Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, du må da lese tråden. Eneste utseendekravet jeg har sett fra ts er at hun foretrekker menn med hår. Ikke det at jeg er enig, men noen preferanser må da man få lov til å ha. 

Jeg har gått mange runder med meg selv og søkt råd hos mange. Det eneste som går igjen er "senk kravene". Jeg er forsåvidt enig, men jeg har ikke så mange krav til utseende og økonomi/sosial status. Jeg syns det fleste norske menn er ganske pene forutsatt at de har tatt vare på seg selv, og er såpass sterk økonomisk at jeg bryr meg ikke så lenge fyren er i stand til å betale sine egne regninger. Men jeg har hele tiden vært ganske streng på at jeg og min partner må ha felles verdier, forhold til familie med eller uten barn, felles syns på hva et forhold er, felles interesser (i allefall til en viss grad). Dette er det eneste virkelig strenge kravet jeg har hatt, og menn møter meg ikke på denne fronten i det heletatt. Etter å ha gått noen runder med meg selv tror jeg at jeg må senke disse kravene dersom jeg skal ha noen som helst sjanse til å finne noen. Det gjorde jeg, men jeg sitter jo for det meste alene for fyren mener det holder å møtes noen timer i måneden... 

Jeg tror ikke ts har skrevet noen steder at menn uten hår er stygge og ekle. Det er bare ikke hennes preferanse. Menn har sine preferanser de og. Tro meg. 

Når man nærmer seg 40 er vel et dårlig forhold bedre enn å være alene for resten av livet? Jeg hadde aldri trodd at menn ville avvise egenskaper som at jeg er huslig, liker å lage mat, viser omsorg jeg heller men det gjør de jo. Hvordan skal jeg tilpasse meg dette da? 

Ikke meningen å kuppe tråden, men kanskje dette kan ha relevans for ts også. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Nei, dårlig forhold er ikke bedre enn å være alene resten av livet.

Jeg tror du misforstår hva folk mener med å senke kravene. Du må senke kravene til de du dater. Men ikke til hvem du inngår forhold med. Man må ikke være dødsforelsket for å ha et fint forhold, men det virker ikke som denne mannen tilfører noe positivt til livet ditt utover at familie og venner slutter å mase. Du fortjener bedre enn det!

Kvitt deg med dødvekten, begyn å date alt og alle som er interessert (med mindre du blir rent ned av kandidater, da kan du sile), gå gjerne på et par dater om de er hyggelige selv om du ikke er så tiltrukket, men ikke la deg presse til å bli fysisk eller definere noe før du har lyst til det.

Grunnen til at man snakker om å senke krav er nettopp for å finne mennene man blir betatt av pga sjarm, verdier og personlighet. Ikke for å ta til takke med en som bare bruker deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke ts har skrevet noen steder at menn uten hår er stygge og ekle. Det er bare ikke hennes preferanse. Menn har sine preferanser de og. Tro meg. 

Anonymkode: a11c6...9cf

Hun sier jo det når folk sier at hun ikke burde være så kravstor på utseende og dette med hår. 

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du jeg skal finne noen jeg syns er stygg og ekkel for ikke å være enslig?!?

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg er absolutt enig i at man kan ha preferanser, men nå sier jo TS at hun sliter med å finne noen. Med hennes preferanser så kutter hun ut en veldig stor del av utvalget, og da må man jo faktisk senke kravene sine dersom man sliter. Personlighet og interesser er så klart ikke det man kutter i først, men hvis en av sperrene for å finne noen er så banalt som hvor mye hår en mann har, så er jo så klart det en av de første kravene å kutte. 

TS må jo også huske at hun ikke akkurat er en av de mest attraktive damene heller.

- Hun er riktignok ikke gammel, men 37 er jo litt eldre (spesielt dersom hun ønsker barn)

- Fremstår desperat

- Alminnelig utseende

- Dårlig økonomi

- Fra et lite sted

Jo lenger hun venter, jo mindre attraktiv blir hun dersom målet er å finne en person som ønsker å stifte en familie. 

Det er også helt greit om man heller velger å være enslig fremfor å senke kravene sine. Men da er jo det deres eget valg, og det blir jo bare teit å klage over at man ikke klarer å finne noen. 

Anonymkode: 54981...f7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er da ikke min oppgave å lære opp en mann til å ha sex og eller ta initiativ. Det burde de fleste kunne i en alder av 35+. At det er kleint første gang med ny partner er vel vanlig,men at de er sjenerte og ikke veit hva de gjør er en dealbreaker.

Er klar over at de som blir skallet ikke kan noe for det,og at det kan være genetisk. Men jeg ønsker ikke å starte et forhold med en som er skallet for det er ikke min preferanse. 
Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Det er jo ikke snåle preferanser å ha, ts, men jeg vil likevel anbefale å gå på noen dates også med slike menn. Du trenger ikke å bli fysisk, og om du ikke blir tiltrukket er det en ærlig sak, men jeg tror du har godt av å bli kjent med flere før du siler. Altså - bli litt kjent med mennene før du velger dem bort. Hva har du å tape?

Jeg har selv blitt forelsket i menn jeg trodde var utenom mine preferanser både på utseende og personlighet fordi jeg har blitt kjent med dem via studier og jobb. Ofte faller man ikke for de man trodde man skulle falle for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlighet og interesser er så klart ikke det man kutter i først, men hvis en av sperrene for å finne noen er så banalt som hvor mye hår en mann har, så er jo så klart det en av de første kravene å kutte. 

Helt enig med innlegget ditt. Personlighet og interesser og verdier er noe man aldri skal kutte ut. Det er selve grunnmuren for et forhold og det må man aldri vurdere å kutte ut. Det er så mye bedre å leve alene en å havne i et forhold der dette mangler. Alt annet kan man senke kravene på, men aldri dette. De som sier at det er bedre med et dårlig forhold en å leve alene vet bare ikke hva de snakker om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det? I fengsel? Innlagt på psykiatrisk?

Anonymkode: fe0ac...937

Nei. Ute av arbeidslivet en periode og lite sosialt. Ensomhet. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en deaktivert sukkerkonto som jeg ikke har åpnet på evigheter. I dag aktiverte jeg den igjen, og det er de samme folkene der som før.

Det har jeg også opplevd. Etter 2 års opphold på Sukker ble jeg nysgjerrig og logget inn igjen. Bortsett fra et par unntak, så var akkurat de samme der inne enda... 😂 

Anonymkode: df588...12a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være bedre å tilpasse seg enn å ha en hel liste med krav, ikke rart det finnes så mange single?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dealbreaker er om han ikke har hatt sex før og har litt erfaring. Har hatt litt lite erfaring siste årene men vil ikke ha en jeg må lære opp. Kuttet en «på papiret» rett fyr som ønsket det samme som meg,men han virket å ha lite erfaring etc så da føltes det feil å date han mer.  Kjemi er alfa omega,litt erfaring er er must. 
Skalla er ikke min type. Vil at mannen skal ha hår.

Disse kravene firer jeg ikke på,men kan fire på andre ting. Han må ikke være akademiker feks,er ikke feil,men har datet og hatt forhold til mange uten høyere utdanning. To av eksene mine var tømrere/håndverkere.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Isåfall kommer du trolig til å være singel for resten av livet. De mennene du ser etter har allerede fått barn.

Jeg anbefaler deg at du forbereder deg på et liv uten barn. Kanskje er du heldig og møter noen, men hvis ikke så er du ihvertfall forberedt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS må jo også huske at hun ikke akkurat er en av de mest attraktive damene heller.

 

Anonymkode: 54981...f7b

Si meg kjenner du meg siden du påstår dette her eller? Takk for det. 🙄

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Å hvorfor? Har de dårlig hygiene, synlige bremsespor, stygge tenner, gamle og eller tilbakestående?

Anonymkode: 3827d...1b3

Nei, men de er ikke spesielt kjekke, har lite selvtillit i sjekkesammenheng, og kvinner flest synes ikke de er spesielt sjarmerende.

Anonymkode: 1027d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Camlon skrev:

Isåfall kommer du trolig til å være singel for resten av livet. De mennene du ser etter har allerede fått barn.

Jeg anbefaler deg at du forbereder deg på et liv uten barn. Kanskje er du heldig og møter noen, men hvis ikke så er du ihvertfall forberedt.

At de har barn fra før er absolutt ingen hindring(fint hvis det ikke er flere enn to),men han må ønske seg et barn med meg innen ikke for lang tid.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Si meg kjenner du meg siden du påstår dette her eller? Takk for det. 🙄

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg sier bare det som du nevner her. Attraktiv trenger ikke bare å bety utseende (men du sier at du har et alminnelig utseende, så du er jo ikke akkurat smellvakker heller). I en alder av 37 år og med dårlig økonomi så er du objektivt sett ikke et av de mest attraktive alternativene for en mann som ønsker å stifte en familie. Hvis du hadde vært et attraktivt alternativ så hadde du nok ikke vært i den situasjonen du er i nå 🤷‍♀️ Det er jo derfor jeg sier at du ikke bør være altfor kravstor, du kan jo ikke akkurat velge fra øverste hylle heller. 

Anonymkode: 54981...f7b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

At de har barn fra før er absolutt ingen hindring(fint hvis det ikke er flere enn to),men han må ønske seg et barn med meg innen ikke for lang tid.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Mange skilte menn ønsker ikke å få flere barn, spesielt ikke innen kort tid. Mange av dem er også skallet, og bryr seg ikke lenger om hvordan de ser ut.

De har også krav selv, og er kanskje ikke interessert i en kvinne som ikke har hatt et seriøst forhold med barn og har dårlig økonomi. For dem så er det kritisk at du vil være en god mor til barna.

Endret av Camlon
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Angående menn på tinder så er der myyye rart,hummer og kanari av menn. Mange som ikke virker å bry seg det døyt om hvordan de ser ut/framstår. Rare uttrykk,poserer i alle mulige rare posisjoner,ikke gir en jævla innsats på å se bra ut. Kom an liksom!

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Hvorfor Tinder? Det er jo bare et kjøttmarked og ofte bare for sex. Det er nok av folk andre steder. 

Anonymkode: 1806a...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de har barn fra før er absolutt ingen hindring(fint hvis det ikke er flere enn to),men han må ønske seg et barn med meg innen ikke for lang tid.

Jeg ønsker ikke flere barn! Men det er et lite men der! Med den rette kvinnen som har felles interesser og verdier, og som viser at hun vil jobbe hardt og mener det? Det er ikke uaktuelt selv om jeg sier det som et utgangspunkt. For barn krever enormt mye, og ikke bare noe man skal ønske seg. Det krever innsats fra begge i over 20 år frem i tid. Så da må du som kvinne vise at du vil prioritere dette, jobbe hardt og faktisk nedprioritere alt annet. Ellers kan du bare glemme oppegående menn som vil ha dette med deg. For de har livserfaring, langt utover det en 20 åring har. Ellers må du finne en mann som mangler dette, og som bare er sædbank for deg. Og det ender neppe bra over tid om det er barn og en velfungerende familie du ønsker deg. Unge mennesker er ofte naive, de forstår ikke dette. Oppegående gode menn med erfaring  kan alt om dette, og de gir deg aldri dette om de ikke føler seg trygge på at du yter din del og er lojal over tid. Det er ikke mange slike der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Camlon skrev:

Mange skilte menn ønsker ikke å få flere barn, spesielt ikke innen kort tid. Mange av dem er også skallet, og bryr seg ikke lenger om hvordan de ser ut.

De har også krav selv, og er kanskje ikke interessert i en kvinne som aldri har hatt et langvarig forhold og har dårlig økonomi.

Fy f det svaret der var utrolig frekt. Jeg har hatt noen forhold bak meg,men ikke siste årene dessverre. Så da er man liksom utelukket? Har ikke ord😳

Ting går rundt økonomisk men man jobber seg mot å få mer økonomisk frihet. Har betalt ned det meste av gjeld utenom studielånet mitt som har steget litt pga en måtte utsette betaling noen ganger,men det skal ordne seg det. Så blir det boliglån snart men det har vel de fleste også. Betaler regningene mine før betalingsfrist hver gang eller de blir trekt automatisk i nettbanken så er nok skikkelig der. Ingen kredittgjeld osv.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er for så vidt enig å at det er uattraktivt å finne en mann på 37 år+ uten noe erfaring og som aldri har hatt sex, men synes du er urimelig på dette med hår. I en alder av 37+ er det mange menn som har måne eller er skallet, du kutter altså bort en veldig stor del av utvalget ved å være så sta på det kriteriet. Og for det andre, synes jeg du har en dårlig personlighet dersom du virkelig synes at alle menn som er skallet er "stygge og ekle". Du må huske at du er ikke akkurat et veldig attraktivt objekt du heller, så med slike holdninger så er det kanskje ikke så rart at du er enslig. 

Anonymkode: 54981...f7b

Ts får gå etter noen innvandrermenn, mange av dem har fremdeles hår. 

Anonymkode: 1806a...963

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fy f det svaret der var utrolig frekt. Jeg har hatt noen forhold bak meg,men ikke siste årene dessverre. Så da er man liksom utelukket? Har ikke ord😳

Ting går rundt økonomisk men man jobber seg mot å få mer økonomisk frihet. Har betalt ned det meste av gjeld utenom studielånet mitt som har steget litt pga en måtte utsette betaling noen ganger,men det skal ordne seg det. Så blir det boliglån snart men det har vel de fleste også. Betaler regningene mine før betalingsfrist hver gang eller de blir trekt automatisk i nettbanken så er nok skikkelig der. Ingen kredittgjeld osv.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Du synes det er frekt å si at menn ikke er interessert i kvinner som ikke har hatt langvarig forhold og har dårlig økonomi, men synes ikke det er frekt å utelukke basert på hvor mye hår de har? De to første er jo mye mer alvorlige ting i et forhold enn hvor mye hår man har. 

Anonymkode: 54981...f7b

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fy f det svaret der var utrolig frekt. Jeg har hatt noen forhold bak meg,men ikke siste årene dessverre. Så da er man liksom utelukket? Har ikke ord😳

Ting går rundt økonomisk men man jobber seg mot å få mer økonomisk frihet. Har betalt ned det meste av gjeld utenom studielånet mitt som har steget litt pga en måtte utsette betaling noen ganger,men det skal ordne seg det. Så blir det boliglån snart men det har vel de fleste også. Betaler regningene mine før betalingsfrist hver gang eller de blir trekt automatisk i nettbanken så er nok skikkelig der. Ingen kredittgjeld osv.

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

Ja, for mange skilte menn er du utelukket. Du har aldri oppdratt et barn, og hvis de får barn med deg så vil du komme til å være mor for deres barn. 

Og resten av ditt svar får meg til å føle at du er svært umoden. En mann med nedbetalt hus kommer ikke til å bli imponert over at du betaler dine regninger på tide, har ingen kredittkortgjeld og skal snart få deg boliglån.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er frekt å si at menn ikke er interessert i kvinner som ikke har hatt langvarig forhold og har dårlig økonomi, men synes ikke det er frekt å utelukke basert på hvor mye hår de har? De to første er jo mye mer alvorlige ting i et forhold enn hvor mye hår man har. 

Anonymkode: 54981...f7b

Det fremstår litt som at du er skallet og bitter selv over mindre valgmuligheter dette innebærer. Vi har alle preferanser, jeg syns ikke ts er helt på jordet her. Hadde hun vært 50 år, så hadde det vært verre. Menn i den alderen har tapt det meste av hårmanken, slik er det jo. Men ikke i slutten av 30årene. 

Anonymkode: a11c6...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...