Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har uren, kombinert og sensitiv hud som jeg føler jeg begynner å få litt orden på med riktige produkter. Har mindre kviser og urenheter, men fortsatt noen problemer. I det siste har jeg blitt så rød på sidene av nesa og neseområdet. Merker det mest på jobb, midt på dagen. Hva kan jeg gjøre med det? 

Endret av K@tt
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, K@tt skrev:

Jeg har uren, kombinert og sensitiv hud som jeg føler jeg begynner å få litt orden på med riktige produkter. Har mindre kviser og urenheter, men fortsatt noen problemer. I det siste har jeg blitt så rød på sidene av nesa og neseområdet. Merker det mest på jobb, midt på dagen. Hva kan jeg gjøre med det? 

Hei @Katt, så bra at du begynner å få litt skikk på huden din🙂 Du har jo sensitiv hud, så det kan være flere årsaker til at du blir rød. I tillegg til ytre faktorer som vind, sol, kulde og tørr inneluft, kan også f.eks  stress, koffein, sterke krydder m.m. gjøre huden rød.

Jeg vet ikke hvilke produkter du bruker nå, men du kan prøve å inkludere Dermalogica Redness Relief Essence eller  Paulas Choice Calm Repair Serum i hudpleierutinen din, dette er produkter som beroliger huden og demper rødhet.

Skrevet
På 18.8.2020 den 10.47, Roci skrev:

Hei @Katt, så bra at du begynner å få litt skikk på huden din🙂 Du har jo sensitiv hud, så det kan være flere årsaker til at du blir rød. I tillegg til ytre faktorer som vind, sol, kulde og tørr inneluft, kan også f.eks  stress, koffein, sterke krydder m.m. gjøre huden rød.

Jeg vet ikke hvilke produkter du bruker nå, men du kan prøve å inkludere Dermalogica Redness Relief Essence eller  Paulas Choice Calm Repair Serum i hudpleierutinen din, dette er produkter som beroliger huden og demper rødhet.

Hei! Jeg føler huden min ser mye bedre ut, ikke så mye kviser men har fortsatt hudormer, porer og ujevn farge (antageligvis mye pga arr etter kviser). Det er som regel på jobb jeg ser jeg blir rød og der blir jeg utsatt for det meste du nevner: vind, sol, stress og koffein. 😅

Jeg bruker osmosis purify enzyme cleanser,  Niacinamide fra The Ordinary, Murad perfecting lotion, calm restoring moisturiser fra Paula's Choice, Azelaic acid fra The Ordinary og Salicylic Acid mask ca én gang i uka. Og solkrem 

Cliniderm lett og mattende solkrem til ansikt SPF 50+. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...