Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Traktor skrev:

Om det er en forutsetning at det er et friskt barn synes jeg du skal la være å få barn. 

Man må da kunne få ønske seg et friskt barn. Noe annet ville vøre svært uetisk å ønske for et annet menneske. 

Anonymkode: 07569...731

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

eg har prøvd å finne drømmemannen hele mitt liv,i allefall siden jeg var 25 år!!Hadde ikke lyst på barn før jeg ble 30 år,så kom man i en litt vanskelig situasjon men har likevel prøvd,og møtt litt feil folk og hatt litt kjipe opplevelser men man reiser seg igjen og vil ha mann og barn. Takler ikke tanken på å være alene resten av livet. Har vært og levd alene mange år. Nå vil jeg ha en samboer(mann,ikke kun dyr)og har forsont meg med å få et barn om det er mulig. Ønsket to i sin tid men ser man ikke rekker det. Hadde aldri trodd jeg kom til å måtte stresse og at tiden renner ut med å få barn. 
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Det gjelder nok de fleste i din situasjon. 20-årene går fort, det er mye som skjer. Så er man 30, og det er masse i gang rundt en, studier og karriere og tiden går. Så går man fra å ha "all tid i verden" til å ha dårlig tid, og plutselig må man realitetsorientere seg og ser at ting man alltid trodde man ville få, kanskje er utelukket.

En av de vanskeligste tingene med å bli "voksen" (synes jeg) er å se hvor mange ting som ble sagt av foreldre og folk rundt en som var plagsomt, fornærmende eller sårt, som gir mer mening senere. Jeg ble selv forsinket i studiene og fikk mye pes fra dem om at jeg "falt bakpå". Ting har likevel løst seg, men jeg irriterer meg over skuslet bort tid i etterkant. 

Så en del av dette er jo faktisk å gå litt i seg selv, og tenke hva man må endre på. For det er jo aldri helt tilfeldig hvorfor ting blir som de blir. Viser du deg fra din mest attraktive side når du treffer noen? Er du sosial og eksponerer deg selv for mange nok potensielle partnere? Kaster du bort tid på menn du lett kan se ikke er kjæresteemner? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen erfaring med å date som alenemor? Jeg har ikke det så jeg skal være forsiktig med å uttale meg, men de få av mine omgangsvenner som har fått barn med donor i Danmark, så er de single ennå. Det eldste barnet er vel 8 år. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Som sagt, det er ikke ideelt. Men dersom det er barn som er viktigst, syns jeg hun bør bestemme seg for donor og gå for å bli alenemor. Da blir hun også mindre desperat på sjekkemarkedet og får litt bedre tid til å vente på drømmemannen. Jeg tror egentlig ikke det er dealbreaker for de fleste såpass voksne menn om en mulig partner har ett barn fra før. Det er jo da heller ingen eksmann/far inni bildet. Pga alderen må hun ta et valg tenker jeg da.

Anonymkode: ff837...d93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant meg en mann med et stort hjerte..så får heller jeg tjene pengene jeg drømmer om.

Anonymkode: d7405...ed1

Wow. Det er det ikke ofte man leser. Som ofte ønsker kvinner at menn være vellykket, rik og ambisiøs. Helst ha doktorgrad, være høy, mørk, veltrent og ha nydelig hår. Han skal også være svært seksuell rutinert, men bør ikke ha hatt mange partnere (?).


Men krav til mennene har ingen av disse kvinnene.

Anonymkode: df588...12a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns jeg leste at assistert befruktning for enslige ble tillatt i Norge nå i sommer?

Anonymkode: f1f3d...7f4

Fra å være tillatt til at man faktisk får tilbudet og gjennomfører det går det lang tid. Ikke alle har denne tiden å vente når det er kjent at med økende alder minsker sjansene for vellykket forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytting blir det dessverre ikke nå,men skal ta de andre rådene. Har sittet altfor mye hjemme og alene,og ingen kommer å banker på døra,så skal dra mer ut👍 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Bare dropp alt som foregår på nett. Du vil ikke finne naturlig kjemi med noen på tinder. Det er selvsagt mulig, men det er mye vanskligere enn å møte noen i en naturlig setting. Som du selv skriver: gå ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

1.Har ikke råd.

2. Et søsken som ikke vil bli onkel/tante til et slikt barn

3. Har lyst å få barn på vanlig måte🤔😏(ikke lett).

Anonymkode: 1bb8f...613

Du kan gjøre det i Norge også, etter en lovendring har enslige kvinner lov til å gjøre det her hjemme. 

Anonymkode: 069d2...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 2.26, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Jeg er 39 år og i samme sko. Men jeg tenker jeg fint kan få barn iløpet av 40-årene, så ikke gi opp. Mye kan skje innen du blir 40, og innen du blir 45. Det er fortsatt tid, mener jeg. 

Jeg kjenner mange som er i din situasjon som er eldre, men de prøver å ikke gi opp håpet, men de har sikkert hatt sammenbrudd som deg. 

Uansett, du må jo møte noen du passer sammen med og blir lykkelig med og som blir din beste venn. 

Anonymkode: 77dbb...6b4

Nei det er ikke lett å få barn som 40+ Min venninne ble gift 43år men etter to aborter er de fortsatt barnløse. Og nå er det for sent Men de har iallefall hverandre.

Anonymkode: cb049...443

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke lett å få barn som 40+ Min venninne ble gift 43år men etter to aborter er de fortsatt barnløse. Og nå er det for sent Men de har iallefall hverandre.

Anonymkode: cb049...443

Ts her. Det var trist å lese. Håper det ordner seg for venninnen din💞

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HarryDotter skrev:

Bare dropp alt som foregår på nett. Du vil ikke finne naturlig kjemi med noen på tinder. Det er selvsagt mulig, men det er mye vanskligere enn å møte noen i en naturlig setting. Som du selv skriver: gå ut mer.

Men er livredd for å aldri treffe en og dele livet med hvis jeg sletter alt. Men har kun få matcher der nå,ingen skriver og de bor langt vekk. Har fått råd fra psykologen så har skrevet klar tale der hva jeg søker. Så skiller nok klinten fra hveten. Problemet er bare at det er lite utvalg,og endel samme tryna.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er livredd for å aldri treffe en og dele livet med hvis jeg sletter alt. Men har kun få matcher der nå,ingen skriver og de bor langt vekk. Har fått råd fra psykologen så har skrevet klar tale der hva jeg søker. Så skiller nok klinten fra hveten. Problemet er bare at det er lite utvalg,og endel samme tryna.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg hadde samme erfaring med dating. Traff ingen i virkeligheten og det ble lite å velge i på nett da mennene innså at jeg var dønn seriøs.. Jeg vil tro de mangelfulle utvalget er ditt problem. Det hjelper ikke å senke kravene og gjøre seg tilgjengelig/interessant dersom det er ingen der, sier seg selv. 
 

Om det er noen trøst, så er vi nok mange i samme båt. Jeg tok rådet med min siste om å senke kravene men da endte jeg opp med en som ikke fungerer i det heletatt. Skal ikke være lett det der. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enige i de som sier at du kanskje kan møte noen gjennom en aktivitet eller noe. Eller kanskje gjennom noen venner? Når koronaviruset roer seg- dra på fest! Men ddt viktigste er kanskje å jobbe med seg selv, være fornøyd med livet ditt selv om det skulle være uten mann og barn. Da utstråler du mer selvsikkerhet, og hvem vet, kanskje dukker mannen opp? 

Har forståelse for at vi alle har preferanser, jeg har f.eks heller ikke vært spesielt interesserte i menn uten hrå, men hadde jeg møtg en jeg hadde god kjemi med hadde jeg ikke brydd meg. Det er som de sier, mennesker blir fine når man liker dem🙂 Som de sier, av og til må du kysse mange frosker før du finne prinsen.

Jeg har faktisk vært heldig på nettdating og møtte en tidligere kjæreste der, pappaen til mine barn der, og nåværende kjæreste der. De to siste var ikke spesielt lenge på nettdating, så ikke av de menna som har vært der i ørten og tar hva som helst (satt på spissen). Så ikke gi opp nettdatinga heller🙂 Å er det mulig for deg å endre/utvide alderssøk og geografisk område på nettdating? Du kan bli overrasket 😃 Mange er villige til å flytte på seg på sikt. Og både modenhet og ungdommelighet kan gjøre alder mindre betydningsfull. Mange menn på din alder er som du skriver etablerte. Eller kanskje de er i lignende situasjon som deg, men våger ikke å ta kontakt og date. Kanskje en mann i begynnelsen av 30-årene er barnefri og klar for barn? F.eks 33-åring? Kjenner mange som har en yngre mannlig kjæreste🙂

Anonymkode: 2cb68...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si det, du kan jo også bli kjent med en singel mann som har samme interesser som deg, selv om du ikle er interessert i ham. Vær ærlig på det, at det er vennskapelig å ingen sex. Kanskje dere finner på noe i sammen, også blir du kjent med noen via ham? Eller så viser det seg at vennskapet er noe mer? P.S jeg var ikke på Tinder, men Møteplassen(mange år siden), Sukker og Happn.

Anonymkode: 2cb68...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde samme erfaring med dating. Traff ingen i virkeligheten og det ble lite å velge i på nett da mennene innså at jeg var dønn seriøs.. Jeg vil tro de mangelfulle utvalget er ditt problem. Det hjelper ikke å senke kravene og gjøre seg tilgjengelig/interessant dersom det er ingen der, sier seg selv. 

Om det er noen trøst, så er vi nok mange i samme båt. Jeg tok rådet med min siste om å senke kravene men da endte jeg opp med en som ikke fungerer i det heletatt. Skal ikke være lett det der. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Problemet ditt var at du senket feil krav. Krav om at personen har like interesser, setter pris på deg og ønsker det samme i livet er ufravikelige. 

Kravene man bør redusere er andre ting som, har høy inntekt, er skallet, er høy, har seksuell erfaring, etc. Dette er krav som kanskje var viktig tidligere om du ville ha drømmepartneren, men er ikke like viktig om du skal stifte en familie. Selv drømmepartneren vil bli mindre attraktiv etter 10 - 20 år.

Men du vil kanskje si, jeg finner ingen som tilfredstiller de kravene, men da leter du ikke godt nok. F.eks. en jeg kjenner er omtrent TS alder, har lite seksuell erfating, er lav, har lav inntekt, men er eller en hyggelig fyr. 

Anonymkode: cef9e...c64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, HarryDotter said:

Bare dropp alt som foregår på nett. Du vil ikke finne naturlig kjemi med noen på tinder. Det er selvsagt mulig, men det er mye vanskligere enn å møte noen i en naturlig setting. 

Her inne fant jeg meg kjæreste da jeg var 39 år. Før det har jeg og funnet meg folk fra nettet. De får se mitt innerste jeg. Mitt ytterste jeg er litt for sjenert i virkeligheten, men om vi har skrevet først så går det greit. 
Min samboer er ikke kjempehøy eller tjener masse, men han passer til meg likevel. Jeg har aldri hatt masse krav, for da ender man opp med å vente i evigheter. Man kan heller ikke forvente at man blir forelsket med én gang, av og til må man gi ting tid. Veldig mange forventer å bli forelsket med én gang. De blir ikke det og så går de til neste og neste deretter og så fortsetter det og de forblir single. 
Jeg ble ikke forelsket, men jeg har kjærlighet. 

Anonymkode: 1806a...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt var at du senket feil krav. Krav om at personen har like interesser, setter pris på deg og ønsker det samme i livet er ufravikelige. 

Kravene man bør redusere er andre ting som, har høy inntekt, er skallet, er høy, har seksuell erfaring, etc. Dette er krav som kanskje var viktig tidligere om du ville ha drømmepartneren, men er ikke like viktig om du skal stifte en familie. Selv drømmepartneren vil bli mindre attraktiv etter 10 - 20 år.

Men du vil kanskje si, jeg finner ingen som tilfredstiller de kravene, men da leter du ikke godt nok. F.eks. en jeg kjenner er omtrent TS alder, har lite seksuell erfating, er lav, har lav inntekt, men er eller en hyggelig fyr. 

Anonymkode: cef9e...c64

Ikke ts, men jeg skrev innlegget du svarte på. Mine krav går nok på verdier, livssyn, syn på dating/forhold, interesser, tanker om samfunn og slike ting. Jeg har ikke latt meg låse av preferansene jeg har til utseende. 
 

For det må også sies, mange menn ønsker ikke å etablere seg. Og det gjør det jo ikke enklere. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, AnonymBruker said:

Wow. Det er det ikke ofte man leser. Som ofte ønsker kvinner at menn være vellykket, rik og ambisiøs. Helst ha doktorgrad, være høy, mørk, veltrent og ha nydelig hår. Han skal også være svært seksuell rutinert, men bør ikke ha hatt mange partnere (?).


Men krav til mennene har ingen av disse kvinnene.

Anonymkode: df588...12a

Min mann har lavere utdannelse, tjener mindre enn meg, er lavere enn meg, ikke muskløs og lys med tynt hår og måne. Men det har ingen ting å si for han er fantastisk som person. Jo, det er flere damer som ser etter sånne menn hvor personligheten betyr mye mer enn det andre tullet ;) 

Anonymkode: 7fed6...250

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har lavere utdannelse, tjener mindre enn meg, er lavere enn meg, ikke muskløs og lys med tynt hår og måne. Men det har ingen ting å si for han er fantastisk som person. Jo, det er flere damer som ser etter sånne menn hvor personligheten betyr mye mer enn det andre tullet ;) 

Anonymkode: 7fed6...250

Jeg er på langt nær enig men det blir feil å fremstille dette som et trylleformular som løser alle problemer mtp dating/forhold. For det gjør det ikke. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke ts, men jeg skrev innlegget du svarte på. Mine krav går nok på verdier, livssyn, syn på dating/forhold, interesser, tanker om samfunn og slike ting. Jeg har ikke latt meg låse av preferansene jeg har til utseende. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Mitt svar var til deg, ikke TS. 

Om du allerede har redusert krav til utsende, seksuell erfaring og inntekt, så var det ikke nødvendig eller lurt å senke kravene ytterlige. Man må aldri senke krav som fører til at man blir sammen med en man ikke passer sammen med. Da vil man konstant krangle og tilslutt ende opp med skilsmisse.

Mindre attraktive menn pleier ikke å henge på Tinder, fordi de får ingen match der. Så da må man møte dem i det virkelige liv. F.eks. siden du liker frilftsliv, så er det mange single menn som drar på turer med turistforeningen.

Anonymkode: cef9e...c64

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er på langt nær enig men det blir feil å fremstille dette som et trylleformular som løser alle problemer mtp dating/forhold. For det gjør det ikke. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Nei altså, jeg har også krav. Tror alle har det. Men hår og høyde syntes jeg er litt urimelig da det sier absolutt null om personen. Forstår at noe økonomi også kan være viktig. Og så er det vanskelig å "tvinge seg selv" til å overse ting som er viktige personlig. Som med TS og dette med skallede menn. Det er jo kjipt, men jeg vil si det er vel så kjipt for TS da hun går glipp av mange bra menn. Kommer man seg ikke over det så hjelper det ikke å tvinge seg selv til det. 

Anonymkode: 7fed6...250

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...