Gå til innhold

Lei av utakknemlig kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han jobbet bort hele sommeren.

Tok på seg for mye jobb på eget initiativ.

Alt husarbeid blir overlatt til meg. En slags rettferdig fordeling i følge han siden jeg hadde ferie og ikke han.

Han har ikke vasket eller hengt opp tøy på flere måneder.

Ikke gidder han rydde ut av oppvaskmaskinen, sjelden sette det inn.

Støvsuger toppen en gang per uke. ++++

Jeg gjør vel alt her.

Sutrer når det ikke er rent nok, sier " vurderer å skaffe hushjelp" 

Alt unnskyldes med jobbmengden. Ja han jobber fra 08-20 på kvelden .

Men vi mangler ikke penger. Så ingen grunn.

Kommer hjem sent og spiser , så sovner han på sofaen. Ofte surmuler over hvor hard jobben er. Men han har valgt det selv!!!!!!! 

Har fått så nok. Er så nok.

Gikk for meg selv og låste døren nå uten et ord. 

Er dette riktig og fair mot meg? Hva burde jeg gjøre, jeg gidder ikke dette mer. Hva slags forhold er dette? 

Han tar meg for gitt over flere måneder og jeg stiller opp. Som en idiot.

Er jeg bare dum? Er det det som er problemet, at jeg er så dum at jeg aksepterer å bli tatt for gitt ? 

En uke er greit. To uker. En periode. Men det har blitt livet nå.

Nei han er ikke utro. Han jobber faktisk. Så det er ikke sånn. Men hvorfor tillater han å sette jobb foran alt. Og jeg sverger, det er foran alt. Selv sin egen lykke 

Jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: 60622...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La ham betale for hushjelp. Neste gang han klager og nevner den muligheten så ta ham på ordet og be ham skaffe en. 
Nå høres det ut som dere har samlivsproblemer som handler om veldig mye mer en husarbeid men for å ta deg på ordet anbefaler jeg å la ham skaffe seg og betale for en hushjelp. 

Anonymkode: 5102b...541

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på spa uten ham. 

Bestill vaskehjelp. 

Anonymkode: fe546...6d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tillater han å sette jobb foran alt.

Hvorfor tillater du det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si hva slags jobb/stilling han har? Kanskje han jobber mot et mål? Ikke vet jeg, men mange jobber mye pga dette.

Mange synes det er deilig å ha mye alenetid, kan være at det er dårlig stemning i heimen og da kommer han hvertfall ikke hjem tidlig.

Personlig hadde det ikke gjort meg noe å ta husvask etc dersom mannen min jobbet så mye, men tror dette handler mer om at dere ikke har kvalitetstid sammen.

 

Anonymkode: 070c0...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke dum, i hvert fall. Du protesterer jo. Jeg tror du må gjøre det klart for han at dette gjør dere begge ulykkelig, og at dere trenger en endring.

Anonymkode: 86683...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt det sånn siden før jul, men forskjellen er at min samboer ikke klager, men setter pris på mitt bidrag og vi jobber begge mot et felles mål (jeg har jobbet fullt og er gravid, ingen av oss har hatt ferie). 

Istedet for å gå til angrep, kan du snakke med han? Hvorfor ønsker han å jobbe så mye, hvor lenge varer det? Hvordan kan dere få litt tid sammen? Fortell at du føler deg som en hushjelp, som blir hverken sett eller satt pris på (og det er ikke OK).

Anonymkode: 7b243...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere felles økonomi, eller er det kun han selv som får godene av å jobbe mye? Hvis dere kun er 2 voksne, så hadde jeg tatt generelt husarbeid, er jo ikke så mye jobb. Men jeg hadde forventet at han ryddet opp etter seg - og IKKE klaget om ting ikke var helt etter hans standard. 

Spørsmålet er også; ville ham gjort alt, dersom det var du som jobbet mye?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt det sånn siden før jul, men forskjellen er at min samboer ikke klager, men setter pris på mitt bidrag og vi jobber begge mot et felles mål (jeg har jobbet fullt og er gravid, ingen av oss har hatt ferie). 

Istedet for å gå til angrep, kan du snakke med han? Hvorfor ønsker han å jobbe så mye, hvor lenge varer det? Hvordan kan dere få litt tid sammen? Fortell at du føler deg som en hushjelp, som blir hverken sett eller satt pris på (og det er ikke OK).

Anonymkode: 7b243...783

Han sier han IKKE trives med så mye jobbing. Men han har jo valgt det selv, her kommer vanviddet inn. Han har i perioder jobbet mindre, noe jeg har påpekt, men han vrir og vender på det. Sier det har vært like ille hele veien 

 

Anonymkode: 60622...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si hva slags jobb/stilling han har? Kanskje han jobber mot et mål? Ikke vet jeg, men mange jobber mye pga dette.

Mange synes det er deilig å ha mye alenetid, kan være at det er dårlig stemning i heimen og da kommer han hvertfall ikke hjem tidlig.

Personlig hadde det ikke gjort meg noe å ta husvask etc dersom mannen min jobbet så mye, men tror dette handler mer om at dere ikke har kvalitetstid sammen.

 

Anonymkode: 070c0...fe9

Helt riktig. Jeg har lært meg å leve med at han jobber mye. Det har han gjort den tiden vi har vært sammen, over to år.

Men nå har det bikket over. Det går kraftig utover livet vårt. Føles som at det eneste vi har av tid sammen er å spise middag, se på tv serien vi følger, også sovner han, gjerne på sofaen.

Er ikke noe god følelse at din samboer er så trøtt og ødelagt at han ikke klarer å flytte seg fra sofaen.

Føler meg vel ensom. Jeg er i full jobb og kan finne på ting med andre. Men jeg føler meg ensom når den jeg elsker og bor med er helt borte i livet vårt . Sånn er jeg bare, det er det jeg føler 

Anonymkode: 60622...b7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tatja skrev:

Har dere felles økonomi, eller er det kun han selv som får godene av å jobbe mye? Hvis dere kun er 2 voksne, så hadde jeg tatt generelt husarbeid, er jo ikke så mye jobb. Men jeg hadde forventet at han ryddet opp etter seg - og IKKE klaget om ting ikke var helt etter hans standard. 

Spørsmålet er også; ville ham gjort alt, dersom det var du som jobbet mye?

Vi har til dels felles. Får hver vår lønn som vi har på egne kontoer , men pleier bruke felles kredittkort og betale ned på dem når det er tid for det. Vi bruker de kredittkortene helt fritt. Så til dels felles vil jeg si, om jeg bruker mer eller han bruker mer betyr ikke det noe.

Jeg støtter og er stolt av en ambisiøs mann. Tar gjerne mer husarbeid. Men er lei av at han bare spiser og sover når han kommer hjem 

Anonymkode: 60622...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier han IKKE trives med så mye jobbing. Men han har jo valgt det selv, her kommer vanviddet inn. Han har i perioder jobbet mindre, noe jeg har påpekt, men han vrir og vender på det. Sier det har vært like ille hele veien 

 

Anonymkode: 60622...b7e

Det er veldig mye som kan løses i parforhold. Men Frode Thuen har skrevet mye om dette; begge må ville! Hvis han vil jobbe mye, velger det selv så kan ikke jeg se at det er så mye å gjøre. Da må du enten leve med det slik det er eller gå videre.

Anonymkode: cee8a...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe han er pålagt? Kan han i så fall få seg en annen jobb? 

Greit å være ambisiøs ellet jobbe litt over 100 %, men det er jo helt vilt å jobbe 8-20 hver dag. 

Anonymkode: fe546...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har til dels felles. Får hver vår lønn som vi har på egne kontoer , men pleier bruke felles kredittkort og betale ned på dem når det er tid for det. Vi bruker de kredittkortene helt fritt. Så til dels felles vil jeg si, om jeg bruker mer eller han bruker mer betyr ikke det noe.

Jeg støtter og er stolt av en ambisiøs mann. Tar gjerne mer husarbeid. Men er lei av at han bare spiser og sover når han kommer hjem 

Anonymkode: 60622...b7e

Veldig fin innstilling at du er stolt av ham. At han kun sover og spiser hjemme, det påvirker sikkert forholdet på flere vis. Er du mye alene? Litt ensom noen ganger? Om det kun er ekstremt i en periode på noen uker eller måneder, så klarer du sikkert løse det på et vis. Men er det slik han tenker seg fremtiden? Da kan det bli vanskelig når det kommer barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å bytte ham ut med en som verdsetter, prioriterer og setter deg først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...