Gå til innhold

Gruer meg til å starte på jobb etter ferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har hatt 3 uker ferie, som dessverre snart er over. Jeg gruer meg skikkelig til å starte å jobbe igjen. Jeg er nyutdannet sykepleier og trives verken i yrket eller jobben. Arbeidsplassen har for høyt tempo og for store utfordringer for meg. 
Jeg stortrives å jobbe i pleien, men lederansvar, legevisitt og alt «kontorarbeider» mistrives jeg meg. 
Når jeg tenker på at jeg skal tilbake på jobb får jeg en stor, vond klump i magen. 
 

Tips til hvordan jeg kan motivere meg til å starte på jobb igjen? Jeg vet at utfordringer er bra, og at jeg har godt av å arbeide der grunnet bratt læringskurve. men når jeg store deler av dagen er usikker på om det jeg gjør faktisk er rett, samt at jeg hele tiden føler jeg ikke har kontroll blir motivasjonen liten for å fortsette. 

Anonymkode: 56b9b...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare tenk på de 200.000 som ikke har jobb. Da kommer motivasjonen av seg selv!

Anonymkode: 69c25...c96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags avdeling jobber du på? Fraråder du å bli sykepleier? Lyst til å bli det, men kvier meg litt siden mange mistrives.

Anonymkode: bc60b...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tenk på de 200.000 som ikke har jobb. Da kommer motivasjonen av seg selv!

Anonymkode: 69c25...c96

Spørs hvor mange av de 200000 som også ikke liker jobben sin.

Anonymkode: 4a104...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei..

Jeg har hatt 3 uker ferie, som dessverre snart er over. Jeg gruer meg skikkelig til å starte å jobbe igjen. Jeg er nyutdannet sykepleier og trives verken i yrket eller jobben. Arbeidsplassen har for høyt tempo og for store utfordringer for meg. 
Jeg stortrives å jobbe i pleien, men lederansvar, legevisitt og alt «kontorarbeider» mistrives jeg meg.