Gå til innhold

Trump 2020


Anonyym97

Trump 2020  

75 stemmer

  1. 1. Tror du Trump vinner presidentvalget i år?


Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 31. aug. 2020, 22:00

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nok redd for at han vinner ja, med bare 4 poeng bak Joe's husband selv etter han har feilet USA med manglende korona tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det litt vanskelig å se det for seg: Sist gang han vant, kom det delvis fra proteststemmer fra rustbeltet , og lav deltagelse Demokrater. Han har ikke levert til de første om bedre og billigere helsereform og infrastruktur bygging, og Joe Biden har ikke så langt provosert til splittelse i det demokratiske partiet slik Hillary gjorde.

Inkludert at Biden faktisk vil få noen republikanske stemmer, så virker det som fyren har en sjangse.

Men Trump appellerer ikke til rasjonalitet, og følelser har mye større fokus i Presidentvalget i USA enn i andre utviklede land. Så mine odds er fortsatt at han sitter 4år til. 

Jeg liker ikke at politikk omgjøres til realityshow, men faktum er at Trump er ikke ett problem, det er velgerne. Og uansett hvor labil Trump fremstår, så fremstår velgergruppen som verre. Det får konsekvenser.
 

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump kommer til å vinne overlegent.
-Demokratene har en senil kandidat en vp som er mindre likt enn Hillarly Clinton.
-Demokratene har byer som er infisert av Antifa, komunister og tyver. Dette har ført til et historisk salg av våpen til befolkningen og tapt troverdighet av demokratene.
-Demokratene har 0% støtte blant distriktene og kun i byene selv der mister de støtte.
-De menings målingene er ikke troverdige og om så har de de kontrollert demografi og vinklet spørsmål som ikke er reelt for "riktige" tall. I bestefall bruker de feil metodologisk grunnlag.
 

9 hours ago, Druid said:

Men Trump appellerer ikke til rasjonalitet, og følelser har mye større fokus i Presidentvalget i USA enn i andre utviklede land. Så mine odds er fortsatt at han sitter 4år til. 

Trump appellerer til selv interesse blant befolkningen økonomisk og sikkerhets øyesyn. Dette er rasjonelt. Om du mener å svartmale motpart så er dette vært normalen i snart 200 år i USA siden fri-tale står så sterkt, dette hadde vært omtrent umulig i Norge.

 

9 hours ago, Druid said:

Jeg liker ikke at politikk omgjøres til realityshow, men faktum er at Trump er ikke ett problem, det er velgerne. Og uansett hvor labil Trump fremstår, så fremstår velgergruppen som verre. Det får konsekvenser.

Er det kundene som er problemet i butikken? Dog jeg vil anse at skolesystemet i USA har brorparten med indoktrinasjon og ikke fokus på faktisk kritisktenking som har skapt dette problemet. Skoleverket på 40 tallet i USA var ansett som den beste i verden til idag der den er ansett som midten av treet.                              

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Er det kundene som er problemet i butikken?

Kommer an på kontekst : Hvis jeg går inn i butikken og ser kylling til 20 kr, og det er eneste vurderingen min, så er det jo ikke egentlig et problem. Men da kan jeg heller ikke kreve noe mer. Hvis jeg har noen som helst andre tanker i hodet enn prisen, er det mitt ansvar å faktisk reflektere over hvordan de kan selge kylling til 20 kr, og vurdere om kjøpsbeslutningen er en jeg kan stå for. Og da ligger problemet på meg som kunde. 

Det krever at jeg vet at en vare har en pris som reflekterer en hel verdikjede og at kyllinger har en kost som overstiger 20 kr. 

Politikk er ikke varekjøp. Det er ikke en enkel "Kylling - 20 kr" vurdering. Politikk handler veldig lite om målet og alt om veien og troverdighet om denne. Derfor er det kritisk at kunden i butikken evaluerer Politikerene. Det er vanskelig i USA akkurat nå. Og jeg tror ikke at det kommer til å bli bedre på mange år, om noensinne. 

Når jeg ser til Russisk og Tyrkisk politikk ser vi veldig få lyspunkter.   

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, på den annen side så er det så mange amøber i amerika som har stemmerett, så det er ingen garanti. Vi får bare håpe på det beste, og be om at noen andre vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne videoen som setter spissen på noen enkle punkt. Trump fikk også ett spørsmål om Qanon i gårsdagens pressekonferanse. Svaret han ga var meget interessant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Sitronmelisse said:

Trump: the fake President.

Nei, han er president. Dette virkelighets fornektelse og media hatet mot han må slutte. Media og Dagbladet i spissen i Norge er ikke troverdig siden de faktisk hater han.

Vi kan ikke ha en diskusjon siden man har folk har en ikke reelt vinklet syn på Trump. Omtrent som ha en diskusjon om gud eksistens med religiøse personer.  

Rent personlig så liker jeg ikke hva han sier, det vil ikke si at jeg tror han er bokstavelig gul Hitler.         

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Hvis man støtter Trump så er man i mot demokrati. 

Er det ikke litt motsatt? Hvis man ikke kan akseptere at amerikanske velgere valgte Trump til president, så er man i mot demokratiet? 

Det skal bli spennende å følge med på valget denne gangen. Håper Joe Biden tør å stille opp i andre debatter enn sammen med Cardi B.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Callisto83 said:

Er det ikke litt motsatt? Hvis man ikke kan akseptere at amerikanske velgere valgte Trump til president, så er man i mot demokratiet? 

Det skal bli spennende å følge med på valget denne gangen. Håper Joe Biden tør å stille opp i andre debatter enn sammen med Cardi B.

Nei, ikke litt motsatt en gang. Han sier rett ut at han prøver å stoppe folk fra å stemme via posten for vinne valget. Siden de hjernevaska følgerne hans ikke tror på coronavirus og ikke er redd for å gå ut og stemme så prøver han å ødelegge for de som ikke vil ut å bli smittet. Han skal bare vinne til en hver pris. Det var foresten flere som stemte på Clinton.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Nei, ikke litt motsatt en gang. Han sier rett ut at han prøver å stoppe folk fra å stemme via posten for vinne valget. Siden de hjernevaska følgerne hans ikke tror på coronavirus og ikke er redd for å gå ut og stemme så prøver han å ødelegge for de som ikke vil ut å bli smittet. Han skal bare vinne til en hver pris. Det var foresten flere som stemte på Clinton.

Hvor var smittefrykten til Trump motstanderne i sommer, når det var demonstrasjoner og opptøyer?

Klart han vil vinne. Det vil sikkert Joe Biden også. Sånn er kappløpet der borte. Demokratene har - etter min mening - hovedsaklig argumentert at Biden må vinne "så ikke Trump vinner". De har sagt lite om hvordan de skal løse diverse utfordringer som den alminnelige amerikaner står ovenfor.

Synes du skjærer mange Trump supportere over med èn kam, det er nok litt mer nyansert enn som så.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han vil vinne, men til en hver pris. Han prøver å gjøre det vanskeligere enn det trenger å være å stemme. Han driter i demokrati. 
Han er rasist. Han er korrupt. Han er pedo. Han er narsissist. Jeg hadde stemt på hvem som helst andre enn han om jeg var amerikansk. Heller Cardi B ass. Det er ingen unnskyldning som holder for å støtte Trump i min bok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jajariktigriktig said:

Han vil vinne, men til en hver pris. Han prøver å gjøre det vanskeligere enn det trenger å være å stemme. Han driter i demokrati. 
Han er rasist. Han er korrupt. Han er pedo. Han er narsissist. Jeg hadde stemt på hvem som helst andre enn han om jeg var amerikansk. Heller Cardi B ass. Det er ingen unnskyldning som holder for å støtte Trump i min bok. 

Rasist?

trump immigrant

Donald Trump, Muhammad Ali, og Rosa Parks. Ellis award.   

Pedo? Rart at muller ikke fant noe når har hadde eksplisitt innenfor "scope" til finne dette, nei Trump er ikke pedo. Om dette gjeller Ivania Trump bildene er ikke pedo bilder, og folk som sier dette er med fulle fem.  

  

Er det rart at folk som deg taper imot Trump når dere er regelrett usann om han på denne måten. At du hater Trump til det punktet at du sier usanne ting om han gjør han sterkere og normale folk mer skeptisk på dere.    

   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ElinX0Xpoliti said:

Rasist?

trump immigrant

Donald Trump, Muhammad Ali, og Rosa Parks. Ellis award.   

Pedo? Rart at muller ikke fant noe når har hadde eksplisitt innenfor "scope" til finne dette, nei Trump er ikke pedo. Om dette gjeller Ivania Trump bildene er ikke pedo bilder, og folk som sier dette er med fulle fem.  

  

Er det rart at folk som deg taper imot Trump når dere er regelrett usann om han på denne måten. At du hater Trump til det punktet at du sier usanne ting om han gjør han sterkere og normale folk mer skeptisk på dere.    

   

Han beskytter åpenbart alle vennene sine i pedoringen. Det er han som sier usanne ting. Åpenbart. Det finnes lydklipp av han som sier rasistiske ting. Han er åpenbart rasist. Han er åpenbart korrupt. Om du tror alt negativt om Trump er «fake news» så er det i alle fall ikke jeg som ikke er ved sine fulle fem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jajariktigriktig said:

Han beskytter åpenbart alle vennene sine i pedoringen. Det er han som sier usanne ting. Åpenbart. Det finnes lydklipp av han som sier rasistiske ting. Han er åpenbart rasist. Han er åpenbart korrupt. Om du tror alt negativt om Trump er «fake news» så er det i alle fall ikke jeg som ikke er ved sine fulle fem. 

Nettopp siden folk som deg sier dette at jeg sjekker dette opp, og hver gang finner jeg at det er rart, ikke sant, vinklet og tull. At si at Trump er Pedo og har Pedo venner garanterer mer oppslutning til Trump siden dette ikke sant.

Om Trump hadde vært Pedo så hadde demokratene brukt dette til å felle han. Trump har vært utro mot konene sine gjør han ikke til Pedo, amoralsk ja pedo Nei. Hadde du sagt at Trump var umoralsk siden utroskap hadde jeg vært enig, ved å si han er Pedo virker du ikke med fulle fem.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...