AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hva betaler du for barna dine som studerer? Anonymkode: 5c0dd...3b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Ingenting. De er voksne nok til å ta ansvar for sine egne liv. Anonymkode: 65fd3...d34 21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Får de ikke stipend? Når jeg var student for et par år siden levde jeg på stipendet, fikk ikke noe fra foreldrene mine, og forventet aldri det heller. Anonymkode: 07f34...34e 12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingenting. De er voksne nok til å ta ansvar for sine egne liv. Anonymkode: 65fd3...d34 Ansvar for eget liv kan de vel ta selv om de får et økonomisk tilskudd mens de studerer. Det er snakk om å gjøre studenthverdagen litt lettere og sørge for at feks råd til et sunt kosthold, at de går til tannlegen, optiker mm Anonymkode: 5c0dd...3b9 27
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 For noe tull, BI er da på ingen måte en faglig tung skole. 😂 Anonymkode: d74fa...322 120
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Kommer nok neppe til å støtte fast økonomisk men velger han studiested hvor jeg har et hus kan han han ev bo gratis i et av de . Anonymkode: 0ca26...ca0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For noe tull, BI er da på ingen måte en faglig tung skole. 😂 Anonymkode: d74fa...322 Jo, det er det åpenbart. Mange på gratisskolene jobber jo ved siden av også. Det kunne ikke min gutt eller hans klassekamerater gjort. Han kunne selvsagt fått oppleve hvordan det er å spise First Price-mat i noen år, men så vondt vil jeg ham ikke. Ved å bistå med usle 7000 kroner i måneden, lommerusk, så har han nok til å spise ordentlig mat, uten at han blir bortskjemt av den grunn. Anonymkode: 5dec3...d45 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 🤣🤣🤣 Anonymkode: 738f2...2e0 63
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For noe tull, BI er da på ingen måte en faglig tung skole. 😂 Anonymkode: d74fa...322 En lavstatus jobb kan være bra på CV og nøkkelen til din første jobb . Jeg tjener 2 mill idag og har den jobben utelukket pga jeg tok jobb i studie tiden . Anonymkode: 0ca26...ca0 36
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Sønnen min bor hjemme ennå, og betalte ingenting da han gikk på skole. Nå har han fått inntekt, en beskjeden en som lærling, og betaler for sin egen mat. Han betaler ingenting for å bo her, dvs ingen husleie eller strøm, internett etc. Det betaler jeg. Han lever altså billig som student og vil ikke ende opp med noe studielån. Anonymkode: 2b589...94f 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 😂 artig Men helt ærlig så kommer vi til å bidra med penger underveis. Ikke at hun forventer det, men vi har økonomi til det, og tenker det er bedre hun får pengestøtte nå, enn om 50 år (?) når vi går bort. Da regner jeg med hun har ok økonomi selv. Anonymkode: 8e1b0...309 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 Flott at du hjelper sønnen din, men noen har nok lurt deg angående dette med at BI tyngre faglig. Hva sammenligner du med da egentlig? Anonymkode: 98d2b...997 48
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 Hehe, ja, hvis en velger å tro at en privatskole som ikke følger normalfordeling men heller gir alle de betalende studentene A eller B i karakter er tyngre enn de internasjonalt anerkjente universitetene så lever man i god naivitet. For all del fint at du støtter sønnen din økonomisk, men BI tilbyr ikke noe tyngre studie enn andre lignende studier på andre skoler, heller tvert imot. Anonymkode: 07f34...34e 25
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull, BI er da på ingen måte en faglig tung skole. 😂 Anonymkode: d74fa...322 Studert der? Anonymkode: 4a590...783
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har valgt å sende gutten min på BI 7000 kroner ekstra i måneden. Jeg har all respekt for de foreldrene som ikke har midler til å hjelpe barna sine, og støtter de fleste som velger å ta deltidsjobb i stedet. Men BI er såpass mye tyngre faglig enn andre høyskoler og gratisuniversiteter at jeg synes det er flott at han heller konsentrerer seg om skolen i stedet for å ta en lavstatusjobb som kan gå ut over de tunge studiene. Anonymkode: 5dec3...d45 På hvilken måte er BI tyngre faglig enn de andre utdanningsinstitusjonene? Anonymkode: 65fd3...d34 15
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: noen har nok lurt deg angående dette med at BI tyngre faglig. Hva sammenligner du med da egentlig? Nei, det sier seg selv. Sammenlignet med alle gratis-skolene som tilbyr studier til alle og enhver. Guttene på BI skal bli fremtidens næringslivsledere, og må naturligvis ha tyngre studier enn alle samfunnsviterne og kunststudentene og mattenerdene, som alle kan ta lavstatusjobber på siden uten problemer. Anonymkode: 5dec3...d45 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er det åpenbart. Mange på gratisskolene jobber jo ved siden av også. Det kunne ikke min gutt eller hans klassekamerater gjort. Han kunne selvsagt fått oppleve hvordan det er å spise First Price-mat i noen år, men så vondt vil jeg ham ikke. Ved å bistå med usle 7000 kroner i måneden, lommerusk, så har han nok til å spise ordentlig mat, uten at han blir bortskjemt av den grunn. Anonymkode: 5dec3...d45 Jeg har gått på BI og såkalt «gratis» skole og kan avkrefte at BI er noe spesielt vanskeligere enn andre studier andre steder. Faktisk så er det slik at mange av eksamene som man tar i fellesemnene for 1.studieår helt prikklike år etter år at mange pugger svarene på de uten å i det hele tatt forstå en døyt av det de enkelte emnene innbærer av faglig stoff. Anonymkode: 65fd3...d34 28
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er BI tyngre faglig enn de andre utdanningsinstitusjonene? Det krever mer innsats å jobbe seg gjennom og fullføre med en ærverdig grad, i forhold til gratisinstitusjonene som alskens folk kan flyte gjennom uten innsats. Anonymkode: 5dec3...d45 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det er det åpenbart. Mange på gratisskolene jobber jo ved siden av også. Det kunne ikke min gutt eller hans klassekamerater gjort. Han kunne selvsagt fått oppleve hvordan det er å spise First Price-mat i noen år, men så vondt vil jeg ham ikke. Ved å bistå med usle 7000 kroner i måneden, lommerusk, så har han nok til å spise ordentlig mat, uten at han blir bortskjemt av den grunn. Anonymkode: 5dec3...d45 Ok, troll. Men til saken, nå er det 4 år siden jeg ble ferdigstudert, men da var det vanlig at foreldre betalte treningssenter, mobil, lege og tannlege. Og litt klær etter behov og tog/flybilletter hjem. Anonymkode: 98d2b...997 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå