Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vel skrevet at jeg ønsker en partner for samliv og barn i profilen på Tinder. Men som flere her skriver,har ikke mye tid og det gir litt angst også for å vær ærlig. Det er ingen utsikter til en mann for tiden😭😳 Det var med en men jeg fadet han ut da han ikke er rett,tror han har veldig lite erfaring og han er bare ikke min type selv om han ønsker det samme. Måten han skreiv på gjorde meg mindre interessert.

Det er lite utvalg rundt her som flere påpeker så det er heller ikke mye matcher på Tinder. Var på Badoo tidligere men like håpløst der. En del utlendinger som tok kontakt men nei dessverre. Så det er vel bare å gi opp😢

Anonymkode: 1bb8f...613

Ja! God ide! Gi opp! .... et annet alternativ er å skru av den enorme selvmedlidenheten og heller begynne å leve livet. Flytt, bytt jobb, kom deg ut av døra, begynn noen nye aktiviteter, snakk med folk, bli med på fester og middager, finn deg en spennende hobby, få deg hund, bli kjent med så mange som mulig i vanlige settinger. Det går selvsagt fint an å finne en kjæreste, men du må begynne med å være en interessant person selv.

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! God ide! Gi opp! .... et annet alternativ er å skru av den enorme selvmedlidenheten og heller begynne å leve livet. Flytt, bytt jobb, kom deg ut av døra, begynn noen nye aktiviteter, snakk med folk, bli med på fester og middager, finn deg en spennende hobby, få deg hund, bli kjent med så mange som mulig i vanlige settinger. Det går selvsagt fint an å finne en kjæreste, men du må begynne med å være en interessant person selv.

Anonymkode: fe0ac...937

Flytting blir det dessverre ikke nå,men skal ta de andre rådene. Har sittet altfor mye hjemme og alene,og ingen kommer å banker på døra,så skal dra mer ut👍 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er vel bare å gi opp😢

Nei kjære deg ikke gi opp! Det er håp i et hengende snøret vet du vel... Det som forbauset meg først var de støttende kommentarene du gav TS, du er rettferdig og ærlig med dine meldinger. Sånn er jeg også, og jeg tror vi gjør det for å glede andre, vise at vi bryr oss og heller være støttende. Omsorgspersoner er oftes full av følelser, vi vil ikke noen andre ondt fordi vi har kjent på ondhet selv... Jeg er skeptisk på disse appene, redd for å såre noen hvis det ikke går etter planen, så dumt å bli kjent og så dumt å bli såret igjen. Jeg bare lurer på hvor de gode kvinnene er? Du er det, TS er det, det er mange som er det, men det passer jo ikke for alle. Tenker du å lage din egen tråd, så vil jeg gjerne hjelpe deg.. ikke ment som en flørt, men jeg ser hvor nydelig du er innvendig🧡

For å ikke avspore tråden, så må du TS ikke ta til deg de negative kommentarene, de bare spiser opp enegien din..

REDIGERT: Haha, rotet med bruker navn Anonymkode: a11c6...9cf  og TS. Men den gjelder faktisk for begge to😅

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamseklemmer skrev:

En smart tanke du har her, tror barn kan skremme de fleste menn for at hun virker litt verpesyk. Barn kommer nesten automatisk jo bedre kjent man blir etterhvert. Sjansen for å treffe en mann som går inn i et forhold, er nok meget høy for at han også vil ha barn. Finnes vel ikke mange som ikke vil ha barn men bare forhold? Det tror jeg er promille i forhold. Så jeg tror også det er lurt å ikke si at man skal ha barn, men heller si at man ønsker barn på sikt... har TS omformulert seg slik, synes jeg ikke de andre kravene hennes er så veldig høye...

Alt dette er fornuftig men alderen er et problem. Man vil ikke ha barn ‘en gang i fremtiden’ når man er i slutten av 30 årene. Da er man allerede på overtid. Det er derfor jeg tror ts gjør klokt å slippe det ønsket, så får hun heller bli positivt overrasket om annet. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Helt i orden det altså, jeg er på langt nær enig. Men da må du innse at du har krav for gjør at en god del damer faller utenom og at du er det vi kaller "selektiv". Da syns jeg vi må respektere at TS også har sine krav og forventninger. 

Det som gjør ts sin situasjon presserende er at hun ønsker barn. Dersom hun kan gi slipp på dette ønsket vil hun ha mye mer tid til å se seg om etter en partner som faktisk passer henne. Det er det jeg tror jeg løsningen på denne situasjonen. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Å være selektiv innenfor det som er realistisk er noe helt annet enn å gå ulykkelig single i årevis, og i bunn og grunn la være å få barn og familie pga at man ikke synes de man har sjans på har bra nok utseende.

Og hva skulle poenget være med å vente enda flere år, kvinner får ikke sjans på mer attraktive menn når de blir eldre. Da får man heller bare leve alene resten av livet, og ikke kaste bort egen og andres tid.

Jeg tror nok hele denne tråden er trolling, men likevel er det nok en del som er slik det er fremstilt her. Dvs helt på bærtur.

Anonymkode: 0c816...58c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 0.53, Drizzt skrev:

Det er ikke slik at alle møter den store kjærligheten når de er 20-30 år gamle. Noen møter kjærligheten senere.

Jeg tenker at her må du bestemme deg hva som er viktigst - vente på den perfekte mannen å stifte familie med (som ofte viser seg å ikke være den perfekte likevel), eller å få barn. Hvis det at du ikke får barn er det som bekymrer deg mest, er det mange måter å løse det på. Kanskje den ryddigste er en klinikk i Danmark eller Sverige og et svangerskap med donorsæd. Da får du barn, mens du venter på kjærligheten. Hvis det å være alene uten en mann ved din side er det som bekymrer deg mest, så er du langt fra alene.

Jeg har alltid vært bokorm som ikke har vært opptatt av fest, sosiale ankomster osv, og husker min tante sa til meg for lenge siden: ''Ingen kommer bare til å dukke opp og banke på døra di og spørre om det bor en pen dame her de kan ta ut på date, du må ut og finne kjærligheten der ute.'' På den tiden var jeg ikke på jakt etter noen, men husker ordene hennes fordi hun var bekymret at jeg ikke festet nok 😄

Det handler kanskje ikke om å senke kravene, men endre forventningene? Drømmeprinsen er kanskje vanskeligere å finne, men lettere å finne en god mann som du liker godt nok å dele livet med uten at det er så lidenskapelig og soul mate følelse? Hvor mange har du gitt sjansen å bli bedre kjent med? De som du ikke ble stormforelsket i fra første øyeblikk?

Syns jeg leste at assistert befruktning for enslige ble tillatt i Norge nå i sommer?

Anonymkode: f1f3d...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være selektiv innenfor det som er realistisk er noe helt annet enn å gå ulykkelig single i årevis, og i bunn og grunn la være å få barn og familie pga at man ikke synes de man har sjans på har bra nok utseende.

Og hva skulle poenget være med å vente enda flere år, kvinner får ikke sjans på mer attraktive menn når de blir eldre. Da får man heller bare leve alene resten av livet, og ikke kaste bort egen og andres tid.

Jeg tror nok hele denne tråden er trolling, men likevel er det nok en del som er slik det er fremstilt her. Dvs helt på bærtur.

Anonymkode: 0c816...58c

Jeg tror ikke kvinner gir opp barn og egen familie fordi de ikke er fornøyd med utseendet til menn. Innspillet du gir her er infantilt og viser at du ikke evner å forstå situasjonen ts er i. Da kan du likegodt la være å blande deg. Dessuten er det din egen subjektive mening at akkurat dine krav til partner er innenfor realistiske rammer, men at ts er utenfor disse rammene. Hvem har gitt deg rett til å definere virkeligheten? Det finnes en verden og et liv utenfor din personlige sfære, tross alt. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns jeg leste at assistert befruktning for enslige ble tillatt i Norge nå i sommer?

Anonymkode: f1f3d...7f4

Ja, men om jeg husker riktig så har de satt aldersgrense på 35 år. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fått mange rare svar. Du skal beholde dine få preferanser. Du skal være deg selv. Men gjør mer for å møte fler. Og legg mere vekt på de verdiene du trenger i en mann, enn selve utseendet. La verdiene og personlighet styre mer. Velg han som virker genuint interesserte, velg han som ønsker det samme som deg i livet, velg han som tar hensyn, velg han som snakker om mer enn bare sex og flørting og hvor attraktiv du er. Lytt til den du dater og krev å bli lyttet til. De som krever at du skal ha alt på plass eller ditt og datt som ikke er en del av din personlighet, de kan du velge bort, de har sine preferanser og du trenger en som har noenlunde samme preferanser som deg selv. 
Jeg hadde ikke mye egenkapital, ikke egen bolig, møtte mannen på tinder, god og flott mann med jusutdanning. Møtte han sent i 30-årene, og nå er vi gift og har tre barn, stor bolig utenfor Oslo. Det er håp. Ikke gi opp.

Anonymkode: 9bab7...cf2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke kvinner gir opp barn og egen familie fordi de ikke er fornøyd med utseendet til menn. Innspillet du gir her er infantilt og viser at du ikke evner å forstå situasjonen ts er i. Da kan du likegodt la være å blande deg. Dessuten er det din egen subjektive mening at akkurat dine krav til partner er innenfor realistiske rammer, men at ts er utenfor disse rammene. Hvem har gitt deg rett til å definere virkeligheten? Det finnes en verden og et liv utenfor din personlige sfære, tross alt. 

Ja, men om jeg husker riktig så har de satt aldersgrense på 35 år. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Gjaldt ikke den aldersgrensen bare for eggdonasjon? 

Anonymkode: f1f3d...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være selektiv innenfor det som er realistisk er noe helt annet enn å gå ulykkelig single i årevis, og i bunn og grunn la være å få barn og familie pga at man ikke synes de man har sjans på har bra nok utseende.

Og hva skulle poenget være med å vente enda flere år, kvinner får ikke sjans på mer attraktive menn når de blir eldre. Da får man heller bare leve alene resten av livet, og ikke kaste bort egen og andres tid.

Jeg tror nok hele denne tråden er trolling, men likevel er det nok en del som er slik det er fremstilt her. Dvs helt på bærtur.

Anonymkode: 0c816...58c

Kan folk en gang for alle slutte å tro at alt er trolling!!Dette er IKKE trolling.

Er jeg på bærtur fordi jeg ønsker en samboer og barn?Ærlig oppriktig talt!!! Jeg har prøvd å finne drømmemannen hele mitt liv,i allefall siden jeg var 25 år!!Hadde ikke lyst på barn før jeg ble 30 år,så kom man i en litt vanskelig situasjon men har likevel prøvd,og møtt litt feil folk og hatt litt kjipe opplevelser men man reiser seg igjen og vil ha mann og barn. Takler ikke tanken på å være alene resten av livet. Har vært og levd alene mange år. Nå vil jeg ha en samboer(mann,ikke kun dyr)og har forsont meg med å få et barn om det er mulig. Ønsket to i sin tid men ser man ikke rekker det. Hadde aldri trodd jeg kom til å måtte stresse og at tiden renner ut med å få barn. 
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan folk en gang for alle slutte å tro at alt er trolling!!Dette er IKKE trolling.

Er jeg på bærtur fordi jeg ønsker en samboer og barn?Ærlig oppriktig talt!!! Jeg har prøvd å finne drømmemannen hele mitt liv,i allefall siden jeg var 25 år!!Hadde ikke lyst på barn før jeg ble 30 år,så kom man i en litt vanskelig situasjon men har likevel prøvd,og møtt litt feil folk og hatt litt kjipe opplevelser men man reiser seg igjen og vil ha mann og barn. Takler ikke tanken på å være alene resten av livet. Har vært og levd alene mange år. Nå vil jeg ha en samboer(mann,ikke kun dyr)og har forsont meg med å få et barn om det er mulig. Ønsket to i sin tid men ser man ikke rekker det. Hadde aldri trodd jeg kom til å måtte stresse og at tiden renner ut med å få barn. 
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Du er ikke på bærtur og mange er i samme situasjon som deg. Jeg har flere venninner i samme situasjon og de er herlige alle sammen. Ikke bry deg om alle tullete svar du har fått her, de kommer fra sinte menn og du har ingenting med hva de mener om deg og livet ditt. Slipp de og innse at livet er godt når du kan la være å få barn med slike. 
 
Ønsker deg alt godt❤️

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessuten er det din egen subjektive mening at akkurat dine krav til partner er innenfor realistiske rammer, men at ts er utenfor disse rammene. Hvem har gitt deg rett til å definere virkeligheten? Det finnes en verden og et liv utenfor din personlige sfære, tross alt. 

Jeg er gift og har barn, det gjør at mine preferanser objektivt sett er realistiske. 

Anonymkode: 0c816...58c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift og har barn, det gjør at mine preferanser objektivt sett er realistiske. 

Anonymkode: 0c816...58c

At du er gift og har barn er ingen kvalitetsikring, nei. Troll. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2020 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Kvinne i samme situasjon her. Takk til alle som kommer med betraktninger. Dater en mann nå, han er langt fra perfekt og har barn fra før, ikke forelsket, men liker han. Lurer på om jeg bare skal gå for det?

Anonymkode: 07569...731

Kun hvis du er ærlig med mannen om at du ikke har følelser for ham. Noe annet er å lure den stakkars mannen.

Anonymkode: 501ab...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun hvis du er ærlig med mannen om at du ikke har følelser for ham. Noe annet er å lure den stakkars mannen.

Anonymkode: 501ab...047

Støtter forslaget om å være ærlig. Men denne ‘stakkars mannen’ må også forstå at kvinner ikke aktivt leter etter menn med barn. Han må være realistisk. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er ordentlig viktig for deg å oppleve og bli mor, ville jeg dratt til Danmark så fort som mulig. Da får du ett barn, og det blir mindre tidspress på å finne en mann. Da kan du fokusere på barnet først, og fortsette letingen etter en partner som passer deg. Det er ikke ideelt, og ikke noe jeg hadde ønsket. Men det er lett for meg å si som er gift og har to barn. Så mitt råd er vel egentlig å finne ut hva som er viktig for deg. Jeg forstår jo at de fleste ønsker å finne en partner uten barn, men når man er i 40-årene vil jeg tro de fleste skjønner at et barn på lasset er noe man må regne med. Mulig at du også blir mer attraktiv når det ikke er det gravidpresset med en gang også. 

Anonymkode: ff837...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er ordentlig viktig for deg å oppleve og bli mor, ville jeg dratt til Danmark så fort som mulig. Da får du ett barn, og det blir mindre tidspress på å finne en mann. Da kan du fokusere på barnet først, og fortsette letingen etter en partner som passer deg. Det er ikke ideelt, og ikke noe jeg hadde ønsket. Men det er lett for meg å si som er gift og har to barn. Så mitt råd er vel egentlig å finne ut hva som er viktig for deg. Jeg forstår jo at de fleste ønsker å finne en partner uten barn, men når man er i 40-årene vil jeg tro de fleste skjønner at et barn på lasset er noe man må regne med. Mulig at du også blir mer attraktiv når det ikke er det gravidpresset med en gang også. 

Anonymkode: ff837...d93

Har du noen erfaring med å date som alenemor? Jeg har ikke det så jeg skal være forsiktig med å uttale meg, men de få av mine omgangsvenner som har fått barn med donor i Danmark, så er de single ennå. Det eldste barnet er vel 8 år. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sanjar skrev:

 Det er titusenvis av single menn der ute som vil ha en kvinne.

Ja, men ikke alle vil ha barn. 

Anonymkode: d2573...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Hadde vært evig takknemlig for et friskt barn.

Om det er en forutsetning at det er et friskt barn synes jeg du skal la være å få barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Er nok litt kresen

Hva med å legge alle krav på hylla og bare teste en date med en mann som du har god kjemi med da?

Jeg forstår at du vil være med noen som feks har høy lønn eller er veldig kjekk, men det er ikke sikkert at du hadde blitt lykkelig uansett om mannen oppfylte alle dine krav. 

Var selv med en mann som hadde høy lønn hvor jeg blåste arven min på livsopphold..satt igjen med noe egenkapital men mistet masse penger. Han var narsisisst og mente at det var fair deal å mishandle meg emosjonelt. Kjekk og "rik" men absolutt ikke drømmemannen. 

Jeg fant meg en mann med et stort hjerte..så får heller jeg tjene pengene jeg drømmer om.

Anonymkode: d7405...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...