Gå til innhold

Islamiseringen av Europa er et faktum


Amalie95

Anbefalte innlegg

På 1.10.2020 den 8.50, angara skrev:

Jeg tror også at Europa vil befolkes af flere og flere muslimer i årene som kommer, og at ikke-muslimer kan bli et mindretall i enkelte regioner etter hvert. MEN: Hva slags folk er vi hvis vi ikke kan hjelpe flyktninger? Hva slags medmennesker vil vi være?

Jeg tror løsningen er å ha et åpent og inkluderende samfunn, slik at de generasjonene med muslimer som vokser opp i Europa blir mer sekulære. De må tilpasse seg vestlig arbeidshverdag, barn går på skole og har fritidsaktiviteter, og innser at de får mer ut av tilværelsen ved å faktisk tilpasse seg landet de kommer til. Det er en lang prosess, men jeg tror at det er den eneste løsningen alle kan leve med. Slik at de muslimene som vil innføre sharia-styre i vesten blir i et mindretall blant sine egne. Jeg håper og tror at det er dit vi er på vei.

Ja, lenge leve naiviteten... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Stonegiant skrev:

Det er litt for søgt at milliarder av muslimer skal samarbeide om å ta over Europa.

Dette trur jeg ikke noe på.

Man får ikke nødvendigvis muslimer til å bli enige om nøyaktig når Ramadan begynner og slutter. Verdensherredømme? Ikke få meg til å le. Muslimer er mennesker som resten av oss, de har en haug med forskjellige organisasjoner og kulturer og flisespikkende trosretninger, og ingen sentral autoritet. (Og hva gjelder de mer fanatiske grupperingene, akkurat som blant fanatisk kristne og andre opp igjennom historien, så har de ofte mest og sterkest motvilje mot de som tror NESTEN nøyaktig det samme som dem selv.)

Altså, jeg er ingen fan av Islam som helhet, eller organisert preskriptiv religion i alminnelighet. Men å betrakte noe så ullent, heterodokst og mangfoldig som en trussel i seg selv? Faller på sin egen urimelighet. Det kan selvfølgelig være grunn til å bekymre seg for fascistoide bevegelser med religiøse påskudd (den såkalte "islamske staten" som spratt opp i kaoset under den syriske borgerkrigen er et spesielt grelt eksempel) og andre avarter; men risikoen for at noe slikt skulle representere en trussel mot vårt samfunn som helhet er NOE liten.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neste skrev:

Blir spennende å se på sverige, med neste valg.

Sverige er jo malen på hvor galt det kan gå.

Har ikke oppslutningen til SD bare skutt i været? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Har ikke oppslutningen til SD bare skutt i været? 

Mulig.

Uansett så skjer det endringer i samfunnet.

De våkner litt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tall bak Islam i Norge:

I 2009 var det registrert ca 92 000 muslimer i Norge. I 2019 var tallet øket til ca 175 000 muslimer.   Det er faktisk en økning på omtrent 90% på 10 år.  Vil dette fortsette i samme farten de neste 10 årene?

Kilde: SSB

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Stonegiant skrev:

Det er litt for søgt at milliarder av muslimer skal samarbeide om å ta over Europa.

Dette trur jeg ikke noe på.

Du trenger ikke tro det. Før eller senere får du se det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Stina234 skrev:

Litt tall bak Islam i Norge:

I 2009 var det registrert ca 92 000 muslimer i Norge. I 2019 var tallet øket til ca 175 000 muslimer.   Det er faktisk en økning på omtrent 90% på 10 år.  Vil dette fortsette i samme farten de neste 10 årene?

Kilde: SSB

Det vil jo øke, da disse også føder barn. Så løpet er jo kjørt for oss.

Derfor jeg valgte å ikke få barn, vil ikke utsette et menneske for fremtiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Neste skrev:

Det vil jo øke, da disse også føder barn. Så løpet er jo kjørt for oss.

Derfor jeg valgte å ikke få barn, vil ikke utsette et menneske for fremtiden.

Dette er nok helt sant, en annen ting som mange kanskje ikke tenker over at demografien i seg selv kommer til å forandre seg veldig mye da baby boomer generasjonen i etterkrigsårene ved tiden faller fra. Kvinner i Norge fødte vel sist 2,0-2,1 barn pr. kvinne tidlig på 70-tallet så derfra og frem til idag har man nedgang i den etniske befolkningen i Norge.

De neste 10-20 årene da de som er født på 50-tallet ventes å falle fra vil forandringen bli mer merkbar demografisk. Når deres barn, de som er født på 70-80 tallet faller fra (min generasjon) blir det enda mer merkbart, men det slipper jeg selv å oppleve heldigvis.

Endret av Equinox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svertekampanje. Folk er vel klar over at muslimer spesielt er en minoritet i vesteuropa? folk flykter fra krig og sult, andre flytter hit fordi de ønsker å leve med sin familie. ingen har en agenda, eller onde hensikter. De som sprer falsk propaganda, er de med farlige baktanker. heksejakten på muslimer burde opphøre snarest, ellers så begynner dette å ligne mer og mer på jødeforfølgelsen før andre verdenskrig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oleidole1999 skrev:

Svertekampanje. Folk er vel klar over at muslimer spesielt er en minoritet i vesteuropa? folk flykter fra krig og sult, andre flytter hit fordi de ønsker å leve med sin familie. ingen har en agenda, eller onde hensikter. De som sprer falsk propaganda, er de med farlige baktanker. heksejakten på muslimer burde opphøre snarest, ellers så begynner dette å ligne mer og mer på jødeforfølgelsen før andre verdenskrig.

Hvem er det du mener driver en "heksejakt" på muslimer? Muslimer er vel en av de mest beskyttede grupper globalt - også i Vesten, til tross for at muslimer selv nådeløst og voldelig forfølger og undertrykker minoriteter i mange land hvor majoriteten er muslimer.

Ganske grotesk og historieløst å sammenligne muslimers beskyttede og priviligerte status i verden i dag, med jødeforfølgelsene på 30- og 40-tallet.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lothlorien- skrev:

Hvem er det du mener driver en "heksejakt" på muslimer? Muslimer er vel en av de mest beskyttede grupper globalt - også i Vesten, til tross for at muslimer selv nådeløst og voldelig forfølger og undertrykker minoriteter i mange land hvor majoriteten er muslimer.

Ikke begynne med den derre "whataboutism", for det funker ikke på meg. Muslimer er en minoritet i europa, og ro deg ned, ingen er her for å "ta" noen andres land! islamofobi er et faktum, og det vokser. fornøyd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 13.30, Amalie95 skrev:

Hvis vi skal tro denne  tv2 dokumentaren. Den tar for seg hvordan gruppa" muslimbrødrene" blir større og større og at de ved hjelp av demokratiet til slutt skal få inn sharialov og muslimsk styre i hele Europa. Dette ved hjelp av å føde såppas mange barn at de til slutt blir i overtall. I følge dokumentaren er også hijaben et symbol på å vise sin ekstens rundt om i verden , og at det egentlig er et ganske nytt plagg. Om elemententene i denne dokumentaren stemmer er det jo ganske skummelt. 

Tror dere det ligger noe i dokumentaren eller er den overdrevet ?

Selv om muslimer blir i overtall, så trenger det ikke å bli noe shariaregime. Mange muslimer foretrekker demokrati foran prestestyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, oleidole1999 skrev:

Ikke begynne med den derre "whataboutism", for det funker ikke på meg. Muslimer er en minoritet i europa, og ro deg ned, ingen er her for å "ta" noen andres land! islamofobi er et faktum, og det vokser. fornøyd?

Ingenting med "whataboutism" i mitt innlegg, som du påstår. Jeg forholder meg til fakta, og muslimer er en beskyttet og priviligert gruppe globalt sett, også i Vesten. Eneste unntaket er muligens uighurer i Kina. Islamofobi er ikke reelt, det er et begrep som brukes for å skremme meningsmotstandere til taushet. Det fungerer ikke på meg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Ingenting med "whataboutism" i mitt innlegg, som du påstår. Jeg forholder meg til fakta, og muslimer er en beskyttet og priviligert gruppe globalt sett, også i Vesten. Eneste unntaket er muligens uighurer i Kina. Islamofobi er ikke reelt, det er et begrep som brukes for å skremme meningsmotstandere til taushet. Det fungerer ikke på meg. :)

Det overrasker meg ikke om det finnes  homofile i Saudi-Arabia som lider av islamofobi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oleidole1999 skrev:

Svertekampanje. Folk er vel klar over at muslimer spesielt er en minoritet i vesteuropa? folk flykter fra krig og sult, andre flytter hit fordi de ønsker å leve med sin familie. ingen har en agenda, eller onde hensikter. De som sprer falsk propaganda, er de med farlige baktanker. heksejakten på muslimer burde opphøre snarest, ellers så begynner dette å ligne mer og mer på jødeforfølgelsen før andre verdenskrig.

Dessverre er det slik at nesten uten unntak er de de landene som har muslimsk dominans som står for krig og konflikter, forfølgelse og undertrykking.  Det er ikke mye åpne samfunn med likestilling, religionsfrihet, ytringsfrihet osv i Afghanistan, Syria, Jordan, Irak, Iran, Somalia etc.

Det å påstå at det er en svertekampanje er fullstendig meningsløst.  Det er naivt å tro at Europa forblir uberørt om man åpner grensene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Det overrasker meg ikke om det finnes  homofile i Saudi-Arabia som lider av islamofobi.

Det er vel ikke snakk om islamofobi, ubegrunnet frykt. Det er vel i så fall snakk om høyst følbar og konkret frykt for noe ekte og muligens selvopplevd.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Det er vel ikke snakk om islamofobi, ubegrunnet frykt. Det er vel i så fall snakk om høyst følbar og konkret frykt for noe ekte og muligens selvopplevd.

 

Islamofobien er vel rimelig godt begrunnet i en del religiøse skrifter og praksis, og eneste skikkelige kur mot dette er å fjerne det farlige fra islam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Islamofobien er vel rimelig godt begrunnet i en del religiøse skrifter og praksis, og eneste skikkelige kur mot dette er å fjerne det farlige fra islam. 

Poenget mitt var at selve begrepet islamofobi er misvisende, all den tid det gir assosiasjoner til at man frykter noe fordi man ikke har kunnskap nok. Altså ubegrunnet frykt. De fleste som kritiserer islam er vel ikke heller redde for, frykter, religionen, men er kritiske til den. Det er ikke noe annerledes enn når noen kritiserer kristendom, jødedom, hinduisme etc.Men det er KUN kritikk av islam som stemples som en fobi. Det er en hersketeknikk brukt av folk som vil at islam skal skånes fra enhver kritikk og likestiller kritikk av islam med rasisme, helt meningsløst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Walid Al-Kubaisi en veldig kontroversiell person, eller var en kontroversiell person. Han elsket å provosere, da særlig muslimer slik som mange eksil iranere / kurdere har en tendens til. Videoen er sterkt overdrevet, og veldig lite nyansert, det er fint med kritikk av religion og han tok opp mange viktige temaer. Men jeg savner mer dybde i debatten. Det blir fort veldig emosjonelt, og han er ofte påvirket utifra emosjoner.

Kubaisi var også en veldig kontroversiell person når han bodde i Arendal. Hvis dere leser i gamle avisarkiv så så var det jo bla en rettsak mot han grunnet en knivstikking som fant sted hvor en person ble drept. Han ble riktig nok frifunnet. 

Men en sprø type, erklærte seg selv for å være vår nye Henrik Wergeland og han kom til å bli husket som det. Veldig spesielt. 


Jeg forstår veldig godt at flyktninger fra Khomeinis Iran, har et sterkt engasjement mot totalitær islamisme, undertrykking i islams navn og særlig underordning av kvinner. Det må vi alle støtte og engasjere oss i. 

Men det er veldig lite attraktiv når folk går inn i offerrollen, og spiller ofret som Kubaisi ofte gjorde. Han hadde mange  gode poeng det skal han virkelig ha. Men det nå slik dessverre at det som ofte skjer når man  brenner for en ting at det blir ensidig, og har en tendens for en ensidig synsvinkel på alt. Man får tunnelsyn. 

Nye Wergeland, det er han langt unna og det blir han neppe. Det syntes jeg nesten er en fornærmelse at han sa det. 

Endret av amz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...