg til og få en "rolle" ovenfor. Var en veldig kaotisk tid og opplevelse, til tross for at de er hyggelige mennesker jeg nå er glad i. Anonymkode: 896d5...fa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå