Gå til innhold

Har barna deres klart å holde kontakt med nære venner som har flyttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av min datters beste venner flyttet i sommer og begynte på ny skole. En halvtimes kjøretur unna. Jeg og mor vil gjerne at de skal holde kontakten.

Har dere klart dette, eller blir det til at de mister kontakten etter hvert? De er 9 år da, så ikke så store.

Anonymkode: 877ec...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En av min datters beste venner flyttet i sommer og begynte på ny skole. En halvtimes kjøretur unna. Jeg og mor vil gjerne at de skal holde kontakten.

Har dere klart dette, eller blir det til at de mister kontakten etter hvert? De er 9 år da, så ikke så store.

Jeg valgte å kutte kontakten til 2 av mødrene til barnas venner siden de har laget et stort rykte der vi flyttet fra. Baksnakker oss høylytt og mye løgn. Trodde jeg kunne stole på de. Så nei, jeg valgte å ikke ha det. 

Anonymkode: 05f46...cb2

Skrevet

De mister kontakten.  Nye venner, idrett, kultur. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at de får til å holde kontakten i et par år eller så, men så dabber det av. Barna er jo i den alderen at de får seg nye bestevenner og interesser etc.

Anonymkode: 488ba...bba

• Liker 1
Skrevet

Det finnes jo ipad og de kan snakke med hverandre face to face via den eller mobilen. Så kan dere arrangere et møte/treff/overnatting i ny og ne hvis ungene selv vil det. Det merker dere jo. Ikke gi opp før dere har prøvd.

Anonymkode: 16ba0...310

Skrevet

Ja det klarer man om mN vil

Anonymkode: 3bc31...1dc

Skrevet

Vi flyttet da vært barn skulle begynne i 2.klasse og har beholdt kontakten med to av barnets venner, men har slekt på stedet de bor, så er der en del i ferier, noe som gjør det lettere å møtes med jevne mellomrom.

Anonymkode: ec7a0...239

Skrevet

Av personlig erfaring så holder de ikke kontakten. Det kan selvfølgelig være et håp om foreldrene står på for å arrangere, det gjorde aldri mine foreldre hvertfall så har ikke holdt kontakten med noen av mine venninner som flyttet. 

Anonymkode: 69307...ce3

Skrevet

Av erfaring er foreldrene veldig lite innstilte i å holde noen kontakt. Det skinner igjennom først meg selv så meg selv osv. 

Desverre har dagens samffunn blitt et egosentrisk samffunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...