AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Barnets far skal ha henne 10 døgn pr måned. Nå de siste 3 mnd har han vist mindre interesse for henne. Sist hun var hos han ville hun hjem en dag før. I ferien hadde jeg barnet 4 uker og han 2 uker. Ellers har hun vært litt hos mine foreldre på besøk. Nå i helga skal han ha henne. Nå sier han at han ikke har tid!! Han skal visstnok gjøre mye hjemmekontor på kveldstid. Ellers har han treninger og sosiale sammenkomster han skal på...han har ingen barn boende hjemme fast og klager på at han knapt er hjemme. Jeg må på jobb imorgen og har ingen som kan passe barnet. Jeg jobber døgnvakter, 10 døgn pr mnd. Jeg har spurt de jeg kan her i byen. Alternativt må hun sendes på besøk til mine foreldre. Da må han ha henne fra imorgen og til fredags ettermiddag, samt søndags kveld til mandag, slik at hun kommer seg på skolen. Om han nekter å overta henne sliter jeg jo. Da blir det totalt 7 døgn på han denne måneden, med samvær. Hva gjør jeg nå? Skal jeg ringe sjefen og be om fri? Hva med bidrag? Jeg mottar forskudd fra nav pga han tidligere har hatt lav inntekt. Bør jeg søke om fullt bidrag fra nav innkreving nå som han jobber fullt? Vi har ingen skriftlig avtale, kun muntlig. Hvordan og hvor lenge skal jeg dokumentere hvor mye jeg har datteren min kontra han, i tilfelle han lager bråk om bidraget? (jeg vet det blir å komme). Tar gjerne imot innspill. Jeg søker nå dagjobber, alt jeg kan.. Det er så sårt å høre datteren min si at hun vil se pappa mere, også gidder han ikke... Anonymkode: 8e664...bcb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Jeg tror du kan bruke syk barnepass dager (går av sykt barn dagene). Men det er jo en veldig kortsiktig løsning da. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time hos familievernkontoret for å få på plass en ordentlig samværskontrakt. For dette går jo ikke. Og selvsagt fortsette å søke dagjobber. Har du forsøkt å spørre pappaen hvor mye samvær han egentlig kan ha? Og samtidig fortelle han at sånn det er nå rr håpløst for deg fordi du jobber. Når samværskontrakten er på plass, søker du bidrag igjennom nav 🙂 Anonymkode: dc032...ab7 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du kan bruke syk barnepass dager (går av sykt barn dagene). Men det er jo en veldig kortsiktig løsning da. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time hos familievernkontoret for å få på plass en ordentlig samværskontrakt. For dette går jo ikke. Og selvsagt fortsette å søke dagjobber. Har du forsøkt å spørre pappaen hvor mye samvær han egentlig kan ha? Og samtidig fortelle han at sånn det er nå rr håpløst for deg fordi du jobber. Når samværskontrakten er på plass, søker du bidrag igjennom nav 🙂 Anonymkode: dc032...ab7 At det går utover meg og MIN inntekt bryr ikke han. Jeg mener at fullt bidrag er på sin plass pga tapt inntekt når han nekter samvær. Han tar ikke telefon når jeg ringer og svarer spydig på sms. Han ønsker seg 50% samvær men greier knapt å følge opp det han skal ha. Vi har nå en avtale på 60/40. Anonymkode: 8e664...bcb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Si i fra til nav at han har endret inntekt, da rekner de ut. Ikke ha privat avtale. Og si til nav hvor mange døgn han har henne Anonymkode: bacd5...c16 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Ta alt via nav, opplys hvor mye samvær som er reelt. Jeg sendte de meldingene hvor han avlyste samvær og hvilke han gjennomførte. Det var en periode over flere mnd for å vise til. Når han avlyste måtte jeg også ty til mine foreldre for jeg satte alle senvaktene mine opp på de dagene ungen var til faren. Veldig frustrende. Måtte få en ny turnus hvor jeg jobbet mindre kveld. Måtte alltid ha foreldrene mine i backup for han avlyste alltid i siste liten. Ikke godta noe og sett krav til han. Jeg begynte å si at hvis han ikke kunne ha ungen så fikk han ordne med barnevakt selv. Da startet han å hente ungen og ha han. Ikke fiks opp i problemene for han. Anonymkode: 594fb...aab
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta alt via nav, opplys hvor mye samvær som er reelt. Jeg sendte de meldingene hvor han avlyste samvær og hvilke han gjennomførte. Det var en periode over flere mnd for å vise til. Når han avlyste måtte jeg også ty til mine foreldre for jeg satte alle senvaktene mine opp på de dagene ungen var til faren. Veldig frustrende. Måtte få en ny turnus hvor jeg jobbet mindre kveld. Måtte alltid ha foreldrene mine i backup for han avlyste alltid i siste liten. Ikke godta noe og sett krav til han. Jeg begynte å si at hvis han ikke kunne ha ungen så fikk han ordne med barnevakt selv. Da startet han å hente ungen og ha han. Ikke fiks opp i problemene for han. Anonymkode: 594fb...aab Hva med tilfeller der barnefar ikke tar kontakt? Bør jeg bare notere det ned i en kalender, og evt ha vitner på hvor mye hun er hos meg? Omså en skriftlig vitne på fra min samboer og evt skolen på at hun er mest hos meg. Jeg har ny samboer, men han jobber turnus han også. Anonymkode: 8e664...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå