Drizzt Skrevet 15. august 2022 #21 Del Skrevet 15. august 2022 Vakkert navn, men funker ikke internasjonalt utenfor Skandinavia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #22 Del Skrevet 15. august 2022 Jeg liker ikke norske navn, men om du liker det; kjør på. Anonymkode: 7bcc6...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 15. august 2022 #23 Del Skrevet 15. august 2022 Grusomt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #24 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker ikke norske navn, men om du liker det; kjør på. Anonymkode: 7bcc6...6f5 Ikke jeg heller. Hilsen Chiara Isabelle Gudmundsen Anonymkode: cd2e7...0eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 15. august 2022 #25 Del Skrevet 15. august 2022 Veldig fint navn, synes jeg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaskaljeghete? Skrevet 15. august 2022 #26 Del Skrevet 15. august 2022 Drizzt skrev (18 minutter siden): Vakkert navn, men funker ikke internasjonalt utenfor Skandinavia. Det trenger man vanligvis ikke ta hensyn til 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. august 2022 #27 Del Skrevet 15. august 2022 hvaskaljeghete? skrev (29 minutter siden): Det trenger man vanligvis ikke ta hensyn til I denne verden hvor alle reiser i alle retninger og mange bosetter seg i utlandet, kan det være en ulempe. Man vet ikke hvordan barnets skjebne blir. Vi valgte navn som ikke byr på store problemer å uttale internasjonalt nettopp av den grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #28 Del Skrevet 16. august 2022 Drizzt skrev (7 timer siden): I denne verden hvor alle reiser i alle retninger og mange bosetter seg i utlandet, kan det være en ulempe. Man vet ikke hvordan barnets skjebne blir. Vi valgte navn som ikke byr på store problemer å uttale internasjonalt nettopp av den grunn. Jeg synes det setter altfor store begrensninger om man skal ta slike hensyn. Da vil mange gode, norske navn komme til kort, og det synes jeg er en uheldig utvikling. De fleste vil fint kunne lære seg å uttale et navn. Anonymkode: 2ba4d...035 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #29 Del Skrevet 16. august 2022 Hvordan uttales Synnøve på engelsk - synoue ...? Og fransk - zinue? Og tysk - senowe? Kort sagt et ubrukelig navn utenfor Norge, der det assosieres med et meieri. Anonymkode: f4bb3...a57 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #30 Del Skrevet 16. august 2022 7 hours ago, Drizzt said: I denne verden hvor alle reiser i alle retninger og mange bosetter seg i utlandet, kan det være en ulempe. Man vet ikke hvordan barnets skjebne blir. Vi valgte navn som ikke byr på store problemer å uttale internasjonalt nettopp av den grunn. Dette er et oppkonstruert problem. Jeg har et navn som ikke alle nasjonaliteter klarer å uttale, det klinger heller dårlig på engelsk også, men det er absolutt det minste problemet jeg har med å jobbe med mennesker fra hele verden. Om noe så er det en bra icebreaker i møte med nye kollegaer. Anonymkode: d15f4...66f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #31 Del Skrevet 16. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan uttales Synnøve på engelsk - synoue ...? Og fransk - zinue? Og tysk - senowe? Kort sagt et ubrukelig navn utenfor Norge, der det assosieres med et meieri. Anonymkode: f4bb3...a57 Vanskeligheten ved utenlandske navn kan oppsummeres i det polske kongenavnet Mieczysław. Forsøk å uttale det på riktig måte uten å snuble i bokstavene; du har tre forsøk. Et annet polsk uttrykk som brukes i språkleker er Stół z powyłamywanymi nogami. Si dette fort. Eller hva med Spirytusinek najwydestylowaniuchniejszy. Szedł Herbst z pstrągami i słuchał oszczerstw z wstrętem patrząc w przestrzeń przez szczelinę w strzelnicy. Oppriktig lykke til med uttalen. Anonymkode: f4bb3...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #32 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvordan uttales Synnøve på engelsk - synoue ...? Og fransk - zinue? Og tysk - senowe? Kort sagt et ubrukelig navn utenfor Norge, der det assosieres med et meieri. Anonymkode: f4bb3...a57 Og selv har du et "internasjonalt navn"? Mener du virkelig at vi skal gi slipp på gode, norske navn, fordi det finnes en franskmann som er så evneveik at han ikke klarer å lære dem? Har aldri falt meg inn at den franskmannen ikke skal kunne ha et fransk navn fordi du eller jeg ikke er så god på uttalen. Synes vi skal droppe å stå med lua i hånden og bukke og neie for "internasjonale" (ikke-eksisterende) krav. Anonymkode: 2ba4d...035 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. august 2022 #33 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er et oppkonstruert problem. Jeg har et navn som ikke alle nasjonaliteter klarer å uttale, det klinger heller dårlig på engelsk også, men det er absolutt det minste problemet jeg har med å jobbe med mennesker fra hele verden. Om noe så er det en bra icebreaker i møte med nye kollegaer. Anonymkode: d15f4...66f Overhodet ikke et oppkonstruert problem. Det er et veldig reelt problem for veldig mange i hele verden. Et veldig eksisterende problem. Men selvfølgelig er det alltid noen som synes det er greit at andre ikke kan uttale navnet deres riktig og det er helt greit for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. august 2022 #34 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan uttales Synnøve på engelsk - synoue ...? Og fransk - zinue? Og tysk - senowe? Kort sagt et ubrukelig navn utenfor Norge, der det assosieres med et meieri. Anonymkode: f4bb3...a57 På engelsk blir ø et stort problem siden engelsktalende har ikke peiling hvordan man uttaler det. Jeg ville uttalt det sai-nå-vi. Sai som fisken sei og nå fordi jeg ville uttalt ø som å. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. august 2022 #35 Del Skrevet 16. august 2022 (endret) Sønnen min gikk i barnehage med en jente som het Marit. Ingen andre barn på verken skolen eller barnehagen het Marit, fordi det "tilhører" typisk kvinner fra et par generasjoner før barnet ditt. Jeg har en tante i 70 årene som heter Marit, for eksempel. Sånn er det med Synnøve også. Jeg liker det! Bruk det. Det er et flott og fint, norsk navn med tradisjoner. Endret 16. august 2022 av Million 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 16. august 2022 #36 Del Skrevet 16. august 2022 veldig fint har norrønt navn selv , ser i klassene til barna mine at det er på vei tilbake med gamle . norske navn . (det er vel sånn 4 stk Leah, thea, Amalie, Emilie, i hver klasse så syns det er kult du velger noe tradisjonelt) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #37 Del Skrevet 16. august 2022 Fint! Men liker Sunniva enda bedre 😊 Anonymkode: 752ae...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 16. august 2022 #38 Del Skrevet 16. august 2022 Jeg har en tante som heter Synnøve og har alltid syntes det var et koselig navn. Men Sunniva som noen nevner her synes jeg er enda penere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #39 Del Skrevet 16. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Fint! Men liker Sunniva enda bedre 😊 Anonymkode: 752ae...8d4 Anonymkode: f4bb3...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #40 Del Skrevet 16. august 2022 Jeg heter det, men har et annet navn også som jeg bruker mest. Jeg liker ikke navnet fordi min mor også het det, noe som er litt tragisk Anonymkode: 7043c...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå