Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan egentlig ikke skjønne at økonomi er kritisk dersom en kvinne ønsker å finne seg en livspartner. Det var omvendt i gamle dager, men der er vi jo ikke nå. 

TS: Jeg er kvinne og har alltid slitt med forhold og menn, enda jeg er høyt utdannet, har fast jobb og tjener nesten 700 000 i året. Det har virkelig ikke noe med penger å gjøre at du ikke blir sett av menn slik du trenger. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan egentlig ikke skjønne at økonomi er kritisk dersom en kvinne ønsker å finne seg en livspartner. Det var omvendt i gamle dager, men der er vi jo ikke nå. 

TS: Jeg er kvinne og har alltid slitt med forhold og menn, enda jeg er høyt utdannet, har fast jobb og tjener nesten 700 000 i året. Det har virkelig ikke noe med penger å gjøre at du ikke blir sett av menn slik du trenger. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Bra du nevner det... hold deg langt unna sånn matralister som gnåler om økonomien din. Det er som regel gjerriknarker som ikke unner deg noen ting TS... For det andre kjenner jeg mange fiskere og de som jobber i oppdrettseindustrien som tjener nesten to millioner, de fleste bor på bygda og er sjelden grådig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Bra du nevner det... hold deg langt unna sånn matralister som gnåler om økonomien din. Det er som regel gjerriknarker som ikke unner deg noen ting TS... For det andre kjenner jeg mange fiskere og de som jobber i oppdrettseindustrien som tjener nesten to millioner, de fleste bor på bygda og er sjelden grådig.

Nemlig. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at jeg ikke tar i mot forslagene folk skriver?Rekker ikke svare alle. Tar til meg noen av rådene folk har gitt. 
Danmark er ikke aktuelt,da jeg ikke har råd til det og er dessverre ikke helt overbegeistret for den måten å få barn på.

Ellers så tenker jeg at jeg kanskje må komme meg mer ut på ting,og kutte datingappene for det fører ingen vei. 😕

Jeg sier og mener ikke at alle som er skalla er stygge og ekle. Langt derifra. Men det er ikke det første jeg går etter. Aksel Lund Svindal har vel blitt litt skalla,havnet langt fra stygg. Terje Sporsheim er en artig skrue men ikke min type. 
Hvis jeg skal bruke noen fra kjendisverdenen på hvilken smak jeg har(Dette betyr ikke at man bare går etter slike,så det er sagt,oppklart og vedtatt!),Øyvind Sauvik,Nicolay Cleve Broch, de to sportsankarene i Tv2,han mørkhårede fra Bergen og han høye fra Østlandet,husker ikke navnene bla.a. 

 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Ha ha, nå lo jeg godt. TS, jeg synes synd på deg, men ikke fordi du ikke har mann og barn. Du har åpenbart mange ting å ta tak i i livet ditt. Fokuser på det, så ordner resten seg.

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.Har ikke råd.

2. Et søsken som ikke vil bli onkel/tante til et slikt barn

3. Har lyst å få barn på vanlig måte🤔😏(ikke lett).

Anonymkode: 1bb8f...613

OK, jeg forstår at du ikke har råd, men hvorfor tar du hensyn til søsken som ikke vil bli onkel eller tante til ''et slikt barn''? 😮 

Venter du på drømmemannen for å gjøre din bror eller søster glad? 😮

Ja, du har lyst å få barn på vanlig måte. Da må du finne drømmemannen først. Er det det som er viktigst? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva tenker du etter å ha lest denne tråden?

Endret av Uatskillelig
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har vært på én eneste date de siste tre årene, så sier det seg selv at du er for kresen. Da er du omtrent der at du venter på at drømmemannen skal komme og banke på. For tre år siden var du 34, og hadde bedre tid enn du har nå. Hvor mange dater var du på da du var 33? 30?

Jeg vet dette er slitsomt og demotiverende, men nå er det faktisk slik at man må tenke litt matematikk her. Det blir litt som å lete etter drømmejobben og vente på at det perfekte skal dukke opp på Finn, eller sende en søknad en gang i året når en helt fantastisk stilling dukker opp, for så å så at den (veldig attraktive) jobben gikk til en av de 100 andre søkerne. Skal man ha ny jobb så må man faktisk søke, aktivt, på mange ulike stillinger. Du må være del av lotteriet.

Du vet nærmest ingenting om en mann ut ifra Tinder-profilen. Du må dermed prøve å sveipe høyre på litt flere, og av matchene chatte med litt fler. Om du er på 10 første dates blir kanskje 3 av disse andre dates og en av dem tredje date eller mer.

Det betyr sannsynligvis at du må revurdere noen av kravene du har. Uansett hva de er, så må du strekke dem. Noen år opp i alder fra det som nå er ditt makstak. Noen som ikke passer de fysiske kravene helt. Noen som kanskje ikke bor akkurat der du bor. Noen som har barn fra før, selv om det ikke er førstevalget.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Uatskillelig skrev:

TS, hva tenker du etter å ha lest denne tråden?

Hvorfor er dere så opptatt av det?Har svart en gang lengre oppe.

Det er litt forskjellige meninger og synspunkt her og det må man bare regne med. 
Ellers setter jeg pris på positive og konstruktive tilbakemeldinger😊👍
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så opptatt av det?Har svart en gang lengre oppe.

Det er litt forskjellige meninger og synspunkt her og det må man bare regne med. 
Ellers setter jeg pris på positive og konstruktive tilbakemeldinger😊👍
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Håper du hever deg over de ufine svarene og at du fikk noe utav det mer konstruktive❤️

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lønnesirup01 skrev:

Hvis du ikke har vært på én eneste date de siste tre årene, så sier det seg selv at du er for kresen. Da er du omtrent der at du venter på at drømmemannen skal komme og banke på. For tre år siden var du 34, og hadde bedre tid enn du har nå. Hvor mange dater var du på da du var 33? 30?

Jeg vet dette er slitsomt og demotiverende, men nå er det faktisk slik at man må tenke litt matematikk her. Det blir litt som å lete etter drømmejobben og vente på at det perfekte skal dukke opp på Finn, eller sende en søknad en gang i året når en helt fantastisk stilling dukker opp, for så å så at den (veldig attraktive) jobben gikk til en av de 100 andre søkerne. Skal man ha ny jobb så må man faktisk søke, aktivt, på mange ulike stillinger. Du må være del av lotteriet.

Du vet nærmest ingenting om en mann ut ifra Tinder-profilen. Du må dermed prøve å sveipe høyre på litt flere, og av matchene chatte med litt fler. Om du er på 10 første dates blir kanskje 3 av disse andre dates og en av dem tredje date eller mer.

Det betyr sannsynligvis at du må revurdere noen av kravene du har. Uansett hva de er, så må du strekke dem. Noen år opp i alder fra det som nå er ditt makstak. Noen som ikke passer de fysiske kravene helt. Noen som kanskje ikke bor akkurat der du bor. Noen som har barn fra før, selv om det ikke er førstevalget.

Hatt kontakt med tre-fire stk disse årene. I fjor ble jeg kontaktet av en jeg såvidt visere hvem var fra fortiden. Han holdt meg på gress,ville aldri prioritere å møtes,men flørtet mye på sosiale media,likte og kommenterte mye av det jeg la ut. Følte meg sett men han ville ikke møtes...eller han ville gå på fjellet sammen men klarte aldri å bestemme seg for når osv. Så begynte han å treffe en annen mens han holdt meg varm,løy når jeg konfronterte han for hadde en veldig dårlig magefølelse som nesten skreik,tilslutt ble han sammen med hun andre og jeg fjernet han fra alle sosiale medier da jeg ikke orker slikt tull. Fjernet han faktisk en gang fra fb og han fant det ut med over 1000 venner,og lurte på hvorfor og la meg til igjen etter noen dager. Folk jeg fortalte det til trodde da at han var keen på meg og ville treffes når han hengte seg opp i det osv,han ville hente meg til en fjelltur etter dette men da satt jeg ned foten. Har nok venner. Konfronterte han også litt før jeg fjernet han fra soMe og spurte han om hva han ville meg egentlig,for han flørtet og sendte myyye nattasnaper osv også,da sa han at han var intr men ikke i denne omgang😳Og har nå vært sammen med hun han traff samtidig som han holdt meg varm,i et år. Kunne sende meg mld som «hatt en fin kveld osv» (flørtet mye)etter han hadde tilbringt tid sammen med hun her på en badestrand tidligere på dag..Seriøst liksom.

Har også hatt kontakt med en annen fyr som lovte gull og grønne skoger,avtalte vi skulle møtes for sex,bade i jaquizzen hans osv men ble ingenting. Han skulle absolutt ha meg på sosiale medier for å «følge med» osv. Sendte meg faktisk en snap av en bh på gulvet på et hotellrom også. Da var det nok og han fikk en overhøvling men hva hjalp det er jeg som sitter igjen med svarteper og ikke får noen behov tilfredsstilt . Han har visst også fått dame nå,hun som eide bh’en visstnok.

Ekstremt surt å bli lurt på disse måtene kan du si. Man blir fortvilt.

Har også snakket med to tre stk som aldri ville møtes etter å ha skrevet en stund,så du kan si man blir oppgitt. Har skrevet litt med en online psykolog for å få hjelp til å bryte mønster og ikkw tiltrekke meg slike folk mer...

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så opptatt av det?Har svart en gang lengre oppe.

Det er litt forskjellige meninger og synspunkt her og det må man bare regne med. 
Ellers setter jeg pris på positive og konstruktive tilbakemeldinger😊👍
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg har ikke bidratt med så mye i denne tråden, men jeg vil bare si at jeg ønsker deg alt godt og håper du finner en god partner. Du fortjener alt godt.  ❤️
 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Det siste du trenger er å kaste bort tiden. Får du en match, så kan dere chatte frem og tilbake en stund, før det blir til en date. Blir det ikke til en date, eller ikke noe konkret, så legger du bare ballen der: du får si ifra om du vil ta en kaffe / et glass vin. Hører du ikke noe ila. en uke, så bare slett.

Tinder er et middel for å avtale en date. Ikke bli venner på facebook/snapchat/instagram/whatever når dere ikke engang har truffet hverandre. Det kan dere gjøre etterpå. Ikke åpne opp for flere kanaler for vag kommunikasjon.

Og kutt kontakten med en gang du ser at dette ikke blir noe. Du er åpenbart en pauseaktivitet for flere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha barn har du ikke tid til å vente. Sånn er det bare. Senk kravene til en mann og sett i gang. Det er titusenvis av single menn der ute som vil ha en kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Lønnesirup01 skrev:

Det siste du trenger er å kaste bort tiden. Får du en match, så kan dere chatte frem og tilbake en stund, før det blir til en date. Blir det ikke til en date, eller ikke noe konkret, så legger du bare ballen der: du får si ifra om du vil ta en kaffe / et glass vin. Hører du ikke noe ila. en uke, så bare slett.

Tinder er et middel for å avtale en date. Ikke bli venner på facebook/snapchat/instagram/whatever når dere ikke engang har truffet hverandre. Det kan dere gjøre etterpå. Ikke åpne opp for flere kanaler for vag kommunikasjon.

Og kutt kontakten med en gang du ser at dette ikke blir noe. Du er åpenbart en pauseaktivitet for flere.

De på sosiale medier møtte jeg ikke via Tinder,de er fra området jeg er vokst opp. Ingen jeg ikke har møtt IRL får noen av mine sosiale medier før vi har møttes og er på vei til å bli noe. Har brent meg tidligere så det skjer aldri igjen.

 

Takk for rådene dine,skal ta de til meg😊👍 kaster ikke vekk noe energi mer. Har gjort det mer enn nok. Jævlig irritert på meg selv for at jeg har gjort det!

 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du hever deg over de ufine svarene og at du fikk noe utav det mer konstruktive❤️

Jeg er så enig i deg, det er bare så fantastisk å se at du er et så godt medmenneske... Å vise litt omsorg for medmennesker burde alle ha prøvd, det er fantastisk deilig... Ja de ufine har jeg ikke svart i det hele tatt, det er bare for å helle bensin på bålet har jeg erfart...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg har ikke bidratt med så mye i denne tråden, men jeg vil bare si at jeg ønsker deg alt godt og håper du finner en god partner. Du fortjener alt godt.  ❤️
 

Tusen takk og ønsker deg også alt godt😊💞

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er fortvilt!!Sitter å gråter og hyperventilerer. Har prøvd så lenge å finne en bra fyr å dele livet med uten hell. Er så lei meg og frustrert. Som om Gud/universet/noen «oven»/forbannelse har bestemt man ikke skal lykkes. Har ikke hatt nærhet/sex på x antall år. Føler man er fratatt alt «alle andre» har og får oppleve. 
Har vært av og på datingapper en god del år men har ikke vært på date på over tre år. Er nok litt kresen,men klarer ikke møte noen jeg ikke finner attraktiv og med god personlighet som matcher min. I det siste er det lite matcher på datingappen også så det er ingen å potensielt treffe heller. Det er bare helt fortvilt😭 De fleste venner har to eller tre barn og/eller mann/samboer. Ønsker det så inderlig selv men finner aldri noen og jeg ser på forskjellige typer menn,men der må være noe som trigger nysgjerrigheten og interessen. Der har det dessverre ikke vært siste tiden. 
Jeg er dessverre lite ute på andre arena grunnet folk er opptatt med sitt og jeg syns ikke det er så kjekt å gå ut alene. Heller ikke mye som er åpent nå i koronatid. 

En slektning sa for noen år siden at det er ikke alle som skal ha noen. Synes dette var svært sårende. Veit ikke om vedkommende mente det stygt eller ei.  Yngste barnet til denne slektningen,som jeg vokste opp sammen med da vi er rundt samme alder,venter nå sitt tredje barn. Noe som er svært sårt,selv om jeg ønsker henne det beste. Har ikke lyst å være «hun enslige uten barn»,det er ekstremt sårt når du ønsker det motsatte. Er så sliten av å feile. Har prøvd law of attraction,meditation etc men det ser ikke ut til å hjelpe. Selv om enkelte ting med the law of attraction virker...
Jeg er allminnelig av utseende og hadde alltid draget tidligere på godt og vondt. Men det å finne ekte kjærlighet har vært vanvittig vanskelig. Har nok sikkert tenkt at det skal være vanskelig,og derfor har det vært nettopp det. Så prøver å snu den tankegangen. 
Blir så misunnelig(sikkert ikke bra å være det)på de som har funnet mennene i sine liv,og noen flere ganger. Unner de alt godt men ønsker det så inderlig selv. Vet det er mange som unner meg å finne en bra livspartner og oppleve gjensidig kjærlighet.

 

Årene flyr og man står bare å spinner og snart kan man ikke få barn noe som skremmer livskiten ut av en. Ønsker meg et barn for det er kun det man rekker muligens. Men det er langt bedre enn null barn. Hadde vært evig takknemlig for et friskt barn. Og nei å reise til Danmark er ikke et alternativ. Har dårlig økonomi og har ikke lyst å få barn på den måten. Kudos til de som gjør det,spesielt alene👊


 

Anonymkode: 1bb8f...613

Hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt til Danmark på flekken og prøvd å bli gravid fra donor. Partneren får du etter hvert t.o.m etter å ha født ditt første barn.

Anonymkode: 7a32a...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei,og er kvinne.

Anonymkode: 1bb8f...613

Så du mener alvorlig at ditt krav om hår på hodet og erfaring i senga er rimelig, mens hypotetiske menns krav til erfaring med seriøse forhold er urimelig? 

Min mann hadde hatt sex tre ganger før jeg møtte ham, men vi var riktignok i starten av 20-åra. Så jeg har lært ham opp. Synes egentlig det er topp, han hadde ikke med seg vaner og antakelser basert på hva andre jenter likte i senga, og det tok ikke lange stunden før han var blitt ekspert på meg. Anbefales. 

Hårkravet ditt hadde kanskje funka for 15 år siden, men i den alderen du er i nå er det nok mye å be om. Lykke til i alle fall.

Anonymkode: 4c52f...774

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som gjør ts sin situasjon presserende er at hun ønsker barn. Dersom hun kan gi slipp på dette ønsket vil hun ha mye mer tid til å se seg om etter en partner som faktisk passer henne. Det er det jeg tror jeg løsningen på denne situasjonen. 

En smart tanke du har her, tror barn kan skremme de fleste menn for at hun virker litt verpesyk. Barn kommer nesten automatisk jo bedre kjent man blir etterhvert. Sjansen for å treffe en mann som går inn i et forhold, er nok meget høy for at han også vil ha barn. Finnes vel ikke mange som ikke vil ha barn men bare forhold? Det tror jeg er promille i forhold. Så jeg tror også det er lurt å ikke si at man skal ha barn, men heller si at man ønsker barn på sikt... har TS omformulert seg slik, synes jeg ikke de andre kravene hennes er så veldig høye...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

En smart tanke du har her, tror barn kan skremme de fleste menn for at hun virker litt verpesyk. Barn kommer nesten automatisk jo bedre kjent man blir etterhvert. Sjansen for å treffe en mann som går inn i et forhold, er nok meget høy for at han også vil ha barn. Finnes vel ikke mange som ikke vil ha barn men bare forhold? Det tror jeg er promille i forhold. Så jeg tror også det er lurt å ikke si at man skal ha barn, men heller si at man ønsker barn på sikt... har TS omformulert seg slik, synes jeg ikke de andre kravene hennes er så veldig høye...

Har vel skrevet at jeg ønsker en partner for samliv og barn i profilen på Tinder. Men som flere her skriver,har ikke mye tid og det gir litt angst også for å vær ærlig. Det er ingen utsikter til en mann for tiden😭😳 Det var med en men jeg fadet han ut da han ikke er rett,tror han har veldig lite erfaring og han er bare ikke min type selv om han ønsker det samme. Måten han skreiv på gjorde meg mindre interessert.

Det er lite utvalg rundt her som flere påpeker så det er heller ikke mye matcher på Tinder. Var på Badoo tidligere men like håpløst der. En del utlendinger som tok kontakt men nei dessverre. Så det er vel bare å gi opp😢

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...