Gå til innhold

Noen barnehage folk her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen barnehage ansatte her? 
jeg jobber i barnehage. Ei gammel venninne, såkalt «eks venninne» har barnet sitt på min avdeling. Vi har ikke hatt kontakt på sikkert 6 år. Vi hadde en klinsj. 
når hun leverer barnet overser hun meg når jeg skal ta i mot, og går rett forbi meg og leverer til en annen voksen. Snakker ikke med meg og ignorerer meg. 
barnet hennes er god og trygg på alle oss voksne på avdelingen, barnet søker trøst og kos hos alle. Jeg behandler barnet på lik måte som alle andre, uavhengig om mor og jeg har hatt en u- overstemmelse for mange år siden. 
jeg synes dette er trist. Trist for barnets del. Det er viktig at mor viser barnet trygget overfor alle voksne i barnehagen. For min del har jeg ingen problem med mor. 
hva hadde dere gjort i en slik situasjon? 

Anonymkode: bb0be...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latt det ligge om det ikke er din feil.. Nå vet ikke jeg hva som har skjedd, men synes det er rimelig barnslig å holde på sånn med barn involvert. 

Anonymkode: 24c9a...65a

Skrevet

Har du en lederstilling på avd? Som skal ha samtale f.eks.? For der kan du jo ta det opp, det handler om samarbeid hkem-familie og da må hun nesten velge. Svelge noen kameler hvis hun ikke kan la det ligge, eller at dere får ryddet opp. For jeg tror ikke det vil være bra for barnet i lengden, de senser det meste...

Anonymkode: 68d91...4a9

Skrevet

Jeg har vært borti liknende situasjon før. Ikke jeg som hadde vært i konflikt, men en kollega av meg. Hun var veldig tydelig på at hun ikke ønsket å være på samme avdeling som barnet. Ikke pga barnet, men pga konflikten hun hadde hatt med mor til barnet. Hun ønsket ikke at det skulle gå ut over barnet hvis de ikke klarte å holde seg profesjonelle ovenfor hverandre for dette plukker barna FORT opp... 

men tenker at hvis det ikke går an å gjøre noe med fordelingen av personalet så burde det blitt tatt opp, og da burde du være den voksne og kontakte henne. Forklar at du er der for barnet, og at du ønsker at dere skal kunne samarbeide for barnets del. Dere trenger ikke å være bestevenner, men dere bør kunne hilse iallefall. Og det går an å tenke at det ikke nødvendigvis er du som tar i mot barnet hvis andre er tilgjengelige, men snakke med mor om at av og til så må du også gjøre det. Og gjerne fortelle om hvordan ditt og barnets relasjon er i barnehagehverdagen slik at hun ser at konflikten kun var mellom dere, og barnet er ikke en del av dette. 

Anonymkode: 35044...89e

Skrevet

Hadde snakket med sturer om det. Det er ikke bra for barnet, for de andre kollegaene dine og heller ikke for deg. Du er på jobb og der er ikke dere venner/uvenner, du er en omsorgsperson for hennes barn. Du får ikke lønn for å bli behandlet av foreldre på denne måten. 

Anonymkode: 58338...23d

• Liker 1
Skrevet

Det er derfor jeg jobber for å aldri ha en konflikt med noen, og har klart det til nå. Men til TS: jeg hadde ikke gjort noen ting, bortsett fra å ha sagt det til din leder. Og smilt og vært normalt hyggelig mot eks-vennen. Så tror jeg hun starter å forholde seg til deg snart.

Anonymkode: abb0e...d00

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde snakket med sturer om det. Det er ikke bra for barnet, for de andre kollegaene dine og heller ikke for deg. Du er på jobb og der er ikke dere venner/uvenner, du er en omsorgsperson for hennes barn. Du får ikke lønn for å bli behandlet av foreldre på denne måten. 

Anonymkode: 58338...23d

Takk for svar. Jeg er ikke avdelingsleder. Men de andre på avdelingen ser hva som skjer, og hvordan hun oppfører seg. 
mens jeg tar i mot barnet, kan du dra barnet ut av hendene mine og levere barnet til en annen voksen. 
barnet er verdens skjønneste og vi har det fint på avdelingen både med hennes barn og i gruppen. 

konflikten vi hadde for 6 år siden gikk ut på at vi var 3 venninner. Utestenging og beskyldninger om hvem som hadde sagt hva.. jeg trakk meg ut, og tror de to andre fortsatt er venninner, aner ikke. Har møtt henne innimellom i sosiale sammenkomster, og har hatt en helt grei tone oss i mellom. Har egentlig ingenting med henne å gjøre bortsett fra på jobb. 
ingen sårede følelser eller tanker hos meg ang henne. Hun er bare ute av livet mitt, og jeg ser på henne som en bekjent. 
mer hyggelig når jeg møter henne og imøtekommende på jobb, forteller om dagen til barnet og gir beskjeder om klær, bleier etc når det er nødvendig. 
nå aner jeg ikke hva som ligger i grunn for at hun oppfører seg slik, men det er kun barnet hennes det går utover, og litt min trivsel på jobb ved levering og henting. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg jobber for å aldri ha en konflikt med noen, og har klart det til nå. Men til TS: jeg hadde ikke gjort noen ting, bortsett fra å ha sagt det til din leder. Og smilt og vært normalt hyggelig mot eks-vennen. Så tror jeg hun starter å forholde seg til deg snart.

Anonymkode: abb0e...d00

Det er det jeg har gjort. Leder er klar over det, og sett det selv. Og jeg behandler henne på lik linje med alle andre mødre. 
det er hun som eier problemet, ikke jeg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...