Gå til innhold

Jeg har lyst til å bli en vestkantbabe. Hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en nyinnflyttet bygdejente som har lyst til å komme opp og frem her i verden. Fuck janteloven og politisk korrekthet. Har tenkt på utvikle stilen og utseendet mitt. Hva bør jeg gjøre?

 

Anonymkode: c52ae...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er en nyinnflyttet bygdejente som har lyst til å komme opp og frem her i verden. Fuck janteloven og politisk korrekthet. Har tenkt på utvikle stilen og utseendet mitt. Hva bør jeg gjøre?

 

Anonymkode: c52ae...73c

Passe på språket kan du begynne med.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffe penger, eller enn mann med penger.

Anonymkode: 890ad...c93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er en nyinnflyttet bygdejente som har lyst til å komme opp og frem her i verden. Fuck janteloven og politisk korrekthet. Har tenkt på utvikle stilen og utseendet mitt. Hva bør jeg gjøre?

 

Anonymkode: c52ae...73c

Tror du fort kan fremstå som en wannabe og ikke så lett bli godkjent i miljøet. Utseendet ditt kan ha mye å si. Er du ei typisk bygdejente i utseende har du ikke særlig å stille med. 

Anonymkode: 274eb...71a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi. Vestkantbabe er ikke noe man blir. Det er noe man er. Du vil bli gjennomskuet.

Anonymkode: e192f...e98

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bli vestkantbabe om du ikke er fra vestkanten. 

Anonymkode: 66de6...3d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må heller spille på at du er fra bygda. 

De som prøver for hardt blir alltid latterliggjort.

 

Anonymkode: 0fae3...930

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest svarerne her nå og innser at jeg kanskje bør modere meg litt. Kanskje jeg kan være en blanding av bygd og Oslovest? Jeg har tross alt røttene på bygda.

Anonymkode: c52ae...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan alltids gi det en sjanse, er enig med at janteloven trenger man ikke å følge, men det viktigste er at du er deg selv først og fremst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på Tina og Bettina fra "fredag kveld fra nydalen" når du sier vestkant babe, sosse jenter. Få god stil og virke som om du har god råd kan du alltids gjøre, "School of affluence" på youtube kan du sjekke ut? :) 

Anonymkode: c93dc...fc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lest svarerne her nå og innser at jeg kanskje bør modere meg litt. Kanskje jeg kan være en blanding av bygd og Oslovest? Jeg har tross alt røttene på bygda.

Anonymkode: c52ae...73c

Vill heller anbefale å satse på Oslo nord øst eller sør. Mye mer avslappet. Du har vel ikke lyst til å ende opp som kona til han psykoen i tv-serien Exit?

Anonymkode: c7644...d05

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å komme fra vestkanten handler overhodet ikke om klær og stil, mener nå jeg. Jeg er fra vestkanten, vi har vært vestkantfamilie lenge. Har aldri fått inntrykk av at min familie har kjøpt dyre klær og gjenstander for syns skyld, det har utelukkende vært p.g.a kvalitet. Heller kvalitet enn kvantitet. Ingen av oss liker å bruke penger unødig. Vi ivaretar tingene våre og er glade i gjenbruk.
 

Vi er nok det man kan anse som gamle penger, og vi rister på hodet av nyrike som flasher med forbruk. Det er både simpelt, Harry og miljømessig dårlig. Der jeg bor er det nok av disse. Jeg er selvsagt alltid høflig og dannet mot de, men jeg tenker mitt om overforbruket deres.

Anonymkode: 17255...9b0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest svarerne her nå og innser at jeg kanskje bør modere meg litt. Kanskje jeg kan være en blanding av bygd og Oslovest? Jeg har tross alt røttene på bygda.

Anonymkode: c52ae...73c

Med den attituden passer du best på Oslo øst, der slipper du å gjøre noe som helst. Få deg en trash stamp så kan du bli dronningen på east side party jam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Ts, jeg også er fra ei lita bygd om ble ikke inkludert i miljøet. Det er vondt å vokse opp på slike steder når miljøet er helt feil. Lite sted, bare 1 ting å delta på om kveldene/ingen kurs og dans liksom. Bare gammeldans og håndball. Helst gå i joggeklær og helst fra Cubus. Alt dyrere enn Only var «du tror du er noe». 
 

Etter hvert havnet jeg i Oslo, tilfeldigvis på Ullern. Meldte meg inn her for ville bli kjent med flere. De vennene jeg hadde fra før var få og opptatt med krevende studier. Møtte enkelte fra vestkanten og det ble ei jeg møtte flere ganger. Trivdes best sammen med de fra nord- Norge og landet ellers. Noen var fra byene utenfor Oslo, nord og noen fra bygd. Ingen bar preg av å være fra ei bygd. 
Var mer anstrengt sammen med vestkantingene. De var ikke slemme, men følte meg plutselig så fattig. Ikke samme verdier heller. Det kunne være 7 minutter å gå til et utested, men de ville ta taxi!! Det var dyrt det! Syntes jeg. De gikk i klær som jeg aldri hadde tatt meg råd til. Var også mye mer baksnakking blandt dem. Jeg møtte «vestkantvenninna» mi sammen med ei venninne av henne, og så falske. Så fort venninna gikk begynte hun å baksnakke henne til meg. Mye mer utseendefokus. Bruk av botox/Restylane allerede som 20-åringer. Jeg spurte hvorfor og svaret var «vil ikke ha en eneste rynke». Kontakten fader ut. Jeg passet ikke inn der og er man oppegående prøver man ikke å smiske og passe inn og legger fra seg alle sine verdier. 
 

Var en del silikon og botox på de som ikke var fra vestkanten også, men de var generelt mer inkluderende og ikke så «strenge» leveregler. 

Anonymkode: 274eb...71a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vill heller anbefale å satse på Oslo nord øst eller sør. Mye mer avslappet. Du har vel ikke lyst til å ende opp som kona til han psykoen i tv-serien Exit?

Anonymkode: c7644...d05

Tenkte jeg også på. 

Anonymkode: 274eb...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å komme fra vestkanten handler overhodet ikke om klær og stil, mener nå jeg. Jeg er fra vestkanten, vi har vært vestkantfamilie lenge. Har aldri fått inntrykk av at min familie har kjøpt dyre klær og gjenstander for syns skyld, det har utelukkende vært p.g.a kvalitet. Heller kvalitet enn kvantitet. Ingen av oss liker å bruke penger unødig. Vi ivaretar tingene våre og er glade i gjenbruk.
 

Vi er nok det man kan anse som gamle penger, og vi rister på hodet av nyrike som flasher med forbruk. Det er både simpelt, Harry og miljømessig dårlig. Der jeg bor er det nok av disse. Jeg er selvsagt alltid høflig og dannet mot de, men jeg tenker mitt om overforbruket deres.

Anonymkode: 17255...9b0

Huff jeg kjenner godt en slik nyriking. Er ogamye arv. Vokst opp i begrenset familie og alltid jobbet mye for pengene. Men er enebarn og arver jo alt. Plutselig ny bil, pusser opp og kjøper et nytt hus i tillegg, plutselig skal de dra til L.A, kjøper mobil til 17.000 til seg selv og barn på 11, begynner innkjøp av merkeklær til barna, byr alltid høyest på Facebook osv.. 

Anonymkode: 274eb...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke noen komme med noen konkrete eksempler på en hva en vestkant babe er for noe?

Jeg er oppvokst på sørlandet, og skjønner ikke helt hva det går i. Akkurat nå ser jeg liksom for meg kokain sniffende blondiner som sender hjerter på snap til duster som råkjører, og det er vel ikke det TS aspirer til å bli.

 

Anonymkode: 63fd0...978

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oppvokst på Oslo vest føler jeg ofte at de som flytter hit fra andre deler av landet har utrolig mange fordommer og generelt er lite vennlig innstilt til folk fra "vestkanten".

Jeg jobber i akademia, i en bedrift som etterhvert er ganske okkupert av innflyttere. De prioriterer andre folk utenbysfra i ansettelser, og nøler ikke med å harselere med "Oslo vest" i lunsjen. I tillegg er det mye politikk - mange stemmer SV og Rødt, der målet er omfordeling, og at resten av landet skal få lettere tilgang på Oslos boliger. Det er helt "fair" å rive gamle hus og eplehager for å bygge blokker, så alle kan få tilgang til en rimeligere pris. Alle har rett til å være stolte av hvor de er fra - bortsett fra Oslofolk som ikke kan ha noen tilhørighet, da Oslo er for alle. Spesielt folk fra Oslo vest skal bare være gjenstand for harselering. 

Mange av de jeg gikk på skole med jobber i mediebyrå, konsulentfirma eller som jurister og omgir seg mye med andre fra Røa/Smestad/Ullern osv. Det forstår jeg etterhvert godt - det er behagelig med et miljø som ikke er preget av alle disse faktene. Det er mye konkurranse i disse bransjene også, men det går på penger og kontrakter, ikke på det sosiale. Det synes jeg på en måte er mye mer "ærlig".

Liten rant her, men hvis du er en jente fra bygda som er komfortabel med å være fra bygda, som er åpen for å bli kjent med folk, og som ikke er hverken streber eller fiendtlig, så hadde jeg gjerne blitt venn med deg.

Kle deg i klær du synes er fine, og etterstreb heller en god karriere - det er nøkkelen til å få plass i miljøet du vil være del av.

Bygdejenter som har satt av hele studielånet til å kjøpe en brukt Chanel er det mange av allerede.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Ts, jeg også er fra ei lita bygd om ble ikke inkludert i miljøet. Det er vondt å vokse opp på slike steder når miljøet er helt feil. Lite sted, bare 1 ting å delta på om kveldene/ingen kurs og dans liksom. Bare gammeldans og håndball. Helst gå i joggeklær og helst fra Cubus. Alt dyrere enn Only var «du tror du er noe». 
 

Etter hvert havnet jeg i Oslo, tilfeldigvis på Ullern. Meldte meg inn her for ville bli kjent med flere. De vennene jeg hadde fra før var få og opptatt med krevende studier. Møtte enkelte fra vestkanten og det ble ei jeg møtte flere ganger. Trivdes best sammen med de fra nord- Norge og landet ellers. Noen var fra byene utenfor Oslo, nord og noen fra bygd. Ingen bar preg av å være fra ei bygd. 
Var mer anstrengt sammen med vestkantingene. De var ikke slemme, men følte meg plutselig så fattig. Ikke samme verdier heller. Det kunne være 7 minutter å gå til et utested, men de ville ta taxi!! Det var dyrt det! Syntes jeg. De gikk i klær som jeg aldri hadde tatt meg råd til. Var også mye mer baksnakking blandt dem. Jeg møtte «vestkantvenninna» mi sammen med ei venninne av henne, og så falske. Så fort venninna gikk begynte hun å baksnakke henne til meg. Mye mer utseendefokus. Bruk av botox/Restylane allerede som 20-åringer. Jeg spurte hvorfor og svaret var «vil ikke ha en eneste rynke». Kontakten fader ut. Jeg passet ikke inn der og er man oppegående prøver man ikke å smiske og passe inn og legger fra seg alle sine verdier. 
 

Var en del silikon og botox på de som ikke var fra vestkanten også, men de var generelt mer inkluderende og ikke så «strenge» leveregler. 

Anonymkode: 274eb...71a

Må påpeke at det er mange variasjoner blant oss vestkant-jenter og. Hvis jeg av og til unner meg noe litt dyrere får jeg gjerne kommentar av andre vestkantvenninner om jeg ikke heller burde spart de pengene og heller kjøpt en rimeligere variant. Så jeg kjenner ikke igjen at alle fra vestkanten er slik. 

Anonymkode: 17255...9b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sjekke ut schoolofafluence på YouTube? 🤔

Anonymkode: c21c1...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...