AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Del Skrevet 22. august 2020 Ser at man trenger så høyt inntak av proteiner. Tror jeg trenger 8 g proteiner hver dag. Og høres vanvittig vanskelig og slitsomt ut å telle proteiner. er det verdt å trene da? (vil bygge muskler i rumpa) Anonymkode: 9eb9c...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Del Skrevet 23. august 2020 0,8-1,2 gram per kilo kroppsvekt er det du burde få i deg. 8 gram er feil proteiner per dag er feil. Ja, det er verdt å trene uansett. Anonymkode: 0f78d...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 23. august 2020 #3 Del Skrevet 23. august 2020 De aller fleste får i seg nok proteiner gjennom helt vanlig kost, og selv om det er fordeler med å få i seg litt ekstra proteiner med tanke på muskelbygging så er det absolutt ikke nødvendig. Jeg merket stor progresjon i løpet av mine første måneder med styrketrening, og da hadde jeg ikke endret kostholdet mitt i det hele tatt, spiste akkurat det samme som før jeg startet å trene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. august 2020 #4 Del Skrevet 23. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 0,8-1,2 gram per kilo kroppsvekt er det du burde få i deg. 8 gram er feil proteiner per dag er feil. Ja, det er verdt å trene uansett. Anonymkode: 0f78d...96d 1,6g/kg for optimal muskelvekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. august 2020 #5 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Lisa Rowe skrev: De aller fleste får i seg nok proteiner gjennom helt vanlig kost, og selv om det er fordeler med å få i seg litt ekstra proteiner med tanke på muskelbygging så er det absolutt ikke nødvendig. Jeg merket stor progresjon i løpet av mine første måneder med styrketrening, og da hadde jeg ikke endret kostholdet mitt i det hele tatt, spiste akkurat det samme som før jeg startet å trene. Det er forsket på dette. Får du i deg 1,6g proteiner per kg kroppsvekt hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Del Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, jabx skrev: 1,6g/kg for optimal muskelvekst. Nå er det ikke snakk om hva som er optimalt for muskelvekst her. TS ønsker å få utbytte av trening og man kan få veldig godt utbytte med mindre protein enn dette. TS burde ikke droppe trening fordi det kan være vanskelig å få i seg så mye protein. Nybegynnere vil få resultater uansett. Anonymkode: 0f78d...96d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 23. august 2020 #7 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, jabx skrev: Det er forsket på dette. Får du i deg 1,6g proteiner per kg kroppsvekt hver dag? Jeg får i meg ca 1,2 gram per kg kroppsvekt og har bygget både muskler og styrke på dette kostholdet. Med mindre man er toppidrettsutøver eller skal delta i konkurranser så er det absolutt ikke nødvendig med så mye proteiner som du nevner her. Om du bare vil bygge litt størrelse og styrke så kan du fint klare det på et helt vanlig kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg spiser normal sunn mat, og har hatt god muskelvekst. Har lagt på meg 10 kg over de siste 3 årene. Usikker på fettprosent før jeg begynte men har 18 nå, så antar det er mye muskelvekt. Er mye fastere i fisken. Anonymkode: 7fec9...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 23. august 2020 #9 Del Skrevet 23. august 2020 Kjøtt og fisk inneholder stort sett et sted mellom 20 og 30 prosent protein. Baconcrisp inneholder svimlende 47%. Melkeprodukter i form av ost ligger på godt opp mot 30%. Det er altså null stress å få i seg nok protein fra animalske kilder. Linser, bønner og nøtter er gode kilder til vegetabilsk protein, men mange av disse er også bærere av store mengder fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Del Skrevet 23. august 2020 Last ned lifesum. Kjøp premium. Registrer det du spiser. Spis minst 80 og ikke 8g proteiner hver dag. Tren hiptrust med tunge vekter. Tren gående utfall med hantler. Kjøp deg minibands. Tren krabbegange med strikk. Knebøy. Markløft. Rumenske markløft. Bulgarske utfall. Bakoverutfall. Glute bridge. Varier øvelsene og ikke tren alle hver gang. Tre ganger i uka. En lett-dag med lette vekter, to sett, 15 reps, en medium dag med 10 reps to sett og en tung dag med 5 reps, fire sett,tunge vekter. Lær teknikk før du løfter for tungt. Tren opp grunnstyrke i hele kroppen først i minst tre måneder. Les deg opp på hva slags mat det er mye proteiner i. Det er alltid verdt å trene. Hvis du ikke hater proteinpulver så er sjokolade proteinpulver 25g med 2dl skummet melk og en frosset banan veldig godt. Blandes med stavmikser. Anonymkode: 63d57...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. august 2020 #11 Del Skrevet 23. august 2020 9 minutter siden, Lisa Rowe skrev: Jeg får i meg ca 1,2 gram per kg kroppsvekt og har bygget både muskler og styrke på dette kostholdet. Med mindre man er toppidrettsutøver eller skal delta i konkurranser så er det absolutt ikke nødvendig med så mye proteiner som du nevner her. Om du bare vil bygge litt størrelse og styrke så kan du fint klare det på et helt vanlig kosthold. Det går selvsagt an å bygge muskler med mindre enn dette, men 1,6g skal være det optimale. Mindre enn det gir litt mindre uttelling, og over det er "bortkastet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 23. august 2020 #12 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, jabx skrev: Det går selvsagt an å bygge muskler med mindre enn dette, men 1,6g skal være det optimale. Mindre enn det gir litt mindre uttelling, og over det er "bortkastet". Ts lurte kun på om det var vits å starte med styrketrening selv om hen ikke orket å telle hvor mye proteiner hen fikk i seg daglig, noe jeg mener det absolutt er. Ser ikke hvorfor det er relevant å nevne hvor mye gram proteiner som er optimalt for muskelbygging, det var ikke det ts lurte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå