Gå til innhold

Dra deg hjem der du kom fra, din jævla utlending, hatefull ytring? Høyesterett skal ta stilling til


Miss Blue

Anbefalte innlegg

– Dra deg hjem der du kom fra, din jævla utlending

Høyesterett skal ta stilling til om dette er en hatefull ytring. Kvinne kan havne i fengsel.

Høyesterett skal ivareta ytringsfriheten, men skal Høyesterett endre straffeloven så det å sette jævla og utlending i samme setning er ulovlig i straffeloven?! 

Hva med faens utlending, hva med forbanna utlending, hva med helvetes utlending, hva med bare utlending? Folk som kommer fra utlandet? Forbanna folk som kommer fra utlandet? Jævla folk som har annet opphav enn meg? Skal alt være ulovlig å si... og å skrive?!

Vi er også bevandret i andre språk, så hva med fucking foreigner, hva med på fransk, spansk, skal det også innbefattes i en ev endring i straffeloven?! 

Nei nei nei! Dette er ikke bra! Blir bare tull dette her! 
 
 
Dette er et innlegg ang den politisk korrektheten i Norge.
Dette representerer ikkke mitt syn på utlendinger. Jeg har ingenting imot utlendinger og ville ikke brukt slike ord om utlendinger
 
 
Endret av Miss Blue
.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at alt blir ulovlig å si og skrive. Men bortsett fra det er det jo greit at vi får en avgjørelse og føring fra domstolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å se tankekontrollen i landet.

Utlendinger strømmer inn og overtar, og så er fokuset å kneble enhver som tar til motmæle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2020 den 19.37, Miss Blue skrev:

– Dra deg hjem der du kom fra, din jævla utlending

Høyesterett skal ta stilling til om dette er en hatefull ytring. Kvinne kan havne i fengsel.

Høyesterett skal ivareta ytringsfriheten, men skal Høyesterett endre straffeloven så det å sette jævla og utlending i samme setning er ulovlig i straffeloven?! 

Hva med faens utlending, hva med forbanna utlending, hva med helvetes utlending, hva med bare utlending? Folk som kommer fra utlandet? Forbanna folk som kommer fra utlandet? Jævla folk som har annet opphav enn meg? Skal alt være ulovlig å si... og å skrive?!

Vi er også bevandret i andre språk, så hva med fucking foreigner, hva med på fransk, spansk, skal det også innbefattes i en ev endring i straffeloven?! 

Nei nei nei! Dette er ikke bra! Blir bare tull dette her! 
 
 
Dette er et innlegg ang den politisk korrektheten i Norge.
Dette representerer ikkke mitt syn på utlendinger. Jeg har ingenting imot utlendinger og ville ikke brukt slike ord om utlendinger
 
 

Jævla, forbanna og faens .... er alle hatefulle ytringer, men å straffedømme for slikt er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2020 den 19.44, Astd skrev:

Høyesterett kan ikke og skal ikke endre loven. De tolker lovens ordlyd. 

Høyesterett kan gi anbefalinger for lovendringer som deretter regjering og Storting kan velge å respektere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sparket kvinnen politiet? Det må ha skjedd mer der enn det som står i artikkelen. Politiet må ha kommet av en grunn. 

Men huff, vi nordmenn har ingen attitude. Liksom så rettferdige og skal vise humanitet til alle. Tror ikke dette hadde skjedd om det var vi som ble utsatt for noe i andre land.

Endret av BiancaWhite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken

Noen tanker rundt dette? Jeg har ikke sett til den «white privilege” det er så mye prat om. Har blitt trakassert og mobbet for min hudfarge, blitt forskjellsbehandlet og opplevd at jeg ikke ble trodd på av politiet når jeg ble beskyldt for å ha kommet med rasistiske ytringer, noe jeg aldri startet med i fra begynnelsen. 

B2DD1C4B-6941-49A3-87B1-3716F77148FB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekka var svensker og dansker også utlendinger. For meg er utlendinger en felles betegnelse på alle de som ikke bor eller kommer fra Norge.

Så forstår ikke hvorfor det skal bli ulovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utlendinger blir jeg ikke fornærmet av ''jævla utlending''. Jeg forstår at folk som sier det har negative erfaringer og opplevelser med noen utlendinger og at det ikke er ment personlig mot meg. Jeg håper iallefall Høyesterett verner om ytringsfriheten. Det er mye verre man kan si som ikke bør beskyttes av ytringsfriheten. Jævla utlending er ikke en av dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det skal være straffbart å være frekk i kjeften. 

Det blir rett og slett for mye synsing involvert. Drittsekker taper uansett sosialt på å være drittsekk. Og folk unngår dem.

Jeg vil heller bli kraftig fornærmet til tider enn at myndighetene skal ha makt til å sette folk i fengsel/gi bøter pga meninger/ordbruk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AineAvive

Personlig historie; En tid tilbake forsøkte en utenlandsk mann å klå på en veldig ung, sovende jente. En annen mann tilstede på sammenkomsten skrek/ba "den jævla utlendingen komme seg tilbake til Afrika". Han løp fort ut og anmeldte aldri. 

Når man kommer til et nytt land, oppfører man seg. Avhengig av kontekst, kan det være vel fortjent å bli kalt jævla både det ene og det andre. Urbefolkningen skal ikke straffes for gjerninger andre begår (Men nå kjenner jeg ikke bakgrunnen for saken som går til høyesterett). Jeg mener uansett at det er skremmende hvis ting går så langt at man ikke lenger får si jævla utlending eller jævla hva som helst egentlig. Unge jenter blir kalt "jævla hore" til stadighet, gutta blir kalt "jævla potet". Skal dette til høyesterett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo ikke helt bakgrunnen for dette ble sagt. Det kan jo hende dette var sannheten. Jeg foreslår i fremtiden å bruke " jævla gris" (om det er nødvendig) for det passer til de fleste anledninger (forsøpling, kvinnediskriminering, fyll etc). 🐷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.8.2020 den 19.44, Astd skrev:

Høyesterett kan ikke og skal ikke endre loven. De tolker lovens ordlyd. 

Nettopp. For øvrig vet man ikke hvor forferdelig det er før man har opplevd det selv. Før hver eneste gang man er i en diskusjon, får man slengt "men det er jo frivillig å være i Norge", "hvis du ikke er fornøyd, kan du jo reise til det perfekte hjemlandet ditt der alt er så fint", "du skal være takknemlig for at vi tok deg inn i varmen i Norge". Selv om man kommer fra et annet europeisk land med cirka samme standard og har bodd i Norge i en årrekke. Bare for å vinne en diskusjon og få meg til å holde kjeft. Er dritt lei, og følger spent med på Høyesterett sin tolkning av loven. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Konungr skrev:

Forby alt av fornærmelser blir vel det neste 🙄

Ja, hvorfor ikke? Verden hadde vært så mye bedre sted hvis folk ikke fornærmet hverandre med vilje bare for å være jævlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...