Gå til innhold

Ville din mann vært positiv til sæddonasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis hans sæd var for dårlig, eller det var usikkerhet rundt det genetiske? Og alternativet var å ikke få barn eller stå i en evig adopsjonskø. Med adoptivbarn vet du jo heller ikke hva du får?

Anonymkode: ff5cc...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen ordentlig mann med selvrespekt ville latt dama ha en annen manns sæd inni seg! Fostre opp en annen manns barn??!! Nei!

Anonymkode: 74761...055

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde vi heller vært barnløse. Adopsjon, samt egg- og spermdonasjon er vi begge motstandere av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jolene skrev:

Da hadde vi heller vært barnløse. Adopsjon, samt egg- og spermdonasjon er vi begge motstandere av.

Kan forstå egg- og spermdonasjon, men hvorfor adopsjon? Er det ikke en god ting å gi et barn som trenger det et hjem? 

Anonymkode: 0cf03...bd6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan forstå egg- og spermdonasjon, men hvorfor adopsjon? Er det ikke en god ting å gi et barn som trenger det et hjem? 

Anonymkode: 0cf03...bd6

Er ikke for adopsjon, og hadde vi ikke kunnet få egne barn hadde vi forblitt barnløse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan forstå egg- og spermdonasjon, men hvorfor adopsjon? Er det ikke en god ting å gi et barn som trenger det et hjem? 

Anonymkode: 0cf03...bd6

Vil ikke oppdra en annen manns unge.

Anonymkode: 0af4d...3e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2020 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Hvis hans sæd var for dårlig, eller det var usikkerhet rundt det genetiske? Og alternativet var å ikke få barn eller stå i en evig adopsjonskø. Med adoptivbarn vet du jo heller ikke hva du får?

Anonymkode: ff5cc...8d2

Min mann sa nei når vi diskuterte det, da vi trodde han ikke kunne bli far. Heldigvis hadde han svømmere allikevel

Anonymkode: d5e8f...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var positiv fordi det ville bli en lettere prosess, men jeg ønsket heller å forsøke prøverør med hans sædceller.

 

Anonymkode: b4235...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ønsker heller ikke eggdonasjon, så forstår han godt. 

Anonymkode: 25db3...b1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan donasjonen skulle foregå. Ville sagt nei dersom kona måtte hente ut sæden "på den naturlige måten". 

Men dersom det skjedde på en klinikk hvor min kone aldri møtte på donoren, så er det greit.

Anonymkode: 7b606...b43

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har noe amnet alternativ til å kumne få en baby så vil nok di aller fleste gå for donasjon.

 

Personlig bruker vi sæddonor pga mannnen desverre er født steril.

Og etter x antall forsøk med ivf, kan det tyde på at eggene mine er dårlig kvalitet.

Eneste alternativ er da eggdonasjon i tilegg til sæddonor.

 

Jeg tenker at vi er enormt heldige som har mulighet til dette og dem som stiller som donorer er engler for oss i en slik situasjon.

Anonymkode: 8f075...565

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har noe amnet alternativ til å kumne få en baby så vil nok di aller fleste gå for donasjon.

 

Personlig bruker vi sæddonor pga mannnen desverre er født steril.

Og etter x antall forsøk med ivf, kan det tyde på at eggene mine er dårlig kvalitet.

Eneste alternativ er da eggdonasjon i tilegg til sæddonor.

 

Jeg tenker at vi er enormt heldige som har mulighet til dette og dem som stiller som donorer er engler for oss i en slik situasjon.

Anonymkode: 8f075...565

Alternativet er å forsone seg med at det ikke blir barn. Eventuelt å adoptere, hvorfor er ikke det et alternativ siden biologi åpenbart ikke er viktig for de som velger donorer? 

Jeg tenker at det har gått alt for langt med bruk av teknologi for å avle frem barn slik. Barn er ikke en vare! 

Anonymkode: 74d69...01a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidra til at en onanist får enda flere gjøkunger? Nei, takk. Utrolig at staten skal tilrettelegge for at noen menn skal få spre sine gener på denne måten. Tidligere var det iallfall erobrere eller keisere med harem som fikk slike muligheter. Darwin ville snudd seg i graven. Tenk på fremtidige generasjoner.

Anonymkode: bb326...ec9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alternativet er å forsone seg med at det ikke blir barn. Eventuelt å adoptere, hvorfor er ikke det et alternativ siden biologi åpenbart ikke er viktig for de som velger donorer? 

Jeg tenker at det har gått alt for langt med bruk av teknologi for å avle frem barn slik. Barn er ikke en vare! 

Anonymkode: 74d69...01a

Ja hvorfor er ikke det et enkelt alternativ? Hvorfor skal man vente flere år i adopsjonskø, og ta til seg barn som kan streve med tilknytningsvansker hele livet? 
Hvorfor er det ikke flere barn som venter på nye foreldre?

Anonymkode: ff5cc...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvorfor er ikke det et enkelt alternativ? Hvorfor skal man vente flere år i adopsjonskø, og ta til seg barn som kan streve med tilknytningsvansker hele livet? 
Hvorfor er det ikke flere barn som venter på nye foreldre?

Anonymkode: ff5cc...8d2

Ingen sa det var enkle alternativ (dessverre).

Det med tilknytningsvansker kan du overføre til donorbarn også, i hvert fall identitetsproblemer resten av livet. Adopsjon er det mest etisk riktige. Det er barn som allerede er født. 

Det siste er et godt spørsmål. 

Anonymkode: 74d69...01a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mannen hadde sagt nei. Jeg hadde følt likedan ovenfor eggdonasjon. Alternativet hadde blitt adopsjon fra det samme landet som min mann er adoptert fra. 

Anonymkode: 4b13c...1b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det hadde han ikke likt. Ikke jeg heller. 
 

Da hadde vi gått for adopsjon 🙂 

Anonymkode: 1c6a2...01d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har noe amnet alternativ til å kumne få en baby så vil nok di aller fleste gå for donasjon.

 

Personlig bruker vi sæddonor pga mannnen desverre er født steril.

Og etter x antall forsøk med ivf, kan det tyde på at eggene mine er dårlig kvalitet.

Eneste alternativ er da eggdonasjon i tilegg til sæddonor.

 

Jeg tenker at vi er enormt heldige som har mulighet til dette og dem som stiller som donorer er engler for oss i en slik situasjon.

Anonymkode: 8f075...565

Nei, de aller fleste ville ikke automatisk gått for adopsjon. Dersom deres situasjon hadde vært vår, hadde vi ikke gått for verken sperm- eller eggdonasjon. Ei heller adopsjon. Da hadde vi forblitt barnløse. Skal jeg ha barn, skal de være med mine og mannens gener, ikke fremmedes gener. Å tukle med naturen på den måten, samt da late som om man får barn, er ikke noe jeg personlig støtter eller ønsker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...