Gå til innhold

Stolt tante?! Nei, jeg har ikke valgt å bli tante.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange gnåler om at de er stolt tante, hva er det for en galskap?

Jeg valgte ikke at mine søsken fikk barn, selv vil jeg avstå pga verden vi lever i.

Synes man bør avklare slike ting før man får barn, hva man skal forvente av tanter/onkler og besteforeldre.

Den du kan kreve mest av er faktisk besteforeldrene, fordi de skapte deg. Da må de regne med at du vil reprodusere deg selv, men som tante?! Fuck off!

Anonymkode: fc467...bae

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte ikke at mine søsken fikk barn, selv vil jeg avstå pga verden vi lever i.

Synes man bør avklare slike ting før man får barn, hva man skal forvente av tanter/onkler og besteforeldre.

Den du kan kreve mest av er faktisk besteforeldrene, fordi de skapte deg. Da må de regne med at du vil reprodusere deg selv, men som tante?! Fuck off!

Så hjertens enig med deg Ts!

Anonymkode: 09fa2...d98

• Liker 17
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fuck off!

Det er nok noe sånt jeg hadde sagt til mine barns tante, dersom hun hadde utvist lignende holdninger.

Anonymkode: 512af...3d9

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hjertens enig med deg Ts!

Anonymkode: 09fa2...d98

❤️ Blir så lei av de frekke småbarnforeldrene som ikke eier sosiale evner, tror vi andre skal avlaste deres barn fordi man er tante. Tror vi skal stille opp å hjelpe de, sette oss selv til side. Fordi noen har valgt å få barn.

Nå trenger vi ikke fler, tipper snart 8 milliarder. Stopp!!

• Liker 13
Skrevet

Er ikke helt uenig. Det virker som om tante bare er et annet ord for gratis barnevakt... 

Anonymkode: f4a56...2b9

• Liker 20
Gjest theTitanic
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At dine søsken får barn handler jo ikke om deg. Det handler om dem. De tror kanskje du vil ha glede av barna og være glad på dems vegne, men tydeligvis ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok noe sånt jeg hadde sagt til mine barns tante, dersom hun hadde utvist lignende holdninger.

Anonymkode: 512af...3d9

Ja, for du kan jo kreve sååå mye som småbarnmor. Alt handler jo om dere vet du, ta av deg barnebrillene å kom tilbake til virkeligheten igjen.

• Liker 14
Skrevet

Okeeeei.. tror ikke de forventer så mye av deg som tante, eller?

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke helt uenig. Det virker som om tante bare er et annet ord for gratis barnevakt... 

Anonymkode: f4a56...2b9

Ikke bare barnevakt, ganske mye mer...frekkheten kjenner ingen.

• Liker 5
Skrevet

Harde ord, men jeg er litt enig. Noe av det første storebroren min sa da han og samboeren ble gravid var noe i retning "og da kan jo du være barnevakt!". Eh, nei. Jeg har bedre ting å gjøre. Det er fin unge, for all del, men det er en grunn til at jeg ikke har egne barn enda, og jeg har heller ikke tid til å passe andres barn.

Anonymkode: 0c367...838

• Liker 13
Skrevet

Jeg ville kanskje ikke uttrykt meg på helt samme måte, men er egentlig enig med TS. 

Søskenet mitt har fått barn - jeg er så stolt! .... :eeeh: Det gir ikke mening. Å få barn er et personlig valg. Jeg er glad i de jeg er tante til, men det renner ikke over av stolthet likevel. Jeg kan gjerne gjøre ting sammen med tantebarna, men jeg maser ikke for å få lov til å passe på dem. Jeg er ikke spesielt glad i barn, men har høyere toleranse for tantebarna enn for andre barn på samme alder. 

Anonymkode: 8ee00...f86

• Liker 9
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen her. Jeg er tante og jeg blir ofte stolt over de 4 fine kjekke tantebarna mine. Og mine søsken krever lite av meg. Tror dere må ha en alvorsprat med deres søsken dersom dere blir utnyttet. 

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kanskje ikke uttrykt meg på helt samme måte, men er egentlig enig med TS. 

Søskenet mitt har fått barn - jeg er så stolt! .... :eeeh: Det gir ikke mening. Å få barn er et personlig valg. Jeg er glad i de jeg er tante til, men det renner ikke over av stolthet likevel. Jeg kan gjerne gjøre ting sammen med tantebarna, men jeg maser ikke for å få lov til å passe på dem. Jeg er ikke spesielt glad i barn, men har høyere toleranse for tantebarna enn for andre barn på samme alder. 

Anonymkode: 8ee00...f86

Noen ganger må man utrykke seg hardt, sifra.

Pga de fleste småbarnsforeldre mister vettet, tror alt handler om de 100%. Alle skal godta måten de lever på.

• Liker 8
Skrevet

Men kjenner du ikke på bittelitt stolthet og kjærlighet da? 

At man ikke skal forvente masse barnevakttjenester er jeg forsåvidt enig i. 

Men at barnets tanter og onkler er interessert i dem er vel ikke så mye å forvente? De har faktisk ikke valgt å bli født heller. 

Hilsen mor som har kjempefine tanter og onkler til barna. Og som etterhvert ble tante selv, jeg vil gjerne være barnevakt og sniker ihvertfall til meg noen trilleturer nå og da, og vil gjerne passe mer når barnet blir litt eldre 😊

• Liker 6
Skrevet

Her er det motsatt da, jeg forventer ingenting av min søster, men makan til stolt tante skal du lete en god stund etter ❤️

Anonymkode: 7fb04...72e

• Liker 20
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i barn, men jeg føler en stolthet og nærhet til mine tantebarn. Jeg har et nært forhold til mine søsken, de er min nærmeste familien, det er de som jeg har kjent hele mitt liv. Jeg er utrolig glad i dem. Så at de får barn er en stor greie, også for meg! Jeg føler stolthet, kjærlighet, ansvar og alt mulige følelser for de som er mine nærmeste. 

Hvis tilfelle er at du føler du blir brukt kun til barnepass så er det mer et problem med deg som personlig, da må du ta deg sammen å legge opp til en prat. Du virker litt bitter? 

Anonymkode: d5d8c...4c5

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det motsatt da, jeg forventer ingenting av min søster, men makan til stolt tante skal du lete en god stund etter ❤️

Anonymkode: 7fb04...72e

Jeg er sprekkeferdig av stolthet over tantebarnet mitt! Har ikke forventet noe av mine søsken, og tror ikke de forventer noe av meg. Bortsett fra at vi er glade i barnet og ønsker å bli kjent med det. Gleder meg til mitt tantebarn blir stort nok til å være med tante alene utover vanlige trilleturer. Men koser oss nå også 😍

• Liker 9
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk ikke kreve noe av noen som helst!

Anonymkode: 222cf...319

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig i at stolt blir et latterlig ord å bruke. Jeg er glad i tantebarnet mitt og vi koser oss sammen. Hun er ofte på både overnatting og helgebesøk. Jeg er  uendelig glad i henne, men stolt av det faktum at hun er født? Nei det er jeg ikke. Blir glad på hennes vegne når hun gjør noe hun er stolt av, men jeg blir ikke stolt. Glad, sjarmert og gleder meg på hennes vegne gjør jeg... men stolt er et veldig teit ord å bruke. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...