Gå til innhold

Du drar bort på venninnekveld. Greit at far tar seg et glass med rødvin eller to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter han har lagt to-åringen som sover rundt til klokka 07:00?

Er det greit med ett glass? To glass? En vinflaske? Hvor går grensa di?

Anonymkode: 7c9ca...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må være edru nok til at han er kjørbar i tilfelle noe skjer og han må kjøre på legevakta

Anonymkode: d9d6f...a8c

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han må være edru nok til at han er kjørbar i tilfelle noe skjer og han må kjøre på legevakta

Selv om legevakta er 10 minutter med taxi unna?

• Liker 25
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

7 minutter mener jeg. TS

• Liker 4
Skrevet

Et glass eller to er helt fint. Min mann blir ikke full av det. En hel flaske hadde han uansett ikke drukket med ansvar for barn. 

Anonymkode: 549fc...15f

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg si grensa er bittelitt høyere. Men han skal fortsatt kunne ta vare på en to-åring som kanskje våkner, så han bør ikke bli mer enn litt brisen.

• Liker 10
Skrevet

Helt i orden her :) innafor å kose seg med et glass eller to når barna her lagt seg, men han bør ikke bli full. Han skal være i stand til å ta vare på de hvis de skulle våkne. 

Anonymkode: b78ea...28c

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, ~umulia~ skrev:

Nå har jeg vært mamma i 14 år, og har aldri vært i en situasjon hvor det har vært aktuelt å kjøre barna på legevakte etter leggetid. Dersom barnet blir akutt veldig dårlig kan man ringe 113, eller ta en taxi.

Jeg vet om flere som har dratt på legevakta etter leggetid... og her ute på bygda er ikke taxi alltid en mulighet, så jeg glemmer litt det. Taxien her kan finne på å ikke ta telefonen, eller si at de ikke orker fordi de akkurat la seg. Og ja, de har blitt rapportert, noe som har endt med at et taxifirma 1 time unna har mange av helgene, så det tar ofte over en time før taxien kommer når man ringer...

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår ikke dette argumentet med legevakten..

Akutte tilfeller skal uansett ikke til legevakten. Da må man drive livgivende førstehjelp eller hjelpe pasienten på annen måte, til ambulansen kommer og gir barnet raskest mulig hjelp. 

Om barnet er såpas "friskt" at legevakten er riktig sted, så rekker man å ta ringerunden i nabolaget og til familie/venner, om man bor på et sted der det ikke finnes taxier. 

Og voksne kan da bli like syke som barn, man deler da en flaske vin en fredagskveld likevel. 

Anonymkode: 0a695...ffd

• Liker 45
Skrevet

Nope, her må minst en være kjørbare så lenge barna er små. 

Anonymkode: 623b3...c99

• Liker 4
Skrevet

Dere blir å slite dere ut med alle reglene. Har ungen feber så skjønner jeg det. Frisk og rask så må det kunne gå an å senke skuldrene litt.

Om en 16-18 år må en sitte hjemme kjørbar når arvingene er ute og man plutselig må hente de hjem og få de i seng.

• Liker 29
Skrevet

Selvsagt greit. Og grensa setter han selv, det blander ikke jeg meg opp i. 

• Liker 14
Skrevet

Helt innafor! Han bestemmer selv hva og hvor mye han drikker, ville aldri blitt full sammen med barnet vårt uansett :)

har bodd både langt ute på landet og i byen, skulle det skje noe ringer man en taxi eller en nabo.

Anonymkode: 57d9c...7ac

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Determegja skrev:

Dere blir å slite dere ut med alle reglene. Har ungen feber så skjønner jeg det. Frisk og rask så må det kunne gå an å senke skuldrene litt.

Om en 16-18 år må en sitte hjemme kjørbar når arvingene er ute og man plutselig må hente de hjem og få de i seng.

Kjørbar? Hva med oss foreldre som ikke har lappen? 

Anonymkode: 15935...de9

• Liker 18
Skrevet

Helt greit

• Liker 4
Skrevet

Men dere foreldre som ikke har lappen har vel i de fleste tilfeller valgt det selv- og dermed innrettet hverdagen, beliggenhet på bolig etc med tanke på at det skal kunne fungere godt uten bil🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bc72f...5ec

• Liker 3
Skrevet

Tull og tøys at man må være kjørbar. Jeg har ikke lappen, og vi bor ca. 20 min unna legevakten. Det er vanskelig å få tak i taxi her. Skulle det mot formodning skje noe ringer vi ambulanse om det er akutt, eller så hører jeg om en nabo kan kjøre. 

Jeg kjenner ingen som mener at en av foreldrene må være kjørbar til enhver tid.

Anonymkode: 25322...7a9

• Liker 25
Skrevet

57 minutter siden, Determegja skrev:

Eller bare ringe taxi som mine foreldre gjorde. Jeg har aldri blitt hentet på natten av foreldrene mine, selv om de var både edru og våken. 

Anonymkode: 25322...7a9

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...