AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 2.klassing. Redd hun vil føle seg utenfor. Var fult på alt som var aktuelt for henne. Både i vår kommune og nabokommunen. Hva hadde dere gjort som plaster på såret? Anonymkode: f7051...023
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Hva med å melde på noe annet da? Fortelle henne at det var dessverre fult. Høre med om det er noe annet hun har lyst til å starte på? Plaster på såret? Ingenting. Slikt skjer. Anonymkode: 61776...8c7 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Finn ut hva de andre i klassen går på og meld på noe annet. Feks fotball, korps, teater, håndball, - alt ettersom. Anonymkode: 0fa54...65c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Her har vi valgt å droppe organisert idrett helt. Vi drar heller på klatresenter, i skateparken, leker i skogen og sånne ting. Skal vurdere det om ungen selv ber om det. Anonymkode: 24442...c4a 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Kulturskolen kan være et alternativ? Anonymkode: 84694...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har vi valgt å droppe organisert idrett helt. Vi drar heller på klatresenter, i skateparken, leker i skogen og sånne ting. Skal vurdere det om ungen selv ber om det. Anonymkode: 24442...c4a Amen! Er helt enig med deg, det skal være opp til barna selv hva de ønsker og ikke. Vil ikke presse barna mine til noe de ikke vil, dessuten er hverdagen hektisk nok som den er. Anonymkode: 02ccd...510 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Hva med speider/4H, Barnas turlag, Barnas røde kors o.l? Eller kor, korps, kulturskole osv. Anonymkode: e40f4...aab 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Hvorfor skal hun absolutt drive med idrett? Det er ikke alle som er interessert i det. Anonymkode: 16704...8f5 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om noen barneidrett som ikke har plass til flere. (Med unntak av enkelte råpopulære fotballag i Oslo, som trekker ungdom fra nesten hele byen. Men da er det bare å velge en annen klubb i nærheten.) Alle idretter jeg vet om, jobber hele tiden med å tiltrekke seg flere barn, og øker heller antallet lag enn å stenge noen ute. Anonymkode: d2987...949 6
Splittbinders Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 2.klassing. Redd hun vil føle seg utenfor. Var fult på alt som var aktuelt for henne. Både i vår kommune og nabokommunen. Hva hadde dere gjort som plaster på såret? Anonymkode: f7051...023 Fullt? Det har jeg aldri hørt om, med mindre det er veldig spesielle idretter som feks hesteridning, spesifikke dansekurs eller svømmekurs og sånt? Fotball, håndball, innebandy, korps, kor, orientering, speidern, tennis, friidrett - alt det kan da ikke være fullt? 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Hva slags aktiviteter er det snakk om som er fullt? F.eks. fotball og håndball er det vel ikke noe tak for, om ikke du bor på et sted hvor 100 barn i samme alderskull går på samme ting. Anonymkode: bcc4d...637 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 16 minutter siden, Splittbinders said: Fullt? Det har jeg aldri hørt om, med mindre det er veldig spesielle idretter som feks hesteridning, spesifikke dansekurs eller svømmekurs og sånt? Fotball, håndball, innebandy, korps, kor, orientering, speidern, tennis, friidrett - alt det kan da ikke være fullt? Det varierer sikkert geografisk, men vi bor i en pendlerby utenfor Oslo, og her er det iallfall helt fullt på håndball, fotball og allidrett et par dager etter at påmelding åpner i juni... Anonymkode: 627fe...587
Splittbinders Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer sikkert geografisk, men vi bor i en pendlerby utenfor Oslo, og her er det iallfall helt fullt på håndball, fotball og allidrett et par dager etter at påmelding åpner i juni... Anonymkode: 627fe...587 Ja da må det variere veldig. Bor også i en liten pendlerby/bygd utenfor Oslo. Aldri hørt at fotball, tennis, friidrett, innebandy, taekwondo, håndball eller orientering er fullt. Allidrett blir kanskje fullt her og (men det er hovedsaklig pga knapphet på foreldre som ønsker å bidra som trenere). Her har det heller aldri vært noen "påmeldingsdato" for de fleste av disse aktivitetene. Men mulig det er uvanlig. Der hvor jeg er engasjert selv (har barn som driver med diverse aktiviteter), har vi alltid åpent for nye barn som vil prøve. Men før eller siden trenger vi jo flere foreldre til å bidra, naturligvis.
Ava Mae Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her har vi valgt å droppe organisert idrett helt. Vi drar heller på klatresenter, i skateparken, leker i skogen og sånne ting. Skal vurdere det om ungen selv ber om det. Anonymkode: 24442...c4a Dette!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 Vi og dropper organisert idrett. Slike ting er ikke for alle. Og for ikke å snakke om hbirdan hverdagen skal gå opp. Jeg er sjeleglad jeg har en sønn som ikke liker fotball Anonymkode: 11930...554 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Herregud, dere som er så stolte over at dere ikke har meldt på fordi dere vil ikke tvinge ungen. Det er jo ikke sånn at vi tvinger, ungen min VIL jo spille håndball, men det er ikke plass!! Vi bor på et lite sted. Så bare klapp igjen med dere. Anonymkode: 25461...045 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 Det er mye sosialisering i å være med på lagidretter også. Anonymkode: 4b7d5...e0d 1
Kjetil E Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags aktiviteter er det snakk om som er fullt? F.eks. fotball og håndball er det vel ikke noe tak for, om ikke du bor på et sted hvor 100 barn i samme alderskull går på samme ting. Det som ofte begrenser dette er tilgang på annlegg. Her i Oslo regionen er det veldig mange kommuner som sliter med at de har alt for få annlegg iforhold til etterspørsel og behov.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #19 Skrevet 19. august 2020 På 18.8.2020 den 11.22, Splittbinders skrev: Fullt? Det har jeg aldri hørt om, med mindre det er veldig spesielle idretter som feks hesteridning, spesifikke dansekurs eller svømmekurs og sånt? Fotball, håndball, innebandy, korps, kor, orientering, speidern, tennis, friidrett - alt det kan da ikke være fullt? Det var friidrett som var fult. Vi får se om det blir noe annet enn idrett, om ikke kan vi gjøre som noen sa lengre opp - dropp organisert og gjøre noe selv😉 Anonymkode: f7051...023
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #20 Skrevet 19. august 2020 Hadde vel egentlig vurdert å kvitte meg med ungen for å starte på nytt, for dette er jo helt krise. Anonymkode: e77f4...9cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå