MVN90 Skrevet 28. januar 2021 #581 Del Skrevet 28. januar 2021 M@rihøna skrev (39 minutter siden): Jeg har faktisk også slitt med det siden jeg var 10-11 år...det blir fryktelig slitsomt når tankene er der hvert våkne øyeblikk, får aldri 'fri' på en måte 🤔 Men vi får satse på at vi klarer å gå ned på fornuftig vis etter fødsel 😅 Oppdater oss på tirsdag da, går sikkert helt strålende 🥰 Det skal jeg gjøre 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 28. januar 2021 #582 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg har gitt opp vekt helt, og går nå inn for å runde 100 kg 🤷🏻♀️🤷🏻♀️🤷🏻♀️😅 jeg har lagt på meg 20 kilo til nå, og det er absolutt kilo jeg har spist på meg. Ingen andre unnskyldninger. Og det går helt fint, jeg har holdt meg aktiv hele svangerskapet, så jeg har gode vaner innarbeidet når det kommer til bevegelse. Må bare slutte å spise for fire personer 😆 men akkurat nå gir jeg en god F i kropp og vekt og alt det der. Jeg fikser opp i det senere 😎 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 29. januar 2021 #583 Del Skrevet 29. januar 2021 @Cumberbitchdet er bra at du klarer å tenke sånn 😊 Vekten blir borte etterhvert den selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 30. januar 2021 #584 Del Skrevet 30. januar 2021 @MVN90 Tror og det er viktig å huske at selve magestørrelsen ikke er så viktig sålenge den følger kurven på SF-målet og alt det der. Noen barn blir jo bært langt utenpå kroppen, andre ligger langt inn mot ryggen på mødrene. Mye eller lite fostervann.. Magen sier så lite om man har vært mye eller lite aktiv, spist mye eller lite. ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 31. januar 2021 #585 Del Skrevet 31. januar 2021 Cumberbitch skrev (20 timer siden): @MVN90 Tror og det er viktig å huske at selve magestørrelsen ikke er så viktig sålenge den følger kurven på SF-målet og alt det der. Noen barn blir jo bært langt utenpå kroppen, andre ligger langt inn mot ryggen på mødrene. Mye eller lite fostervann.. Magen sier så lite om man har vært mye eller lite aktiv, spist mye eller lite. ☺️ Ja satser på det 😊👍 ligger litt høyt på SF også, men ikke målt på fire uker så får se på tirsdag. Han her bærer jeg iallefall helt annerledes enn søstera 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 2. februar 2021 #586 Del Skrevet 2. februar 2021 Da har jeg vært hos jordmor på kontroll og hos lege på UL. Lillebror er fortsatt gutt og veide nå 2 kg og ligger på gjennomsnittet. Forventet fødselsvekt på 3,5 kg. Normal mengde fostervann, men magen min er 8% over snittet uten noen grunn så det får bare være 🤷♀️ Ny kontroll UL 4/3 da er jeg akkurat i uke 37. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 4. februar 2021 #587 Del Skrevet 4. februar 2021 MVN90 skrev (På 2.2.2021 den 10.36): Da har jeg vært hos jordmor på kontroll og hos lege på UL. Lillebror er fortsatt gutt og veide nå 2 kg og ligger på gjennomsnittet. Forventet fødselsvekt på 3,5 kg. Normal mengde fostervann, men magen min er 8% over snittet uten noen grunn så det får bare være 🤷♀️ Ny kontroll UL 4/3 da er jeg akkurat i uke 37. Så bra 👍😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 4. februar 2021 #588 Del Skrevet 4. februar 2021 (endret) M@rihøna skrev (4 timer siden): Så bra 👍😊 Ja 😊 Var hos vanlig jordmor på helsestasjonen i dag. SF mål følger kurven, jeg har gått opp 800g de siste 4 ukene og gått opp 10 kg hittil i svangerskapet. Uke 33 i dag, ny kontroll om 3 uker i uke 36 👍 Jeg føler meg veldig heldig som er i så fin form! Jeg jobber fortsatt fullt uten tilrettelegging i tung pleie, går lange turer på 5-10 km i snø og kupert terreng flere dager i uka + har fortsatt eldste på 18 kg i bæremeis på tur i ny og ned. I kveld skal vi smøre med oss ostesmørbrød og grille på bålpanne + ake før vi legger oss som belønning for at hun har sovet godt 7 netter på rad 😊👍 Endret 4. februar 2021 av MVN90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 5. februar 2021 #589 Del Skrevet 5. februar 2021 @MVN90 ja du er heldig som er i fin form, nyt det 😁😊 Jeg har egentlig ikke noe å klage på, men kjenner at det er litt tungt nå...tungt å gå, vondt å ligge, får ikke sove, helt utslitt, jernmangelanemi osv 🙄 Skal heldigvis få jerninfusjon allerede mandag 🥳 Ellers lurer jeg litt på om kroppen kanskje er begynt så smått å gjøre seg klar, flere kvelder nå har jeg kjent kraftige murringer både nederst i magen og i ryggen, og med jevne mellomrom stikker det skikkelig til i underlivet 🤔 Er 33+2 i dag, så i teorien kan jo fødsel skje om bare 3-4 uker 😳 Husker ikke hvordan dette var sist graviditet, er jo 9 år siden 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 5. februar 2021 #590 Del Skrevet 5. februar 2021 M@rihøna skrev (2 timer siden): @MVN90 ja du er heldig som er i fin form, nyt det 😁😊 Jeg har egentlig ikke noe å klage på, men kjenner at det er litt tungt nå...tungt å gå, vondt å ligge, får ikke sove, helt utslitt, jernmangelanemi osv 🙄 Skal heldigvis få jerninfusjon allerede mandag 🥳 Ellers lurer jeg litt på om kroppen kanskje er begynt så smått å gjøre seg klar, flere kvelder nå har jeg kjent kraftige murringer både nederst i magen og i ryggen, og med jevne mellomrom stikker det skikkelig til i underlivet 🤔 Er 33+2 i dag, så i teorien kan jo fødsel skje om bare 3-4 uker 😳 Husker ikke hvordan dette var sist graviditet, er jo 9 år siden 😂 Huff så slitsomt, håper det hjelper med infusjon!🙏 Haha ja er det ikke rart hvor mye man glemmer, jeg har termin med ganske nøyaktig 5 års mellomrom og husker knapt noe fra forrige svangerskap 😅 men ut kommer de vel lell 🤷♀️😄 Ikke umulig kroppen gjør seg klar, jeg har hatt litt menssmerter den siste uken og kjenner han ligger med hodet ned å stanger. Men satser på han venter 4+ uker til før han kommer 👍😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 5. februar 2021 #591 Del Skrevet 5. februar 2021 MVN90 skrev (9 minutter siden): Huff så slitsomt, håper det hjelper med infusjon!🙏 Haha ja er det ikke rart hvor mye man glemmer, jeg har termin med ganske nøyaktig 5 års mellomrom og husker knapt noe fra forrige svangerskap 😅 men ut kommer de vel lell 🤷♀️😄 Ikke umulig kroppen gjør seg klar, jeg har hatt litt menssmerter den siste uken og kjenner han ligger med hodet ned å stanger. Men satser på han venter 4+ uker til før han kommer 👍😊 Ja, satser på jeg vertfall blir litt mindre svimmel og utslitt 😊 Jo det er rart å ha glemt så mye, satser på kroppen husker hva den skal gjøre 😅 Forrige ble født 2 uker før termin, og det var heelt perfekt for jeg rakk aldri å bli skikkelig lei, håper på en gjentakelse av det engentlig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 5. februar 2021 #592 Del Skrevet 5. februar 2021 M@rihøna skrev (2 timer siden): Ja, satser på jeg vertfall blir litt mindre svimmel og utslitt 😊 Jo det er rart å ha glemt så mye, satser på kroppen husker hva den skal gjøre 😅 Forrige ble født 2 uker før termin, og det var heelt perfekt for jeg rakk aldri å bli skikkelig lei, håper på en gjentakelse av det engentlig 😅 Kroppen husker nok, så tipper jeg vi husker mye når riene først kommer 🙊 Eldste her er født 4 dager på overtid, tar GJERNE 14 dager før termin den gangen her 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 8. februar 2021 #593 Del Skrevet 8. februar 2021 MVN90 skrev (På 5.2.2021 den 22.47): Kroppen husker nok, så tipper jeg vi husker mye når riene først kommer 🙊 Eldste her er født 4 dager på overtid, tar GJERNE 14 dager før termin den gangen her 🙏 Tipper vi husker litt når riene kommer ja 🙈😂 Var på sykehuset og fikk jerninfusjon i dag, det tok til sammen nesten 2 timer....fikk sitte på en fødestue da det er svært skjelden begge fødestuene er i bruk samtidig 😅 Fikk jo da se hvordan det så ut der og snakket med flere av de ansatte, og det føltes veldig trygt på en måte 😊 Jeg brukte mye tid mellom uke 20 og uke 30 på å grue meg til fødselen, så nå er det deilig å kjenne på at jeg bare gleder meg 😅 Joda, det blir jo vondt, men jeg gruer meg ikke lenger og DET er deilig! Baby må jo ut, hjelper ikke å grue seg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 10. februar 2021 #594 Del Skrevet 10. februar 2021 M@rihøna skrev (På 8.2.2021 den 19.11): Tipper vi husker litt når riene kommer ja 🙈😂 Var på sykehuset og fikk jerninfusjon i dag, det tok til sammen nesten 2 timer....fikk sitte på en fødestue da det er svært skjelden begge fødestuene er i bruk samtidig 😅 Fikk jo da se hvordan det så ut der og snakket med flere av de ansatte, og det føltes veldig trygt på en måte 😊 Jeg brukte mye tid mellom uke 20 og uke 30 på å grue meg til fødselen, så nå er det deilig å kjenne på at jeg bare gleder meg 😅 Joda, det blir jo vondt, men jeg gruer meg ikke lenger og DET er deilig! Baby må jo ut, hjelper ikke å grue seg 😂 Så bra du har fått infusjon, føler du deg noe bedre?😊 Så godt å kjenne på at du ikke gruer deg! Jeg veksler litt mellom å tenke at dette kommer til å gå strålende, og hjelp jeg skal føde igjen 😱 men satser på at når jeg får noen uker til på meg og begynner å bli skikkelig lei av å være gravid så blir jeg mentalt klar for fødsel 🤪 ut må han jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 10. februar 2021 #595 Del Skrevet 10. februar 2021 MVN90 skrev (4 timer siden): Så bra du har fått infusjon, føler du deg noe bedre?😊 Så godt å kjenne på at du ikke gruer deg! Jeg veksler litt mellom å tenke at dette kommer til å gå strålende, og hjelp jeg skal føde igjen 😱 men satser på at når jeg får noen uker til på meg og begynner å bli skikkelig lei av å være gravid så blir jeg mentalt klar for fødsel 🤪 ut må han jo! Jeg er mindre anpusten, ikke svimmel og ikke fullt så utslitt, så litt bedring er det ja 😁 Får ikke lyst å gråte av å måtte ta en dusj liksom 😅 Men legen har sykmeldt meg 50% helt frem til permisjonen starter, og det kjenner jeg er veldig godt - selv om jeg også kjenner at jeg ikke får gjort det jeg må få gjort på jobben 😱😅 Det er noe med å klare å stole på at mine dyktige kollegaer faktisk kan klare mine oppgaver......😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 10. februar 2021 #596 Del Skrevet 10. februar 2021 37+0 i dag, det murret både i mage og rygg i natt med en del kynnere. Men nekter at han kommer ut enda 😂 jeg er i flytsonen i masteroppgaveskrivinga nå, og vil så gjerne levere et godt utkast før fødsel. Jordmoren var usikker på om vi så hverandre neste uke. Turte ikke å spørre om det, men.. Kan de se noe? 😂 har hørt at fødefjes er en greie. Hvordan går det med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #597 Del Skrevet 10. februar 2021 Cumberbitch skrev (2 timer siden): 37+0 i dag, det murret både i mage og rygg i natt med en del kynnere. Men nekter at han kommer ut enda 😂 jeg er i flytsonen i masteroppgaveskrivinga nå, og vil så gjerne levere et godt utkast før fødsel. Jordmoren var usikker på om vi så hverandre neste uke. Turte ikke å spørre om det, men.. Kan de se noe? 😂 har hørt at fødefjes er en greie. Hvordan går det med dere? Så spennende!! Med min første så opplevde jeg mye murringer der rundt uke 37. Jordmor og lege sa at hun helt sikkert kom veldig snart, men det endte opp med igangsetting 10 dager etter termin 😂 var passe lei da!! Men det blir spennende å se om du blir førstemann til å føde i gruppen her 😊 Jeg er 35+2. Ble lagt inn til overvåkning på sykehuset på mandag pga lite liv og enormt med kynnere. Det ble registrert veldig mange sammentrekninger, så de trodde fødselen kunne skje, men så roet det seg gradvis ned. Jeg er ganske moden, men det kan visst fortsatt gå lenge til fødsel, så fikk komme hjem igjen i dag. Heldigvis alt bra med bebis 😊 Nå er hun veldig aktiv igjen 👍 Kjenner meg ikke helt klar for fødsel så tidlig, så satser på at hun holder seg inne noen uker til 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 10. februar 2021 #598 Del Skrevet 10. februar 2021 @M@rihønaså bra du føler seg litt bedre. Høres fornuftig ut med 50% sykemelding men skjønner godt du sliter med å stole på at andre gjør oppgavene dine 🤪 Jeg driver å snakker med pårørende, rydder i journaler og tar vurderinger nå før permisjon. @Cumberbitchså spennende! Plutselig blir det fødsel, men håper du får levert et utkast av master først 🤞 @Ollibolliså godt alt står bra til med den lille i magen ❤ Krysser fingrene for at hun holder seg inne litt til 🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 10. februar 2021 #599 Del Skrevet 10. februar 2021 Cumberbitch skrev (3 timer siden): 37+0 i dag, det murret både i mage og rygg i natt med en del kynnere. Men nekter at han kommer ut enda 😂 jeg er i flytsonen i masteroppgaveskrivinga nå, og vil så gjerne levere et godt utkast før fødsel. Jordmoren var usikker på om vi så hverandre neste uke. Turte ikke å spørre om det, men.. Kan de se noe? 😂 har hørt at fødefjes er en greie. Hvordan går det med dere? Jeg er også straks i uke 37. Har mye nedpress og kynnere, men føler meg sikker på at jeg må gå over tiden. Og jeg kunne godt tenkt meg at babyen kom om en god uke eller to 😅 Babyen har ligget i seteleie, men hadde heldigvis snudd seg til uke 36 og hodet var festet, så nå er vi klar for han! Lykke til med skriveinnspurt @Cumberbitch🤗🤗 @OllibolliSå fint at alt står bra til og at hun blir i magen litt til❤ Hvordan var det på sykehuset? Merket du mye til koronarestriksjoner? Regner med varierer mye fra sted til sted. Jeg er begynt å bli litt redd for en ensom tid om fødsel og barsel 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #600 Del Skrevet 10. februar 2021 MVN90 skrev (54 minutter siden): @M@rihønaså bra du føler seg litt bedre. Høres fornuftig ut med 50% sykemelding men skjønner godt du sliter med å stole på at andre gjør oppgavene dine 🤪 Jeg driver å snakker med pårørende, rydder i journaler og tar vurderinger nå før permisjon. @Cumberbitchså spennende! Plutselig blir det fødsel, men håper du får levert et utkast av master først 🤞 @Ollibolliså godt alt står bra til med den lille i magen ❤ Krysser fingrene for at hun holder seg inne litt til 🤞😊 Tusen takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå