Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant, til og med dette skal kvinner ta ansvar for. Når menn ikke forstår unge jenters grenser seksuelt og/eller begår overgrep så er de voksne kvinnene som må forandre seg. Herregud. 
SKJERP DEG. 

Anonymkode: f30ac...501

Det har jeg da virkelig aldri skrevet!

Nå får dere holde dere litt redelig, i det minste, om dere vil bli tatt seriøst! 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste kvinner har opplevd sånt. Beføling, kommentarer, glaning, plystring osv. Kjærlighetsbrev fra en på over femti da jeg var sytten. 
Bare ubehagelig og ekkelt og veldig vanskelig å si fra om, ville jo ikke være «frekk». 

Anonymkode: f30ac...501

Det har jo også noe mer at når vi er jenter, har vi ofte blitt lært opp til å føye oss etter andre, ikke lage ‘problemer’. Vi skal liksom bare sitte der og være pene og lydige. 
 

Klart man da får problemer med å stå mot presset fra menn. 
Og de som har gutter i hjemmet, de må også lære opp sine kommende menn til at nei betyr nei og man bruker ikke sin størrelse og styrke for å få viljen sin, hva den enn måtte være. 
 

For å si det sånn, jente her i huset blir oppdratt til å si sin meningen, kreve sin plass osv. Hun skal ikke være av typen ‘unnskyld for at jeg er til’

Anonymkode: e608d...e15

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har jo også noe mer at når vi er jenter, har vi ofte blitt lært opp til å føye oss etter andre, ikke lage ‘problemer’. Vi skal liksom bare sitte der og være pene og lydige. 
 

Klart man da får problemer med å stå mot presset fra menn. 
Og de som har gutter i hjemmet, de må også lære opp sine kommende menn til at nei betyr nei og man bruker ikke sin størrelse og styrke for å få viljen sin, hva den enn måtte være. 
 

For å si det sånn, jente her i huset blir oppdratt til å si sin meningen, kreve sin plass osv. Hun skal ikke være av typen ‘unnskyld for at jeg er til’

Anonymkode: e608d...e15

🙌🏻

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 15 tror jeg kunne fått tilsvarende reaksjoner som trådstarter. Hun har bein i nesa og kunne nok ha slått fra seg om det skulle være nødvendig. Men seksualitet er å vise seg fra en sårbar side som en ikke alltid er klar for når en er ung. 

Anonymkode: e4d19...ef4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si jeg ble nokså sjokkert da jeg leste de første linjene dine her. Men så leste jeg resten av innlegget, og det virker som det ikke er mitt innlegg du svarer på i det hele tatt. Jeg har i alle fall ikke ment å skrive noe av det du skriver om her...

Anonymkode: b8a7b...c7d

Mulig jeg misforsto deg, at det ikke var dine holdninger til dette du skrev om, men hva du tror menn prøver å oppnå når de skriver slike ting som jeg refererte til i HI. (At alle menn egentlig ønsker å ha sex med jenter på 16 år.)

Det kan du selvfølgelig ha rett i OGSÅ, men det tar ikke bort at mange unge mennesker FAKTISK OPPLEVER slike menn, og får ødelagt mye av sitt seksuelle potensiale fra starten av. 

At noen menn går på KG bare for å spy ut dritt, og har funnet ut at dette er en fin ting å provosere med, ikke noe de egentlig brenner for, annet enn i at det er gøy å provosere, det kan kanskje hende, og likevel... tar det bort selve problemet? 

Problemet er reelt. Mennene som ødelegger en ung jentes seksualitet før hun overhodet får muligheten til å finne den finnes, og det finnes for mange av dem. 

Menn som provoserer på KG kun for å provosere er egentlig ikke et problem, annet enn i at de gir menn som faktisk har slike lyster og ønsker å leve dem ut, og ikke omtanke for jenta i seg, de finner støtte i det. 

Det er ikke fordi vi voksne kvinner er misunnelige vi reagerer på slike utsagn. Det er urettferdig å anta, og du fremmet i mine øyne det synet. Kanskje bare for å påpeke at slikt kan finnes, og at du ikke selv mener at det er slik, og isåfall beklager jeg, men om det er slik du eller noen tenker så er det feil. Vi kvinner reagerer negativt på slikt fordi vi har vært unge kvinner som har opplevd uønsket oppmerksomhet, fordi vi vet at for mange unge kvinner opplever både uønsket oppmerksomhet og ødeleggende hendelser, og fordi vi forsøker å nå inn med hvor fryktelig feil slikt er. 

Menn flest ønsker at kvinner skal være seksuelle og glede seg over sex. De ønsker at når de har sex med en kvinne så skal hun også nyte det, glede seg over det og være kåt, lysten og sette pris på at de to kan dele dette fine og deilige. 

Mennene jeg forsøker å nå frem til, og som kvinner lar seg provosere av både her på KG og ellers (uavhengig om de bare ønsker å provosere eller faktisk står for dette) de kveler kvinners seksualitet fra den var en sårbar spire. Sørget for at den aldri fikk blomstre opp i full prakt. 

De fleste menn har faktisk egeninteresse i at menn som av dumskap eller egoistisk ondskap holder på på en måte som ødelegger unge kvinners seksuelle utvikling forstår hvor ødeleggende dette også er for menn. Selv de gode menn bør være våkne og bevisste, og slå ned på drittfyrer som ikke lar for unge jenter få være i fred, av egoistiske lyster, eller uvett. Det er MENN som også må leve med konsekvensene av at unge kvinner får sin sin seksuelle utvikling ødelagt fra første sårbare begynnelse. Menn blir avvist av og kjærester, samboere og ektemenn til kvinner som aldri fikk blomstre opp seksuelt. For hver kvinne som blir ødelagt slik er det også menn som får konsekvenser av det. 

Dette temaet er ikke noe som menn kan og bør snu ryggen til heller. Det er iallefall ikke at voksne kvinner er misunnelige på unge kvinner , fordi de er mer attraktive. Det skremmer oss forferdelig, fordi vi har vært ung selv og fordi vi ønsker bedre, det beste for de kvinner som nå er unge og sårbare. 

Om noen tror at vi er misunnelige er det så feil som det kan bli, men jeg beklager om jeg oppfattet feil angående at du tror det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg da virkelig aldri skrevet!

Nå får dere holde dere litt redelig, i det minste, om dere vil bli tatt seriøst! 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Du skrev at det var kvinnene som måtte forandre seg. 
Jeg er forøvrig én person, ingen «dere».

Anonymkode: f30ac...501

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det har jo også noe mer at når vi er jenter, har vi ofte blitt lært opp til å føye oss etter andre, ikke lage ‘problemer’. Vi skal liksom bare sitte der og være pene og lydige. 
 

Klart man da får problemer med å stå mot presset fra menn. 
Og de som har gutter i hjemmet, de må også lære opp sine kommende menn til at nei betyr nei og man bruker ikke sin størrelse og styrke for å få viljen sin, hva den enn måtte være. 
 

For å si det sånn, jente her i huset blir oppdratt til å si sin meningen, kreve sin plass osv. Hun skal ikke være av typen ‘unnskyld for at jeg er til’

Anonymkode: e608d...e15

Alle kan fryse i slike situasjoner, uansett hvor tøff og hard og «kreve sin plass» man måtte være. Dette handler ikke om jentene, men de voksne mennene. 

Anonymkode: f30ac...501

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trolltunge skrev:

at det ikke var dine holdninger til dette du skrev om, men hva du tror menn prøver å oppnå når de skriver slike ting som jeg refererte til i HI

Ja, og det skrev jeg også veldig tydelig.

Skrev ingenting om at du laget tråden fordi du er misunnelig.

Forstår veldig godt DIN motivasjon, jeg mener det samme som deg. Jeg er bare ikke enig i at dette er måten å jobbe på.

Må si at jeg fremdeles er litt sjokkert over hvordan noen klarte å lese mitt innlegg på en så utrolig vrang - og faktisk temmelig slem - måte. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at det var kvinnene som måtte forandre seg. 
Jeg er forøvrig én person, ingen «dere».

Anonymkode: f30ac...501

Nei.

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo ikke noe om hvorfor du ble redd av en seksuell tilnærming, Trolltunge. Hva var det som fikk deg til å «fryse» da du skjønte st han flørtet? 

Anonymkode: 0315f...e84

Les deg opp på fight, flight or freeze modus. Reaksjon på situasjoner bundet med fare.

Anonymkode: ba998...714

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: b8a7b...c7d

Jo. 

Anonymkode: f30ac...501

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TAKK for at du tar opp dette. var selv bare et barn når jeg var 16, da jeg ble sjenket i alkohol av en på over 24 år. jeg prøvde bare å være snill å hyggelig med han, jeg trodde vi var venner. MEN HAN VOLDTOK MEG. jeg var bare ett barn, 16 åringer er ikke modne i hodet helt enda!  i etterkant har jeg hatt frykt for å ha sex, etter dette. hendelsen sitter i meg. han sa" du var med på det selv", nei! JEG VAR BARE 16. 

FOLK MÅ FORSTÅ AT 16 ÅRINGEN ER IKKE VOKSNE! DERE MENN SOM ER I 20 ÅRENE, OVER 25 KAN IKKE SI AT DERE VIL "KNULLE EN 16 ÅRING"!.

Anonymkode: 1aed3...492

En forferdelig opplevelse du forteller om her. Takk for at du deler, og jeg får vondt langt inn i meg over at dette var det du måtte innlede ditt forhold til sex, og menn, med. 

Jeg er fryktelig lei meg for at du opplevde dette. Nei du var ikke med på det eller skyld i det! Det var en fryktelig opplevelse som han bærer hele skylden for. Du var et naivt barn, og trodde for godt om ham. Det finnes ingen unnskyldning for hva han utsatte deg for, og hva han med det har ødelagt for deg. Du skulle fått lov til å blomstre opp, og glede deg over din seksualitet . Jeg håper at du får hjelp til å bearbeide dette, og at du en gang kan få lov til å blomstre opp, slik du skulle ha fått lov til. 

Tenk dere som leser dette. For noen minutters hygge for ham selv, noen minutters knulling og en utløsning, ødela han mye mulig hennes mulighet til å få ha et godt sexliv HELE LIVET. Den ene nytelsen han fikk der og da kostet kanskje henne å noen gang få oppleve seksuell nytelse. Det er ren forjævlig egoistisk ondskap!

Jeg er så lei meg for at du opplevde dette. Det er forferdelig, utilgivelig, og slikt skal bare ikke skje! Jeg håper at du får hjelp, og at den spiren i deg får en ny mulighet. Jeg vet det vil være vanskelig, men det er også verdt det, og det finnes gode menn. Alle er ikke slik som dette. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. 

Anonymkode: f30ac...501

Nei.

Dette er blitt rene blodtåka, hvor man ikke klarer å lese det som står, og ikke bryr seg med å respektere andres meninger, fordi man har fått det for seg at den andre personen er ond, eller er på feil lag.

Hadde du brydd deg bare litt om hva jeg mente, og visst bare litt om mine holdninger, så hadde du sett at jeg antageligvis har gjort mer for din sak, i løpet av mitt liv, enn hva du selv har.

Men du har tydeligvis bestemt deg for at jeg er på feil lag, og sånn er det, og da klarer ikke du å se noe annet. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye av det samme ts, uten at jeg orker å gå i detalj. Endte for min del opp med selvmordsforsøk som 17 åring. Husker jeg følte meg jaget og ble livredd når eldre gjorde fremstøt. Du glemmer ts at det finnes eldre menn som bevisst går etter yngre, da de er lettere å "lure". Så har du de som bare ikke vil høre. "så lenge man er fylt 16 er man lovlig osv. De glemmer at det er de som sitter med makten i relasjonen, og innbiller seg at det er likestilt. Er mye eldre mann som vil ligge med en 16 åring, er jo på primalstadiet uansett. Du gjør ett godt forsøk men jeg tror det blir som å lære en ape å snakke dessverre. 

Anonymkode: ba998...714

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det skrev jeg også veldig tydelig.

Skrev ingenting om at du laget tråden fordi du er misunnelig.

Forstår veldig godt DIN motivasjon, jeg mener det samme som deg. Jeg er bare ikke enig i at dette er måten å jobbe på.

Må si at jeg fremdeles er litt sjokkert over hvordan noen klarte å lese mitt innlegg på en så utrolig vrang - og faktisk temmelig slem - måte. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Ok, jeg leste det slik, og jeg har beklaget at jeg isåfall misforsto. 

Jeg tror dette er en måte som kan nå ut til noen, og hver eneste en slikt når ut til er veldig nødvendig, i at det kan forhindre. Ikke nødvendigvis dem selv engang, men kanskje kompisen eller kollegaen, i det at de sier klart fra om at enkelte holdninger og handlinger er ødeleggende for unge mennesker. Sier fra og får andre til å tenke klokere. 

Om du har andre forslag og ideer, så er jeg mer enn villig til å bidra, for dette er svært svært viktig for både menn og kvinner, at vi får vernet våre unge i å innlede sitt seksuelle liv. 

Så får du bare beklage om jeg ikke legger meg helt på ryggen i forhold til at du følte deg litt misforstått og at jeg var slem. Om du vil kverne videre på det må du gjerne sende meg en PM, men at du ble litt såret i det er veldig lite vesentlig i forhold til det viktige temaet jeg forsøker å ta opp her, så da ber jeg deg om å ta det direkte med meg på PM.

Hvor jeg virkelig gjerne tar imot forslag på bedre måter å jobbe mot å verne våre unge bedre på også, fra både deg og andre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo ikke noe om hvorfor du ble redd av en seksuell tilnærming, Trolltunge. Hva var det som fikk deg til å «fryse» da du skjønte st han flørtet? 

Anonymkode: 0315f...e84

Han flørtet ikke da jeg ble redd. Han trodde nok at vi HADDE flørtet, men jeg hadde bare vært hyggelig, og overhodet ikke lagt mer i det enn å være hyggelig. Som jeg var opplært til å være, mot alle, kvinner som menn.

Så han TRODDE at vi HADDE flørtet, og gikk rett på sak da vi plutselig var på tomannshånd. Jeg var fullstendig uforberedt på det, for jeg hadde jo ikke engang tenkt tanken, eller at han kunne tenke den. Så jeg gikk bare i frys, og tankene om hvordan dette kunne skje og hadde skjedd raste rundt i hodet mitt. Jeg konkluderte ganske fort med at jeg MÅTTE ha sagt eller gjort noe som han hadde misforstått, og la hele skylden på meg selv, men jeg visste ikke hvordan jeg skulle komme meg ut av situasjonen, og forble derfor i frys- reaksjon til han stakk tungen i underlivet mitt. Da reagerte jeg, men første reaksjon var altså som jeg fortalte til og med at det var FLAUT for meg at jeg ikke var nyvasket. Jeg var i en situasjon som var ekkel og skremmende for meg, og som jeg absolutt ikke ville være i, og likevel var det noe så teit som "vekket meg" fra frys. 

Jeg burde jo ha tenkt at det var feil av ham å ta av meg buksa og stikke tungen mellom bena mine, når jeg ikke ville det, men man tenker og reagerer ikke nødvendigvis logisk i en situasjon som føles veldig ekkel og vanskelig. 

Uansett hvor ulogisk den tanken om at jeg ikke var nyvasket var, så reddet den meg faktisk ut av situasjonen. Ut av å være så redd og vippet ut av alt jeg kjente meg trygg på, det jeg ønsket at jeg kom meg bort fra, men ikke klarte å handle mot, verken i ord eller ved å vise at jeg ikke ønsket å være i den situasjonen. 

Hadde mannen istedenfor lagt seg over meg og trengt inn i meg ville jeg antagelig ha latt det skje, og ingen ulogisk tanke om å ikke være nyvasket hadde reddet meg ut av å være helt ute av stand til å si eller gjøre noe i forhold til hva som skjedde. 

Han kunne der og da ha knullet meg både foran og bak, analt for den saks skyld, og jeg hadde trolig bare latt det skje, med de konsekvenser det hadde fått for meg RESTEN AV LIVET. Fordi jeg var skrekkslagen og ikke visste hvordan jeg skulle håndtere det. 

Jeg ble reddet at hvor flaut det var at jeg ikke var nyvasket, og hvor ekkelt og flaut det var, og kom ut av frys reaksjon på grunn av det. Ikke alle unge kvinner er så heldige at det skjer noe som får dem til å reagere, og så handle. 

Om jeg skal være helt ærlig gikk jeg først mot toalettet for å vaske meg, for så skrekkslagen var jeg at det faktisk var at jeg følte meg skitten som ble den logiske tanken jeg klarte å holde fast ved, samt at jeg tok så på meg skylden for at situasjonen hadde oppstått (måtte ha sagt og gjort noe som fikk ham til å gjøre dette) at det tok andre tanker fra meg.

Først da jeg kom meg ut av rommet han var i klarte jeg å reagere med "Nå har du sjansen. Løp!". Da slo flykt-reaksjonen inn. 

Da løp jeg, som jeg hadde fanden i hælene. Vettskremt og desperat etter å komme meg ut av det så altfor skremmende , som jeg forsto at var en misforståelse og at det antagelig var jeg som hadde gjort noe feil, noe som han hadde forstått HELT feil. 

Hadde han kommet etter meg da hadde jeg kanskje skreket og kjempet, og flykt eller kjemp- reaksjon hadde fått ham til å forstå at dette ønsket jeg absolutt ikke, men det falt meg ikke inn et lite millisekund å gjøre det i selve situasjonen. Jeg valgte ikke frys - reaksjon av ønske. Det bare slo inn. Jeg klarte ikke å si eller gjøre noe da. Jeg kan ikke huske det klart, men jeg lurer litt på om jeg ikke også hjalp ham med knappen i buksa jeg hadde på. Jeg har en følelse av at jeg gjorde det, selv om jeg ikke egentlig husker det. Det er like mulig at jeg ikke gjorde det, men øyeblikket der han åpnet og trakk ned buksa er borte for meg. SÅ redd må det ha gjort meg at min hjerne har fjernet minnet om hvordan det skjedde, og det får meg til lure på om jeg hjalp ham med å åpne knappen. For buksa var jo plutselig av meg, og jeg husker ikke at han åpnet knappen, så...??? 

Frys- reaksjon er noe som kan slå inn i slike situasjoner, som sikkert handler om ur instinkt om å ikke bli skadet alvorlig/drept. Jeg vet ikke hva, men jeg var fullstendig ute av stand til å handle i forhold til at jeg ikke ville det som skjedde. Jeg var FOR redd, FOR satt ut av situasjonen. Den kom så overraskende på meg, og jeg taklet den ikke. Hadde ikke modenhet og erfaring til å kunne det. 

Takk og pris for at han begynte med tungen! Hvor ulogisk jeg tenkte i forhold til det, det reddet meg iallefall fra at mer enn det som skjedde skjedde. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosaboble15 skrev:

15-åringer som begår en alvorlig kriminell handling (er det mindre alvorlig får de ingen straff) havner ikle i fengsel med voksne menn, men med jevnaldrende tenåringer i egne institusjoner tilpasset deres alder. Dette fordi ingen påstår at de forstår de fulle konsekvensene av alt de gjør, eller er klare til å bli straffet på lik linje med en voksen person. 

16 år gamle jenter bør ha sex med jevnaldrende gutter, ikke voksne menn. Voksne menn som vil ha sex med 16 år gamle jenter er som regel ikke normale, oppegående og snille menn, derav problemene i ettertid. 

Det er tydelig at budskapet i denne tråden ikke når inn til deg altså, men det finnes kanskje noen som tenker seg om to ganger før de utnytter unge jenter etter å ha lest her, og forhåpentligvis finnes det også noen som endrer holdninger til dette og er med på å spre dem videre til andre menn. 

Men nå er jo du en ganske ekstrem stemme i denne tråden da, nettopp fordi du ble utnyttet som 14-åring. Det er selvsagt ikke bra at du ble utnyttet (og misbrukt), men du må forstå at du er et ytterpunkt i en slik diskusjon, det blir jo raskt ganske hysterisk stemning hvis en gjeng overdramatiske evolusjonsbiologer på KG skal skrive skremselspropaganda i dette ekkokammeret av en tråd uten noe som helst motstridende input.

Det stemmer at så unge mennesker ikke soner med voksne, men i likhet med eldre voksne, blir 16-åringer ansett som modne nok til å forstå konsekvensen og rekkevidden av egne handlinger, jmf det faktum at den kriminelle lavalder er satt til 15 år. Kan du straffes for dine handlinger som 15-16-åring, virker det veldig rart at en 16-åring ikke skal greie å behandle situasjoner i form av seksuelle henvendelser vedrørende sin egen kropp, som hun altså juridisk sett fritt kan bestemme selv. Hvor mye mer komplisert mener du seksuelle undertoner fra en eldre person er i forhold til å forstå rekkevidden av egne handlinger, jmf igjen den kriminelle lavalder? Og hvor mener du man bør sette grensen? Bør en kvinne klare å behandle seksuelle henvendelser fra en eldre voksen først når hun er 18? 20? 22? 25?

Problemet med denne tråden er at dere behandler 16-åringer som tilbakestående barn som ikke klarer å forstå kroppslige signaler, hentydninger, blikk, mimikk og andre tegn relatert til seksuelle tilnærmelser. Så komplisert er ikke menneskelig psykologi, du og et par andre (Trolltunge, f.eks) er ytterpunkter som sitter igjen med en sterk negativ erfaring, derfor umyndiggjør dere 16-åringer fordi dere synes det er ekkelt at de har, fra et juridisk perspektiv, blitt vurdert som myndige til å kunne behandle henvendelser av en seksuell art. 

Vi kan ikke la en gjeng med hysteriske feminister skrike i flokk. Litt gangsyn må man ha.

Anonymkode: 1242e...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese denne tråden, men som en mann kunne det aldri falt meg inn å knulle en tenåring. Uansett hvor "voksen" hun måtte være, og uansett hva hun måtte ha lyst på, så får hun det ikke hos meg. Litt gangsyn må man ha, helt klart - og man må også vokse litt når man kommer til en viss alder. Da forstår man at uansett hvordan man vrir og vender på det så er en 16-åring et barn.

Og mer trenger man i grunn ikke si. Man har ikke sex med barn - med mindre man selv er et barn.

Anonymkode: 54c4a...d77

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Trolltunge skrev:

Om du har andre forslag og ideer, så er jeg mer enn villig til å bidra, for dette er svært svært viktig for både menn og kvinner, at vi får vernet våre unge i å innlede sitt seksuelle liv. 

Ja, selvfølgelig.

Utover å oppdra ungene, så kan man snakke med mennesker personlig, diskutere i tråder her inne, delta politisk, bare for å nevne noe. 

Det er KUN denne metoden hvor man angriper bestemte mennesker, tillegger disse menneskene dårlige motiver, fastholder at de har dårlige motiver, og henger de ut for dette - slik du og flere gjør med både menn i overskriften, AB fra en annen tråd i HI, og med meg i mitt første innlegg - som jeg mener er helt riv ruskende galt.

Hadde du selv likt om noen rev dine innlegg i fillebiter, og hengte deg ut for de tingene som DE TOLKET av det du skrev, og stemplet deg som f.eks. en pervers overgriper?

Nei, lag gjerne tråder. Men kutt ut å henge ut enkelte grupper og personer som syndebukker, og kutt ut å tillegge mennesker meninger som de ikke nødvendigvis har. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...